صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۴
کد خبر: 7302
گزارشگر: 213
۹۲۶
۰
۰
۳
فاجعه تصادف دو قطار در تهران

تازه ترین وضعیت حادثه برخورد قطارهای مترو تهران/ علت انسانی دلیل برخورد دو قطار+فیلم

تازه ترین وضعیت حادثه برخورد قطارهای مترو تهران/ علت انسانی دلیل برخورد دو قطار+فیلم
براساس برخی گزارش ها بدلیل علت انسانی قطار عادی خط ۵ مترو تهران-کرج زودتر از موعد وارد ریل اصلی و باعث برخورد ۲ قطار عادی و سریع السیر شده است.

به گزارش آسیانیوز، تمام مصدومان حادثه مترو در بیمارستان های تهران تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به حادثه تصادف ۲ قطار مترو در مسیر ریلی کرج - تهران گفت: تمام مصدومان این حادثه در بیمارستان های تهران تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

 

ابوالفضل فانی روز چهارشنبه افزود: این مصدومان در بیمارستان های حضرت رسول (ص) ، فیاض بخش و شهید سلیمانی شهر قدس تحت درمان هستند.


۲ قطار مترو تهران‌ و کرج صبح امروز چهارشنبه در ایستگاه چیتگر با هم برخورد کردند. با هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و کرج انتقال مسافران از ایستگاه وردآورد تا ایستگاه صادقیه و بالعکس انجام گرفت.

به نقل از رکنا، در این حادثه ۲۰ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۱۱ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

احمد وحیدی وزیر کشور در دستوری به استانداران ۲ استان تهران و البرز خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مصدومان برخورد ۲ قطار مسافربری در محدوده چیتگر شد.

 شهردار تهران گفت: بر اساس گزارشی که داده شد همه مصدومان حادثه مترو گلشهر از بیمارستان ترخیص شدن به جز یک نفر که اقدامات ترخیص وی نیز در حال انجام است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان مراسم افتتاح ایستگاه توحید در خط ۷ مترو در جمع خبرنگاران گفت: حادثه صبح اتفاق تلخی بود و از صبح ساعت ۷ تا همین الان همکاران مشغول کار هستند تا وضعیت را به حالت عادی برگردانند.

وی افزود: علت حادثه در کمیسیون سوانح معلوم خواهد شد و پیش داوری ها نباید خدایی ناکرده باعث شود تا اصل حادثه به فراموشی سپرده شود. مصدومین این حادثه به لطف خدا از بیمارستان ترخیص شدند. ۱۲ نفر دچار آسیب شده بودند که بخشی به خاطر التهابات و شلوغی های بعد از حادثه و برای خارج شدن از واگن بود.

وی ادامه داد: همه تا قبل از ظهر از بیمارستان مرخص شدند و دو نفر مصدومیت جدی تر داشتند که طبق آخرین خبر یک نفر ترخیص شده و دیگری هم در حال ترخیص بود. ما به درگاه الهی شکر می کنیم که مصدومیتهای جدی نداشتیم اما این حادثه هشدارهایی داشت که باید با تمهیدات ویژه از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

شهردار تهران تاکید کرد: جبران این حادثه با ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم از وردآورد به صادقیه صورت گرفت و تعداد زیادی ون و تاکسی هم به آنجا آمدند. برای برگشت هم مقرر شد تا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ونها و تاکسی‌های بیشتری نسبت به صبح این مشکل را جبران کنند. امیدوارم تا ساعات دیگر اساس مشکل شود و به حالت اول برگردد.

زاکانی درباره علت حادثه نیز گفت: کمیسیون سوانح باید علت را بگوید و هرچه قبل از این کمیسیون اعلام شود یک پیش داوری است و ممکن است افکار مردم را دچار مشکل کند. ان شاءالله مشخص می شود که علت چه بوده؛ ظرفیت بالایی که امروز در مترو است را باید تشدید کنیم تا مردم از آسایش بالاتری بهره ببرند. کار جدا سازی واگن ها و رهاسازی آن ها به اتمام رسیده و بالای ۷۵ تا ۸۰ درصد کار پیشرفت داشت و الان پیشران در خط اکسپرس در حال جابه جایی است و اگر این کار انجام شود خط باز می شود.

این در حالی است که شهردار تهران درباره افتتاح ایستگاه توحید نیز توضیح داد: این ایستگاه به دلیل بهره مند شدن مردم چهار منطقه ۲،۶،۱۲، ۱۰ و ۱۱ می تواند برای تسهیل در رفت و آمد مردم شرایط خوبی را فراهم کند. از همه همکارانم در افتتاح چنین ایستگاهی تشکر می کنم.


این در حالی است که علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بدلیل خطای انسانی قطار عادی خط ۵ مترو زودتر از موعد وارد ریل اصلی و باعث برخورد ۲ قطار عادی و سریع شده است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص علت حادثه برخورد دو قطار خط ۵ مترو تهران با بیان این‌که مترو در این خط دو سرویس عادی و سریع دارد گفت: روال حرکت و تردد قطارها در این خط به این صورت است که قطار عادی برای این‌که اجازه ورود به قطار سریع را دهد وارد خط سمت راست شده و سپس قطار سریع السیر رد شود و قطار عادی مجددا وارد خط اصلی می شود.

صبح امروز دو رام قطار متروی تهران-کرج در ایستگاه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند که در پی این حادثه حدود بیست نفر از مسافران مصدوم شدند که بنا به گفته مسئولان اورژانس حال یکنفر وخیم گزارش شده است، بعد از وقوع این حادثه معاون شهردار با حضور در محل حادثه نسبت به رسیدگی به وضعیت مصدومان، ارائه سرویس رایگان اتوبوس به مسافران دستورات لازم را صادر کرد که و در حال حاضر با گذشت چند ساعت از وقوع حادثه کارشناسان فنی در حال بازگشایی مسیر برای از سرگیری مسافرگیری هستند.

 به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران( صادقیه) و بالعکس انجام شد./

https://www.asianews.ir/u/4r1
اخبار مرتبط
علت حادثه برخورد دو قطار/صبح امروز دو رام قطار متروی تهران-کرج در ایستگاه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند که در پی این حادثه حدود بیست نفر از مسافران مجروح شدند یا بد حال هستند.
امروز شنبه یکی از قطارها خط چهار در ورودی ایستگاه تئاترشهر به دلیل نفص فنی متوقف شد و مردم اقدام به شکستن شیشه ها کردند.
استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و گواهی منفی پی. سی.آر ممکن می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید