صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۹
کد خبر: 757
گزارشگر: 2
۳۶۴۸
۱
۰
۰
محمدرضا جهان بیگلری در گفتگو با «نود اقتصادی»

سرمایه گذاری خارجی 70 درصد کم شد/ با منتفی شدن مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کنید/ رئیس جمهور در سالهای پایانی دولتش هنرش را نشان دهد

سرمایه گذاری خارجی 70 درصد کم شد/ با منتفی شدن مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کنید/ رئیس جمهور در سالهای پایانی دولتش هنرش را نشان دهد
جهان بیگلری گفت: باید به مسائل اقتصادی رسیدگی شود. در چند سال اخیر کشور درگیر مسائل سیاسی بود و مدیران اقتصادی کشور نیز در انتظار گشایش سیاسی برای اقتصاد!

محمدرضا جهان بیگلری اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» گفت: باید به مسائل اقتصادی رسیدگی شود. در چند سال اخیر کشور درگیر مسائل سیاسی بود و مدیران اقتصادی کشور نیز در انتظار گشایش سیاسی برای اقتصاد!
وی افزود: این موضوع باعث شده که اقتصاد کشور بیشتر در رکود قرار گیرد و روزنه تنفس اقتصاد را تنگ تر کند تا جایی که بر اساس آمارهای بین‌المللی سرمایه گذاری خارجی در حدود ۷۰ درصد کاهش داشته و سرمایه گذاری داخلی نیز روند تنزلی به خود گرفته است. متاسفانه باید اذعان کرد پروژه های دولتی و خصوصی که روزی به امید شکوفایی اقتصاد کشور برنامه ریزی شده بودند، در حال حاضر روی هم انباشت شده اند .
این عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: به دنبال آن میزان بیکاری به بالاترین میزیان رسیده و با بالا رفتن تورم بالاخص در هزینه‌های اساسی خانوار از جمله کالاهای اساسی، مسکن و خودرو و پایین آمدن شرایط رسیدگی کارفرمایان برای کارگران بدلیل محدود بودن حجم نقدینگی در اقتصاد و تولید و ایجاد محدویتها در سرمایه گذاریها و طرح های توسعه شده است.
جهان بیگلری گفت: این مسائل صرفا به دو دلیل عمده است. یکی انتظار از سیاست خارجی برای بهبود اوضاع و دوم نگرانی برای تامین نقدینگی تا اتمام پروژه. حال که حجت بر همگان روشن شد و در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مقامات ژاپنی بیان گردید که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ عنوان برای چندمین بار زیر بار مذاکرات و حیله های آمریکا نخواهد رفت، باید برنامه ریزی برای مدیریت اقتصادی را آغاز کرد. وی ادامه داد: اکنون به ملت و دولت آشکار شد که تصمیم نظام ،‌مذاکره با آمریکا نیست، بنابراین باید مدیریت اقتصادی کشور یک برنامه مدون برای مقابله با تحریمها در نظر داشته باشند. بنابراین رئیس جمهور حالا باید هنرش را نشان دهد که در سالهای کوتاه باقیمانده از مسئولیتش میتواند به قولها و وعده های انتخاباتی‌اش عمل کند یا کماکان در حد شعار باقی خواهند ماند و لقب دولت شعار را بدوش خواهد کشید.
این اقتصاددان بیان کرد: در حال حاضر بهترین زمان برای کاستن از انتظارات سیاسی و عمل به قولهای اقتصادیست. این اقتصاددان ادامه داد: رئیس دولت می‌بایست با تغییرات در ترکیب تیم اقتصادی از جمله مشاوران و معاونین که تاکنون عملکرد ضعیفی را در دو دولت از خود نشان دادند کار را آغاز کند.
جهان بیگلری گفت: متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه فقط بدنبال تامین هزینه های دولت است. جناب نوبخت می‌بایست از حضور کارشناسان خبره برای برنامه‌ریزی در کل شاخص‌های اقتصادی بهره ببرد .
عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: وقت آن است از پتانسیل‌های کلان اقتصادی و متخصصین داخلی و مدیران با صلا حیت که در سالهای گذشته کنار گذاشته شده اند، بهره ببریم و اقتصاد کشور را از سیاست بین المللی جدا سازیم.

https://www.asianews.ir/u/1hZ
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ali
۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
0

بنام خدا شب عاشورا امام حسین رو به یاران خود کرد و گفت هر که دینی دارد(حق الناس که در ایران بدهکار آن زیاد است) برگردد که اگرفردا کشته شود ، شهید راه خدا محسوب نمی شود !...... در دین نیمه خالی لیوان دیده می شود ، پر نبود ، بیت المال پایمال شده ! هر مسئولی کم یا بد کار کرده باشد..... ، حق الناس پایمال کرده ، راه نجاتی جز جبران ندارد!... شفاعت و توبه پذیر هم نمی باشد ، عذاب خواهد شد..... اگر خدا حساب و کتابی داشته باشد ، تمام آن کسانی(مسئولی) که به نوعی پنهان کاری و کمکاری کرده (عمدا یا


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید