صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۴
کد خبر: 7199
گزارشگر: 306
۹۰۹
۰
۰
۰

نشست هم اندیشی شورایاری صفائیه و پلیس یزد

نشست هم اندیشی شورایاری صفائیه و پلیس یزد
یزد - ​این نشست با حضور سرهنگ ​محمد رضا مزیدی معاون اجتماعی ،نیروی انتظامی یزد، سرهنگ سعید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان یزد ، سروان شریفی رییس کلانتری۱۷ ، ​در محل کلانتری 17 تشکیل شد

آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی شورایاری صفائیه ابتدا « سید محمد جوادعرفان فر»، نماینده ی شورا و از اصحاب رسانه استان در نشست مذکور، با اشاره به  تنگ نظری ها در مراسم شادی مردم، و سلیقه ای برخورد کردن اداره ی اماکن نیروی انتظامی در برخورد با مسائل فرهنگی هنری نکاتی را یادآور و تصریح نمود متأسفانه برای تخلیه انرژی جوانانمان کمتر اندیشه و اقدام شده است و همین امر موجب گرایش وجذب جوانان  به مفسده های موجود در جامعه شده است.

وی ادامه داد : در موازین شرعی وقتی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر که از  فرایض وجوب شرعی است و رعایت آن  واستفاده صحیح از آن بر اساس تفاسیر و اصول اعلام شده از طرف بزرگان و عالمان دینی برای عامه مردم وجوامع بشری در جهت کنترل و اصلاح مفاسد اجتماعی  بویژه در عصر وزمان فعلی که یک ضرورت  لازم الاجرا به نظر می رسد  نگاه می کنیم نکته مهم لازم الذکر اینکه نخست باید در تمامی امور اجرایی از دستور امر به معروف استفاده شود و سپس به مقوله نهی از منکر پرداخت تا نتیجه معقول و مطلوبی حاصل شود ولذا می بایست  به جهت محقق شدن امر به معروف در اولین گام  نسبت به تأمین مراکز تفریحی و برگزاری مستمر مراسمات شاد و مفرح  در چارچوب موازین شرعی و قانونی اقدام و آنگاه از اقدامات انحرافی احتمالی افرادی که خواسته یا ناخواسته دست به اجرای مراسمهای غیر اصولی و مغایر با شرع و عرف اجتماعی  می زنند را نهی و بر اساس فریضه انهی از منکر منع و هدایت نمود .

عرفان فر ضمن تشکر از زحمات نیروهای انتظامی در جهت امنیت وآسایش مردم گفت : دانستن و آموزش نقش مهمی در جلوگیزی از بسیاری از آسیبهای اجتماعی است که بر دولت و دست اندرکاران نظام است که برای پیشگیری از جرائم بیش از پیش به مقوله آموزش و آشناکردن به جرائم واتفاقات احتمالی پرداخته وعلاج واقعه را قبل از وقوع انجام داده  تا ازهزینه  های قابل توجه بعد از ارتکاب جرم جلوگیری شود .

وی در بخش دیگری از صحبت خود به  اداره اماکن پیشنهاد داد تا از مراسمهای متشکله ای که مجوز آن را صادر می نمایند چند دقیقه ای را برای آموزش های آسیب های اجتماعی ،  هشدار های لازم  و اطلاع رسانی ها توسط کارشناسان کاربلد و کارآمد مردمی بهره برداری نمایند .

« امیرنجفی » از اعضای شورا،بحث توسعه و هوشمند سازی را مطرح کرد و «آخوند زادگان » عضو دیگر شورا لزوم استفاده از رسانه بعنوان ابزار کارآمد را عنوان کرد.

«احرامیان پور»،خبرنگارهم با تاکید بر ورود خبرنگاران به مسایل اجتماعی از مزیدی خواست اجازه کار بر موضوعات آموزشی اجتماعی حوزه امنیت داده شود تا ابعاد پنهان آسیبهای اجتماعی با رویکرد مردم محور مطرح شود.

« خان نیری » عضو دیگر شورا،از چرخه ی معیوب بازپروری مجرمین و رها شدن آنها در جامعه با سوسابقه،گله کرد،و از پلیس خواست در تعامل با سایر دستگاه های متولی، پس از دستگیری مجرمها،و پایان دوران محکومیت آنها،شرایط اشتغال آنها را در مراکز صنعتی استان با نگاه ویژه و حمایتی ،مهیا کند.

« سعادت »،روابط عمومی شورا گفت: شورایاری صفاییه،انجمنی مردم نهاد است که از سال۱۳۹۲توسط ۴۰نفر از اهالی قدیمی صفاییه،که دغدغه ی امنیت ،فرهنگ وعمران منطقه را داشتند تشکیل شده و بدنبال کاهش مشکلات محله،خود هستند.

در بحث امنیت در ۳سال گذشته با همکاری خوب،کلانتری ۱۷،  سروان شریفی و قبل از آن سروان کریمی،کارهای خوبی انجام شده است . مثلا شبهای پنجشنبه،جمعه و شبهای شلوغ،پلیس در میدان اطلسی وچهار راه پژوهش مستقر است که باعث کاهش مزاحمتهای خیابانی،به نوامیس و دور دور کردن موتورسواران و ماشین سوارانی شده   که از سا یر نقاط شهر صرفا جهت تفریح و هیجان به این مناطق می آیند،وی ضمن قدر دانی،نکاتی را برای همکاری رسانه ای عنوان کرد.

در پایان این نشست معاون اجتماعی نیروی انتظامی یزد ، ضمن تشکر از دغدغه مندی اعضای شورایاری صفائیه گفت :  دغدغه مندی شما برای امنیت ستودنی است و اضافه کرد امنیت جزو نیازهای جامعه بشری است و اگر امنیت نباشد نه توسعه ، نه آرامش و بلکه هیچ چیز نخواهیم داشت .

سرهنگ  « محمد رضا مزیدی»گفت : پلیس حافظ نظم و امنیت و ایجاد کنندگان نظم و امنیت بیشتر مردم هستند و این مردم هستند که باید به اموال و روابطشان حساس و توجه بیشتر داشته باشند .

وی گفت : خوشبختانه احساس امنیت در یزد بالاست ولی بعضی با باورهای غلط موجب و باعث احساس ناامنی می شوند.

مزیدی با بیان اینکه 90درصد از جرائم ما جرائم خورد و اغلب سارقین هم معتاد هستند گفت : باید با آموزش و اطلاع رسانی تلاش کنیم تا افراد جدید به این چرخه  وارد نشوند .

سرهنگ  « سعید زینلی » فرمانده انتظامی شهرستان یزد نیز در این نشست  با اظهار تأسف از تأثیر گذاری فضای مجازی  گفت :  فضای مجازی نقش مهمی در امنیت  و تشکل گروههای خانوادگی دارد و می تواند تأثیر بسزائی در بر قراری امنیت داشته ودر این راستا انعکاس خبرهای خوب وبد و اتفاقات و اطلاع رسانی ها ی  موثق از این طریق می توتند مانع خیلی از اتفاقات شود .

سید محمد جواد عرفانفر

نشست هم اندیشی شورایاری صفائیه و پلیس یزد , سرهنگ محمد رضا مزیدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی یزد, سرهنگ سعید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان یزد , سروان شریفی رییس کلانتری۱۷ , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4o9
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید