صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
کد خبر: 3955
گزارشگر: 213
۲۹۲۴
۰
۰
۲۰
یادداشت

حکایت حقوق کارگری؛ خنک بنوشید!

حکایت حقوق کارگری؛ خنک بنوشید!
برخی مسئولان و همچنین برخی از کارفرمایان، حق کارگران را همچون نوشابه ای گوارا می‌پندارند که بر روی آن نوشته شده "خنک بنوشید" دریغا که این حق خوردن ندارد و از زهر مار تلخ‌تر است.

برخی مسئولان و همچنین برخی از کارفرمایان ، حق کارگران را همچون نوشابه ای گوارا می‌پندارند که بر روی آن نوشته شده "خنک بنوشید" دریغا که این حق خوردن ندارد و از زهر مار تلخ‌تر است.

روی سخنم با آن دسته از مسئولانی است که به بهانه های مختلف از ادای حقوق کارگران و پرداخت دستمزد امتناع می‌ورزند ؛ بهانه هایی از جنس تحریم ، عدم بودجه ، کم‌کاری پیمانکار و الی ماشالله بهانه‌ های دیگر...

حال این سوال در ذهن هر انسان حق جویی نقش می‌بندد که چرا بهانه های مذکور فقط و فقط برای کارگران مظلوم صدق خواهد کرد؟! و آیا مشکلات اقتصادی، گریبان فرد مسئول را نیز خواهند گرفت؟

کارگران و پاکبانانی را سراغ دارم که چندین ماه است که دستمزد دریافت نکرده اند و هرگاه از مسئول مربوطه حقوقشان را طلب می‌کنند ، با این پاسخ روبرو می‌شوند که بودجه نیست لذا اگر تمایل به ادامه همکاری ندارید اجباری در کار نیست و شما را به خیر و ما را به سلامت ؛ جناب آقای مسئول از کدام خیر و کدام سلامتی حرف می‌زنید؟ آیا وجدان را با میزان بودجه می‌سنجند؟

انداختن توپ در میدان پیمانکار از دیگر روشهایی است که برخی از مسئولان در توجیه عدم پرداخت حقوق کارگران بکار می‌برند گویا این پیمانکار از فضا آمده و جناب مسئول هیچ مسئولیت و یا نقشی در پایبندی پیمانکار به مفاد قراردادی که بین طرفین عقد می‌شود ، ندارد !

برخی مسئولان علاوه بر زایل کردن حقوق مادی کارگران، به این قشر زحمتکش توهین نیز می‌کنند.

بر فرض که از مسائل مادی و عدم پرداخت معوقات کارگران گذر کرده و این معضل را متکی به تحریم ها بدانیم، اما چگونه می‌توان از مسائل اخلاقی و توهین به کارگران گذر کرد؟ آیا ادب نیز در لیست تحریم‌های خصمانه آمریکا قرار دارد؟ آیا ادای احترام به این قشر زحمتکش منوط بر اختصاص بودجه های کلان خواهد بود؟

جناب آقای مدیر هرچند که ادب گران ترین کالای جهان است اما آن را می‌توان با ارزان ترین قیمت خریداری کرد ؛ کافیست که خریدار باشید.

راستی ؛ آن نوشابه است که بایست خنک بنوشید ، نه حقوق کارگران.../

نویسنده:سیدمحمد شاهزاده صفوی

سیدمحمد شاهزاده صفوی
https://www.asianews.ir/u/25B
اخبار مرتبط
کوتاه ترین ، به صرفه ترین و در عین حال مؤثرترین روش برای کنترل حوادث چهارشنبه سوری این است که کنترل مواد اولیه ساخت ترقه های پرخطر شامل اکلیل سرنج ، مواد آتشزا، فتیله و... را به مسئول "نظارت بر بازار روغن" بسپاریم ، خواهیم دید که به طرفة العینی طول نخواهد کشید که بساط ترقه‌ در سراسر بازار برچیده می‌شود و به دنبال آن، شهر از ترقه های پرخطر در امان خواهد ماند.
سلامتی، عبارتی است نام‌آشنا که در گذشته در پاسخ به پرسش "چه خبر" بکار می رفت؛ حال می خواست آن فرد سلامت باشد و یا بیمار ، پولدار باشد و یا فقیر ، خوشحال باشد و یا اندوهگین! به هر روی آن شخص با گفتن عبارت "سلامتی" موجی از انرژی مثبت را به سمت و سوی پرسشگر القا می‌کرد،اما این روزها است اگر از شخصی بپرسیم چه خبر؟ شاید پاسخ هایی متفاوت تر از گذشته بشنویم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید