صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 7289
گزارشگر: 2
۹۸۹
۰
۰
۱
ارزان بودن سفر به ایران

سفر با ۲۵ ریال به ایران !

سفر با ۲۵ ریال به ایران !
در روز های که صنعت گردشگری بعد از گذارندن روزهای تیره کرونایی، به روز های پررونق خود بر می گردد، آمار و ارقامی در مورد سفر به ایران ارائه شده که واکنش های زیادی را به همراه داشته است. در این امار اشاره شده که عراقی ها تنها با ۲۰ دلار و عمانی ها با ۲۵ ریال می توانند به ایران سفر کنند، در حالی که مسافرت از سبد خانواده های ایرانی در حال حذف شدن است.

سفر ۲۵ ریالی عمانی ها به ایران

 

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ تصاویری از تبلیغات سفر عمانی ها به ایران منتشر شده که هزینه این مسافرت ۲۵ ریال اعلام می شود. افراد زیادی به این موضوع واکنش نشان داده اند که چرا یک ایرانی نمی تواند با همین میزان هزینه تور ارزان مشهد را تهیه کند و این امکان برای یک خارجی فراهم شده است؟
آژانس های مسافرتی می توانند با ارائه تور با حداقل امکانات و هماهنگی جهت کاهش برخی هزینه ها مانند رستوران و هتل، قیمت سفر به مشهد را تا حد مطلوبی کاهش دهند. مثلا اقامت در یک زائر سرا که برای هرشب اقامت مبلغ ۵۰ هزار تومان را برای هر نفر دریافت می کند، می تواند جایگزین اقامت در یک هتل ۵ ستاره شود. البته رسیدن به این مهم در شهری مانند مشهد پیش نیاز هایی مانند تنوع زیاد اماکن اقامتی ارزان را می طلبد.

 

علت ارزان بودن سفر به ایران چیست؟

 

کاهش ارزش پول ملی بیشترین نقش را در ارزان شدن خدمات سفر به ایران ایفا می کند. ارائه پکیج های ارزان به گردشگران خارجی برای رقابت با سایر کشور های منطقه نیز در این مورد موثر بوده است. آژانس های گردشگری فعال در کشورهای همسایه به دلیل کاهش ارزش پول ایران، تور مسافرتی ارزان قیمتی را برای مسافران ایجاد می کنند ولی در نقطه ی مقابل، با همین میزان هزینه، یک خانواده ایرانی امکان سفر در داخل کشور را ندارد.

 

تور اصفهان مشهد

 

هزینه سفر برای خانواده های ایرانی چقدر است؟

 

یک خانواده ۴ نفره اگر قصد سفر با تور اصفهان مشهد را داشته باشد، می بایست در بهترین حالت برای ۳ روز اقامت ۸ میلیون پرداخت کند. این عدد جدا از هزینه های ناهار و شام، گشت و گذار در شهر و خرید می باشد و فقط شامل هزینه اقامت و وسلیه رفت و برگشت می شود. این بدان معناست که برای سفر سه روزه در بهترین حالت می بایست نزدیک به ۱۲ میلیون خرج شود. آیا یک خانواده متوسط ایرانی امکان هزینه ای این چنینی را در شرایط کنونی دارد؟
آمار ها نشان می دهد تاکنون ۸ میلیون ایرانی اصلا به سفر نرفته اند و در سال های گذشته، افرادی که ماشین شخصی نداشته اند، عملا سفر از سبد خانواده آن ها حذف گردیده است .

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4qo
اخبار مرتبط
وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار درباره خودداری از سفر شهروندانش به ایران، مدعی شد آن دسته از شهروندان این کشور که نیاز به سفر ضروری به ایران دارند، پیش از سفر «وصیت‌نامه» خود را تنظیم کرده و درباره سرپرستی احتمالی از فرزندان و حیوانات خانگی و نیز دارایی‌های خود به اشخاص مقتضی وکالت دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید