صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
کد خبر: 4239
گزارشگر: 2
۱۳۱۶
۰
۰
۵
یادداشت

درآمد دولت از کرونا؟!/ «برجام» قادر به نجات کشور نیست

درآمد دولت از کرونا؟!/ «برجام» قادر به نجات کشور نیست
این روزها کمتر کسی است که از اوضاع نابسامان اقتصادی دولت بی خبر باشد؛ در حالی که فشارهای اقتصادی به جای گشایش اقتصادی با جهان، بر سر مردم و تولید ملی آوار شده است.

در ایام اخیر تقریبا روزی نیست که خبری از مدیریت های غیر اصولی دولت نشنویم و اینکه فشار جدیدی بر دوش مردم نباشد و حتی در این روزهای پایانی بجای پاسخگویی به مردم و سهامداران متضرر که با وعده ها و شعار های بی خاصیت مرسوم آسیب دیده اند و بجای تهیه رایگان واکسن برای مردم، درحال شل و سفت کردن ظرفیت بیمارستانها هستند؛ به نحوی که با مدیریت ممنوعیت ترددها طوری برخورد می‌کند که نه کرونا نابود شود و نه از کنترل خارج می شود و در این میان این کمر نظام پزشکی است که خرد می شود و رفاه و قدرت خرید مردم است که از بین می‌رود.

--------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

تلاش «قدرت های ضدبرجام در آمریکا» و توقف مذاکرات!

جواد ظریف «خط قرمز نظام» را به چالش برد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعای «استقرار دمکراسی» کرد

«ابراهیم رئیسی» در انتخابات شرکت کند!/حسن روحانی دچار «رخوت عملی» است

------------------------------------------------------------------------------------

دیگر کسی نیست که از اوضاع نابسامان اقتصادی دولت خبر نداشته باشد که این فشار اقتصادی بجای گشایش و روابط اقتصادی با جهان، بر سر مردم ضعیف و تولید ملی آوار کرده است. خدمات پزشکی در کشوری با سرمایه و استعداد ایران که به حق باید در حد رایگان باشد که در روزگار سابق چنین بود... اکنون برای بیش از ۷۰ درصد مردم که فقیر هستند ، تبدیل به کابوس گشته است. هزینه های بهداشت و درمان کرونا، به عنوان منبع درآمد جدید دولت تعریف شده است.

اکنون در دیدگاه سیاسی و شیوه اغلب عوامفریبانه دولت روحانی، در قاموس ادبیات سیاسی، ماهیت اصلی کلمه تدبیر، مترادف با تزویر معنی شده است. سخنان اخیر محمد جواد ظریف جایگاه نمایشی دولت را واضحتر از گذشته نمایان ساخت. پس مشخص است کسی که به فکر کسب مقام ریاست جمهوری است طبق قرائن و شواهد و اظهارات اخیر دولتمردان و آقای خاتمی رییس جمهور سابق هیچ اختیاری از خود نخواهد داشت و فقط قادر به دستیابی به اطلاعات رانتی است که اطرافیان و نزدیکان می توانند از آن بشکل ظالمانه سود ببرند .

و شاید پایه گذار این روند سیاسی و اجتماعی دولت سازندگی بود. ضربه ی اقتصادی و اجتماعی که در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی  پای نظامیان را بر خلاف وظیفه ذاتی و قانونی به اقتصاد وارد کرد تا خارج از دولت و بدون پاسخگویی به ملت فعالیت کنند. از اینها گذشته خدشه ای که هاشمی رفسنجانی بعد از وفات بنیانگذار انقلاب به قانون اساسی وارد کرد، دیگر هیچ راه اصلاحی برای حزب و تشکل و جناحی باقی نگذاشت .

کاری که جرات و توان آن ، در زمان حیات امام(ره) برای هاشمی رفسنجانی مقدور نبود. اگر در واقع مجلس و پارلمان ما بدون واسطه منتخب مردم بودند و قدرت واقعی داشتند اکنون مردم مجبور نبودند برای در خواست مطالبات خود به میدان بهارستان بروند تا از نمایندگانی کمک بخواهند که در اختیارات خود آزاد نیستند. 

اکنون نیز گوینده خس و خاشاک به مردم که حذف سازمان برنامه و بودجه بنام دولت او ثبت شده است با روشهای پوپولیستی دنبال پیگیری روشهای قبلی خود است. با کمال تاسف چیزی که در اندیشه خشکیده  برخی مسوولان جریان دارد این است که مردم هم برای ایشان به عنوان سوخت دیده می شوند تا در جهت هزینه کردن ملت برای اهداف فکری و شخصی خود از مال و جان آنها به عنوان وسیله استفاده شود؛ آنهم در عصر حاضر که علم حسابداری وجود دارد که یک ریال هم قابل مدیریت است، صحبت از ناپدید شدن های پول و طلا و دکل و فولاد و غیره به گوش می‌رسد. اینها تماما دلایل نمایشی بودن مفهوم دولت و مجلس است.

فارغ از کاستن جیب مردم توسط دولت برای جبران کسر بودجه، آنچه که از آینده ی برجام به ذهن می رسد چشم انداز روشنی نیست؛ زیرا اگر خاصیتی داشت چنین هزینه و زمانی صرف نمی شد و دلیل آنهم کاملا واضح و روشن است؛ زیرا خط مشی سیاسی ما فارغ از درست یا نادرست بودن آن، موجب نگرانی و احساس عدم امنیت در جوامع غربی شده است و هرگز برجام قادر به نجات اقتصاد کشور در حد مطلوب نیست.
در چنین شرایط دشوار اجتماعی، یک رنگی و یکدلی مردم در مواجهه با مشکلات مفید و کار ساز خواهد بود../

مرادعلی حاجی فرج زاده
https://www.asianews.ir/u/2f2
اخبار مرتبط
علیرضا رئیسی گفت: ستاد کرونا مصوب کرده که مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار شود.
دولت در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی جهت رشد اقتصادی با هدف خروج غیرتورمی کشور از رکود لایحه یک فوریتی «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده است. لایحه مذکور توسط نمایندگان مجلس در یکم اردیبهشت ماه 94 تصویب و در جلسه نهم اردیبهشت 94 شورای نگهبان قانون اساسی مورد تأیید واقع شده است. سپس این قانون جهت اجرا از سوی رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت و معدن و تجارت ابلاغ شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید