صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۵
کد خبر: 8222
گزارشگر: 213
۱۲۹۶
۰
۰
۱
فروش هوشمند محصولات در دولت جدید

پشت پرده توزیع «گوشت ۱۰۰ هزار تومانی» و منجمد

پشت پرده توزیع «گوشت ۱۰۰ هزار تومانی» و منجمد
پس از توزیع هوشمند سیب‌زمینی و برنج، نوبت به فروش آنلاین گوشت قرمز رسید؛ قیمت گوشت منجمد گوساله و گوسفند در این طرح به‌ ترتیب ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و ۱۰۵ هزار تومان اعلام شد؛ این در حالی است که ممکن است نیت این طرح، فروش سریع گوشت‌های منجمد و بی کیفیت باشد که شاید در حالت عادی مشتری چندانی برای آن پیدا نشود. .

به گزارش آسیانیوز، وزارت جهاد کشاورزی از آغاز توزیع آنلاین گوشت قرمز خبر داد. سیاستی که نه جهت افزایش عرضه، بلکه برای تعدیل قیمت گوشت به مرحله اجرا رسید. از این رو قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله پایین‌تر از ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. با این حال خرید کمتر از چهار کیلوگرم گوشت به صورت آنلاین میسر نیست.

پس از توزیع هوشمند سیب‌زمینی و برنج، نوبت به فروش آنلاین گوشت قرمز رسید. قیمت گوشت منجمد گوساله و گوسفند در این طرح به‌ترتیب ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و ۱۰۵ هزار تومان اعلام شد. گویا دولت به این ابتکار عمل خود چنان ایمان دارد که رفته‌رفته فروش خودرو و مسکن را هم هوشمند کند.

این در حالی است که فروش هوشمند اقلام غذایی با مشکلات متعددی همراه است. ازجمله آنکه تهیه گوشت کمتر از چهار کیلوگرم در سامانه بازرگام امکان‌پذیر نیست.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تولید و مصرف گوشت در کشور/اختلاف فاحش استفاده از فرآورده های گوشتی در ایران با کشورهای دیگر

--------------------------------

همان‌طور که در تصویر بالا هم مشخص است، خریداران گوشت منجمد برای هر بار خرید باید مبلغی بین ۲۶۰ هزار تا ۴۶۰ هزار تومان بپردازند. این در حالی است که گروه هدف این محصولات دهک‌های پایین جامعه هستند. یعنی طبقاتی که قدرت خرید چهار کیلو گوشت به صورت یکجا را ندارند. حتی اگر این گوشت به شکل تنظیم بازاری عرضه شود.

توزیع آنلاین قیمت گوشت را کاهش می‌دهد؟

 آیا توزیع آنلاین منجر به تعدیل قیمت گوشت در بازار می‌شود؟ رئیس شورای تامین‌کنندگان دام در پاسخ به این پرسش گفت: اکنون دلیل منطقی برای افزایش قیمت گوشت وجود ندارد. بنابراین می‌توان به کاهش نرخ این محصول امیدوار بود.

منصور پوریان اظهار کرد: طی سال جاری تولید دام به اندازه کافی صورت گرفت. در نتیجه قیمت دام افزایش چندانی نداشت.

او ادامه داد: به هیچ وجه نرخ دام زنده به اندازه قیمت گوشت قرمز افزایش نداشت. این فعالان بازار و البته سیاست‌های نادرست است که منجر به افزایش قیمت گوشت شد.

وی با اشاره به فزونی عرضه بر تقاضا عنوان کرد: علاوه بر رشد تولید، میزان تقاضا نیز تقریبا نصف شده است. بنابراین خواه ناخواه قیمت گوشت تا پایان سال کاهش می‌یابد. پوریان درباره قیمت‌های اعلامی برای گوشت‌های تنظیم بازاری نیز یادآور شد: این‌ها قیمت‌های متعادل و منصفانه‌ای است و می‌تواند به تعدیل بازار کمک کند.

----------------

بیشتر بخوانید:

گوشت قرمز از سفره ها رفت

-------------------------------

راو درباره دلیل عرضه گوشت در بسته‌های چهار کیلویی نیز توضیح داد: با فروش خرد نمی‌توان روی بازار تاثیر گذاشت. از این رو دولت قصد دارد با فروش عمده عنان بازار را در دست بگیرد.


آب‌کردن گوشت‌های منجمد از طریق فروش آنلاین!

 به نظر می‌رسد دولت بیش از آنکه قصد تعدیل قیمت گوشت یا گرفتن عنان بازار را در سر بپروراند، نیت‌های دیگری دارد. ازجمله فروش سریع گوشت‌های منجمد که شاید در حالت عادی مشتری چندانی برای آن پیدا نشود.

این شائبه زمانی قوت می‌گیرد که نگاهی به قیمت گوشت‌های اختصاص‌یافته به میادین تره‌بار بیندازیم. این گوشت‌های تنظیم بازاری به مراتب قیمت بالاتری نسبت به محصولات توزیع‌شده در بازرگام دارند. همچنین در بسته‌های یک کیلویی و کمتر هم قابل عرضه هستند. پیش از این نیز شائبه‌هایی مبنی بر سمی‌بودن سیب‌زمینی‌های مختص به طرح توزیع هوشمند مطرح شد./(تجارت نیوز)

این در حالی است که علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ابتدای سال جاری درباره بحران تولید گوشت قرمز در کشور گفت: خشکسالی و کمبود علوفه و  از سوی دیگر جیره‌بندی سهمیه خوراک دام در تعاونی‌های روستایی موجب شده است که دامداران دسته دسته گله‌های خود را به کشتارگاه بفرستند.

تبلیغ

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این باره گفته است: اکنون گوشت قرمز در بازار فراوان است. چرا که متاسفانه به دلیل خشکسالی و کمبود نهاده دامی کشتار دام بی‌رویه انجام می‌شود و همین موضوع نگرانی جدی برای کمبود گوشت قرمز در نیمه دوم سال، جهش قیمت‌ها و در نتیجه برگشت صف گوشت مواجه شویم.

او با اشاره به سهمیه‌بندی شدن خوراک دام می‌گوید: تعاونی‌های روستایی سهمیه اندکی بابت خوراک دام به دامداران می‌دهند که این سهمیه کفاف نیازهای آنها را نمی‌دهد و دامداران مجبور هستند دام خود را با وزن پایین به کشتارگاه ببرند و حتی به ذبح بره با سن پایین روی آورده‌اند.

------------------

بیشتر بخوانید:

دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ - مناسب بسته بندی مرغ کامل، گوشت چرخ کرده، گوشت قرمز و گوشت بلدرچین

--------------------------------------------
تجارت نیوز نوشت رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، هم اکنون قیمت هرکیلوگرم بره ۱۳۰ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفند ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به این که ۹۰ درصد سپرده‌های بانکی در کشور به ۴ درصد جامعه تعلق دارد، از فاصله طبقاتی در کشور و بودجه سال ۱۴۰۰ انتقاد کرد بین کمترین و بیشترین مصرف گوشت در سال به صورت میانگین برای هر نفر در خانواده‌های فقیر یک کیلو گوشت و برای خانواده‌های ثروتمند تا ۹۶ کیلو در سال مصرف وجود دارد.»

-----------------------

بیشتر بخوانید:

کارگران؛ ناتوان از خرید گوشت یا برنج! افزایش 100 درصدی حقوق هم دردی از کارگر دوا نمی کند

---------------------------------
این در حالی است که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از از فاصله طبقاتی در کشور و بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: ۹۰ درصد سپرده‌های بانکی در کشور به ۴ درصد جامعه تعلق دارد.

علیرضا زاکانی نیز گفت: «۷۰ درصد سپرده‌های بانکی برای یک درصد و ۹۰ درصد از آنها برای ۴ درصد جامعه است.»

-------------

بیشتر بخوانید:

تامین گوشت؛ قیمت های نامعقول و نبود پول واردات!

------------------------------------

زاکانی در ادامه افزود: «بین کمترین و بیشترین مصرف گوشت در سال به صورت میانگین برای هر نفر در خانواده‌های فقیر یک کیلو گوشت و برای خانواده‌های ثروتمند تا ۹۶ کیلو در سال مصرف وجود دارد.»

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در دی ماه ۱۳۹۹ به ۴۶.۲ درصد رسید./

 

 

https://www.asianews.ir/u/5fu
اخبار مرتبط
خبر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان در خصوص آلودگی طیور کشور به انگل خطرناک "توکسوپلاسموز" و انتشار آن، موضوع اصلی گفتگوی فعالان صنعت گوشت و مواد غذایی کشور است.
در حالی که برخی مسوولان دولت به ساز و کار کم و زیاد کردن یارانه ها مشغولند، گزارش وزارت تعاون اعلام کرد که قیمت برخی اقلام خوراکی در شهریور امسال نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است؛ گزارش اتاق بازرگانی تهران نیز حاکی از آن بود که مردم ایران در دهه ۱۳۹۰ بیشتر از دهه ۱۳۸۰ خرج کردند؛ اما غذای کمتری خوردند.
یزد - با حمایت های ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان، شرکت خوشنام پروتئین یزد پس از 3 سال تعطیلی فعالیت خود را مجدد آغاز کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید