صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
کد خبر: 6621
گزارشگر: 306
۵۳۹
۰
۰
۰
رئیس مجمع نمایندگان یزد

مطالبات کشاورزان شرق اصفهان به حق است / آب انتقالی به یزد ارتباطی با حق‌آبه‌ی زاینده‌ رود ندارد

مطالبات کشاورزان شرق اصفهان به حق است / آب انتقالی به یزد ارتباطی با حق‌آبه‌ی زاینده‌ رود ندارد
یزد - رئیس مجمع نمایندگان با تاکید بر این که مطالبات کشاورزان شرق اصفهان به حق است و مسئولان باید مشکلات آنان را مرتفع کنند، اظهار کرد: آب انتقالی به یزد ارتباطی با حق‌آبه‌ی زاینده‌ رود ندارد

آسیا نیوز / یزد ؛ «محمدصالح جوکار» در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که زندگی در یزد بدون آب معنی ندارد، گفت: باید با تمام ظرفیت برای تامین آب حال و آینده یزد تلاش کنیم و در این راستا هرچند موکداً رفع مشکل کشاورزان شرق اصفهان را مطالبه داریم ولی ظلم به مردم یزد را نیز روا نمی‌دانیم و تاکید می‌کنیم آب انتقالی به یزد هیچ ارتباطی با حق‌آبه‌ی زاینده‌رود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به شرق اصفهان، گفت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان این منطقه اقدامی نیک است ولی نباید موجب کاهش تخصیص آب یزد شود.

این مقام مسئول گفت : گاهاً یک سری منافع بین افراد جامعه مشترک یا گروه کثیری از مردم مشترک است و به نوعی همه در آن سهیم هستند لذا پرداختن به این قبیل منافع باید بدون نگاه سیاسی و جناحگرایی مورد توجه قرتر گیرد.

وی یکی از این منافع مشترک در استان یزد با توجه به بحران آبی این استان تفتیده را آب ذکر کرد و گفت: هرچند یزد بیش از حق خود که با مجوزهای صادره از متولیان کشوری آب تعیین شده نمی‌خواهد ولی نسبت به مشکل کشاورزان شرق اصفهان نیز بی‌توجه نیستیم و معتقدیم که مطالبه‌ی آنان به حق است و مسئولان باید پیش از خشکی زاینده‌رود و باتلاق گاوخونی فکری برای این قشر زحمتکش می‌کردند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که میزان تخصیص آب خط اول انتقال به یزد 98 میلیون مترمکعب است ولی تاکنون بیش از 58 میلیون مترمکعب برداشت نشده است، گفت: قطعاً اگر همین حجم از آب انتقالی به یزد را هم اگر در بالادست زاینده‌رود رها کنند، هرگز به پایین دست و حتی شرق اصفهان نیز نخواهد رسید و تمام آن در زمین فرو می‌رود.

وی شایعاتی مانند استفاده از آب انتقالی در بخش کشاورزی را کذب محض خواند و گفت: در همین راستا چندی پیش یکی از نمایندگان اصفهان نیز به یزد سفر کرد و از تمام شبکه بازدید کرد به طوری که در نهایت به عدم استفاده از آب انتقالی در گلخانه‌های یزد یا صنایع کاشی اقرار کرد.

جوکار با بیان این که متاسفانه تاکنون کمتر از سوی رسانه‌ها به نیاز آبی استان یزد پرداخته شده است، گفت: علاوه بر این که خط انتقالی یزد برخی از شهرهای اصفهان را نیز مشروب می‌کند، در یزد با اختلاط با منابع آبی بی‌کیفیت یزد جهت شرب مردم استفاده می‌شود و برخلاف برخی اظهار نظرها به هیچ وجه آب با ای‌سی 200 در یزد نداریم .

گفتنی اینکه در نشست مذکور محمد مهدی جواد یان زاده مدیر عامل آب منطقه ای یزد و احمد پهلوانیان مدیر کل صدا وسیمای یزد نیز حضور داشتند.

سید محمد جواد عرفانفر

مطالبات کشاورزان شرق اصفهان به حق است / آب انتقالی به یزد ارتباطی با حق‌آبه‌ی زاینده‌ رود ندارد , محمد صالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان یزد , سید محمد جواد عرفانفر 

 

https://www.asianews.ir/u/48n
اخبار مرتبط
یزد - در پی تعرض مجدد به تاسیسات خط اول انتقال آب یزد، جریان آب انتقالی دوباره قطع شد
یزد - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای از کامل شدن یکی از پروژه های منحصر به فرد انتقال پساب در کشوردراین استان خبر داد
یزد - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای از تعرض به تاسیسات خط اول انتقال آب به استان یزد و قطع جریان آب انتقالی خبر داد
یزد - استاندار از آمادگی بخش خصوصی در اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استان خبرداد
یزد - نخستین نشست از سلسله نشست های بین المللی اندیشه های آبی با محوریت آب، صلح و توسع پایدار با مشارکت وزارت نیرو، دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و مرکز بین المللی قنات و سازه های آبی یزد برای اولین بار در یزد برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید