صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۳
کد خبر: 8465
گزارشگر: 213
۳۳۸۴
۰
۰
۸
فقدان منوچهر وثوق؛ بازیگر فیلم هایی که خاطره شدند

درگذشت چهره پرطرفدار سینمای قبل از انقلاب

درگذشت چهره پرطرفدار سینمای قبل از انقلاب
منوچهر وثوق، بازیگر پرکار سینمای ایران پیش از انقلاب، روز یکشنبه هشتم اسفند در لندن درگذشت؛ وی در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.

به گزارش آسیانیوز، منوچهر وثوق، بازیگر قدیمی سینمای ایران پیش از انقلاب، روز یکشنبه هشتم اسفند در ۷۸ سالگی در لندن درگذشت. بر پایه گزارش‌ها منوچهر وثوق در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.

فقدان منوچهر وثوق؛ بازیگر فیلم هایی که خاطره شدند asianews

منوچهر وثوق برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ خورشیدی با فیلم «جاهل‌ها و ژیگول‌ها» ساختهٔ حسین مدنی وارد سینما شد و پس از آن در بیش از ۷۵ فیلم فارسی به ایفای نقش پرداخت.

آخرین فیلم‌های او «حق و ناحق»، «زرخرید» و «زخم خنجر رفیق» بود که در سال ۱۳۵۷ به نمایش درآمدند.

فقدان منوچهر وثوق؛ بازیگر فیلم هایی که خاطره شدند asianews

او پس از انقلاب ممنوع‌الکار شد و تلاش کرد در تئاتر‌های لاله‌زار کار بازیگری را دنبال کند اما با مشکلاتی که در این مسیر روبرو شد، سرانجام ایران را ترک کرد و در لندن زندگی می‌کرد.

وی در مصاحبه ای با یک رسانه علت مهاجرتش از ایران را ناامیدی از ادامه فعالیت به علت اظهارات منفی سید محمد خاتمی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دربارهٔ بازیگران قبل از انقلاب بیان کرده بود.

فقدان منوچهر وثوق؛ بازیگر فیلم هایی که خاطره شدند asianews
منوچهر وثوق در سال‌های نخست ورود به لندن در نمایش «واریته آخوندی» به تهیه‌کنندگی رضا فاضلی و کارگردانی رضا سرکوب به ایفای نقش پرداخت.

هیچکی بابا نمی‌شه در نقش علی ، مسافر در نقش بهمن ، مغربی ، تنهایی ، نمک‌نشناس ، زخم خنجر رفیق ، حق و ناحق ، زرخرید, بهزاد هفت‌جان ، مشت مرد ، سه دلباخته ، مشکل آقای اعتماد ، خان‌نایب ، مرد خدا ، حکم تیر ، فری دست قشنگ ، تازه عروس و فریاد عشق و از جمله انبوه فیلم هایی است که این هنرمند در آنها ایفای نقش کرده است./

https://www.asianews.ir/u/5me
اخبار مرتبط
جلال مقامی، پیشکسوت دوبله که صبح جمعه، ششم اسفند ماه همسرش رعفت هاشم پور را از دست داد حالا در نبود همسرش بسیار غمگین است.
واکنش شدید انتقادی و افشاگری سحر زکریا هنرپیشه معروف زن، نسبت به اظهار نظرهای بازیگران مهاجرت کرده مانند پرستو صالحی و موضوعاتی دیگر درباره مافیای سینما، مهران مدیری و غیره تامل برانگیز شده است و او از مقایسه فردین، بازیگر محبوب ایرانی با مهران مدیری نیز ابراز گله مندی کرده است.
محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پیشین ایران درباره فردین و بهروز وثوقی عواطفش را بیان کرده است.
جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینما ایران در آلمان درگذشت؛ از نقش های او بازی در نقش «کریم آب منگل» در فیلم «قیصر» از فیلم های پیش از انقلاب او بود و بسیاری از ایرانیان با بازی های او خاطره دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید