صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
کد خبر: 5607
گزارشگر: 306
۳۷۶
۰
۰
۰
رئیس شورای ششم شهر یزد

اولویت فعالیت شورای شهر انتخاب شهردار است

اولویت فعالیت شورای شهر انتخاب شهردار است
یزد - شورا روی ملاک‌ها و مصداق‌ها و نامزدها پایش انجام داد و امروز بین خوب و عالی در تردد هستیم

 

آسیا نیوز / یزد ؛ «غلامحسین دشتی» رئیس شورای ششم شهر یزد در جلسه رسمی این شورا که در صحن علنی برگزار شد، اولویت فعالیت شورای شهر را انتخاب شهردار دانست و گفت: ۴۳ نفر به دنبال فراخوان‌ها و دعوت‌های مستقیم و غیرمستقیم حضور یافتند البته در این باره، نگاهی به بیرون از استان هم داشتیم تا بتوانیم از تجربیات ملی آن‌ها استفاده کنیم.

وی در خصوص  تعویق انتخاب شهردار در یزد گفت: شورا روی ملاک‌ها و مصداق‌ها و نامزدها پایش انجام داد و امروز بین خوب و عالی در تردد هستیم.

وی از افزودن ۱۱ نفر از صاحب نامان در لیست شهردار یاد کرد و گفت: مجموعا ۵۴ نفر در لیست انتخاب شهردار گذاشتیم که البته تعدادی شرایط اولیه را نداشتند و تعداد باقیمانده با ۹ محور و حوزه کاری در حوزههای مختلفی آمدند و برنامه های خود را اعلام کردند و اطلاعاتی غنی در اختیار شهرداری قرار دادند.

وی ضمن تقدیر از این افراد گفت: با جمع بندی از مجموع این افراد در جست و جوی بهترین و شایسته‌ترین فرد، توانستیم .نزدیکترین افراد را به شاخص ها شناسایی کنیم

دشتی به مباحث دینی و اسلامی و همچنین یزد به عنوان شهر جهانی در شاخص‌ها یاد کرد و گفت: یزد با داشتن فرهنگ و مباحث دینی و اسلامی و درخشش در سطح جهان رسالت‌هایی را بر دوش مدیران شهر انداخته که باید این موارد را به جهان معرفی کنند و ما موظف هستیم از تجارب ملی و جهانی برای حفظ این آثار و معرفی موثر و الهام‌بخش که جز داشته‌های دینی و انسانی و مجموعه‌ای از عناصر با فرهگ پیشرفته است، استفاده کنیم.

وی به نقش حیاتی شهردار در حفظ موارد نامبرده خبر داد و تاکید کرد: به دلیل اختیارات و توانمندی‌ها و خلاقیت‌هایی که لازمه شهردار است، شورا روی ملاک‌ها و مصداق‌ها و نامزدها پایش انجام داد و امروز بین خوب و عالی در تردد هستیم.

رییس شورای شهر یزد با بیان این که با توجه به اهمیت موضوع این مسئله نیازمند زمان بیشتری است، تصریح کرد: برای ملاحظات بیشتر فرصت بیشتری خواسته شده تا اعضا به اعتماد بیشتر و با رای اکثری فعالیت خود را انجام دهند و قویترین آرا را که مطلوب همه اعضاست با کمترین ایراد و انتقاد بدهند.

وی از فرصت چند روزه آینده یاد کرد و گفت: رسالت‌های سنگینی امروز بر دوش ماست و تفاوت شورای شهر کنونی با بقیه شوراها نیز در همین است.

این مسئول با بیان این که در کشوری هستیم که دارای فناوری است اما هنوز نظام اداری آن نقایضی دارد، اظهار کرد: باید با دانش نوین دقت در امور اداری را تسریع کنیم.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد ۲۰ روزه این شورا به انتخاب سرپرست و مصوب کردن اختیارات وی اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن در خصوص تعیین تکلیف کمیسیون‌ها و وظایف تخصصی آن‌ها اقدام کردیم.

وی با بیان این که علاوه بر مشخص کردن نهادهای خارج از شهرداری، مسئله بودجه‌ریزی اهمیت زیادی دارد، گفت: مسئله زمینه‌سازی طرح تفصیلی که مدتها به تاخیر افتاده باید انجام شود از طرفی با تکمیل طرح تفصیلی، باید آینده یزد را در مقابل دیدگان نخبگان قرار دهیم تا ضمن رصد آن، رفتار سازمانی ما و دولت را در سطح استان نیز رصد و نقد کنند.

وی از نگاهی عمیق به بازنگری برخی از بخش‌ها یاد کرد و گفت: آنچه مورد انتظار است انجام خدمات و تحول در مجموعه ساختاری و مقررات با رویکرد تسریع و برررسی کیفیت کار است.

رئیس شورای شهر یزد از جریان رسانه‌ای و نوع نگاه نقدانه آن گلایه کرد و گفت: انتقاد جریان‌های رسانه‌ای باید نسبت به اندیشه‌های افراد باشد نه این که اشخاص مورد انتقاد قرار گیرند.

دشتی از همکاری شورا با ستاد کرونا در دوره فعالیت این شورا یاد کرد و گفت: شورای ششم شهر یزد آمادگی هر نوع همکاری با ستاد کرونا را دارد.

سید محمد جواد عرفانفر

اولویت فعالیت شورای شهر انتخاب شهردار است , غلامحسین دشتی رئیس شورای ششم شهر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3hn
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید