صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
کد خبر: 7777
گزارشگر: 213
۱۹۲۳
۰
۰
۲
مقررات جدید بانک برای پرداخت تسهیلات

«جزییات» حذف ضامن وام از هفته آینده/آیا همه بانک ها بدون ضامن وام می دهند؟

«جزییات» حذف ضامن وام از هفته آینده/آیا همه بانک ها بدون ضامن وام می دهند؟
کارشناس امور بانکی گفت همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر اقتصاد گفت: ظرف چند روز آینده به بانک‌های دولتی تکلیف می‌کنیم که پرداخت وامِ بی‌ضامن را آغاز کنند.

به نوشته ایسنا، احسان خاندوزی درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: در حال حاضر اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند.

وی افزود: پس از اجرای این امر و آغاز آسیب شناسی‌ها، چند ماه بعد برای تسهیلات با نرخ‌های بالاتر نیز نظام اعتبارسنجی و دریافت وام بدون ضامن و وثیقه اجرا خواهد شد.

تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان

  همچنین، یاسر مرادی کارشناس امور بانکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: با دستور امروز رئیس جمهور همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.

 وی افزود: این دستور احتمالا از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

نرخ سود بانکی افزایش یافت؟
«مهدی احمدی»، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نرخ سود سپرده‌های این بانک اعلام کرد: نرخ سود پرداختی به سپرده‌های مدت‌دار در بانک مسکن برابر مصوبات شورای پول و اعتبار بوده و این بانک به عنوان یک بانک دولتی – تخصصی همواره خود را مقید به رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی نهاد ناظر بر بازار پول می‌داند./

https://www.asianews.ir/u/53r
اخبار مرتبط
اگر قصد خرید خودرو دارید و پول کافی ندارید، به جز خرید قسطی خودرو راه دیگری وجود ندارد.
همچنانکه بانک مرکزی بر اعطای وام ازدواج در چارچوب دریافت وثایق وفق قانون تاکید کرده است، اما برخی از بانک‌ها عملکرد غیر قانونی دارند دو ضامن رسمی و چک یا سفته ۱۵۰ میلیونی از زوج‌ها درخواست می‌کنند.
رقم جدید اقساط ماهانه نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد اعلام شد.
همچنانکه متقاضیان از سنگ اندازی بانک ها در پرداخت وام گله مند هستند، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، در صورت ازدواج دوم یا بیشتر باز هم می‌تواند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کند.
آخرین قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که اوراق مسکن فروردین، اردیبهشت‌ و خرداد امسال به ترتیب با قیمت های ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود.
وزیر راه در حالی از آورده ۱۵۰ میلیونی برایب خرید خانه در تهران خبر داد که شرط ازدواج را تا زمان تحویل خرید خانه برای مجردها مطرح کرد و گفت در غیر این صورت زمین رایگان نخواهد بود و باید مبلغ پول زمین را فرد مجرد پرداخت کند.
نماینده گرمی در مجلس با اشاره به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان گفت: ضامن کارمند در وام ازدواج حذف شده است و قرار است نوجوانان هم تشویق به ازدواج شوند!
یزد - مراسم تقدیر از عوامل اجرایی برگزاری نخستین همایش ملی برخط مجازی مدیریت کسب و کار اخلاقی با همت معاون دانشکده علوم انسانی برگزار شد
نتایج ثبت‌نام وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری هفته آینده اعلام می‌شود.
خبرها حاکی از آن است که در چند روز اخیر امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد، ولی چند بانک برای پرداخت وام واجد شرایط هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید