صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۶
کد خبر: 9535
گزارشگر: 213
۱۸۰۰
۰
۰
۴
بنا بر اظهارات مدیر عامل بانک مسکن

جزییات پرداخت وام مسکن ۶۰۰ میلیون تومانی

جزییات پرداخت وام مسکن ۶۰۰ میلیون تومانی
مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرد سقف وام ساخت مسکن در بسیاری از شهرها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش آسیانیوز، به گفته مدیرعامل بانک مسکن، در ۱۲ شهر ایران وام مسکن ۴۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

--------------

بیشتر بخوانید

شرایط پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
------------------------------------------------
مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرده که سقف وام ساخت مسکن در ۱۲ شهر «تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت» افزایش پیدا کرده است.

به گفته محمد آئینی سقف وام ساخت مسکن در تهران ۶۰۰ میلیون تومان،‌ درمراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۵۰۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ۴۵۰ میلیون تومان است.

پیش از این هم محمد آئینی از افزایش سقف وام مسکن خبر داده و گفته بود این وام تنها به نوسازی واحدهای بافت فرسوده پرداخت می‌شود و سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است.

اما مبلغ این وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است مشروط به اینکه واحد مسکونی در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) باشد.

تجارت نیوز نوشت وام تنها به خانه‌های قرار گرفته در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد و همچنین خانه‌هایی که در محدوده چهار حرم قرار گرفته باشند. البته پیش از این گفته شده بود که ۱۵۰میلیون تومان از مبلغ وام بدون سود بانکی است.

وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد
همچنین اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل از هفته آینده خبر داد. به گفته نیکزاد این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد، ضمانت سفته زنجیره‌ای و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت می‌شود./


https://www.asianews.ir/u/6fc
اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی گفت درباره جزییات پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه، خرید یا ساخت مسکن دستورالعملی به بانک‌ها ابلاغ شده است.
بانک مرکزی دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند را، به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.
با موافقت بانک مرکزی، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری و سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان افزایش یافت.
آخرین قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که اوراق مسکن فروردین، اردیبهشت‌ و خرداد امسال به ترتیب با قیمت های ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود.
وزیر راه در حالی از آورده ۱۵۰ میلیونی برایب خرید خانه در تهران خبر داد که شرط ازدواج را تا زمان تحویل خرید خانه برای مجردها مطرح کرد و گفت در غیر این صورت زمین رایگان نخواهد بود و باید مبلغ پول زمین را فرد مجرد پرداخت کند.
خبرها حاکی از آن است که در چند روز اخیر امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد، ولی چند بانک برای پرداخت وام واجد شرایط هستند.
در حالی که میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص و برای متقاضیان معمولی ۴۰ میلیون تومان و برای دهک‌های دو تا سه هم ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، مدیرعامل عمران وزارت شهرسازی گفت: پیشنهاد پرداخت وام ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد را ارایه کرده‌ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید