صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
کد خبر: 7124
گزارشگر: 306
۵۴۶
۰
۰
۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد

گذر از پیک بار تابستان 1400 با همراهی صنایع استان یزد میسر شد / چالش تامین سوخت برای تولید برق در زمستان 1400

گذر از پیک بار تابستان 1400 با همراهی صنایع استان یزد میسر شد / چالش تامین سوخت برای تولید برق در زمستان 1400
یزد - نشست تجلیل از صنایع استان در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد
آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت در این نشست با اشاره به وضعیت سخت صنعت برق استان و کشور در تابستان سال جاری و سال آینده خاطرنشان کرد: تا چند سال گذشته علی‌رغم شدت مصرف بالا و اسراف در مصرف، میزان مصرف در حدی بود که با وجود دشواری‌های زیاد برای متولیان صنعت برق، تامین نیاز مقدور بوده و مشکلی برای صنایع و مشترکین ایجاد نمی‌شد.
وی ادامه داد: در زمستان ۹۹ برای نحستین بار با کمبود سوخت مواجه شدیم و نکته قابل توجه این است که خاموشی زمستان از جنس انرژی است و با وجود توان تولید برق در کشور و استان، صنعت برق با برخی محدودیت‌های سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای تولید برق مواجه شد. 
اسدی توسعه صنایع و افزایش دما را از عوامل رشد بار کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود تولید برق در تابستان ۱۴۰۰، نیاز به مدیریت مصرف بیش از پیش حس شد که در این راستا شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، اقداماتی را برای مدیریت بار و جلب همکاری صنایع استان در دستور کار خود قرار داد.
وی تاکید کرد: روند مدیریت بار در استان با جلب همکاری مشترکین در ساعات پر باری شبکه و مبادله تفاهم‌نامه با صنایع آغاز شد اما ابلاغ مصوبه هیئت وزیران برای افزایش ساعت‌های همکاری مشترکین، کاهش سقف پیک شرکت برق منطقه‌‌ای یزد به ۲۷۲ مگاوات، منجر به برگزاری جلسات متعدد با صنایع فولاد و نمایندگان استان برای مدیریت و کاهش بار شد.
همچنین با افزایش بی‌‌سابقه نیاز مصرف از یک سو و محدودیت نیروگاه‌های برقابی به دلیل کم بارشی از سوی دیگر، ناترازی تولید و مصرف افزایش یافت که با تغییر رویکرد مدیریت بار به صورت منطقه‌‌ای و ابلاغ نامه توانیر و مصوبه هیئت وزیران به مشترکین فولاد و سیمان برای کاهش مصرف تا سقف 10% ، باعث کاهش سقف پیک شرکت و افزایش محدودیت برای صنایع بزرگ استان شد و در این راستا با شرکت توانیر برای افزایش سقف مصرف استان تعامل و هماهنگی انجام شد تا  محدودیت به صنایع تا حد امکان کاهش یابد.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های شرکت توانیر و مقامات استانی و همراهی مناسب صنایع استان یادآور شد: خوشبختانه علی‌رغم تعداد بالای عملکرد رله‌های فرکانسی، با کمک و همراهی صنایع استان، پیک تابستان ۱۴۰۰ نیز بدون خاموشی گسترده و فروپاشی شبکه پشت سر گذاشته شد.
وی همچنین در تشریح اقدامات مدیریت مصرفی انجام شده در ساختمان‌های شرکت خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در راستای فرهنگ‌سازی برای همکاران و ارباب رجوع، اقدامات متعددی برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف پست‌ها، کاهش ۳۸ درصدی مصرف گاز در زمستان سال گذشته و کاهش ۲۷ درصدی مصرف برق تابستان سال 1400 در ساختمان‌های ستادی را اجرا کرده است.
این مقام مسئول صنعت برق استان در پایان از مسئولان صنایع استان دعوت کرد تا با ارایه پیشنهادها و ایده‌های خود ما را در بهبود فعالیت‌های شرکت از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی یاری رسانند. ضمنا شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در راستای اجرای اقدامات مدیریت مصرف و بار در فرآیند تولید محصول، از صنایع استان حمایت خواهد کرد.
گفتنی است پرسش و پاسخ نمایندگان صنایع و تقدیر از همکاری آنها در پیک بار تابستان 1400 نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

سید محمد جواد عرفانفر

گذر از پیک بار تابستان 1400 با همراهی صنایع استان یزد میسر شد / چالش تامین سوخت برای تولید برق در زمستان 1400  , ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4ma
اخبار مرتبط
یزد - استاندار از غرفه شرکت آبفا در نمایشگاه هفته پژوهش بازدید به عمل آوردند
یزد - انرژی تولیدی مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تا پایان آبان ماه سال جاری از مرز 2 میلیون و 381 هزار مگاوات ساعت گذشت
یزد- پرده‌برداری از یادمان شهدای برق منطقه‌ای یزد در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
یزد _ بر اثر اجرای اقدامات مدیریت مصرفی در پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد، مصرف داخلی پست‌های این شرکت به میزان 9.3 درصد کاهش یافت. / مدیر امور انتقال شرکت برق منطقه ای یزد، اقدامات مدیریت مصرفی انجام شده در پست های انتقال و فوق توزیع این شرکت را تشریح کرد
یزد - سی و دومین نشست کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان یزد همزمان با هفته پدافند غیرعامل و با شعار پدافند غیرعامل، ایران پایدار برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید