صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اقتصادی

کاش اصلا نفت نداشتیم!
یادداشت| پوریا زرشناس
 
۱۹ اردیبهشت| قیمت طلا امروز چهارشنبه
در معاملات بازار جهانی؛
 
رشد درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
 
Loading

سیاسی

Loading

علم و تکنولوژی

تحول آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان با تجهیزات مدرن پخت
تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی
مجتمع فولاد شادگان واقع در شهرستان شادگان استان خوزستان، آشپزخانه مرکزی خود را به منظور به‌روزرسانی تجهیزات، ارتقای کیفیت پخت و حفظ سلامت و ایمنی پرسنل، با استفاده از تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی تجهیز کرد. این تجهیزات مزایای بسیاری در آشپزخانه‌های حرفه‌ای ایجاد می‌کنند؛ علاوه بر افزایش سرعت و ظرفیت پخت، در مصرف آب، گاز، مواد غذایی و نفرساعت نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌کنند، بنابراین در مجموع، هزینه‌های آشپزخانه کاهش می‌یابد.
 
آموزش کار با جرثقیل سقفی
نوعی جرثقیل
جرثقیل سقفی نوعی جرثقیل است که برای بلند کردن و جابجایی بار در انبارها، سالن‌های صنعتی و سایر محیط‌ های سرپوشیده استفاده می‌شود. این نوع جرثقیل از نظر ساختاری شبیه به یک پل است که بر روی دو ریل موازی در ارتفاع مناسب در امتداد طولی دیوارهای سالن یا سوله صنعتی و یا انبار نگهداری کالا نصب شده‌اند.
 
پکیج تصفیه فاضلاب جایگزین چاه جذبی در مناطق با سطح آب زیرزمینی بالا
جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی
در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالایی دارند،‌ احتمال آلودگی آب زیرزمینی در اثر نشت فاضلاب دفع‌شده در چاه‌های جذبی بیشتر است. متأسفانه هنوز هم در بسیاری از نقاط ایران، برای دفع فاضلاب به‌جای روش‌ها و سیستم‌های نوین جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری از سیستم چاه‌های جذبی و سپتیک استفاده می‌کنند. از نام چاه جذبی مشخص است که آب و فاضلاب را به خود جذب می‌کند و همین امر به آلودگی آب‌های زیرزمینی با انواع عوامل‌ بیماری‌زا مانند ویروس و باکتری منجر می‌شود.‌ در چنین مواقعی بهتر است که پکیج تصفیه فاضلاب، جایگزین چ...
 
بهترین ردیاب خودرو چیست؟ | ۴ مدل از بهترین ردیاب خودرو جهان در ایران
جی پی اس ماشین
ردیاب‌های خودرو دستگاه‌هایی هستند که برای ردیابی محل قرارگیری یک وسیله نقلیه استفاده می‌شوند. آنها معمولاً توسط افراد و مشاغل برای ردیابی خودروهای دزدیده شده یا گم شده، نظارت بر رانندگان کارکنان یا پیگیری حرکات ناوگان وسایل نقلیه کاربرد دارند.
 
تیک‌‌تاک؛ در میانۀ تقابل شرق و غرب
ممنوعیت احتمالی ایالات متحده
ممنوعیت احتمالی ایالات متحده برای تیک‌تاک، واکنش‌ها و اظهارنظرهای بسیاری را برانگیخته است، در حالی‌که مقامات آمریکایی از احتمال نفوذ چین در افکار عمومی، جامعه و سیاست ایالات متحده می‎گویند، منتقدان بر این عقیده‌اند که این تصمیم، نفی آزادی بیان و متمم اول قانون اساسی این کشور است.
 
راهنمای خرید مینی کیس استوک: کامپیوتر قدرتمند با قیمتی مقرون به صرفه!
یک کیس رایانه شخصی کوچک
مینی کیس در واقع یک کیس رایانه شخصی کوچک است. مناسب برای کارهای اداری,حسابداری,خانگی و تمام کاربری های که با کیس های عادی میشود انجام داد.
 
استفاده از دستگاه لیبل زن صنعتی برای خط تولید
دستگاه برچسب زن
در خط تولید صنایع مختلف از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. می توان گفت که وجود هر یک از تجهیزات در خط های تولید بسیار مهم بوده و نمی توان هیچ یک از آن ها را حذف کرد. هر دستگاهی نقش مهمی را در تولید یک محصول ایفا می کند. در خط تولید برخی صنایع دستگاه لیبل زن صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات است که در بخش دستگاه های بسته بندی و مراحل نهایی تولید محصول قرار می گیرد. در وهله اول لازم است بگوییم که این دستگاه هم در مدل های دستی و هم مدل های اتوماتیک به بازار عرضه شده است. البته که مدل هایی از این دستگاه ...
 

اجتماعی

معرفی بهترین هتل‌های ارزان و اقتصادی برای مسافران تور مشهد
هتل‌های ارزان اما با کیفیت
اینطور نیست که هتل‌های ارزان مشهد برای اقامت مناسب نباشند. اما این موضوع برای برخی از مسافران قبلی مشهد جا افتاده است؛ زیرا این دسته از مسافران قبلا تور مشهد هتل ۳ ستاره یا دو و یک ستاره را رزرو کرده‌اند و خدمات مطلوبی به آن‌ها ارائه نشده است. به همین دلیل هم دیگر به سراغ پکیج‌هایی با هتل‌های ارزان در مشهد نمی‌روند. اما امکان پیدا کردن هتل‌های ارزان اما با کیفیت در مشهد وجود دارد. به خصوص اینکه هتل‌های یک تا ۴ ستاره مشهد برخلاف اقامتگاه‌های ۵ ستاره خدمات صبحانه، ناهار و شام را به مسافران ارائه م...
 
برای روز دختر چی بخریم؟ ۹ ایده کادو روز دختر ۱۴۰۳
هدیه روز دختر
تهیه کردن هدیه روز دختر از جمله مواردی به شمار می‌آید که باید با دقت بالایی صورت بگیرد. دخترها روحیه حساسی دارند و به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب هدایا برای آن‌ها گزینه‌های متعددی را در نظر بگیریم. خوشبختانه امکان خریداری انواع مختلفی از هدایا وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به کیف، زیورآلات و... اشاره کنیم.
 
یارانه‌بگیران متقاضی وام بخوانند
مدل جدید موضوعات مالیاتی
معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.
 
توقیف ساخت و ساز در پارک لاله
کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:
وی با بیان اینکه فعلا ساخت و ساز در پارک لاله به دلیل حضور شورای شهر به موضوع متوقف شده است، اظهار کرد: همچنین مقرر شد که طرح ساخت و ساز برای جمع بندی به کمیسیون شهرسازی شورای شهر ارائه شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.
 
ماجرای چالش برانگیز حقوق معلمان
بر اساس بودجه ١٤٠٣
ماجرای چالش برانگیز در اعتبارات این وزارتخانه به بزرگترین هزینه جاری آن بازمی‌گردد؛ «حقوق و دستمزد و مطالبات فرهنگیان» که مرکز پژوهش ها تاکید دارد «برآورد دقیق» درباره آن صورت نگرفته است.
 
ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز شد
وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد؛
طریفی سن ثبت نام دانش آموزان پایه اول را متولدین دوم مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ عنوان کرد و گفت: در مناطق شهری ۸ سالگی و در روستاها تا ۱۰ سالگی ، ثبت‌نام دانش‌آموزان مجاز بوده و انجام می‌شود.
 
مخالفت دولت با واگذاری«تعیین دستمزد کارگران» به مجلس
بهادری جهرمی:
روز گذشته علی بهادری جهرمی ـ‌ سخنگوی دولت از مخالفت دولت با واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس خبر داد و گفت: به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد کامل داریم.دولت هیچ لایحه‌ای در این خصوص نه تصویب کرده، نه در دستور کار برای ارسال به دولت است.دولت مخالف زیر سئوال رفتن اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران است.
 

ورزشی

تصاویر جنجالی  همسر سپهر حیدری
بازتاب گسترده در اینستاگرام
آرام جوینده همسر سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس در فضای مجازی تصاویر عجیبی از خود منتشر کرد که در ادامه می بینید!
 
پایان جادوگری تیلور/ رقیب سنتی حسن یزدانی رسما خداحافظی کرد
پس از ناکامی در رسیدن به المپیک پاریس
دیوید تیلور ملقب به جادوگر رسما وارد دنیای مربیگری شد، او یک مدال طلای المپیک و ۳ مدال طلا و یک نقره جهان را در کارنامه خود دارد.
 
عملکرد درخشان طارمی در شب برتری پورتو
در مقابل چاوز
برای پورتو در این دیدار چیکو کنسیسائو در دقیقه(۲۷)، اوانیلسون روی پاس طارمی در دقیقه(۱+۴۵) و مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه(۷۳) گلزنی کردند.
 
هشدار هواشناسی: وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
از دوشنبه تا چهارشنبه
اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در استان از دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد.
 
هوادار سپاهان  ۱۰ سال محروم شد
کارشناس حقوقی فوتبال توضیح داد؛
کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است رای کمیته انضباطی در خصوص محرومیت ۱۰ ساله هوادار خاطی سپاهان قانونی است، اما این فرد به دلیل توهین به بانوان و تشویش اذهان عمومی، باید در دادسرای عمومی و انقلاب نیز تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.
 
پیشکسوت رسانه‌های ورزشی درگذشت
گوینده و مجری
اسکویی از سال ۱۳۴۵ به نام گویندۀ اخبار ورزشی با تلویزیون ملی ایران شروع به کار کرد. او با گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت (در کویت، ۱۳۵۰) وارد عرصه گزارشگری شد.
 
احتمال واگذاری  استقلال پس از تحریم بین المللی؟!
نگرانی جدی هواداران
شایعه شده هلدینگ خلیج فارس، خریدار سهام ۸۵ درصدی باشگاه استقلال، و تمام زیرمجموعه‌هایش دو بار تحت تحریم‌های شدید قرار گرفته‌اند و این تحریم‌ها ادامه دارد؛ با توجه به اینکه هر شرکت هلدینگ که وارد این مجموعه شده وارد لیست تحریم‌ها شده اند، بیم این می‌رود که تیم استقلال هم شامل تحریم‌های بین‌المللی شود و این تیم را با چالش‌های جدی مواجه کند!
 
Ad