صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 6895
گزارشگر: 213
۷۷۹
۰
۰
۴
اتحادیه اروپا حکومت طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مردم افغانستان حمایت می شوند

مردم افغانستان حمایت می شوند
اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در سخنرانی‌اش در سیزدهمین نشست آسیا و اروپا اعلام کرد: «اتحادیه اروپا، حکومت طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، اما تلاش می‌کند که مردم افغانستان را حمایت و از سقوط اقتصادی و اجتماعی در این کشور جلوگیری کند.»

به گزارش آسیانیوز، اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد: حکومت طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم.اورزولا فن در لاین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید مردم افغانستان را حمایت کند تا از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در این کشور جلوگیری شود.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا طالبان از جمهوری اسلامی «فاصله» گرفت؟
----------------------------------------------------------

 

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز پنج‌شنبه در سخنرانی‌اش در سیزدهمین نشست آسیا و اروپا که به‌صورت آنلاین برگزار شده بود، اعلام کرد: «اتحادیه اروپا، حکومت طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، اما تلاش می‌کند که مردم افغانستان را حمایت و از سقوط اقتصادی و اجتماعی در این کشور جلوگیری کند.»

 

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

روزنامه «جمهوری اسلامی» خطاب به برخی مسوولان: ذات طالبان «دشمنی با ایران» است؛ خوش بینی و اعتماد جایز نیست!

----------------------------------------

در لاین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید مردم افغانستان را حمایت کند تا از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در این کشور جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا، در ماه اوت و پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نیز اعلام کرده بود که دولت طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، اما برای فراهم کردن تسهیلات درزمینه کمک‌های بشری به مردم افغانستان، با این گروه وارد گفتگو و تعامل خواهد شد.
-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

علی رغم مخالفت نخبگان؛ مقامات ایران خواستار همکاری با طالبان هستند!

-----------------------------------------------------
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، اگر طالبان خواهان روابط با اتحادیه اروپا است‌، باید از تبدیل‌ شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها جلوگیری کند و در کنار آن به حقوق زنان، آزادی بیان و رسانه‌ها احترام بگذارد و برای تشکیل یک نظام همه‌شمول اقدام کند، در غیر آن اتحادیه اروپا نمی‌تواند با طالبان کنار بیاید.


اتحادیه اروپا برای مشروعیت بخشیدن به دولت جدید طالبان بر ایجاد یک نظام همه‌شمول که نمایندگان تمام اقوام و اقشار افغانستان در آن دخیل باشند، تاکید دارد و در سه ماه اخیر، چندین بار اعلام کرده است که در افغانستان باید نظامی روی کار بیاید که به حقوق زنان، آزادی بیان، رسانه‌ها و حقوق بشر احترام بگذارد و همه اقوام ساکن در افغانستان از آن رضایت داشته باشند.

سران طالبان در پاسخ به انتقادات در مورد ساختار انحصاری دولت این گروه، آن را همه‌شمول و فراگیر می‌دانند و ادعا می‌کنند که دولت تشکیل‌شده در کابل شرایط به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده است./

https://www.asianews.ir/u/4g3
اخبار مرتبط
از میان زنانی که در سه ماه اخیر در افغانستان اعتراضاتی داشته اند، شمار زیادی از آنان تعقیب شده‌اند و تماس‌ها و پیام‌های تهدید آمیز دریافت کرده‌اند و گروهی هم شکنجه و زندان را می گذرانند و حتی عده‌ای از آنان به قتل رسیده‌اند.
با ظهور طالبان تمامی منابع اقتصادی که حدود ۴۰ میلیون انسان از طریق آن تامین می‌شدند، به‌یک‌باره نابود شدند و سراسر کشور در فقر و ناامنی و قتل و به دنبال آن آدم ربایی و صدها خشونت دیگر قرار گرفت.
معاون آسیایی دیدبان حقوق بشر گفت شیوه‌نامه جدید طالبان برای رسانه‌ها در کنار تهدیدهای روز افزون خبرنگاران «نشان‌دهنده تلاش گسترده طالبان برای خاموش کردن انتقادها» و از بین رفتن فضا برای کار و فعالیت هنری زنان است.
طالبان می‌گوید در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران شرکت نخواهد کرد؛ این در حالی است که با سقوط دولت پیشین افغانستان طالبان کم کم از تهران فاصله گرفته است.
یک خبرگزاری خارجی در گزارشی در حالی از درخواست مشترک تهران، مسکو و پکن برای همکاری با طالبان خبر داد که بسیاری از نخبگان و کارشناسان در داخل ایران مخالف ارتباط با طالبان هستند و بارها آن را اعلام کرده اند.
دومین حمله مرگبار به مساجد شیعیان در افغانستان امروز رخ داد؛ این دومین حمله خونین ترویستی در عرض یک هفته گذشته در این کشور نسبت به شیعیان است.
همچنانکه گفته می شود مقاومت احمد مسعود و یارانش تا شکست طالبان ادامه دارد، ایستادگی این مبارزان آزاده در آثاری دیدنی قابل توجه شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید