صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
کد خبر: 8782
گزارشگر: 360
۷۴۶
۰
۰
۲

بازی‌های متاورسی به عنوان شغل بلقوه تمام وقت

بازی‌های متاورسی به عنوان شغل بلقوه تمام وقت
مدیر عامل یک پلتفرم بازی درآمدزای متاورسی(بازی بالتازار) اخیرا در گفتگویی اعلام کرده است که "بسیاری آماده هستند تا مشاغل دیگر خود را ترک کنند تا به جای آن بازی‌های درآمدزا (play-to-earn NFT gaming) انجام دهند."
مدیر عامل یک پلتفرم بازی درآمدزای متاورسی(بازی بالتازار) اخیرا در گفتگویی اعلام کرده است که"بسیاری آماده هستند تا مشاغل دیگر خود را ترک کنند تا به جای آن بازی‌های درآمدزا (play-to-earn NFT gaming)  انجام دهند."
علیرغم کاهش قیمت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، استقبال از بازی برای کسب درآمد همچنان ادامه دارد زیرا افراد بیشتری آن را راهی بالقوه برای امرار معاش می‌دانند.
در یک نظرسنجی که در فیلیپین انجام شد، از شرکت‌کنندگان نظرسنجی پرسیده شد که اگر پلت‌فرم‌های بازی‌های درآمدزا به آنها این امکان را بدهند تمام وقت بازی کنند،آیا آنها شغل اصلی خود را رها خواهند کرد، تمام وقت بازی می کنند و یا خیر؟ 32 درصد پاسخشان به این پرسش مثبت بود. جان استفانیدیس، مدیر عامل پلتفرم بازی بالتازار، گفت که "از یافته‌ها در این زمینه شگفت‌زده نشده است."
"بسیاری آماده هستند تا مشاغل دیگر خود را ترک کنند تا به جای آن بازی‌های متاورسی درآمدزا انجام دهند، زیرا به طور بالقوه می توانند همان درآمد را داشته باشند، اگر نگوییم بیشتر."
عیسی داوال جونیور، یک گیمر فیلیپینی به کوین تلگراف گفت که در حال حاضر، درآمد بازی‌های متاورسی کافی نیست. داوال می‌گوید: «شکی نیست که بازی در بلاکچین یک مفهوم انقلابی است، اما در حال حاضر، فکر نمی‌کنم به تنهایی با بازی کردن بتوانم کاملا هزینه‌هایم را تامین کنم. با این حال او خاطرنشان می‌کند که وقتی اکوسیستم بیشتر توسعه یابد، آماده است کاملا به این امر مشغول شود.فکر می‌کنم وقتی اکوسیستم بازی برای کسب درآمد یا همان P2E  بالغ و پایدار شد، شهامت کافی برای ترک شغلم و دنبال کردن بازی‌های بلاک چین را خواهم داشت.
لوئیس بوئناونتورا، مدیر سازمان بازی‌های بلاک‌چین YGG در فیلیپین نیز فکر می‌کند که قطعاً روندی وجود دارد که افراد به‌صورت تمام وقت کار را ترک می‌کنند. هنگامی که در مورد این موضوع از او پرسیده شد، او به کوین‌تلگراف گفت که "خوب یا بد، روند ترک شغل افراد برای اشتغال در بازی‌های درآمدزا ( P2E)  قطعا در حال افزایش است."
با این حال، این مدیر اجرایی بازی‌های بلاک‌چین خاطرنشان می‌کند که فقط بازی‌های بلاک چین نیست که در حال افزایش است، بلکه فرصت‌های دیگری در جهان رمزارزها وجود دارد که و این فرصت‌ها نیز در حال افزایش هستند. وی در این رابطه گفت: « احتمال دارد که مردم فرصت‌های درآمدی جایگزین را در کریپتو پیدا کنند موضوع کسب درآمد در این زمینه تنها به بازی‌های درآمدزا محدود نخواهد ماند. به عنوان مثال کسب درآمد از بازی‌ها و کسب درآمد از استخراج،برداشت ویا اصطلاحا فارمینگ توکن‌ها ، فعالیت‌های متقابل و متضاد هم  نیستند، و ما می‌بینیم که بسیاری از موفق‌ترین کاربران ما هر دو را انجام می‌دهند.
در همین رابطه گزارش‌های پیشین حاکی از این است که بازهای کسب درآمد متاورسی در سه ماهه سوم سال 2021 بیش از 2 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده اند. طبق گزارش ها  این حجم از ایجاد درآمد  22 درصد از حجم  کل معاملات در حوزه NFT را تشکیل می‌دهد.
گذشته از درآمدزایی، جامعه بازی‌های بلاک‌چین جنبه بشردوستانه نیز از خود نشان داده است. سال گذشته، زمانی‌که یک طوفان مهیب فیلیپین را درنوردید و 4 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داد، گیمرهای بلاک‌چین به رهبری YGG یک برنامه کمک مالی را ترتیب دادند که بیش از 1.4 میلیون دلار برای کمک به قربانیان جمع آوری کرد.
 
https://www.asianews.ir/u/5ux
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید