صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
کد خبر: 6199
گزارشگر: 213
۱۴۰۲
۰
۰
۶
تازه ترین خبر درباره زلزله هولناک در تهران و توکیو

وقوع زلزله ۷ ریشتری و زیر و رو شدن پایتخت

وقوع زلزله ۷ ریشتری و زیر و رو شدن پایتخت
رئیس سابق سازمان مدیریت بحران گفت: در شهر توکیو پیش‌بینی شده است که در «۳۰ سال آینده به احتمال ۷۰ درصد» زلزله به بزرگی ۷ رخ خواهد داد و پیش‌بینی‌ها برای شهر تهران نیز تقریبا به همین شکل است.
به گزارش آسیانیوز، رضا کرمی محمدی، رئیس سابق سازمان مدیریت بحران شهر تهران، با اشاره به اینکه در شهر توکیو پیش‌بینی شده است که در «۳۰ سال آینده به احتمال ۷۰ درصد» زلزله به بزرگی ۷ رخ خواهد داد، گفته است پیش‌بینی‌ها برای شهر تهران نیز «تقریبا به همین شکل است».

او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در عین حال تاکید کرده است که «هنوز توافقی» درباره ابعاد دقیق زلزله تهران وجود ندارد و از ۲۰ گسلی که در پایتخت ایران فعال است، معلوم نیست مدام گسل فعال است.

آقای کرمی محمدی بدون ارائه جزییات گفته است اگر زلزله با بزرگی بیش از ۶ و نیم در تهران رخ دهد، «شدت خسارات و میزان تلفات نیز فراتر از چیزهایی که می‌شنویم، است».

او پیش‌تر روز ۱۰ شهریور، گفته بود که بر اساس مطالعات صورت گرفته با وقوع زلزله، دو میلیون کشته و مصدوم شدید خواهیم داشت» که از این تعداد، حدود ۴۰۰ هزار نفر ظرف یک دقیقه کشته خواهند شد.

به گفته این مقام پیشین شهرداری تهران اگر پروژه مقاوم‌سازی تهران که ده میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد، انجام شود، «تعداد کشته و مصدوم‌های شدید به ۴۰۰ هزار نفر کاهش می‌یابد که از این تعداد زیر ۱۰۰ هزار نفر کشته خواهیم داشت»./
https://www.asianews.ir/u/3xe
اخبار مرتبط
ویدئویی تکان دهنده از لحظه وقوع زلزله به بزرگی ۵.۷ ریشتر که شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ را لرزاند، منتشر شده است؛ این زمین لرزه‌ در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ داده و لحظه به لحظه آن گزارش شده است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در آستانه برگزاری هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی این سازمان با اشاره به وقوع یک «جنگ سرد جدید»، از چین و ایالات متحده آمریکا خواست تا به‌عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار، روابط «کاملا ناکارآمد» خود را ترمیم کنند.
هرکجا که باشند عقربه‌های ساعت از ۳۰ دقیقه بامداد آخرین روز بهار که عبور کند، قلبشان به لرزه می‌افتد. انگار زمان به ۲۹ سال قبل بازمی‌گردد که در چشم‌بهم‌زدنی زندگی‌شان زیر و رو شد. حالا آن لحظه برای بسیاری از ساکنان رودبار و منجیل و حدود ۷۰۰ روستا به مبداء تاریخ تبدیل شده است و در روایت‌هایشان همه چیز با قبل و بعد از زلزله سنجیده می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید