صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۳
کد خبر: 9614
گزارشگر: 213
۴۴۱۷
۰
۰
۴
ادامه بحران افزایش قیمت آرد

غذاهای ساندویچی گران تر از همیشه/نان باگت به ۱۰ هزار تومان رسید/گرانی نان سنتی تکذیب شد+جدول

غذاهای ساندویچی گران تر از همیشه/نان باگت به ۱۰ هزار تومان رسید/گرانی نان سنتی تکذیب شد+جدول
قیمت نان های صنعتی از جمله باگت معمولی و فرانسوی افزایش یافت.

به گزارش آسیانیوز، اتحادیه صنف نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران با انتشار فهرست قیمت‌های جدید نان‌های صنعتی را اعلام کرد.

جدول افزایش قیمت نان های صنعتی و حجیم asianews

 

----------

بیشتر بخوانید

قیمت ماکارونی چقدر می شود؟/جنب و جوش مافیای آرد بعد از برنج!

-------------------------------------------

براساس این خبر قیمت هر نان باگت معمولی به ۱۰ هزار تومان و قیمت هر نان باگت فرانسوی به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

تجارت نیوز در این باره نوشت با حذف یارانه آرد برای نان‌های فانتزی، برخی اخبار از افزایش قیمت نان حکایت می‌کردند اما مقامات دولتی موضوع را تکذیب کرده‌اند.

به نقل از ایرنا، وزارت جهادکشاورزی خبر منتشرشده در فضای مجازی درباره گران شدن نان سنتی را تکذیب کرد.

علیرضا رضازاده، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در واکنش به مطالبی که با عنوان «قیمت جدید نان بعد از آزاد شدن آرد» در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده گفت: متاسفانه این مطلب مربوط به آرد صنعتی بوده و جدولی هم که در متن این مطلب منتشر شده، مربوط به نان‌های صنعتی و باگت و فانتزی است.

وی افزود: اما متاسفانه در عنوان و متن مطلب منتشرشده به این واقعیت اشاره نشده و به گونه‌ای خبر منتشرشده که گویی قیمت نان سنتی از قبیل نان لواش، سنگک، بربری و … افزایش یافته است که بدین وسیله تکذیب می‌شود.

به گفته وی، دولت در صورت هدفمندی آرد نان سنتی، یارانه آن را مستقیم به مردم خواهد داد و نان سنتی برای مصرف کننده نهایی گران نخواهد شد.

گزارش گرانی قیمت نان به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵
همچنین محمدرضا درگاهی، مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی در گفتگو با صدا و سیما گفت: هیچگونه افزایش قیمت در نان‌های سنتی مانند لواش، سنگک و بربری وجود نداشته است.

او افزود: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ تعزیرات، گزارش‌ها را به ما اعلام کنند.

اما آنگونه که صدا و سیما گزارش داده، آرد کیسه‌ای برای تولیدکنندگان نان‌های فانتزی از ۷۰ هزار، به۶۷۰ هزار تومان رسیده است و این موضوع باعث افزایش قیمت این نوع نان شده است.

همچنین حسین یزدجردی، رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران گفت: در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد و نان نیاز به جراحی داریم. چرا که سال‌هاست یارانه این اقلام به دست مردم و مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد. حتی پرداخت این یارانه باعث شکل گیری فساد و رانت هم شده است (صدا و سیما).

به گزارش آسیانیوز، در پی خشکسالی‌های اخیر، دولت ناچار شد تا گندم را وارد کند. دولت می گوید که کارخانه‌ها تا پیش از این با استفاده از ارز ٤٢٠٠ تومانی آرد را می‌خریدند و سپس محصولات خود را به نرخ آزاد صادر می‌کردند. روندی که باعث سود سرشاری برای کارخانه‌ها شده است. با این حال مشخص نیست که اصلاح قیمت‌ها، چطور قرار است وضعیت بازار داخلی را بهبود ببخشد./

https://www.asianews.ir/u/6hi
اخبار مرتبط
این روزها در حالی که افزایش قیمت گندم به‌ عنوان مهم‌ترین ماده غذایی در سفره مردم، نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده، عرضه ماکارونی به بازار تقریبا متوقف شده است.
دبیر انجمن حبوبات از تداوم افزایش نرخ انواع محصولات حبوبات در بازار خبر داد؛ این در حالی است که بسیاری از مسوولان پیشین و فعلی و از جمله عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرده اند که گرانی‌ها و تورم تقصیر هیچ کشوری نیست؛ بلکه مساله مدیران بی‌کفایت، نالایق و ناتوان است.» .
طبق انتظارات تولیدکنندگان ماکارونی قیمت آن با تثبیت قیمت آرد افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که بنا بر مشاهدات میدانی برخی رسانه ها، بعضی فروشگاه‌ها ماکارونی را دو برابر قیمت سال قبل می‌فروشند و موجودی برخی از فروشگاه‌ها هم تمام شده است.
رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از افزایش نرخ فروش گندم دولتی خبر داد و گفت قیمت آرد گران می شود و احتمال افزایش قیمت مشتقات آن نیز وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید