صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۱
کد خبر: 6722
گزارشگر: 213
۹۱۲
۰
۰
۳
وسایل پیش‌گیری از بارداری در ایران بازار سیاه شد

با تفنگ به اتاق خواب مردم برویم؟!

با تفنگ به اتاق خواب مردم برویم؟!
پروانه سلحشوری، نماینده سابق مجلس گفت: نمی توان با تفنگ در اتاق خواب مردم حضور داشت، واقعا قوانین جدید؛ مانند خارج شدن وسایل ضد بارداری از دسترس مردم، دست کمی از با تفنگ رفتن در اتاق خواب ندارد!

به گزارش آسیانیوز، پروانه سلحشوری، نماینده سابق اصلاح‌طلب مجلس ایران می‌گوید: «وقتی وسایل پیشگیری از بارداری را از دسترس مردم خارج می‌کنید، بازار سیاه برای خرید و فروش این اقلام گسترش پیدا می‌کند و فقط آن‌هایی که تا پیش از این و به دلیل در دسترس نداشتن وسایل پیشگیری باردار می‌شدند، الان هم باردار می‌شوند.»

سلحشوری با انتقاد از ابلاغیه اخیر در خصوص افزایش جمعیت، گفت: «سیاست‌گذاران ما متاسفانه همواره به دنبال حذف صورت مسئله هستند، برخی فکر می‌کنند، چون زنان شاغل شدند فرزند کمتری می‌آورند و اگر شاغل نباشند چند بچه می‌آورند و در خانه می‌نشینند و بچه بزرگ می‌کنند در صورتی که اینگونه نیست. در کشور‌های مانند ما بین رفاه اجتماعی، برخورداری اقتصادی و ازدواج رابطه مستقیمی وجود دارد.»

-------------------------

بیشتر بخوانید:

اجبار مردان مجرد به ازدواج

-----------------------------------------------------

به گفته سلحشوری، «مردم در شرایط اقتصادی بسیار بد و عدم امنیت اقتصادی به سر می‌برند. طبیعی است که در این شرایط تصمیمی برای بچه‌دار شدن نمی‌گیرند، این مشوق‌هایی که در ابلاغیه برای تشویق به بارداری آمده نیز کارساز نخواهد بود، زیرا موضوع از جای دیگری مشکل دارد.»

او افزود: « نمی‌شود که با تفنگ در اتاق خواب مردم حضور داشت، واقعا این قوانینی که می‌بینیم دست کمی از با تفنگ رفتن در اتاق خواب ندارد.»

او گفت: « امکانات حداقلی از مردم گرفته می‌شود، آن‌ها نیز به سوی فرزندآوری نمی‌روند... اغلب مردم دوست دارند که بچه‌دار شوند و کمتر کسی بچه نداشتن را ترجیح می‌دهد. اما مردمی که خودشان در سختی هستند تمایلی ندارند یک فرد دیگری را در این شرایط سخت شریک کنند.»(بهار نیوز)

سلحشوری افزود: «وقتی وسایل پیشگیری از بارداری را از دسترس مردم خارج می‌کنید، بازار سیاه برای خرید و فروش این اقلام گسترش پیدا می‌کند و فقط آن‌هایی که تا پیش از این و به دلیل در دسترس نداشتن وسایل پیشگیری باردار می‌شدند، الان هم باردار می‌شوند. به نظر می‌رسد برای مسئولین فقط تعداد فرزند مهم است، اینکه سالم باشند یا نه اهمیتی ندارد. نمی‌دانند معلول بودن بچه چه فشاری را بر خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.»

غیر از شروط عجیب و غریب جدید برای طرح افزایش جمعیت، پرداخت وام و شرایط دارا شدن مسکن و سرپناه نیز منوط به ازدواج های اجباری در یک تاریخ مقرر شده است، تا جایی که وزیر راه برای مجردهایی که قصد ثبت‌نام مسکن دارند شرط عجیبی را عنوان کرده است. این افراد تا زمان تحویل واحد که احتمالا حدود دو سال طول می کشد، باید ازدواج کنند.

وزارت راه شرط عجیبی برای مجردهایی که متقاضی ثبت‌نام در طرح جهش مسکن هستند در نظر گرفته است.

طبق اعلام  روزهای گذشته وزیر راه، مجردها می‌توانند در طرح جدید دولت برای مسکن ثبت‌نام کنند اما شرط عجیبی که برای مجردها در نظر گرفته شده این است که باید تا زمان تحویل خانه‌ها ازدواج کنند.

وزیر راه گفته است: امکان ثبت نام برای افراد مجرد بالای ۱۸ سال احتمالا در هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد اما گفته می‌شود این افراد تا زمان تحویل واحد که احتمالا حدود دو سال طول می کشد، باید ازدواج کنند.

اما مشخص نشده که اگر این افراد ازدواج نکنند یا تا آن موقع همسر مورد نظر خود را پیدا نکردند، آورده‌ مجردها چه می‌شود و این واحد‌ها به چه کسانی می‌رسد؟

کدام مجردها صاحبخانه می‌شوند؟

 گروه اول مردان مجردی هستند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند. اگر آقا و خانمی مجرد اما سرپرست خانوار باشد می‌تواند در این طرح شرکت کند به این معنی که قبلا ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می‌کند.

گروه دیگر مجردها افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی است. گروه اول مردان مجردی هستند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند. اگر آقا و خانمی مجرد اما سرپرست خانوار باشد می‌تواند در این طرح شرکت کند به این معنی که قبلا ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/4bf
اخبار مرتبط
رئیس پلیس فتای استان کرمان از دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت برای زنان تنها خبر داده است.
یافته‌های یک کار مطالعاتی در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اهواز نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد زنان این مناطق در ایام اخیر حداقل با یک نوع خشونت مواجه شده‌اند.
بسیاری از خانواده‌ها دختران و پسران خود را در کابل به خاطر فقر و بدبختی به فروش می‌گذارند.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در بازدید از از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی کنار خانم ها قالیبافی کرده است.
در حالی که خانواده‌های زنان جوانی که در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کرده اند و گفته شده که این زنان در ایام اخیر با آسیب‌های روانی نیز مواجه شده اند.
کانال خبری ارومیه که یک کانال تلگرامی برای پوشش خبرهای این شهر است، از دو بار زیر گرفته شدن یک زن در ارومیه توسط یک راننده پس از «تذکر حجاب» خبر داد.
زن جوانی به دلیل خیانت های مکرر شوهرش و ارتباط او با زنان در شبکه های اجتماعی به کلانتری مراجعه و تقاضای طلاق کرد.
در سال‌های اخیر می‌بینیم که دختران هم گرایش زیادی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر پیدا کرده‌اند و قبح این موضوع در جامعه از بین رفته است. گاهی حتی در اماکن عمومی دخترانی را می‌بینیم که سیگار به دست دارند یا از مصرف یک نوع مخدر سخن می‌گویند. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟
زنان در ویژگی‌های زنانگی بسیاری از جمله دوره‌های قاعدگی(پریودی)، با یکدیگر متفاوتند. در برخی از آنها، خونریزی قاعدگی مانند ساعت منظم و مداوم بوده و در برخی دیگر لحظه‌ای و غیر قابل پیش‌بینی است.
زنان و مردان بنابر ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی تبصره‌های آن، می‌توانند در 13 حالتِ مختلف (7 حالت زنان و 6 حالت مردان) به صورت پیش از موعد بازنشسته شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید