صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
کد خبر: 6237
گزارشگر: 213
۱۲۰۲
۰
۰
۵
افزایش حمله های تروریستی به شیعیان افغانستان

علت «ترور خونین شیعیان» در افغانستان بعد از طالبان چیست؟

علت «ترور خونین شیعیان» در افغانستان بعد از طالبان چیست؟
دومین حمله مرگبار به مساجد شیعیان در افغانستان امروز رخ داد؛ این دومین حمله خونین ترویستی در عرض یک هفته گذشته در این کشور نسبت به شیعیان است.

به گزارش آسیانیوز، انفجاری در مسجد اهل تشیع در شهر قندهار، بار دیگر نمازگزاران را به خاک و خون افکند . این بار مسجد امام بارگاه در ناحیه اول شهر قندهار هدف انفجار تروریست‌ها قرار گرفت.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

-------------------------------------------------------------------------------------

حادثه زمانی رخ داد که نمازگزاران در این مسجد در حال ادای نماز جمعه بودند. تصاویر منتشر شده از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ده‌ها جسد در داخل مسجد بر روی زمین افتاده و مردم در حال انتقال جسدها به بیرون از مسجد هستند. فریاد «کمک و نجاتم بدهید!» نیز از تعدادی از زخمیان حادثه به گوش می‌رسد.

در بیرون از مسجد نیز تعدادی از زخمی‌ها بر روی زمین افتاده‌اند و منتظرند کسی آنان را منتقل کند.

پس از وقوع انفجار، طالبان محل حادثه را به روی خودروها و مردم مسدود کردند و آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند. با این حال، تعداد زیادی از مردم در حال انتقال اجساد به بیمارستان‌ها، در محل حادثه حضور دارند.
-----------------------

بیشتر بخوانید:

اطلاعات آمریکا گفت «القاعده» به زودی در افغانستان قدرت می گیرد

------------------------------------------------------

فریدون آژند، کارشناس افغانستان در ایندیپندنت نوشت مقام های محلی و گروه طالبان تا کنون هیچ‌گونه اظهارنظری در مورد حادثه نکرده‌اند. اما شاهدان در منطقه می‌گویند که بیش از سی جسد را به بیمارستان‌ها انتقال داده‌اند.

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما انفجار هفته گذشته که در شهر قندوز و در مسجد اهل تشیع رخ داد، به گروه داعش نسبت داده شد و این گروه نیز مسئولیت آن را بر دوش گرفت.

حمله به اماکن مذهبی در گذشته نیز توسط داعش و طالبان صورت می‌گرفت، اما حمله هفته گذشته به مسجد اهل تشیع در شهر قندوز یکی از خونین‌ترین حمله‌های انتحاری داعش علیه مردم عادی بوده است.

در آن حمله تروریستی در حدود ۱۵۰ تن کشته و نزدیک به ۳۰۰ تن زخمی شدند. به نظر می‌رسد این حمله نیز مانند حمله قندوز خونین و پر تلفات باشد.

شهر قندهار با اینکه یک منطقه پشتون‌نشین است، ولی از صدها سال پیش به این سو، یک اقلیت شیعه در این شهر زندگی کرده است. گفته می‌شود این گروه بازمانده لشکریان نادر شاه افشار است که در افغانستان به قزل‌باش معروف هستند./

https://www.asianews.ir/u/3yf
اخبار مرتبط
همچنانکه گفته می شود مقاومت احمد مسعود و یارانش تا شکست طالبان ادامه دارد، ایستادگی این مبارزان آزاده در آثاری دیدنی قابل توجه شده است.
سفر استاندار خراسان رضوی به کابل برای دیدار با رهبران طالبان اولین سفر علنی یک مقام رسمی و ارشد جمهوری اسلامی ایران به کابل پس از سقوط کابل است؛ این سفر در حالی صورت گرفته که جمهوری اسلامی هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است!
در حالی که اجرای مجازات صحرایی اعدام توسط طالبان با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است؛ امروز نیز بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان اجساد چهار نفر «متهم به آدم‌ربایی»را در چهارراهی‌های مرکز شهر آویزان کردند و در معرض دید مردم گذاشتند.
سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که دولت تعیین شده لغو شده است؛ این در حالی است که غیر از درگیری مسلحانه امروز در کاخ ریاست جمهوری کابل، حمله امروز به نیروهای طالبان در جلال‌آباد نیز حداقل سه کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.
خبرها از بروز درگیری و تیر اندازی در کاخ ریاست جمهوری کابل حکایت دارند.
مدیر اطلاعات ملی آمریکا در حالی از «عدم دسترسی به اطلاعات با حضور طالبان» در افغانستان سخن گفت که در سخنانی هشدار داد «القاعده» به زودی در افغانستان قدرت می گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید