صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۶
کد خبر: 9980
گزارشگر: 306
۴۳۵
۰
۰
۱
در مراسم رونمایی پوستر جشنواره شعر طنز قوه قضائیه مطرح شد

« دادخند » باید چهره قوه قضائیه را تغییر دهد / بهترین عبادت باز کردن گره‌ای از کار مردم است

« دادخند » باید چهره قوه قضائیه را تغییر دهد / بهترین عبادت باز کردن گره‌ای از کار مردم است
یزد - معاون قضائی دادستان کل کشور در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره شعر ظنز قوه قضائیه با عنوان «دادخند» که در محل کانون اصلاح و تربیت یزد با حضور اعضای شورای قضائی و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره دادخند برای قوه قضائیه را به فال نیک می‌گیریم چرا که غفلت از این قبیل بخشها، چهره‌ای بعضاً عبوس از این دستگاه در برابر دیدگان مردم ایجاد کرده است

آسیانیوز / یزد ؛ « سعید عمرانی» با بیان این که امروز سیستم ارتباطات جهان به صورت فزاینده‌ای رو به پیشرفت است، گفت: این روزها با رونق فضای مجازی، شاهد کاهش مطالعه کتاب در جامعه هستیم و کتابهای امروز در واقع همان انسانهایی هستند که با ما ارتباط دارند و این کتابهای زنده به شدت تاثیرگذار بر رفتار و کنشهای جامعه هستند.

معاون قضائی دادستان کل کشور  بر اهمیت رعایت حسن‌خلق در بین کارکنان قوه قضائیه با مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این قبیل جشنواره‌ها چهره طبیعتاً عبوس کار در سیستم قضایی را تغییر دهد تا مراجعان به این حوزه با خاطراتی خوش از رفتار کارکنان مواجه و به کتابی زنده تبدیل شوند.

عمرانی گفت: این کتاب زنده را می‌توانیم با اقدامات و خدمت رسانیهای دیگری در جامعه نیز ایجاد کنیم لذا برپایی این جشنواره گام مبارکی است که در سایر حوزه‌ها نیز باید بسط داده شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی با صدها نصیحت و امر به معروف نمی‌توان مشکلی از جامعه را برطرف کنیم ولی بعضاً یک کار هنری می‌تواند همان آسیب و معظل جامعه را مرتفع سازد.

معاون دادستان کشور گفت: بهترین عبادت برای ما باز کردن گره‌ای از کار مردم است لذا باید مردم را در گرفتاریهایشان دریابیم و این که وجود حاج قاسم برای مردم ارزشمند بود، به دلیل همین دستگیری‌ها از جامعه بود و این سیره را در جامعه بسط دهیم.

این مقام مسئول گفت: مردم ما گرسنه سفره غذا نیستند بلکه تشنه محبت مسئولان هستند و خوش خلقی مسئولان می‌تواند مردم انقلابی کشورمان را بیش از پیش با مسئولان همراه کند.

« غلامعلی دهشیری»  هم با بیان این که در سیره اهل بیت بحث شوخی رواج داشته است، منتها مزاح و شوخی ضابطه مند و به دور از دروغگویی و تحقیر دیگران بوده است، گفت: اسلام دین عاطفه و صلح و شادی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد  با اشاره به اینکه طنز یکی از نمونه‌های مزاح است به ویژه در قالب شعر و باید یک سری اصول و معیارها را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: یکی از این قواعد گفتمان حقیقت گویی و گفتمان عدالت و عدم افراط و تفریط است.

دهشیری همچنین پرهیز از بی‌حرمتی به دیگران را از اصول طنزپردازی ذکر کرد و گفت: طنز با قاعده، کارکردهای متفاوتی از جمله اصلاح جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 وی با بیان روایاتی از طنزپردازی در سیره ائمه اطهار، از کارکردهای طنز را ایجاد شادی و خلق مثبت در جامعه، ایجاد تعامل همسو در جامعه و نیز صفا و صمیمیت در جامعه دانست.

رئیس کل دادگستری استان یزد  برگزاری این جشنواره را در راستای مردمی سازی دستگاه قضایی خواند و گفت: شعرای طنزپرداز باید ابتدا با حقیقت دستگاه قضایی و مشکلات این حوزه آشنا شوند که در این رابطه بازدیدهایی را برای شعرا از جمله بازدید از زندان مرکزی یزد و کانون اصلاح و تربیت در نظر گرفته‌ایم.

دهشیری یکی از قالبهای گفتمان سازی در جامعه را شعر طنز خواند و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره و کمک جامعه هنری در سایر بخشها، در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام «مهدی پرنیان» نیز گفت: شعر یک رسانه کهن با قدمت ۱۱۰۰ ساله که همچنان به روز مانده است و چیزی از اثرگذاری آن نیز تاکنون کم نشده است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان و دبیر این جشنواره با بیان این که شعر رتبه و جایگاه بالایی در نزد ایرانیان دارد،‌ افزود: این شعر اگر با طنز همراه باشد گستردگی اثرپذیری آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر درست استفاده کردن از هنر طنز، گفت: طنز در ظاهر مانند دیگر مشتقات شوخ‌ طبعی است ولی آن چیزی که آن را متمایز می‌کند درون مایه آن یعنی هدف ان که اصلاح و تعمیر و جراحی جامعه می‌باشد، است.

پرنیان تصریح داشت : طنز یک رسانه و یک سلاح و حربه‌ای تاثیرگدار برای بیان معضلات جامعه است چرا که طنزپردازان، تلخی این نقادی را با طبع و ذوق خود به شهدی شیرین تبدیل می‌کنند.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» نیز در این مراسم جریان سازترین هنر در تاریخ را شعر خواند و گفت: در بسیاری از انقلابها و رویدادهای کشورها شعر همواره تاثیرگذارترین هنر بوده و در کشور ما نیز بسیاری از شخصیتهای انقلاب و دفاع مقدس از این ابزار به خوبی بهره برده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان این که شعرا طلایه داران این حوزه هستند، افزود: البته سنت سله دادن به شعرا توسط ائمه اطهار(ع) به این حوزه در اسلام و کشورمان وجهه قابل توجه‌تری داده و شعرای برجسته‌ای را در کشورمان به دنبال داشته است.

صداقت شعر طنز را یک پله بالاتر دانست و عنوان کرد: شعر طنز به دلیل ویژگی نقادی و کنایه‌ و انتقادات ظریف به فرهنگ و خرده فرهنگها و نیز به حکومت‌ها و دولت‌ها تاثیرگذاری به سزایی داشته و به ویژه در مورد آسیبهای اجتماعی که گاهاً با محدودیتهایی مواجه است می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی وروزشی شهرداری یزد بنا دارد از این گونه فضاها که به جریان سازی در فرهنگ کمک می‌کند و جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق داده و فرهنگ ایرانی و اسلامی را ارتقاء می‌دهد، حمایت نماید .

این مسئول در پایان پیوست رسانه‌ای این جریان را مهم خواند و گفت: این موضوع می‌تواند تاثیرگذاری جشنواره را در هجمه جریان‌های مختلف فزونی بخشد.

گفتنی اینکه در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر این جشنواره، برگزیدگان خردسال لباهنگ نفس تازه نیز تجلیل شدند.

سید محمد جواد عرفانفر

« دادخند » باید چهره قوه قضائیه را تغییر دهد / بهترین عبادت باز کردن گره‌ای از کار مردم است  , سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور ,  غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد , مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان و دبیر جشنواره , مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/6rf
اخبار مرتبط
یزد - یک شرکت پترو شیمی در یزد علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از 5 میلیارد و 328 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد
یزد - در قسمتی از پیام آمده است : سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی؛ یادآور رشادت و ایستادگی فرزندان غیور ایران اسلامی در برابر جبهه کفر و استکبار است. حماسه ای که ثابت کرد ایمان،اتحاد،همدلی و اتکا به ظرفیت و انگیزه جوانان مومن و انقلابی ؛ ما را در برابر همه تجهیزات و توطئه های دنیای زور و استکبار پیروز می کند
یزد - مقدم سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت : گشت مشترکی با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و کارشناسان اتاق اصناف برگزار و از محل انبار ، فروشگاه و مکان های نگهداری روغن موتور خودروهای بنزینی و دیزلی بازدید بعمل آمد
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش حائز اهمیت روابط عمومی در سازمان، گفت: روابط عمومی باید مشاوری امین و متخصص برای مدیریت باشد و به عنوان حلقه ارتباط مردم و سازمان، ایفای نقش نماید
یزد - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از آزادی تعداد ۲۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید