صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۰:۰۳
کد خبر: 650
گزارشگر: 49
۱۱۲۶
۰
۰
۴

رونق تولید در ساخت کالاهای وارداتی (خارجی)

مشکل اساسی کشور همچنان اقتصاد است که بخشی از این ها مربوط به مدیریت نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است.
ازآنجائیکه در این چند سال اخیر اهمیت اقتصاد در ایران چنان بوده که شعار هرسال با محوریت موضوعات اقتصادی بوده و در سال جاری(1398) نیز اولویت همچنان «رونق تولید»می باشد. مشکل اساسی کشور همچنان اقتصاد است که بخشی از این ها مربوط به مدیریت نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است. لذا اکنون  که مسئولیت دولت  به جهت اجرای بودنش برای بهبود این وضعیت بیشتر بوده می تواند با مدیریت واحد وزات خانه ها و شرکت های دانش بنیان و اعتماد به جوانان مبتکر جهت حل مشکلات تولیدی ،مالی و معیشتی مردم نقش مهمی داشته باشد.

 

گاها تا به امروز حمایت های دولت از کارخانجات و شرکت های  بوده که در حال تولید محصولات و کالاها بوده اند ، اما برای توسعه تولیدات ملی تا کنون بطور کلان عزم جدی برای ساخت کالاهای وارداتی (خارجی)صورت نگرفته است در حالیکه می توان به جای خرید قطعات و دستگاه های خارجی که تا کنون توانمندی های خود را برای ساخت آنان تجربه نکرده ایم ،این فرصت در کشور بوجود آید تا با اطمینان به جوانان مبتکر وخلاق ،کالاهای وارداتی در کشور ساخته وجهت فروش به بازار داخلی و حتی بین المللی عرضه شود.
 
در صورتیکه دولت با استفاده از علم و تکنولوژی و ابزارهای جدید اطلاع رسانی در سامانه ای کالاهای خارجی و یا قطعات و مواد مشترک بین(ایران وسایر کشور ها )  را با جزئیات کامل از قبیل : مبلغ خریداری شده، کشور سازنده،مواد استفاده شده وغیره را برای مبتکران ایرانی اطلاع رسانی نماید . تا اگر اشخاص ،شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها توانایی ساخت آن قطعه، کالا یا حتی بخشی از دستگاه را با همان کیفیت و قیمت را داشتند آمادگی خود را در همان سامانه ملی اعلام نموده و بعد از آن مسئولین پس از بررسی ادعای سازنده، قراردادی بین داوطلب ساخت و خریداران(کارخانجات)  با رعایت حفظ منافع ملی و طرفین تنظیم نمایند، بااین شیوه وزارت خانه مربوطه پس از اخذ تضامین و مبالغ  پیش خرید درخواست کننده ،بعد از تایید کیفیت و تحویل محصول مزد سازنده را پرداخت نماید.
 
در این روش دولت با حفظ جایگاه حاکمیتی خود هم ناظر بر روند اجرای ساخت بوده و هم در صورت لزوم از سازنده کالای ایرانی حمایت می نماید، و سازندگان باپشتوانه دولت و امید به آینده که محصولات ساخته شده خریدار خواهد داشت با روحیه و انگیزه مضاعف به کار خود ادامه داده و با مشارکت دولت و مردم ضمن ایجاد اشتغال، انشاء الله شاهد رونق تولید در کشورخواهیم بود.

 

محاسن طرح : 1 افزایش ایجاد اشتغال در کشور  2- کاهش قاجاق کالا و واردات 3- جلوگیری از خارج شدن پول و ارز از کشور4-خدمات پس از فروش، راه اندازی و تعمیرات توسط کارکنان ایرانی 5 ایجاد انگیزه برای جوانان مبتکر برای ساخت کالای ایرانی6-رونق تولید
 
علی اعتمادی
https://www.asianews.ir/u/1tc
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید