صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
روزنامه آسیااخبارعلم و تکنولوژی

اخبار علم و تکنولوژی

گرده‌شناسی عسل با «میکروسکپ الکترونی» در دانشگاه شهید بهشتی
عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه:
دکتر احمدرضا محرابیان، عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تحقیقات گرده‌شناسی عسل مبتنی بر مطالعات میکروسکپ الکترونی نگاره (SEM)، برای اولین بار در کشور برای کنترل کیفی عسل از سال ۱۳۹۷ در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است و بر این اساس گرده‌شناسی عسل با میکروسکپ الکترونی، جهت کنترل کیفی و سنجش خلوص عسل، در دانشگاه شهید بهشتی انجام می‌شود.
 
رمز ارز را در خانه استخراج کنیم
رسیدن به رمز ارز با رایانه خانگی
شرکت خدمات ضد ویروس نورتون اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا رایانه‌های‌شان را به استخراج‌کننده رمزارز تبدیل کنند.
 
واکسن برکت تزریق «همگانی» می شود
واکسن کووایران برکت را همه ایرانیان دریافت می کنند
محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت گفت: از وزارت بهداشت درخواست دارم با توجه به ایمنی بخشی واکسن برکت، مجوز اورژانسی برای تزریق عمومی صادر شود.
 
تولید «قرص‌های ضد کرونا» به جای واکسن
ساخت و توزیع قرص‌های کرونا در جهان
چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند؛در حالی که قرار است روش های درمانی با تولید قرص گسترش پیدا کند.
 
«قارچ سیاه» در تهران
عضو ستاد مقابله با کرونا از عفونت جدید در کشور خبر داد
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، از مشاهده مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران خبر داد.
 
«فاسد شدن» واکسن های کرونا و «مرگ» شهروندان
حاشیه های قطعی برق گسترده در کشور
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
 
«قطع برق» و «خارج شدن مودم های خانگی» از مدار
حاشیه های قطعی گسترده برق در کشور
با توجه به عدم سرمایه‌گذاری مطلوب در خرید و نوسازی تجهیزاتی نظیر دیزل ژنراتورهای برق به علت نبود منابع مالی مورد نیاز در مواقع قطع برق، شاهد اختلالات ارتباطی در برخی مناطق هستیم که این نکته از قبل به اطلاع مراجع ذی‌صلاح حاکمیتی رسیده است؛ خارج شدن مودم‌های خانگی از مدار نیز به علت قطع برق سبب نارضایتی مشتریان شده است
 
کدام درب ضد سرقت می تواند از خانه ما محافظت کند؟
مشخصات فنی مهم یک محصول امنیتی
اگر کمی در گوگل جستجو کنید خواهید دید که تعداد تولید کنندگان و برند های درب ضد سرقت بسیار زیاد است. اما کدام محصول می تواند از خانه ما محافظت کند؟ امنیت این محصول به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟ کدام قطعات درب ضد سرقت از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
 
شیرآلات کسری با کمترین افزایش قیمت در سال ۱۴۰۰
یکی از برندهای پرفروش شیرآلات ساختمانی کشور ؛
مجموعه فروشگاهی لوازم ساختمانی محمودی رئوف؛ دارای بیش از ۱۰ سال تجربه در امر ارائه کالاهای بهداشتی و ساختمانی و آشپزخانه است که در حال حاضر فروش کالای متنوع خانه و آشپزخانه نظیر شیرآلات حمام و آشپزخانه، فلاش تانک، سنگ روشویی، توالت فرنگی و ایرانی، تجهیزات جانبی دیگر نظیر پوسته و مغزی شیر، جامایعی، شیلنگ توالت، شیر کولر و... را بر عهده دارد.
 
واکسن ایرانی «رازی» عوارض دارد؟
اظهاراتی از سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن
سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، همانطور که پیش بینی می‌شد واکسن رازی جزو واکسن‌های بسیار کم عارضه بوده و به لحاظ اثربخشی نیز هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است زیرا در فاز اول تاکید بر پیدا کردن دوز موثر است.
 
تکنو المنت نور سازنده المنت حرارتی
تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی
در دنیای امروز انواع متفاوت صنایع در حال پیشرفت هستند و یکی از این صنایع در حال پیشرفت، صنعت ساخت المنت های حرارتی است. همانطور که میدانید یکی از تجهیزات مهم و کاربردی که وظیفه آن تولید گرما بوده، المنت های صنعتی میباشند و وظیفه آنها تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. در ادامه قرار است به معرفی یکی از سازندگان انواع المنت بپردازیم و به شما در امر تهیه المنت حرارتی کمک کنیم.
 
بیماری های مثانه؛ «نگه داشتن ادرار» و «نبود دستشویی مناسب» در ایران؟
یک متخصص اورولوژی مطرح کرد
دکتر مهری مهراد، متخصص اورولوژی و مسئول دپارتمان نورویورولوژی مرکز تحقیقات عملکردی مغز و اعصاب بیمارستان «شهدای تجریش»، از دلایل مهم «ابتلای افراد بدون بیماری پنهان یا زمینه ای، به مشکلات ادراری» را نگه داشتن ادرار به مدت طولانی و عدم موجود بودن دستشویی مناسب بیان کرد.
 
نقد و بررسی فروشگاه ابزار آلات آچاریست
خرید ابزارآلات
خرید ابزارآلات برعکس چیزی که تصور می رود آن چنان کار ساده ای نیست. عواملی از جمله تحریم ها موجب شده تا تهیه و خرید ابزارآلات بسیاری از بهترین و معتبرترین برندها در ایران با مشکلاتی روبرو شود. اینجاست که اهمیت فروشگاه های اینترنتی مثل فروشگاه ابزارآلات آچاریست نمود پیدا می کند.
 
«بیماری‌های نهفته»؛ منشا مشکلات ادراری/ زمینه «آموزش اورولوژی به کشورهای عربی» همسایه فراهم می شود
اظهارات متخصص اورولوژی در نشست خبری
دکتر مهری مهراد، متخصص اورولوژی و مسئول دپارتمان نورویورولوژی مرکز تحقیقات عملکردی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش، در یک نشست خبری گفت: مشکلات ادراری نشانگر بیماری های نهفته ای مانند دیابت، پارکینسون، ام اس و غیره است که مبتلایان از آنها بی خبر بوده و دچار عوارض زیادی در سیستم عصبی می شوند.
 
«خشک شدن ۷۷ درصد ایران» و از دست رفتن منابع آب و غذا
مجله نیچر درباره خشکسالی گسترده در ایران نوشت
گزارش‌ تحقیقی مجله «نیچر» در مورد میزان تغییر حجم‌ آب زیرزمینی در حوضه‌های آبریز ایران نشان می دهد که بین سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۶ طی ۱۴ سال ، ۷۴ کیلومتر مکعب از آب‌های زیرزمینی از دست رفته است.
 
ویژگی بهترین غذای پرندگانی مانند پرندگان زینتی و طوطی چیست ؟
تغذیه مناسب پرندگان خانگی
پرندگان زینتی و خانگی با داشتن یک تغذیه نامناسب دچار مشکلات جسمانی و روحی خواهند شد. بنابراین غذای این پرندگان از جمله غذای طوطی دارای اهمیت می‌­باشد و هر پرورش ­دهنده وظیفه دارد تا اطلاعات نسبتاً کامل و جامعی را درباره‌ی نحوه نگهداری و رژیم غذایی مناسب برای پرنده یا پرندگان زینتی خود داشته باشد.
 
مدرن‌ترین خدمات تشخیصی و درمانی با یکبار مراجعه بیمار!
مرکز فوق تخصصی اورولوژی و درمان اختلالات ادراری دکتر مهری مهراد
مرکز فوق تخصصی اورولوژی و درمان اختلالات ادراری دکتر مهری مهراد، خدمات گوناگونی در زمینه‌های بی‌اختیاری ادراری، چکاپ‌های اورولوژی، بیماری‌های اورولوژیک، درمان اختلالات ادراری، بیماری‌های پروستات، اختلالات جنسی، جراحی‌های ترمیمی دستگاه تناسلی زنان، سرطان‌ها، لیزرهای ترمیمی، تشخیص و درمان مننگوسل و میلومننگوسل و مثانه نوروژنیک و چکاپ‌های قبل از ازدواج را ارائه می‌دهد.
 
عطسه و سرماخوردگی؛ یعنی کرونا!
علایم کوید 19 در فصل بهار
تنها چند روز بعد از تعطیلات نوروزی بود که کرونای جهش‌یافته با قدرت و سرعت سرایت بالاتر مهمان تمام استان‌های کشور شد و نقشه ایران را آتشین کرد؛ آن هم در حالی که هیچ گونه تمهیدات جدی برای جلوگیری از سفرهای نوروزی از سوی مسوولان در نظر گرفته نشد.
 
پرفروش ترین تلویزیون های اولد بازار در سال ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱
بهترین تلویزیون برای استفاده های خانگی
شرکتهای سازنده تلویزیون مانند ال جی، سونی، فیلیپس و … در پی ایجاد تنوعی در ساختار و کیفیت تلویزیونهای خود، دست به کار شدند تا محصولی ارائه کنند که از تمامی جهات برتری خود را بر تلویزیونهای LED نشان دهد.
 
دچار شدن برخی از ایرانی ها به «عوارض شدید» واکسن روسی اسپوتنیک
عضو ستاد مقابله با کرونا:
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از «عوارض شدید» واکسن کرونا در برخی از ایرانی‌ها خبر می‌دهد؛ در حالی که توضیح بیشتری در مورد این عوارض شدید و تعداد و درصد افرادی که دچار آن شده‌اند نداد.
 
آپشن های «سری ۹ وان‌پلاس» برای کاربران چیست؟
معرفی گوشی هوشمند شرکت وان پلاس با دوربینی ۲۴ مگاپیکسلی
شرکت وان پلاس محصول سری ۹ خود را معرفی کرد؛ یک گوشی هوشمند با دوربینی ۲۴ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی.
 
خودروهای منتخب زنان در 2021
معرفی شده سال گذشته در اروپا
پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود.
 
چرا واکسن کرونا به ناصر خسرو رفت؟!/واکسن رایگان در بازار سیاه!
مروری بر وضعیت واکسن کرونا در آستانه ورود به ایران
باتوجه به مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، امیدهای بسیاری به ساخت واکسن آن بود؛ اما مدت زیادی به طول نینجامید و گفته شد ساخت واکسن و توزیع آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد؛ حال آن که بعد از یک سال بسیاری از کشورها آغاز به واکسیناسیون عمومی کرده‌اند و حتی در برخی از کشورهای همسایه ایران نیز واکسیناسیون گسترده کرونا آغاز شده است؛ در ایران واکسیناسیون گسترده کرونا به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می رسد.
 
مخابره پرهیجان نخستین صداها از مریخ به زمین/فرود مریخ نورد «استقامت» در نزدیکی رودخانه ای قدیمی در سیاره «بهرام»
روز ۱۸ فوریه(یکم اسفند)
مریخ‌نورد پرسِوِرنس (استقامت) که موفق شد بر سطح کره مریخ فرود بیاید، اکنون اولین صداهایی را که تاکنون بر سطح این سیاره ضبط شده را به زمین ارسال کرده است.
 
فرود کاوشگر ناسا بر سیاره سرخ؛ جست و جو برای یافتن آثار حیات در فضا
با پایان سفری هفت ماهه و ۳۰۰ میلیون مایلی
کاوشگر استقامت (پِرسیویرَنس) در پایان سفری هفت ماهه و ۳۰۰ میلیون مایلی پنجشنبه ۳۰ بهمن بر سطح کره مریخ فرود آمد و کار خود را برای برداشت نمونه‌هایی از خاک و سنگ مریخ جهت جستجو در خصوص آثار گذشته حیات آغاز کرد.
 
دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ - مناسب بسته بندی مرغ کامل، گوشت چرخ کرده، گوشت قرمز و گوشت بلدرچین
بسته بندی محصولات پروتئینی
اگر می‌خواهید وارد کسب و کار بسته بندی محصولات پروتئینی شوید یا تجارت خودتان را گسترش دهید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.
 
ماسکهای آبرسان صورت و اثر آن بر روی طراوت پوست صورت
دلایل پیری زودهنگام پوست صورت ؛
هرچند راه گریزی از پیری نیست و افزایش سن یک روند طبیعی در زندگی است، اما این دلیلی نیست که با پای خودمان به استقبال آن برویم. از دلایل پیری زودهنگام پوست صورت، خشکی آن است و یکی از راه هایی که می تواند جلوی بروز آن را بگیرد، ایجاد شادابی و نشاط در پوست به کمک ماسک های آبرسان پوست است.
 
دستگاه لیزر خانگی DEESS
دیگه وقتشه لیزر شخصی خودمونو داشته باشیم
سابقه روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد نتایج موفق و خوبی داشته است، نگاهی به مزایای این روش داشته باشیم ؛
 
جزییات آغاز تزریق واکسن روسی از 21 بهمن
براساس اظهاراتی از مقام وزارت بهداشت اعلام شد:
وزیر بهداشت از شروع واکسیناسیون کرونا در کشور از روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن خبر داد و اعلام کرد اولویت با کارکنان بخش‌های آی‌سی‌یو خواهد بود؛ همچنین سفارت انگلستان خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از سبد کوواکسن توسط ایران را که با نظارت سازمان بهداشت جهانی مدیریت و توزیع می‌شود، تایید کرده است.
 
نظام پزشکی ایران اعتبار واکسن روسی کرونا را رد کرد
امروز اعلام شد:
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز اعتبار واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی را رد کرد.
 
فایزر بر ویروس جهش یافته اثر گذاشت
براساس نتایج تحقیقات:
بر اساس یک تحقیق جدید، واکسن کرونای تولید شده توسط شرکت‌های فایزر و بیون‌تک، بر گونه جهش‌یافته ویروس که در بریتانیا شناسایی‌ شده نیز موثر است.
 
آشنایی با دسته بندی محصولات نمایندگی اشنایدر الکتریک
خرید محصولات صنعتی باکیفیت ؛
زمانی که صحبت از نمایندگی اشنایدر می‌شود بسیاری از افراد ناخوداگاه به فکر خرید محصولات صنعتی باکیفیت می‌افتند. شرکت اشنایدر الکتریک به عنوان یک شرکت فرانسوی شناخته می‌شود که دارای محصولات صنعت برق باکیفیت و اورجینال است.
 
تجهیزات مخصوص پرورش طیور در سالن های کوچک
ابزارهای سالن های پرورش طیور
افزایش تقاضا برای گوشت طیور پرورشی همچون مرغ ، بوقلمون ، بلدرچین ، اردک و ... در سالهای اخیر رو به افزایش بوده است. این افزایش تقاضا سبب افزایش تولید و در نتیجه راه اندازی سالن های پرورش کوچک و بزرگ در اقصی نقاط کشور شده است. در این متن بررسی برخی از ابزارهای مورد استفاده در سالن های پرورش همچون پرکن و قفس بلدرچین خواهیم پرداخت .
 
لبنان ۲/۱ میلیون دوز واکسن فایزر خرید
وزیر بهداشت لبنان خبر داد
وزیر بهداشت لبنان قرارداد خرید ۲/۱ میلیون دوز واکسن فایزر‌‌ را نهایی کرد.
 
سازمان نظام پزشکی: واکسن بخرید و از سیاست در این موضوع دوری کنید!
خطاب به رییس جمهور:
روسای نظام پزشکی به همراه رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور، با تاکید بر اینکه امروز «خرید واکسن نیازی حیاتی و ضروری است»، اعلام کردند باید به این موضوع «صرفا بر اساس نگرشی علمی» و «فارغ از مسائل سیاسی» پرداخته شود.
 
3 برند معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نازلترین قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی اورجینال
امروزه فارغ از بو، طعم و مزه با توجه به تاثیر مستقیم آب شرب بر سلامتی و بهداشت همه ی آحاد مردم خرید دستگاه تصفیه ی آب شرب یک هزینه ی اضافی برای خانواده ها به حساب نمی آید، بلکه پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است و این نیز خود در سبد خانوار باعث کاهش هزینه ها می شود. چرا که قطعا پیشگیری راه حل بهتر و کم هزینه‌تری نسبت به درمان است.
 
تایید استفاده ضروری واکسن فایزر از سوی سازمان بهداشت جهانی
تسهیل توزیع فایزر در همه کشورها صورت گیرد
سازمان جهانی بهداشت با تایید واکسن فایزر بیون تک برای استفاده ضروری مسیر توزیع این واکسن به کشورهای نیازمند را هموار کرد.
 
تزریق 200 میلیون دوز واکسن فایزر در اروپا
کمیسیون اروپا اعلام کرد:
کمیسیون اروپا اعلام کرد قرار است شرکت‌های فایزر و بیونتک توزیع اولیه ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای خود را تا ماه میلادی سپتامبر سال آینده در اتحادیه اروپا کامل کنند.
 
با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد
داروساز ایران در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو:
۱۶۷ داروساز ایران در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو، مطالعات بالینی در ایران برای تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرات ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟»در این نامه با اشاره به شروع واکسیناسیون ضد کرونا در بسیاری کشورها، از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تامین واکسن کرونا در ایران انتقاد شده است.
 
وضعیت «بسیار نگران کننده» ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی/تازه ترین اظهارات وزیر بهداشت انگلستان
هشدارها درباره خطر شیوع بیشتر کووید19 در جهان ادامه دارد
وزیر بهداشت انگلستان ضمن تأیید شناسایی گونه جدید دیگری از ویروس کووید۱۹ در دو بیمار در این کشور، گفت: این گونه جدید با آفریقای جنوبی ارتباط دارد و بسیار نگران‌کننده است، زیرا به نظر می‌رسد جهش بیشتری نسبت به ویروس جهش یافته‌ای دارد که چند روز پیش در کشور ظاهر شد.
 
تولید خودروی برقی بدون راننده در کمپانی اپل
رویترز نوشت:
رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد شرکت اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۴ به تولید خودروهای برقی بدون راننده اقدام کند.
 
انتقاد نظام پزشکی از عدم تامین واکسن کرونا برای مردم ایران/۲۰۰ میلیون دلار برای خرید رقم کمی است
ابهام و تناقض در میان مسوولان در خرید واکسن برای ایران
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
 
ابهام در خرید واکسن کرونا/ رییس سازمان نظام پزشکی: در خرید واکسن کرونا تسریع کنید!/ضرورت عدم ملاحظات سیاسی در موضوع واکسن
رییس سازمان نظام پزشکی به وزیر بهداشت:
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
 
اظهارات متناقض مقامات ایران درباره خرید و نگهداری واکسن کرونا/واکسن فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال است
وضعیت خرید واکسن کرونای فایزر از قول مسوولان کشور
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
 
آمریکا تاکید کرد حمایت درمانی و بهداشتی جزو تحریم نیست/برای مقابله با کرونا به ایران کمک می کنیم
اظهاراتی از وزیر خارجه ایالات متحده
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
 
ابتلا به کرونا چه علائم ماندگاری در بدن باقی می گذارد؟
براساس تحقیقات مؤسسه ملی سلامت
به نقل از مؤسسه ملی تحقیقات سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی جدید علائم عصبی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می دهد این بیماری تهدیدی برای سیستم عصبی است.
 
گفتیم واکسن کرونا(فایزر)نمی‌خواهیم!
عضو ستاد مقابله با کرونا:
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
 
فرآیند انجماد فوق سریع پمینا
تکنولوژی در خدمت سلامت خانواده
فرآیند انجماد فوق سریع پمینا، طراوت و تازگی را به ارمغان می‌آورد.
 
یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد:
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت.
 
خرید واکسن کرونا باید به اولویت دولت رود!
درخواست نظام پزشکی ایران از دولت روحانی:
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
 
سه رییس جمهور پیشین آمریکا واکسن کرونا می‌زنند
با هدف جلب اعتماد عمومی
باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، روسای‌جمهوری سابق ایالات متحده با هدف جلب اعتماد عمومی به ایمنی واکسن کرونا، به طور داوطلبانه مقابل دوربین‌ها واکسن خواهند زد.
 
افزایش توانایی ذهنی با کاکائو!
براساس یافته های اخیر محققان انگلیسی و آمریکایی مطرح شد
محققان انگلیسی و آمریکایی اخیرا دریافته‌اند افراد بزرگسالی که پیش از انجام امور دشوار یک نوشیدنی کاکائویی حاوی مقادیر بالای فلاوانول استفاده کرده بودند، در انجام وظایف دشوار شناختی بهتر عمل می‌کردند.
 
ترامپ گفت که با واکسن آمریکایی به «آفت چینی» پایان می دهیم/واکسن «مُدرنا» با تاثیر 95 درصدی
براساس گرارش هایی از آسوشیتدپرس
شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد.
 
بشارت بزرگ نتانیاهو برای مردم کشورش/اسراییل نخستین محموله واکسن آمریکایی را خرید
واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه شب، ۲۲ آبان‌ماه، خبر داد که چهار میلیون واکسن ضد کرونا ساخت شرکت فایزر به اسرائیل خواهد رسید و محموله‌های نخست واکسن تا یک ماه و نیم دیگر در دسترس اسرائیلی‌ها خواهد بود.
 
اروپا ۳۰۰ میلیون واکسن کرونا از آمریکا می خرد
توافق با فایزر و بایون‌تک
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
 
صندلی‌ات را تنظیم کن!
​ «19 اکتبر»؛ روز جهانی «صندلی‌ات را تنظیم کن»
به بهانه عوارض زیاد نشستن و گسترش درست نشستن در پیشگیری از بیماری های ستون فقرات و استخوانی، 19 اکتبر روز جهانی «صندلی‌ات را تنظیم کن» نامگذاری شده است.
 
خبر جدید بیل گیتس درباره کرونا/عرضه واکسن در اوایل سال جدید میلادی
گفته های یکی از ثروتمندترین مردان جهان درباره کووید 19
بیل گیتس در اظهار نظر جدید خود درباره کرونا گفته است تا پایان سال جاری شرایط پاندمی کرونا بدتر می شود، ولی در اوایل سال جدید و سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ چند واکسن احتمالا عرضه خواهد شد
 
شیوع طبیعی ویروس کرونا در جمعیت «غیراخلاقی» است!
رئیس سازمان بهداشت:
بنا بر پیشنهاد برخی کارشناسان در نبود واکسن کرونا باید اجازه داد ویروس شیوع طبیعی در جمعیت پیدا کند،
اما رئیس سازمان بهداشت جهانی چنین رویکردی را هم از نظر علمی و هم به لحاظ اخلاقی مشکل‌ساز دانست.
 
توزیع واکسن کرونا از آمریکا تا ایران!
توزیع و آماده سازی واکسن کووید 19 چقدر جدی است؟
توزیع واکسن کرونا از جمله از سوی آمریکا و دیگر کشورها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا ممکن است در روزهای آینده ایرانیان شاهد توزیع واکسن کرونا باشند؛ این در حالی است که اخیرا وزیر بهداشت در این مورد توضیحات قابل توجهی داده است.
 
جایزه نوبل اقتصاد 2020 با روش های مزایده و حراج
امروز اعلام شد:
جایزه نوبل اقتصاد امروز «به دلیل پژوهش در زمینه شیوه‌های مزایده و اختراع روش‌های جدید در این زمینه» به دو اقتصاددان آمریکایی به نام‌های پال میلگرام و رابرت ویلسون اهدا شد.
 
دوام و سرایت ویروس کرونا تا ۲۸ روز روی سطوح
براساس آخرین بررسی محققان اعلام شد:
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
 
اهدای نوبل صلح به «برنامه جهانی غذا» با امید نجات گرسنگان
امروز اعلام شد
کمیته نوبل صلح، امروز نام سازمان «برنامه جهانی غذا» را به عنوان برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.دیوید بیزلی، مدیرعامل این سازمان است.
 
نوبل شیمی در دستان زنان؛ آغازی برای درمان سرطان
اکتشافات ژنی دانشمندان فرانسوی و آمریکایی
دو دانشمند زن جایزه نوبل شیمی را به دلیل ایجاد روشی برای ویرایش ژنوم که نوید درمان بیماری‌های ارثی و حتی سرطان در آینده را می‌دهد، به خود اختصاص دادند.
 
توزیع واکسن آنفلوانزا در مطب‌ها آغاز شد
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی ایران
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی ایران گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا در مطب‌ها از امروز آغاز شده است
 
امیدواری برای آماده شدن واکسن کرونا تا پایان امسال
اظهارات دبیر کل سازمان بهداشت جهانی:
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نسبت به آماده شدن واکسن کرونا تا خاتمه سال ۲۰۲۰ و توزیع عادلانه آن ابراز امیدواری کرد.
 
نوبل فیزیک ۲۰۲۰ با کندوکاو در اسرار سیاهچاله ها!
سه دانشمند به طور مشترک برنده شدند
سه دانشمند به طور مشترک برنده نوبل فیزیک در سال ۲۰۲۰ شدند. این دانشمندان که اهل آلمان، آمریکا و بریتانیا هستند به دلیل اکتشافات در زمینه تشکیل سیاهچاله‌ها و کشف جرمی سنگین در مرکز کهکشان راه شیری جایزه را به خود اختصاص دادند.
 
نوبل پزشکی به سه پژوهشگر در درمان هپاتیت سی رسید
براساس اعلام بیانیه کمیته نوبل
هاروی آلتر و چارلز رایس از آمریکا و مایکل هاوتن، پژوهشگر بریتانیایی، روز دوشنبه به دلیل اکتشافات‌شان در زمینه ویروس هپاتیت سی، برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۰ اعلام شدند.
 
واکسن آنفلوآنزا در مرحله اول تامین شد
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری:
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در وزارت بهداشت ایران با اشاره به تامین ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای شبکه‌های بهداشتی در مرحله اول گفت: خانم‌های باردار، کارکنان بیمارستان‌ها و کارکنان حِرَف پزشکی که در ارتباط با بیماران احتمالی هستند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.
 
توافق‌ خرید واکسن کرونا امضا شد
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد:
در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید۱۹، توافقنامه‌ای توسط رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین‌المللی واکسن، ارسال شده است.
 
مرگبارترین سرطان در ایران
اظهاراتی از یک آنکولوژیست
یک آنکولوژیست گفت: سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران است و احتمال این سرطان در مردان دو برابر بیش از زنان است.
 
انتخاب دو ایرانی جوان در جمع استادان برتر جهان!
بر اساس رده بندی سایت Poets & Quants
دو جوان ایرانی در بین چهل استاد برتر جوان در دنیا در رشته مدیریت انتخاب شدند.
 
واکسن آنفلوآنزا را چگونه تهیه کنیم؟
براساس اعلام سازمان غذا و دارو:
سازمان غذا و دارو اعلام کرد امسال به گونه‌ای برنامه ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده اش، تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.
 
تولید ماسک «اپل»
برای کارکنان کمپانی
کمپانی «اپل» ماسک صورت با ظاهری خاص برای کارمندان خود تولید کرده است.
 
توزیع واکسن کرونا در روسیه/وزیر دفاع این کشور و شهردار مسکو واکسن زدند
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد:
بنا بر اعلام وزارت بهداشت روسیه، نخستین محموله واکسن کرونای روسی برای واکسناسیون مردم روسیه عرضه می شود. این واکسن در سه مرحله آزمایش و به چند مقام این کشور تزریق شده است.
 
چگونه از ویکی پدیا لینک دریافت کنیم ؟
اعتبار جذب نمایید ؛
لینک سازی در ویکی پدیا آن هم به عنوان سایتی که هر روز میلیون‌ها بازدید کننده دارد به نظر یک روش‌ وسوسه کننده برای متخصصین سئو خواهد بود.
 
کشفی عجیب در علایم کرونا
دانشمندان انگلیسی اعلام کردند
دانشمندان انگلیسی به تازگی از کشف عجیبی درباره علائم ابتلا به ویروس کرونا سخن گفتند.
 
عمل زیبایی ممنوع!
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی:
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌گوید افرادی که از جراحی زیبایی نفعی نمی‌برند به هیچ وجه در دوران شیوع کرونا این نوع جراحی را انجام ندهند.
 
خاکشیر؛ گیاهی پر رمز و راز
دکتر مهدی کریمی تفرشی؛ سفیر غذای سالم
خاکشیر معمولا در تهیه نوعی شربت مورد استفاده قرار می گیرد که خاصیت رفع تشنگی دارد و می توان از آن نوعی جوشانده تهیه کرد و در مجموع دارای خواص بسیار و پر رمز و رازی است.
 
بیل‌گیتس آینده کرونا را پیش بینی کرد/ویروس فلج کننده جهان هشدار داده شد
در گفت‌و‌گو با اکونومیست
بیل گیتس در گفت‌و‌گو با اکونومیست به آینده کرونا و احتمال کشف واکسن آن پرداخته و گفته است: ما می‌توانیم ایمنی لازم را در برابر کرونا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ایجاد کنیم.
 
آپشن های شاهزاده ژاپنی / نیسان ایکس تریل
توسط کمپانی «جهان نوین آریا» عرضه شد:
نیسان ایکس تریل یکی از کراس‌اوورهای تازه‌نفس و بسیار پرفروش کمپانی نیسان محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون در لیست محصولات این کمپانی ژاپنی قرار دارد.
 
تاثیر فست‌فود بر حافظه و نمره درسی
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کردند
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درباره تأثیر مصرف فست فود بر حافظه کوتاه‌مدت افراد دانشجو پژوهشی انجام داده اند.
 
تزریق واکسن کرونا به ۴۰ هزار نفر از هفته آینده
روسیه اعلام کرد
مرکز تحقیق "گامالیا" در روسیه اعلام کرد که واکسن کرونا هفته آینده به ۴۰ هزار نفر تزریق می‌شود
.
 
مرد پرآوازه دیجیتال با دنیای واقعیت وداع کرد
خالق پیکسل و اولین اسکنر عکس دیجیتال
«راسل کرش» خالق پیکسل و اولین اسکنر عکس دیجیتال در سن 91 سالگی درگذشت.
 
اینترنت ماهواره ای «استارلینک» عملیاتی شد
به نام «اینترنت آزاد»
اینترنت ماهوارهای استارلینک که از آن به نام «اینترنت آزاد» نام برده میشود، عملیاتی شد و شنیده شده که این سرویس برای ایران هم ارائه خواهد شد.
 
پهپاد پیشرفته اسرائیلی
بررسی پهپادهای تبدیل شونده
شرکت SpearUAV وابسته به اسرائیل از پهپاد کپسولی خود با نام NINOX رونمایی کرد.
 
آیا همه مارمولک ها سیانور دارند؟
به بهانه روز جهانی مارمولک
به گفته یک کارشناس، دم مارمولک محل ذخیره چربی‌هایی است تا در فصل‌های پاییز و زمستان که غذای کمتری پیدا می‌شود از این ذخیره‌های چربی استفاده کنند بنابراین برخی فکر می کنند که مارمولک‌ها در دم خود سیانور دارند.
 
واکسن روسی جدی است؟
براساس ارزیابی روزنامه لالزاس
سازمان جهانی بهداشت گفت: فعلا نمی توانیم واکسن روسی کرونا را ارزیابی کنیم
 
اولین واکسنِ کرونا در جهان را پوتین ثبت کرد
برای نخستین بار
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز به طور رسمی از ساخت نخستین واکسن کرونا و ثبت این واکسن در کشورش خبر داد.
 
راهکاری برای آتش‌نشانی هوایی هوشمند
شرکت EHang راه‌اندازی می‌کند :
شرکت EHang Holdings Limited ، یک شرکت طراح تکنولوژی‌های پلتفرم وسایل نقلیه هوایی خودکار (AAV) پیشرو در جهان است که امروز راه‌اندازی اولین سیستم آتش‌نشانی هوایی هوشمند با ظرفیت Payloadبالا(وزن محموله) را اعلام کرد.
 
"ایلان ماسک" پنجمین ثروتمند جهان شد
به عنوان خالق ارزشمندترین شرکت خودروسازی جهان
ایلان ماسک elon musk، مهاجر 49 سالهای که از آفریقای جنوبی به آمریکا مهاجرت کرده، در سال رکود جهانی اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا به عنوان خالق ارزشمندترین شرکت خودروسازی دنیا، پنجمین ثروتمند جهان شد
 
اختصاصی آسیانیوز؛
اسناد پروژه پهپاد جاسوسی سیا
از اتحاد جماهیر شوروی
پروژه Aquiline اولین پهپاد جاسوسی CIA
اسناد پروژه پهپاد بال ثابت Aquiline که با هدف جاسوسی از اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده بود، توسط CIA منتشر شد.
 
همان پراید، با ظاهری جدید !
محصول جدید سایپا
شرکت سایپا دو محصول جدید با نام ساینا اس و کوییک اس را معرفی کرده است که با وجود اینکه مدل‌های جدیدی هستند اما باطن آنها در اصل توسعه‌یافته خودروی پراید است.
 
دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
آغاز قدرت نمایی تازه آمریکا در فضا
عملیات مشترک ناسا و اسپیس‌ ایکس، برای اعزام دو فضانورد آمریکایی، داگ هرلی و باب بنکن به فضا با موفقیت انجام شد و سفینه «دراگن» یکشنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.
 
داروی درمان کرونا
داروی رمدسیویر
مطالعات جدید پژوهشگران اداره غذا و داروی آمریکا در مورد داروی «رمدسیویر» برای درمان کووید-۱۹، به نتایج مثبتی رسیده است.
 
۱۰۰ سایت پرترافیک داخلی، اینترنت نیم بها دارند
تفکیک ترافیک داخل از بین الملل و اعمال تعرفه ترجیحی برای وبسایتهای داخلی با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات اتفاق افتاد که در ابتدا با فهرستی از سایتهای پربازدید آغاز شده و سپس وبسایتهای بهتدریج در لیست آیپیها با تعرفه ترجیحی قرار گرفتند.
با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهمترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین الملل بود.
 
پیمان کارگر مدیر برند لوکس اینفینیتی شد
اولین ایرانی بر قله مدیریت نیسان
شرکت نیسان موتور اعلام کرد، پیمان کارگر از اول ژوئن 2020 (دوازدهم خرداد) به عنوان معاون ارشد و رئیس هیئت مدیره اینفینیتی(Infiniti) انتخاب شد.
 
بررسی درآمد صنعت بازی در جهان
پیشرفت بازی های کامپیوتری
کدام مناطق جهان بیشتر از بازی های کامپیوتری استفاده می کنند؟
 
لکسوس آرسی اف ( Lexus RC F Track )
شرکت لکسوس
شرکت لکسوس با خودروی سطح باالی IC500 مفهوم خودروهای کوپه اسپورت را محقق کرده است ، اما با در نظر گرفتن سطح اقفصادی خود ، مدل پایینتر یعنی F RC lexus 2020 مناسبتر خواهد بود.
 
هیوندای جنسیس G70 دینامیک
جدیدترین هیوندا
در میان جدیدترین تولید کنندگان لوکس در بازار ، جنسیس بی سر و صدا به دنبال کسب مسیر اختصاصی میباشد.
 
مرسدس AMG GT S (آ اِم جی تی اِس)
مرسدس بنز با تغییرات ویژه
مرسدس بنز AMG GT S کوپه در ردیف کوپه های لوکس با عملکرد مهیج قرار دارد.
 
بی‌ ام‌ و X7 با تیونینگ لوما دیزاین رونمایی شد
جدید ترین بی ام وِ
تیونر لوما دیزاین نسخه‌ی ارتقایافته‌ی بی‌ام‌و X7 را رونمایی کرد. این خودرو با نام لوما CLR X7 شناخته می‌شود.
 
افت شدید فروش فولکس‌واگن در چین و آمریکا
میزان فروش شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان
میزان فروش شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان در بازار چین و ایالات متحده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک کاهش ۳۵ و ۱۳ درصدی مواجه بوده است
 
افت فروش پورشه
میزان فروش خودروهای پورشه
میزان فروش خودروهای پورشه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک افت پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
 
فراخوان خودروی جدید تویوتا کرولا مدل2020!
شرکت تویوتا
شرکت تویوتا موتورز در استرالیا شماری از خودروی جدید تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۰ خود را تحت تاثیر نقص فنی در سیم کشی چراغهای آن فراخوان داده است.
 
افزایش سهام شرکت فراری به رغم شرایط بحرانی کرونا
با وجود بحران اقتصادی ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت خودروسازی ایتالیایی فراری، اوضاع مناسبی داشته و فقط طی یک هفته، ۱۳درصد افزایش ارزش سهام را تجربه کرد.
 
فناوری 5G زیر تیغ شایعات کرونایی
صنعت آی‌تی
با ظهور ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در جهان بازار شایعات نیز داغ شد و در این میان تئوری‌های توطئه مختلفی نیز شکل گرفت که برخی از این تئوری‌ها دردسرهای زیادی برای صاحبان صنایع از جمله صنعت آی‌تی ایجاد کرد.
 
مروری بر ۱۰شاسی بلند هیبریدی برتر در سال ۲۰۲۰
خودرو های محبوب شاسی بلند
با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای پاک در بسیاری از کشورهای جهان، این گزارش به مروری بر بهترین خودروهای شاسی بلند هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۰ می پردازد.
 
صدایت را ضبط کن، زنده بمان!
اپلیکیشن تشخیص کرونا از روی صدا
پژوهشگران دانشگاه «کارنگی ملون» (Carnegie Mellon) اپلیکیشنی را طراحی کرده‌اند که می تواند ابتلا به بیماری کرونا را تنها با گوش کردن به صدای سرفه و حرف زدن تشخیص دهد. این اپلیکیشن با نام «COVID Voice Detector» صدای ضبط شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.
 
واکسن کرونا ؟
اپیدمی جهانی کووید۱۹؛
بیمارستان‌ها در صدد آزمایش یک درمان صدساله هستند که ببینند آیا برای درمان بیماری «کووید-۱۹» نیز نتیجه می‌دهد.
 
هنگام استفاده از وای فای از مایکروویو استفاده نکنید!
توصیه هایی جهت افزایش سرعت اینترنت
نهاد ناظر بر ارتباطات و رسانه های بریتانیا (Ofcom) توصیه هایی به مردم ارائه داده تا سرعت اینترنت خود را بالا ببرند.
 
فن‌آوری پیشرفته خودروسازی «ریماک» در خودروهای برقی جدید
کرواسی؛
شرکت‌های نوپا (استارت آپ) در حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته مفهومی مرتبط با «سیلیکون ولی» است، در کرواسی هم همینطور است مانند خودروی اسپرت الکترونیک با سرعت بالا.
 
استفاده گروهی از مخابرات ایران برای هک کردن حساب‌های کاربران
براساس پاره‌ای گزارش‌ غیر رسمی؛
هکرهای وابسته به داخل ایران فعالیت‌های خود را برای هک کردن حساب‌های کاربران ایرانی داخل کشور، به‌ویژه روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی، افزایش داده‌اند و از روش شنود پیامک‌ها برای هک کردن حساب‌های گوگل کاربران استفاده می‌کنند.
 
کرونا آنقدرها هم ترسناک نیست!
علائم، تشخیص، درمان، پیشگیری و توصیه‌های مهم
کرونا ویروس جدید (CoV) نوعی جدید از ویروس است.
 
کمک به سرکوب معترضان ایرانی
دادستانی آمریکا هواوی چین را متهم کرد:
وزارت دادگستری ایالات متحده شرکت هواوی چین را متهم کرده است که فناوری ردیابی و هویت‌یابی معترضان را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار داده است.
 
Ejob, an easy App to make some dough
As the world’s nations face economic problems, ejob seeks to help resolve and reduce some of the financial difficulties with a unique and innovative twist that puts employers in touch with eager workers.
 
رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخ‌گو
نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه ملی اقتصاد دیجیتال برگزار شد:
نشست خبری دومین‌ همایش و نمایشگاه ملی اقتصاد، دیجیتال رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخ‌گو با حضور فعالان این صنعت ۱۰ دی ۹۸ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
هشتگ مدیا؛ دانشگاه اینستاگرام
وقتی استانداردهای دیجیتال مارکتینگ جابجا شدند
 
بزرگان وب دنیا در معتبرترین همایش دیجیتال مارکتینگ ایران
ششمین همایش بین‌المللی دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری به همت شرکت کاسپید و با حمایت وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی 27 دی‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود.
 
کمپین چهارم هشتگ مدیا برگزار شد
با اعلام برندگان و اهدا جوایز:
کمپین چهارم هشتگ مدیا با موفقیت برگزار شد و جوایز آن به برندگان اهدا شد.
 
مغز متفکر هشتگ‌مدیا
نگاهی به زندگی و تجربه‌های سینا فرحی؛
علی فرحی، ملقب به سینا فرحی، بنیانگذار سه شرکت بزرگ در حوزه دیجیتال مارکتینگ بوده. وایرال فیلم،‌ تگ‌استار و هشتگ مدیا، سه شرکتی هستند که توسط فرحی بنیان گذاشته شدند و هشتگ‌مدیا اکنون یکی از بزرگ‌ترین غول‌های اینستاگرام است.
 
حفاظت از سلبریتی‌ها
ماجرای "امیرتشکر"
افرادی هستند که با توانایی و دانش‌شان برای مقابله با هکرها و سودجویان استخدام می‌شوند تا راه سواستفاده آنها را مسدود کنند. یکی از معروف‌ترین چهره‌هایی که این وظیفه را بر عهده دارد، امیر تشکر است.
 
راه حلی ساده برای افزایش دنبال‌کننده در اینستاگرام
مژده به صاحبان کسب‌وکارهای مجازی
دامنه گسترده مشتری‌ها در فضای مجازی و حضور چشم‌گیر ایرانی‌ها در اینستاگرام، باعث شده که این شبکه اجتماعی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های مالی ایران بشود.
 
Ejob, an easy App to make some dough
In the world where new application startups pop up like mushrooms every day, few manage to survive the competition.
 
کمپین چهارم #مدیا با جوایزی استثنایی کلید خورد
بالاخره انتظارها به سر رسید؛
بالاخره انتظارها به سر رسید و برنده جایزه ۱۰۰ میلیون تومانیِ سومین کمپین #مدیا مشخص شد.
 
هشتگی که در شبکه های اجتماعی طوفان به پا کرد
آسیا گزارش می‌دهد:
بی‌گمان فضای مجازی فرصتی مغتنم است و نه تنها در ایران که در جای‌جای جهان، این فضا به عنوان بستری برای رشد و توسعه اقتصادی به‌شمار می‌آید. در ایران هم در سالیان اخیر شاهد رشد و گسترش ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه بوده‌ایم. در همین راستا هشتگ مدیا از جمله هشتک‌هایی است که از آن استقبال فوق‌العاده‌ای در اینستاگرام شده است و توانسته در مقاطعی رکورد جذب مخاطب به صورت همزمان را از آن خود کند.
 
صدای بلند بخش خصوصی در عرصه فناوری‌های نوین مالی
مدیرعامل مرکز فابا در گفت‌وگو با آسیا؛
پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران ۲۸ تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و هزاران نفر از مقامات، مدیران، کارشناسان و بازیگران صعنت بانکداری، پرداخت، اپراتورها، بیمه‌ها و استارتاپ‌ها در آن حضور می‌یابند.
 
دولتی‌ها بیش از تحریم‌های خارجی، کسب و کار اینترنتی را محدود کرده‌اند
رضا الفت‌نسب، در گفت‌وگو با آسیا عنوان کرد:
دنیا به سمت فروش آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی می‌رود.
 
اینترنتی شدن کسب و کارها
در نشست مدیران خانه دات کام و روزنامه آسیا مطرح شد؛
در روز دوشنبه ۱۴ اکتبر برابر با بیست و دو ماه مهر، نشستی در خصوص اینترنتی شدن کسب و کارها و نقش خانه‌ دات کام در این رخداد با حضور علی هوشمند رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان میلگرد و مقاطع برنجی و رییس هولدینگ ریابی و آریو، نوید جمشیدی سردبیر بخش آنلاین روزنامه آسیا و سرور زرندی مشاور تحقیق و توسعه و مدیر برنامه ریزی کمپانی آریو برگزار شد.
 
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس با دوربین سه‌گانه رسما معرفی شدند
کمپانی اپل از نسل جدید آیفون پرده‌برداری کرد؛
دقایقی قبل، اپل رسما از پرچم‌داران نسل جدید آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رسما پرده‌برداری کرد که به ترتیب از نمایشگر ۵.۸ و ۶.۵ اینچی اولد بهره می‌برند. با وجود برخی تفاوت‌ها، این دو گوشی تا حد زیادی مشابه آیفون XS و آیفون XS مکس هستند و در این میان، دوربین سه‌گانه مهم‌ترین مشخصه این گوشی‌ها محسوب می‌شود.
 
معرفی برگزیدگان دومین همایش ملی برترین‌های IT، انفورماتیک و الکترونیک کشور
در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما:
دومین همایش برترین های انفورماتیک ،IT و الکترونیک ایران با حضور بیش از 700 تن از متخصصین و تولید کنندگان بخش انفورماتیک، دوم تیر ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما و با هدف ایجاد ارتباط موثر بین تولید کنندگان محصولات انفورماتیک با مدیران بخش آی تی و پشتیبانی انفورماتیک مراکز دولتی و خصوصی برگزار گردید.
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ صفحه ۵ از ۵ بعدی »