صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 7995
گزارشگر: 213
۷۸۰
۰
۰
۴
وزیر اقتصاد گفت تعلل بانک ها را نمی پذیریم

دستور پرداخت فوری وام به متقاضیان بدون بهانه!

دستور پرداخت فوری وام به متقاضیان بدون بهانه!
به دنبال سرپیچی بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تمام مدیران شبکه بانکی خواست تا تمام مصوباتی که صادر شده روی سایت تمامی بانک‌ها قرار گیرد و گفت: بهانه بانک برای عدم پرداخت وام در دو ماه پایانی سال قابل قبول نیست.

به گزارش آسیانیوز، خاندوزی از تمام مدیران شبکه بانکی خواسته شده تا تمام مصوباتی که صادر شده تا امروز ظهر روی سایت تمامی بانک‌ها قرار گیرد و بهانه بانک برای عدم پرداخت وام در دوماه پایان یسال قابل قبول نیست؛ این در حالی است که بسیاری از بانک ها هنگام مراجعه مشتریان برای دریافت وام های بدون ضامن کارشکنی خود را آغاز کرده اند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در خصوص ضمانت اجرایی دستور العمل وزارت اقتصاد گفت: یکی از محورهای اساسی تحول نظام بانکی سهولت وام خرد برای مشتریان خوش حساب است.

وی افزود: دو ضمانت اجرا برای این مصوبه وجود دارد. یکی متن توافق بین وزارت اقتصاد و بانک‌های دولتی است. امروز اکثر بانک‌های دولتی با بخشنامه خود بانک به سراغ اجرای این مصوبه رفته‌اند. ضمانت اجرای دوم هم نظارت بازرسی هر بانک و بازرسی وزارت اقتصاد و دارایی است و با مدیران بانکی که این مصوبه را اجرا نکنند برخورد خواهد شد.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: معتقد هستیم که اکثر مدیران بانکی به دلیل فوایدی که برای آحاد جامعه دارد همکاری می‌کنند. از تمام مدیران شبکه بانکی خواسته شده تا تمام مصوباتی که صادر شده تاامروز ظهر روی سایت تمامی بانک‌ها قرار گیرد. ضمن اینکه بهانه بانک ها برای عدم تخصیص وام در دو ماهه پایانی سال قابل قبول نخواهد بود.

وی در خصوص ابهامات در خصوص توقف اجرای این مصوبه دولت گفت: اجرای این مصوبه به تازگی و از ابتدای همین هفته آغاز شده و وزارت اقتصاد به جد پیگیر اجرا شدن آن خواهد بود.(دنیای اقتصاد)

این در حالی است که شرایط دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن طبق بخشنامه وزارت اقتصاد به دو شرط دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان فقط با نامه کسر از حقوق و دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته انجام می‌شود.


بانک عامل برای تشخیص صلاحیت متقاضیان دریافت این وام، باید تمام اطلاعات مالی و قضایی افراد را بررسی کند.

بر این اساس، رتبه‌دهی اعتباری بانک مرکزی برای متقاضیان دریافت تسهیلات جاری می‌شود. به این وسیله یک رتبه ۰ تا ۹۰۰ تعریف می‌شود. در این سیستم اعتباردهی اطلاعاتی چون تعهدات آتی افراد به سیستم بانکی سنجیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، در یک دسته‌بندی کلی هم رتبه‌اعتباری خیلی ضعیف، ضعیف، کم ریسک، خوب و عالی تعریف می‌شود و بر این اساس رتبه حد بالا، حد پایین و حد اعتباری انجام می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/59m
اخبار مرتبط
شاغلان و بازنشستگانی که خواهان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی هستند، بر اساس اعتباری‌دهی بانکی بین ۰ تا ۹۰۰ رتبه‌بندی می‌شوند.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای گروه های مختلف شاغل و بازنشسته و مستمری بگیر را با اعتبارسنجی تشریح کرد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه‌های اجرایی در رتبه بندی قرار دارند و می‌توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.
شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.
کارشناس امور بانکی گفت همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.
اگر قصد خرید خودرو دارید و پول کافی ندارید، به جز خرید قسطی خودرو راه دیگری وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید