صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۴
کد خبر: 8571
گزارشگر: 306
۴۷۹
۰
۰
۱

۷روز سبز و پرنشاط با جشنواره نارنج و زیتون

۷روز سبز و پرنشاط با جشنواره نارنج و زیتون
یزد - جشنواره نارنج و زیتون از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه با هدف پاسداشت طبیعت و نهادینه کردن فرهنگ کاشت نهال با برگزاری برنامه های متنوع در سطح شهر و فضای مجازی برگزار خواهد شد ​
آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ باتوجه به اینکه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی برای پاسداشت حقیقی زیست بوم است تا همگان به کاشت درخت، گسترش فضاهای سبز و حفظ و نگهداری آن تشویق شوند، جشنواره نارنج و زیتون طی یک هفته با حضور مردم در نقاط مختلف شهر و اجرای برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.
 
نام جشنواره نارنج و زیتون، باتوجه به اینکه درخت زیتون نماد صلح، دوستی و آرامش در تمام دنیاست و نارنج، درخت همیشه سبز است در طول یک هفته این جشنواره در نقاط مختلف شهر دو درخت زیتون و نارنج کاشته خواهند شد.
 
پویش «سبزه ماندگار» هم‌راستا با سنت‌های اصیل ایرانی مبنی بر برکت‌افزایی در جشنواره نارنج و زیتون برگزار می شود. در این پویش به جای سبز کردن غلات و حبوبات از قبیل گندم و جو در سفره هفت‌سین که قوت غالب ایرانیان بوده و واجد نوعی مفاهیم تبرک است اما بعد دور ریخته می‌شود از بذوری که اساس غذای کشور را تشکیل نمی‌دهد جوانه سبز کرده و یا به جای آن نهال کاشته می شود.
 
از دیگر برنامه های جشنواره نارنج و زیتون در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری می توان به طراحی و نصب ۱۶ بنر به مناسبت روز درختکاری و فرهنگ سازی کاشت نهال در سطح شهر اشاره کرد.
 
نماهنگ خانه سبز توسط گروه سرود خورشید تابان و تهیه کنندگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در سومین روز این جشنواره در کمسیون فرهنگی شورای شهر رونمایی خواهد شد و پس از آن در نقاط مختلف شهر از جمله نمایشگاه های گل و گیاه اجرا خواهد شد.
 
گفتنی است در طول این جشنواره هدایای فرهنگی با موضوع پاسداشت طبیعت و نهادینه کردن فرهنگ کاشت نهال به کودکان اهدا خواهد شد.

سید محمد جواد عرفانفر

۷روز سبز و پرنشاط با جشنواره نارنج و زیتون , روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/5p8
اخبار مرتبط
یزد - مسابقات تیراندازی با تفنگ نهمین المپیاد ورزشی محلات در بخش بانوان به مدت سه روز در یزد برگزار شد و نفرات برگزیده انتخاب شدند
یزد - مسابقات هاکی نهمین المپیاد ورزشی محلات در بخش بانوان به مدت یک روز برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند
یزد - ببیست و دومین یادواره شهدای کوی امام حسین به همت هیئت انصارالحیدر یزد، مسجد و پایگاه امام حسین(ع) و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در گلزار شهدای خلدبرین برگزار شد
یزد - اختتامیه هشتمین جشنواره ی فرهنگی و هنری «بیعت در غربت» با حضور مسئولان، سفیر حجاب و دانش آموزان دختر نوجوان یزدی، ۱۲ اسفند ساعت ۹ تا ۱۲ صبح در حسینیه ثارالله محمود‌ آباد برگزار خواهد شد
یزد - مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری از تشکیل کارگروه های 12گانه گردشگری در یزد خبر داد
یزد - مسابقات پیلاتس بانوان المپیاد ورزش محلات به مدت یک روز پیگیری شد و نفرات برتر مشخص شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید