صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
کد خبر: 5475
گزارشگر: 2
۷۷۰
۰
۰
۴
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ با انواع دیجیتال مارکتیگ آشنا شوید

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ با انواع دیجیتال مارکتیگ آشنا شوید
دیجیتال مارتنیگ یک مبحث بسیار گسترده و شیرین است اگر شما هم به این مبحث علاقه مند هستید ، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله اموزشی با ماهمراه باشید.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ امروزه نوع زندگی انسان‌ها و جوامع بسیار تغییر کرده است و با فراگیر شدن اینترنت در سطح جهان تغییرات اساسی در نوع ارتباطات و کسب و کارها ایجاد شده است. به تناسب این تغییرات نوع تبلیغات و بازاریابی نیز تغییر کرده است و در نهایت مبحث پیچیده‌ای با عنوان دیجیتال مارکتینگ به وجود آورده است.

به گفته نیل پاتل یکی از ده دیجیتال مارکتر معروف در جهان :

" به هر نوع بازاریابی خدمات و محصولات که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی و به صورت آنلاین انجام می‌شود دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی اینترنتی می‌گویند."

البته این مورد را نباید فراموش کرد که تبلیغات غیر آنلاین هم می تواند در دیجیتال مارکتینگ ایفای نقش داشته باشد. لذا می‌توان گفت دیجیتال مارتنیگ یک مبحث بسیار گسترده و شیرین است اگر شما هم به این مبحث علاقه مند هستید ، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله اموزشی با ماهمراه باشید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال عبارتند از:


· طراحی سایت


برای اینکه بتوان در بستر آنلاین بازاریابی انجام داد باید پایه و اساس آن را فراهم نمود. برای شروع بازاریابی قدرتمند در فضای اینترنت بهتر است در ابتدا سایت داشته باشید. داشتن یک کسب و کار آنلاین بدون سایت بی معنی و بی اساس است. زیرا در حال حاضر غول فضای آنلاین گوگل است و مردم همواره برای دریافت اطلاعات و خرید و هر مورد دیگری که در نظر بگیرید از گوگل استفاده می‌کنند.(70 درصد جستجو ها در گوگل انجام می‌شود.) پس اولین پیشنهاد به شما راه اندازی سایت در سریع ترین زمان ممکن است. همین حالا با خرید سایت فروشگاهی و یا با استفاده از سایت ساز های آماده کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید.

· بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO


هدف شما از تهیه سایت چیست؟

آیا تمایل دارید فروش خود را افزایش دهید؟ و در رتبه یک گوگل باشید و برند سازی کنید؟ آیا تمایل دارید در محدوده‌های وسیع تر جغرافیایی فعالیت نمایید؟ در هر صورت شما در کنار داشتن سایت باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و این کار همان SEO می‌باشد. سئوسازی و یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است. در واقع سایتی که سئوسازی نشود کارایی خاصی نخواهد داشت. سئو یکی سرمایه گذاری طولانی مدت برای سایت است و اگر تمایل دارید در ازای سرچ کلمات و عبارات حوزه‌ی فعالیت تان سایت شما در رتبه نخست و یا رتبه‌‌های برتر گوگل ظاهر شود. باید سئوسازی سایت را در دستور کار قرار دهید.تولید محتوا

 

· تبلیغات بنری


یکی از انواع تبلیغات مرسوم در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بنری است. در این نوع تبلیغات با طراحی یک بنر ساده و یا گرافیکی و گاها ویدئویی می‌توان در سایت های پذیرنده تبلیغات و در ازای پرداخت هزینه، بنری که بیانگر محصولات و خدمات شماست تبلیغات انجام داد.

· تبلیغات PPC و همسان


تبلیغات کلیکی و یا پرداخت به ازای کلیک نوعی از تبلیغات آنلاین است که مخاطبین به سایت مد نظر هدایت می‌شوند و هزینه براساس تعداد کلیک پرداخت می‌شود. تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته می‌شود که از نظر فرم و ظاهر و ساختار و محتوا با پلتفرمی که در آن منتشر می‌شود سازگاری دارد و به راحتی می‌تواند اعتماد کاربر را جذب نماید.

· ایمیل مارکتینگ


ایمیل همچنان هم یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای آنلاین است که با استفاده از آن می‌توان با مخاطبین کسب و کارها در ارتباط بود. با استفاده از ایمیل مارکتینگ در بازه‌های زمانی مشخص می‌توانید طرح‌ها و خدمات و محصولات و تخفیفات خود را برای مشتریان و کاربران ارسال نمایید و از طریق به صورت غیر مستقیم بر افزایش فروش خود کمک کنید.اینفلویٔنسر

 

· بازاریابی شبکه های اجتماعی


امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از بهترین محل‌های تبلیغات و رونق کسب و کار تبدیل شده‌اند. برای مثال تبلیغات داخل اینستاگرام در صورتی که به صورت انبوه و به صورت کاملا هدفمند باشد تاثیر بسیار بالایی در برند سازی کسب و کار خواهد داشت.

· تولید محتوا


محتوا بهترین راه برقراری ارتباط با کاربران و مخاطبین است و می‌تواند به صورت متنی، ویدئویی ، تصویری و صوتی باشد. در هر بستر آنلاینی از جمله سایت ، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی و هر ابزار دیجیتال دیگر محتوا حرف اول و آخر را می‌زند زیرا محتوای شما نماینده‌ی شماست. در واقع محتوا همان شما هستید در یک قالب دیگر. پس برای اینکه بتوانید خودتان را به درستی معرفی نمایید چکار می‌کنید؟ آیا با کپی برداری از رقبا صرفا یک محتوا ایجاد می‌کنید و یا اینکه برای این مورد زمان می‌گذارید و محتوای اختصاصی ایجاد می‌کنید؟
یکی از مهم‌ترین اهداف دیجیتال مارکتینگ ایجاد و تولید محتوای اختصاصی و جذاب برای مخاطبین است.

· تبلیغات در گوگل


یکی دیگر از انواع تبلیغات که بسیار هدفمند و مفید است و برای صاحبین سایت ها کاربرد دارد، تبلیغات در گوگل است. البته این نوع از تبلیغات برای دامنه‌های ir قابل اجرا نیست. ولی در صورتیکه دامنه غیر از ir باشد یکی از بهترین راه‌های دریافت ترافیک عالی و همین طور افزایش فروش است.تبلیغات در گوگل

 

· انتشار رپورتاژ آگهی


رپورتاژ خبری و آگهی یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتیگ است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. انتشار رپورتاژ خبری یا آگهی میتواند به قدرت دامنه سایت شما و همین برندسازی تان کمک نماید.

· sms مارکتینگ


اس ام اس هنوز هم پابرجاست و همواره نیز وجود خواهد داشت. با استفاده از پیامک می‌توان محصول و خدمات و طرح‌ها و تخفیفات را به اطلاع مشتریان رساند.

· اینفلوئنسر مارکتینگ


در این روش محتوای تبلیغاتی شما در دست افراد اینفلوئنسر و یا افراد مشهور قرار می‌گیرد تا از طریق این افراد که مورد قبول و استقبال مردم واقع شده اند از طریق شبکه های اجتماعی به گوش مردم می‌رسد.

· و ...


جمع بندی:

در این آموزش تلاش کردیم شما را با انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا سازیم. مطمئنا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به این موراد محدود نمی‌شود و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد. در صورتیکه تمایل دارید همین حالا کسب و کار خود را آغاز و یا با استفاده از ابزارهای دیجیتال آن را گسترش دهید همین حالا با شماره 09104326225 و یا 02171053933 تماس حاصل نمایید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3dy
اخبار مرتبط
یکی از ابعاد عصر اطلاعات، تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد، شرکت ها و دولت ها به وجود آمده، به طوری که پدیده ی جدیدی به نام کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک را مطرح ساخته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید