صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
کد خبر: 8351
گزارشگر: 213
۳۰۹۲
۰
۰
۵
تظاهرات با مطالبات معیشتی و صنفی

«کادر درمان» جان به لب شد/تجمع اعتراضی گسترده مقابل وزارت بهداشت

«کادر درمان» جان به لب شد/تجمع اعتراضی گسترده مقابل وزارت بهداشت
در حالی که شیوع گسترده اومیکرون در کشور جریان یافته است، گروهی از کارکنان کادر درمان در اعتراض به وضعیت کاری و معیشتی خود با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت شعارهایی از جمله «‌مدافع داد بزن، حقت رو فریاد بزن» سر دادند.

به گزارش آسیانیوز، گروهی از کارکنان کادر درمان در اعتراض به وضعیت کاری و معیشتی خود با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت شعارهایی از جمله «‌مدافع داد بزن، حقت رو فریاد بزن» سر دادند.

---------------

بیشتر بخوانید

همه پرستاران باید استخدام شوند!

--------------------------------------------------------
کارکنان کادر درمان در تجمع روز دوشنبه دوم اسفندماه خود خواسته‌های مشخصی از جمله «مطالبه فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت قراردادی» را طرح کردند.

در ماه‌های اخیر تجمع‌هایی مشابه از سوی کارکنان کادر درمان برگزار شده است.

پیشتر محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، قراردادهای ۸۹ روزه را «استثمار پرستاران» توصیف کرده بود اما کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت، گفته بود این قراردادها «کاملا قانونی» است.

درخواست‌های معیشتی و صنفی کادر درمان در حالی مطرح می‌شود که با شیوع سویه اومیکرون در ایران بسیاری از آنها درگیر کرونا شده‌اند.

همچنین رییس بخش عفونی بیمارستان امام رضا در مشهد روز ۱۴ بهمن گفته بود «موارد ابتلای زیادی بین کادر درمان مشاهده می‌شود که اکثر این موارد به صورت شدید نبوده و منجر به بستری نشده ولی این حجم از ابتلا که منجر به مرخصی استعلاجی کادر درمان می‌شود، باعث شکنندگی سیستم درمانی و فشار کاری مضاعف خواهد شد.»

تجمع‌های صنفی در دو سال گذشته در ایران روندی افزایشی داشته و مقام‌های دولت هم به این افزایش آمار اذعان کرده‌اند.

احمد علیرضابیگی، مسئول کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور روز ۲۸ دی‌ماه با اشاره به آمار قابل توجه تجمعات برگزار شده در سال گذشته و امسال گفت: «بیش از ۹۳ درصد این تجمعات، صنفی و کارگری بوده که فقط اداره شده، اما به طور مثال تجمع اصفهان به خشونت تبدیل شده است.»/

https://www.asianews.ir/u/5jd
اخبار مرتبط
در سومین روز پیاپی از حرکت اعتراض سراسری هفته دوم بهمن و پس از دو روز تحصن، معلمان روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند و اعلام کردند کارد به استخوان رسید.
به دنبال تجمع برخی از شهروندان شمال استان سیستان و بلوچستان، به تعدادی از خودروهای باری در مرز، خساراتی وارد شده است و براساس گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی، معترضان به کامیون‌های ترانزیتی اجازه ورود به ایران نداده‌اند.
در حالی که تجمع اعتراضی بازنشستگان امروز در شهرهای مختلف برگزار شد، گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، نیز در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: همه همکاران پرستار باید استخدام شوند.
براساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گروهی از نیروهای امنیتی در حالی با تجمع معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی برخورد کرده اند که معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر می دادند.
در حالی که براساس یک فراخوان مردمی تجمع و برگزاری نماز در بستر خشک زاینده رود وعده داده شده بود، پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اعلام کرد که تمام مسیرهای منتهی به پل خواجو در شهر اصفهان روز جمعه بسته خواهد بود,
معلمان امروز روز پنج‌شنبه،‌ ۱۱ آذرماه، بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق در بیش از ۶۰ شهر ایران دست به تجمع‌ زدند.
انسان همواره با سرزمینی که در آن به دنیا آمده و رشد کرده ارتباط روحی و احساسی خاصی دارد و زاینده رود همواره از تاریخ باستان، نماد آبادی و طراوت کشور دیده شده و به ساخته شدن آثار بی بدیل فرهنگی همچون، مجموعه پلهای ساخته شده بر آن و یا میادین تاریخی در اطراف آن گواهی است بر اهمیت شخصیت باستانی این رود است و آسیب دیدن آن، آسیب به روح ملی مردم است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید