صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
کد خبر: 7138
گزارشگر: 213
۳۷۱۹
۰
۰
۳
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان خبر داد

مداخله نیروهای امنیتی در تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس/«آزادی معلم زندانی» شعار تظاهرات امروز بود

مداخله نیروهای امنیتی در تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس/«آزادی معلم زندانی» شعار تظاهرات امروز بود
براساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گروهی از نیروهای امنیتی در حالی با تجمع معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی برخورد کرده اند که معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر می دادند.

به گزارش آسیانیوز، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از حمله گروهی از نیروهای امنیتی به تجمع معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی ایران خبر داده است.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی معلمان در بیش از ۶۰ شهر کشور

--------------------------------------------------------------------
در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند که یکی از معترضان را بازداشت کنند که با واکنش معلمان حاضر در تجمع مواجه می‌شوند.

معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر دادند. نیروهای امنیتی روز ۲۰ آذر رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، را بازداشت کردند.


معلمان ایرانی دو روز پیش نیز در اعتراض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» در بیش از ۶۰ شهر ایران بار دیگر اقدام به اعتصاب و تحصن کرده بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، معلمان به جز تهران در شهرهایی چون بوکان، یزد، شیراز، قم، رشت و کرمان نیز تجمع کرده‌اند.

معلمان اعتصابی که از عدم تحقق وعده‌های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی هستند و می‌گویند دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومان» طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم بندی» کند و با همکاری مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق» برده است.

بر اساس فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، حقوق معلمان باید بر اساس سطح کیفی آن‌ها مشخص شود، ولی این طرح تاکنون اجرا نشده است.

در صورت تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی، پایه حقوق و مزایای معلمان به دست‌کم ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواهد رسید که با آنها هم‌رتبه و هم‌سابقه‌ هستند.

. روز ۲۰ آبان امسال نیز معلمان معترض در حدود ۵۰ شهر ایران تجمع کردند که این اعتراض‌ها در برخی شهرهای استان تهران منجر به بازداشت چند نفر از معلمان شد.

معلمان ایرانی همچنین روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر بار دیگر در بیش از ۶۰ شهر دست به تجمع‌ زدند./


https://www.asianews.ir/u/4mo
اخبار مرتبط
معلمان امروز روز پنج‌شنبه،‌ ۱۱ آذرماه، بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق در بیش از ۶۰ شهر ایران دست به تجمع‌ زدند.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید