صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۰
کد خبر: 7376
گزارشگر: 306
۶۴۰
۰
۰
۰

خلاء های قانونی مهمترین چالش در حوزه دعاوی بانکی

خلاء های قانونی  مهمترین چالش در حوزه دعاوی بانکی
یزد - رئیس حوزه قضائی میبد با اشاره به حجم بالای دعاوی بانکی گفت: مهمترین چالش در این حوزه خلاء های قانونی و برداشت های متفاوت از قوانین موجود است
آسیا نیوز / یزد ؛ علیرضا حسین بیگی در آیین رونمایی از جلد ششم مجموعه کتاب های « چهل رای چل تجریه» با موضوع آرای بانکی با اشاره به سرآمد بودن استان یزد در حوزه آرای بانکی و اقتصادی در کشور گفت: این امر حاصل تلاش قضاتی است که در این حوزه زحمت  می کشند.
 
وی با اشاره به اختلاف نظر و دیدگاه در بین قضات در یک موضوع در حوزه آرای بانکی افزود: تشکیل کارگروه مشترک بین قضات حوزه اقتصادی و بانکی و کارشناسان حقوقی بانک ها می تواند در کاهش این اختلاف نظر ها موثر باشد.
 
حسین بیگی گفت: نخستین کارکرد این کارگروه نزدیک کردن نظرات قضات صادر کننده آرا بانکی و کارشناسان حقوقی بانک ها به عنوان یکی از طرفین پرونده خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: آموزش کارشناسان حقوقی بانک با هدف رفع ایرادات و اشتباهات قراردادها به منظور کاهش ورودی پرونده ها از دیگر کارکردهای این کارگروه خواهد بود.
 
رئیس حوزه قضایی شهرستان میبد با اشاره به وجود دور تسلسل در پرونده های بانکی و مالی بین بانک ها و مراجع قضایی گفت: کاهش و حذف این تسلسل از دیگر کارکردهای این کارگروه خواهد بود.
 
حسین بیکی اظهار داشت: مهمترین و موثرترین کارکرد این کارگروه ارائه پیشنهادات جهت رفع ابهام ویا  اصلاح و یا وضع قوانین در این حوزه جهت پیشگیری از تشکیل پرونده های بانکی و به حداقل رساندن اختلاف نظر موجود در این پرونده ها است.

سید محمد جواد عرفانفر

خلاء های قانونی  مهمترین چالش در حوزه دعاوی بانکی , علیرضا حسین بیگی رئیس حوزه قضائی میبد , سید محمد جواد عرفانفر 

https://www.asianews.ir/u/4sy
اخبار مرتبط
یزد - جلد ششم از مجموعه کتاب های «چهل رای چهل تجریه» با موضوع آرای بانکی در استان یزد رونمایی شد
یزد - به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان : تشکیل جلسه کارگروه برای رفع مشکلات بازار ، صبح روز یکشنبه مورخ 5 دی ماه 1400 با حضور روسای شعب تعزیرات حکومتی ، نمایندگان سازمان صمت ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد تشکیل شد
یزد - رئیس کل دادگستری استان بر رصد مستمر مددجویان زندانی توسط قضات صادر کننده رأی تأکید کرد و گفت: با هدف اشراف بر فرایند های اصلاحی و اطلاع از وضعیت مددجویان زندانی، بازدید قضات از زندان اردکان 295 درصد رشد داشته است
یزد - جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار با حضور دکتر عظیمی معاون محترم اقتصادی استاندار و دیگر مدیران کل اجرایی استان تشکیل شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید