صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۴
کد خبر: 8160
گزارشگر: 213
۵۸۴۵
۰
۰
۶
اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره پایان دادن به مجردی

افزایش مبلغ وام برای ازدواج کردن و بچه دار شدن

افزایش مبلغ وام برای ازدواج کردن و بچه دار شدن
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ از مصوبه افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت وام فرزندآوری خبر داده است.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت وام فرزندآوری خبر داده است.

بر این اساس به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از اول فروردین سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ باشد ۱۲۰ میلیون تومان وام ازدواج داده می‌شود و برای برخی سنین و شرایط، به ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین قرار شده با در نظر گرفتن تعداد فرزند، وام فرزندآوری پرداخت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت: در صورت تصویب، برای هر یک از زوجین که تاریخ عقد آنها از ابتدای سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۱ است، وام ۱۲۰ میلیون تومانی تعیین می شود.

-----------

بیشتر بخوانید

«جزییات» وام ازدواج بعد از یک بار طلاق
--------------------------------------

رحیم زارع گفت: بر اساس بررسی های نیمه تمام کمیسیون، بانک مرکزی مکلف می شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه جاری و سپرده های قرض الحسنه برای اشتغال و وام ازدواج در نظر بگیرد.

کمیسیون تلفیق در توافقات اولیه خود، برای زوج ها و زوجه های نوجوان ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین کرده که نیاز به رأی گیری دارد.

ثبت نام وام ازدواج

تسهیلات اعطایی در بررسی های کمیسیون، برای فرزند اول ۱۵ میلیون تومان، فرزند دوم ۲۵ میلیون تومان، فرزند سوم ۳۵ میلیون تومان، فرزند چهارم ۴۵ میلیون تومان و بالاتر از آن ۵۰ میلیون مقرر شده که نیاز به تصویب دارد.

طبق تبصره در حال بررسی لایحه بودجه، ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و ۷ هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی برای اشتغال‌زایی قرار داده می شود.

 

------------

بیشتر بخوانید

حذف ضامن کارمند برای وام ازدواج/ افزایش حقوق بازنشستگان/عدم تغییر سن بازنشستگی

----------------------------------------------

کمیسیون تلفیق مصوب کرد دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد شهید، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام خود را از محل شرکت های بورسی و غیر بورسی به این دو سازمان واگذار کند.

مصوبات کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مجلس هم بررسی شود؛ شورای نگهبان هم برای تأیید نهایی به مصوبه های نمایندگان رسیدگی خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/5e5
اخبار مرتبط
همچنانکه بانک مرکزی بر اعطای وام ازدواج در چارچوب دریافت وثایق وفق قانون تاکید کرده است، اما برخی از بانک‌ها عملکرد غیر قانونی دارند دو ضامن رسمی و چک یا سفته ۱۵۰ میلیونی از زوج‌ها درخواست می‌کنند.
همچنانکه متقاضیان از سنگ اندازی بانک ها در پرداخت وام گله مند هستند، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، در صورت ازدواج دوم یا بیشتر باز هم می‌تواند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کند.
نماینده گرمی در مجلس با اشاره به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان گفت: ضامن کارمند در وام ازدواج حذف شده است و قرار است نوجوانان هم تشویق به ازدواج شوند!
پیشنهاد مستقل،‌ میزان وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است و به جای آن دولت برای تسهیلات تکلیفی اختیار کلی درخواست کرده است.
پروانه سلحشوری، نماینده سابق مجلس گفت: نمی توان با تفنگ در اتاق خواب مردم حضور داشت، واقعا قوانین جدید؛ مانند خارج شدن وسایل ضد بارداری از دسترس مردم، دست کمی از با تفنگ رفتن در اتاق خواب ندارد!
در حالی که وام ازدواج افراد بالای ۲۵ سال برای هر یک نفر ۷۰ میلیون تومان است، به تازگی اعلام شد که مجموع وام ازداج برای دهه شصتی ها ۲۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید