صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
روزنامه آسیااخبارعلم و تکنولوژی

اخبار علم و تکنولوژی

چطور می توانیم با «آبله میمون» مقابله کنیم؟
یادداشت/علی زنداکبری
انتقال انسان به انسان آبله میمون در وهله اول از طریق قطرات دستگاه تنفسی است، ولی با توجه به آنکه این قطرات نمی توانند بیش از نیم تا یک متر جا به جا شوند اگر تماس طولانی رو در رو با فرد مبتلا وجود داشته باشد، امکان ابتلا به بیماری بالا خواهد بود.
 
چه مردانی از نظر زنان جذاب هستند؟
رازهای عاشقانگی
با وجود اینکه انسان ها و از جمله زنان و مردان در اخلاق و عادات کمتر بهم شباهت دارند، ولی وجود چند خصوصیت در مردان سبب می شود که زنان به آنها علاقمند شوند.
 
چه فاکتورهایی قیمت لمینت دندان را تعیین میکنند؟
دندانپزشکی مدرن
شاید نام لمینت دندان را شنیده باشید. لمینت دندانی یک شیوه دندانپزشکی مدرن است که از آن برای ترمیم ظاهر دندان های شکسته، کج و زرد استفاده میکنند. اگر شما هم قصد اصلاح دندان های خود را با روش لمینت دارید، حتما درباره هزینه آن کنجکاو هستید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا درباره تمام عواملی که روی قیمت لمینت دندان تاثیر گذار هستند صحبت کنیم.
 
تعمیر تلویزیون یک موضوع مهم که آن را نادیده می‌گیریم
تعمیر تلویزیون در محل
شرکت تعمیر باما خدمات حرفه ای در تعمیر تلویزیون ارائه می دهد.
 
چرا گوشی سامسونگ نخریم؟
یک مرجع موبایل
چرا سامسونگ نخریم سوالی که ممکن است هر فردی که بخواهد از این برند کره‌ای گوشی بخرد ازخود بپرسد در ادامه ۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل در کنار نقاط قوت به چند دلیل برای نخریدن گوشی سامسونگ هم اشاره خواهد کرد...
 
شیوع قطعی وبا در ایران
اظهارات سرپرست اداره بیماری های منتقله
سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: تعدادی از بیماران مبتلا به وبا در ایران شناسایی شده اند.
 
بهترین روتین پوستی تابستان ۱۴۰۱ از تونر تا شوینده صورت
سلامتی و شادابی پوست
اگر قصد خرید تونر، شوینده و روتین مخصوص صورت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در خصوص انتخاب محصولات مناسب برای شما بازگو کنیم.
 
نظر بسیار عجیب یک روانشناس درباره خوابیدن کنار همسر!
صحبت های جنجالی درباره زندگی شبانه زناشویی
یک روانشناس دراره نحوه خوابیدن با همسر صحبت هایی جنجالی و عجیب را مطرح کرد!
 
چگونه خودروی خود را کاملا نو نگه دارید
نگهداری رنگ خودرو
براق و بی عیب نگه داشتن خودروی خود ممکن است مانند سرگرمی افراد وسواسی یا کسانی باشد که هنوز در اولین ماه های گیج کننده خود در مالکیت ماشین جدید هستند. با این وجود، تلاش برای مراقبت از رنگ‌آمیزی خودرویتان، زمانی که زمان فروش فرا می‌رسد، سود زیادی را به همراه خواهد داشت.
 
معرفی محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس
تجهیزات اتوماسیون صنعتی
زیمنس یک شرکت صنعتی در مونیخ آلمان است که به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی آلمان در حال فعالیت است؛ این شرکت در سال ۱۸۴۷ تاسیس شده است. شرکت زیمنس در حوزه تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی فعالیت دارد و قطعاتی مانند PLC ، درایوها ، تجهیزات فشار ضعیف و... تولید می‌کند؛ علاوه بر این، از محصولات این شرکت در ساخت لوازم خانگی مانند ماشین لباس شویی، یخچال و... نیز استفاده می‌شود که این لوازم محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان سر تا سر جهان دارد.
 
چرا منشا فرازمینی ها توضیح‌ناپذیر مانده است؟/ناسا در جست و جوی بشقاب‌پرنده‌های بی شمار
افزایش تحقیق ایالات متحده آمریکا درباره یوفوها
علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌؛ هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.
 
کودهای مایع و خواص آنها
بهترین نتیجه برای گیاهان
چرا باید از کود مایع برای گیاهان خود استفاده کرد؟
 
لپ تاپ های خوش قیمت را بشناسید...
خرید لپ تاپ
هنگام خرید لپ تاپ مهمترین موضوعی که ذهن کاربران را درگیر میکند قیمت آن است. ولی اگر بتوانیم نیاز های خود را شناسایی کنیم و لپ تاپی را متناسب با نیاز های خود انتخاب کنیم میتوانیم در هزینه صرفه جویی خوبی داشته باشیم. برای اینکه بتوانیم در رده کاری خود به لپ تپ مورد نظر برسیم ابتدا باید برنامه هایی که نیاز است نصب کنیم را شناسایی کرده و اطلاعات سیستمی آن را بررسی کنیم.
 
سن واقعی افراد «سن بیولوژیک» است؛ نه تقویمی!
سلول‌ها دارای سنی هستند که کمتر یا بیشتر از سن معمولی است
معیاری از سلامتی می‌تواند بیش‌تر یا کمتر از سن تقویمی افراد باشد؛ ایده پزشکی سن بیولوژیکی این است که سلول‌ها و اندام‌ها دارای سنی هستند که متفاوت از سن معمولی‌ است.
 
سایبان کولر، برای چه نوع کولرهایی لازم است؟
سایبان کولر پلی یوپان
اگر می‌خواهید سالیان سال از کولرتان استفاده بهینه کنید، استفاده از سایبان برای هر دو نوع کولرهای آبی و گازی توصیه می‌شود.
 
بررسی و عملکرد انواع درب اتوماتیک در ایران
خرید انواع درب اتوماتیک
درب‌های اتوماتیک با توجه به نوع مکانیزم باز و بسته شدن قابل دسته‌بندی هستند. در این بخش به معرفی انواع درب‌ ‌اتوماتیک می‌پردازیم.
 
امداد خودروی شبانه روزی
تعمیرگاه تویوتا و هیوندای
آیا امداد خودرو هیوندا در تهران وجود دارد؟ نزدیک ترین امداد خودرو تویوتا در تهران کجاست؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالاتی از این دست تا پایان همراه ما باشید.
 
اگر نگران سلامت موهایتان هستید؛ حتما بخوانید
بهداشت مو
در این مطلب به معرفی یک روتین مراقبتی از موها می پردازیم که کمک می کند تا موهای شما سالم تر بوده و زیبایی و جلوه بیشتری نیز داشته باشند.
 
علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی چیست؟
علت های کار نکردن کمپرسور کولر
خرابی کمپرسور می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این قطعه مکانیکی وظیفه کاهش حجم گاز و همچنین افزایش فشار گاز را بر عهده دارد. در این مقاله به علت های کار نکردن کمپرسور کولر گازی می پردازیم. برای آشنایی با علت های این مشکل با این مقاله همراه باشید.
 
سطح پلاکت خون را با آزمایش PDW بسنجید!
آزمایش شمارش پلاکت خون
آزمایش شمارش پلاکت یا آزمایش PDW سنجشی است که تعداد پلاکت‌های خون شما را اندازه گیری می‌کند. پلاکت‌ها سلول‌هایی هستند که به لخته شدن خون کمک می‌کنند. تعداد کمتر از حد نرمال پلاکت‌ها می‌تواند نشانه وجود سرطان، عفونت یا نارسایی‌های مربوط به مغز استخوان باشد. در مقابل تعداد بیش از حد نرمال پلاکت‌ها احتمال خطر ایجاد لخته خون در رگ‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.
 
آژانس اطلاعات نظامی آمریکا گفت ۴۰۰ بشقاب پرنده در یک سال اخیر دیده است
برپایی جلسه درباره اشیاء پرنده در کنگره ایالات متحده
رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
 
همه چیز در مورد یک سیستم کنفرانس خوب و به قیمت
سیستم کنفرانس ؛ خرید، قیمت، مشخصات
این روزها سالن های کنفرانس تغییر کرده اند و دیگر مثل زمان های دور شکل سنتی به خود ندارند و به وسیله تکنولوژی های جدید به سالن های چند منظوره بروز شده اند که دارای سیستم های بسیار پیشرفته صوتی تصویری می باشند. در ادامه تک تک قسمت های یک سیستم کنفرانس را باهم به اختصار بررسی می کنیم.
 
۷ نکته برای داشتن بهترین ناوبری در طراحی وب سایت
کاربرپسندتر کردن وب سایت شما
در این مقاله چند نکته امتحان شده و قابل اعتماد برای کاربرپسندتر کردن ناوبری وب سایت شما آورده شده است.
 
نوبت مطب و مشاوره اینترنتی با بهترین دکترهای متخصص مشهد
نوبت‌دهی دکتر به ‌صورت آنلاین
در گذشته پزشکان و مراکز درمانی به دلیل حساسیت در حوزه پزشکی و سلامت به خدمات آنلاین اعتماد نداشته و با روش سنتی فعالیت می‌کردند. اما امروزه دکترتو با کیفیت مناسب و جلب اعتماد پزشکان توسعه پیدا کرده و در بسیاری از شهرهای ایران از جمله مشهد خدمات آنلاین شامل نوبت دکتر و مشاوره آنلاین با بهترین پزشکان مشهد را ارائه می‌دهد.
 
فروشگاه اینترنتی دستگاه تصفیه آب تصفیه آسا
داشتن دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل
یکی از مشکلات و معضلات اساسی زندگی امروز بشر آب آلوده است. به دلیل املاح زیادی که در آب وجود دارد تصفیه شهر نیز پاسخگوی حجم زیاد آب نمی باشد. به همین علت داشتن دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل راه حل مناسبی برای از بین بردن آلاینده های آب است.
 
معرفی سه نوع ماده مخدر با اعتیاد خاموش
مواد اعتیاد آور
ویژگی مشترکی که تمامی مواد اعتیاد آور دارند آن است که باعث ایجاد سرخوشی و خوشحالی می شوند اما این حالت فقط برای مدت کوتاهی برقرار است. در این مقاله سه ماده‌ی مخدر که شاید به این عنوان شناخته نشوند ولی متاسفانه در دسترس عموم افراد برای استفاده قرار دارند را بررسی کرده ایم.
 
روشهای موثر در پیشگیری و مبارزه با مگس
از بین بردن مگس
مهمترین و موثرترین راه مبارزه با مگس، پیشگیری از ورود و جذب آنها در داخل اماکن است .
 
لمینت دندان چه کاربردی دارد؟
ونیر دندان
لمینت دندان یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان یا سرامیک دندانپزشکی سفید رنگ است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان نصب می‌شود.
هم لمینت سرامیکی و هم لمینت کامپوزیتی لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا همچنین اصلاح طرح لبخند استفاده میشوند. این روزها این درمان یکی از رایج ترین درمان های زیبایی دندانپزشکی به شمار میرود.
شما در این درمان زیبایی مطابق میل خود می توانید رنگ و فرم دندان هایتان را انتخاب کنید.
 
فروشگاه ها و سوپر مارکت ها راه حلی دائمی برای افزایش فروش پیدا کردند
یخچال های فروشگاهی
استقبال مردم و سودآوری فروشگاه های زنجیره ای باعث گسترش و افتتاح شعب جدید آن ها به صورت روز افزون شده است.
 
هاست اشتراکی، ارزان ترین روش جذب مخاطب در اینترنت
خرید هاست و دامین
حتما تا کنون با کلمه "هاست اشتراکی" برخورد داشته اید اما شاید آن را به درستی نشناسید یا از مزایای آن برای توسعه سایت وکسب و کارتان غافل باشید! هاست در معنای لغوی به معنای میزبان بوده و در کل به سیستم هایی که میزبان سایر نرم افزارها ویا مجری کدها هستند هاست گفته میشود. اما هاست اشتراکی چیست؟
 
موهایتان را کمتر بشویید!
موهای بلند و قوی چگونه ساخته می شوند
برای داشتن موهای بلند و قوی باید از رژیم‌های پاکسازی مد روز دوری کنید و مواردی را برای رسیدگی به موها در نظر بگیرید.
 
ورق گالوانیزه چیست و چه مزایایی دارد؟
گالوانیزه کردن
گالوانیزه کردن (GALVANIZING) فرآیندی است که روکشی از فلز روی (Zn) بر سطح فولاد (آهن) گذاشته میشود تا از آن مقابل زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند، بدین صورت که آهن (فولاد) با لایه بسیار نازکی در واحد میکرون از فلز روی پوشیده میشود که در اصطلاح گالوانیزه یا روی اندود نامیده می شود. در واقع با این روش از اکسیداسیون فلز جلوگیری میشود.
 
بهترین روتین مراقبت از پوست در فصل بهار
بهبود اوضاع پوست
بهار زمان تجدید است: غوغای پرندگان، شکوفه دادن گل ها، و بهبود پوست آسیب دیدهی شما در طول فصلی سخت و سرد. در این فصل به بهبود اوضاع پوست خود کمک کنید. در طول زمستانی سرد و سخت و خشکی بیش از حد هوا ممکن است پوست شما مقداری خشن و خشک شده باشد. مراحل ما برای درخشان شدن پوست در این بهار را استفاده کنید تا پوست خود را از خواب زمستانی بیدار کنید و درخشش و سلامت پوست خود را دوباره به دست آورید.
 
رانندگی عجیب با «خودروی بدون فرمان» تسلا
رونمایی جدید ایلان ماسک از ربوتاکسی
ایلان ماسک جزییات تازه‌ای از ربوتاکسی (robotaxi) تسلا برملا کرد و گفت که فرمان یا پدال نخواهد داشت و سواری‌اش مثل اتوبوس ارزان است.
 
خرید بهترین دستگاه لیزر مو تیتانیوم و پلاتینیوم 2022
معرفی دستگاه لیزر مو
طی چند سال اخیر، بازار دستگاه لیزر موهای زائد، تحت لیزرهای با پرتو نور تک رنگ قرار گرفته بود که فقط امکان برداشتن موها با سایز خاص را فراهم می کرد. مشکل برداشت انتخابی مو در دستگاه های لیزر تیتانیومی از بین رفته است. امروزه با عرضه دستگاه های جدید و مدرن به بازار افراد زیادی به استفاده از این دستگاه ها علاقمند هستند.
 
بهترین راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ سامسونگ
ویژگی‌هایی تلویزیون‌های 65 اینچ سامسونگ
در دنیای تلویزیون‌ها تنوع سایز بسیار زیادی وجود دارد تا خریداران بتوانند بسته به نیاز و سلیقه خود اندازه‌ای متناسب از تلویزیون موردنظرشان را تهیه کنند. تلویزیون‌های 65 اینچ به همراه مدل‌های 55 اینچ پرطرفدارترین اندازه از تلویزیون‌ها هستند که با بیشترین تقاضا همراه هستند. سامسونگ به عنوان یکی از برترین برندهای سازنده تلویزیون نقش مهمی در تولید تلویزیون‌های باکیفیت داشته و مدل‌های متنوعی را در اندازه 65 اینچ تولید می‌کند.
 
تحمل دردهای زنانگی
اغلب زنان در مراقبت‌ها نادیده گرفته می شوند
برخی محققان می‌گویند اغلب به دختران از ابتدا آموزش داده می‌شود که به جای گرفتن کمک یا مشاوره دردهای زنانه را تحمل کنند.
 
نشانه هایی درباره آینده کهکشان
پراکندگی غول های سرخ در منظومه شمسی‌
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
 
چند توصیه مهم برای محافظت از پوست کودکان
عوارض و آسیب های پوستی کودکان
معمولا کودکان نسبت به سایر افراد بزرگسال بیشتر در معرض عوارض و آسیب های پوستی هستند. هر چه سن کودک کمتر باشد حساسیت پوست بیشتر است. چون هنوز پوست به تکامل نرسیده است و ممکن است سد دفاعی آسیب پذیرتر باشد.
 
نصب دوربین خانه چه تاثیری در افزایش امنیت دارد؟
دوربین مداربسته
در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و مزایای نصب دوربین خانه و انواع پرکاربرد آن یعنی دوربین اسپید دام و دوربین لامپی توضیح دهیم. اگر قصد دارید برای خانه خود دوربین مداربسته نصب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
 
طول عمر بیشتر تلویزیون تنها با چند راهکار ساده
عمر مفید تلویزیون‌ها
در این مقاله از پاراتک به آدرس اینترنتی Paratek.ir قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که در صورت رعایت آنها طول عمر تلویزیون شما افزایش پیدا خواهد کرد، پس ما را در این مقاله همراهی کنید.
 
چگونه درب آپارتمان را رمزی و ریموتی کنیم؟
قفل برقی
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال رمزی و ریموتی کردن درب ضد سرقت یا چوبی می باشید تا انتهای این مقاله با ما بمانید.
 
۸ محصول آرایشی تابستانی که در این فصل حتما باید داشته باشید
اصلاح لوازم ضروری پوست در تابستان
شما در طول تابستان لباس های زمستانی خود را نمی پوشید. هوا برای پوشیدن ژاکتهای گرم و چکمههای ضخیم بسیار گرم است. همین فلسفه را میتوان در مورد ملزومات مراقبت از پوست شما نیز به کار برد. آنچه در زمستان بر روی پوست خود استفاده میکنید در تابستان کارساز نیست. ممکن است در زمستان به دلیل رطوبت کم هوا، خشکی بیشتری روی پوست را تجربه کنید اما ممکن است در طول تابستان متوجه شوید که پوست چربی دارید. این بدان معناست که اصلاح لوازم ضروری پوست در تابستان ضروری است.
 
شرکت برتر طراحی سایت در اصفهان بهیدو
طراحی و توسعه انواع وب سایت ها
اینترنت معدن طلایی از فرصت ها برای انواع مشاغل در سراسر جهان است. اگر می خواهید شما هم از قدرت آن به نفع کسب و کارتان استفاده کنید و پتانسیل بازار کارتان را در اینترنت پیدا کنید، توصیه می کنیم هر چه زودتر برای داشتن یک حضور دیجیتالی موفق در وب اقدام کنید. چرا که بدون حضور در وب، شما فرصت برقراری ارتباط با هزاران مخاطب هدفتان را از دست خواهید داد.
 
سرایت جدی سرخک در شهرهای ایران با عوارض کوری و عفونت مغز!
بنا بر اظهارات مقامات پزشکی
در حالی که سرایت سرخک در شهرهای مختلف کشور گزارش شده است، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: عوارض آن می‌تواند خود را به شکل ذات‌الریه، عفونت مغزی یا حتی نابینایی و کوری ایجاد کند.
 
راهنمای خرید وسایل عروس هلندی
عروس هلندی یا کاکلی
عروس هلندی یا کاکلی پرنده ای زیبا و باهوش از خانواده طوطی ها بوده که از نظر جثه از بقیه طوطی ها کوچکتر است اما هوش و استعداد و خوش بیان بودن آنها، باعث شده تا از محبوبیت بالایی برخوردار باشند. پس از مرغ عشق بیشترین درخواست برای حیوان خانگی از نوع پرنده، عروس هلندی است.
 
مقایسه پاور بانک های شیائومی
سه مدل برتر پاور بانک
پاور بانک های شیائومی با ظرفیت ها و مشخصات کاملا متنوعی در بازار وجود دارند. در این میان پاور بانک ها با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعتی، فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند؛ اما، بین شارژرهای همراه شیائومی با این میزان ظرفیت کدام یک برتری دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه ویژگی های سه مدل برتر پاور بانک های شیائومی با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعتی بپردازیم که شامل مدل های PB2050SZM، PLM18ZM و PLM07ZM می شوند. با ما همراه باشید.
 
آشنایی با کلینیک رویان سلامت بهترین مرکز کاشت موی تهران
بهترین کلینیک کاشت مو
کاشت مو در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است که علت آن نیز تاثیر غیر قابل توصیف در زیبایی است. با این وجود بسیاری از متقاضیان کاشت مو به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و مراجعه به مراکز زیبایی نامعتبر، نتایج مطلوبی نگرفته‌اند. گاهی ممکن است به دلیل موقعیت مکانی ممتاز یا ظاهر شیک یک کلینیک فریب بخورند و علی رغم پرداخت هزینه‌های قابل توجه نتایج مورد نظر خود را دریافت نکنند. بنابراین برای انتخاب بهترین مرکز کاشت موی تهران باید به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید.
 
وب سایت کی خوبه مرجع معرفی بهترین کسب و کار های ایرانی!
پیدا کردن بهترین کسب و کار
آیا تابه حال به این فکر کرده اید که از بین انبوه سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، کدام یک از بقیه بهتر است؟ چگونه می توانید بهترین کسب وکارهای در فعال در هر زمینه را پیدا کنید؟
 
کرونای مزمن سبب کدام اختلال روانی می شود؟
پژوهش جدید درباره مشکل روحی پس از ابتلا به کووید ۱۹
یک پژوهش جدید حاکی از آن است که افرادی که دچار نوع حاد کووید ۱۹ می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات بلندمدت روانی قرار دارند.
 
چگونه «اضطراب» با بغل کردن رفع می شود؟
نتیجه تحقیقات درباره تاثیرات در آغوش گرفتن
در حالی که پزشکان و متخصصان روانشناسی معتقدند انسان ها با در آغوش گرفتن عزیرانشان می توانند درصد بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و نگرانی شان را درمان کنند، طبق یک تحقیق در آغوش گرفتن یک بالش خاص، توانست به اندازه مدیتیشن، اضطراب را کاهش دهد.
 
تغییر نظر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن کرونا
نکته ای درباره دوز یادآور کووید ۱۹
سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا توضیحاتی داده است.
 
«تشریح» علت کبد چرب ایرانی ها در یک ویدیو
دلایل بیماری مرتبط با تغذیه و ورزش
اینکه ایرانیان بیش از دیگر مردمان به کبد چرب دچار می شوند، مساله ای است که باید درباره علت آن تحقیق شود.
 
بک لینک چگونه به موفقیت سایت شما کمک می کند؟
بک لینک چیست؟
سئو یک فرآیند است که شامل فعالیت‌های مختلفی ست که در نهایت منجر به پیشرفت سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. در این مقاله ما به بررسی تاثیر بک لینک یا لینک سازی بر سئو می‌پردازیم.
 
تحقیق علمی نشان داد کل زندگی مان را در «لحظه مرگ» می بینیم!
افزایش امواج مغزی گاما؛ تتا و آلفا هنگام مرگ
نتایج یک تحقیق منحصربه‌فرد درباره فعالیت مغزی افراد محتضر ما را به علت این پدیده که برخی می‌گویند در لحظه مرگ، به وضوح کل زندگی خود را به یاد می‌آورند، رهنمون شده است.
 
اظهار نظر جنجالی بیل گیتس درباره ماهیت کرونا
خبر تکان دهنده مدیر عامل ماکروسافت درباره کووید۱۹ و اومیکرن
بیل گیتس، مدیر عامل ماکروسافت گفت: ما یک بیماری جدید و همه‌گیر دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد یک "پاتوژن" ـ عامل بیماری‌زا ـ متفاوت خواهد بود.
 
«کهکشان ها» سرطان پستان را درمان می کنند
مطالعه علمی درباره فروپاشی سلول سرطانی از طریق فضا
یک مطالعه به بررسی اثرات یک دارو بر روی سلول‌های سرطان پستان و پروستات در فضا می‌پردازد.
 
سایت اختصاصی برای کسب و کار شما مناسب تر است یا نیمه اختصاصی؟
سایت‌های اختصاصی و نیمه اختصاصی
اگر قصد دارید برای کسب‌وکار خود یک وبسایت طراحی کنید، احتمالاً با مسائل و نکاتی مواجه خواهید شد که قبلاً چیزی در مورد آن‌ها نشنیده بودید. وقتی بخواهید در مورد انواع وبسایت‌ها مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را برای طراحی سایت خود بگیرید، با دو نوع سایت‌های اختصاصی و نیمه اختصاصی مواجه می‌شوید. اما این سایت‌ها باهم چه تفاوتی دارند و کدام نوع این سایت‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب است؟
 
افزایش مرگ و میر زنان زیر ۵۰ سال در اثر سکته قلبی
طی ۲۰ سال گذشته
متخصصان می‌گویند: در حالیکه طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت هایی در جهت کاهشِ پیامدهای بیماری قلبی حاصل شده اما عوامل خطرزا و نرخ مرگ و میر در زنان زیر ۵۰ سال، همچنان تغییری نداشته است.
 
رانندگی خودرو هوشمند اپل چگونه است؟
آخرین آپشن های اتومبیل غول فناوری
براساس تصاویر منتشر شده مبتنی بر حق امتیاز انحصاری که اپل، این غول ثبت کرده است، خودروی اپل ممکن است دارای یکپارچه سیری یا داشبورد راننده قابل تنظیم و «درهای انطباق‌پذیر» باشد.
 
کشف «اشیای» ساخته دست فرازمینی ها
اظهار نظر پروفسور علوم دانشگاه هاروارد
به گفته یک پروفسور علوم دانشگاه هاروارد، جست‌وجوگران موجودات فرازمینی ممکن است دو سال تا ثبت تصاویری با وضوح بالا از پدیده‌های مصنوع غیرانسانی فاصله داشته باشند.
 
سیانور؛ رمزگشای زندگی فرازمینی ها
کشف ماده‌ ابتدایی زمین و جهان هستی
براساس تحقیقات شاید بتوان نشان داد که چه ماده‌ای در مراحل ابتدایی زمین وجود داشته است؛ طبق پژوهش‌های جدید احتمالی می‌تواند به جست‌وجوی ما برای یافتن حیات بیگانه در جاهای دیگر کیهان کمک کند.
 
نشانه های خطرناک بیماری پوستی پس از ابتلا به اومیکرون
علایم شایع سویه جدید بر روی پوست بدن
در حالی که داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد، ولی گفته شده انواع بیماری های پوستی جدی نیز از نشانه های ابتلا به سویه جدید کروناست.
 
کشف آغاز جهان هستی تا پایان ۲۰۲۲
سفر با جیمز وب ناسا به تاریخ کهکشان ها
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پس از رسیدن به مقصد نهایی خود نخستین داده‌های خود را اواسط سال جاری ارسال خواهد کرد؛ دانشمندان تا پایان سال، نتایج پروژه‌ای را که هدف آن نقشه‌برداری از ساختار ابتدایی در کیهان است، به دست خواهند آورد و سرآغاز تشکیل کهکشان‌ها را مشاهده خواهند کرد.
 
آسترازنکا خطر مرگ دارد یا موثر است؟
اظهارات کارشناسان درباره واکسن
همچنانکه برخی از مردم ایران برای دریافت آسترازنکا اصرار دارند؛ گفته های ضد و نقیضی نیز مبنی بر عوارض این واکسن و خطراتی درباره آن وجود دارد که افکار عمومی را تحت الشعاع قرار داده است؛ در این باره برخی پزشکان و کارشناسان اظهار نظرهایی دارند.
 
قیمت تعمیرات لپ تاپ در سال ۱۴۰۱ بالاتر می ‌رود؟ تعمیر لپ تاپ ایسوس و ...
تعمیر لپ تاپ
با توجه به بالا رفتن قیمت لپ تاپ، تعمیر لپ تاپ یک امر بسیار ضروری برای افراد مختلف محسوب می‌شود. در تعمیرات لپ تاپ بیشتر افراد به مسأله هزینه آن فکر می‌کنند. شاید تعویض یک قطعه از لپ تاپ در برخی موارد مقرون به صرفه‌تر از تعمیر آن باشد، زیرا ریسک تعمیر شدن و تعمیر نشدن قطعه یک مسأله مهم است.
 
خواسته مخترعان «ربات یدک کش خودرو» از مسئولان؛ نمی توانیم منتظر وعده حمایت بمانیم!
اختراع گروه جوانان ایرانی
گروهی از جوانان مخترع ایرانی با ساخت «ربات یدک کش خودرو» و «دستگاهی برای کاهش درد بیماری MS»، تکنولوژی تازه ای را به ایران و جهان عرصه کردند و تاکنون موفق به دریافت بالاترین نشان و عناوین شایسته تقدیر در مسابقات بین المللی طراحی صنعتی امریکا بوده اند، این جوانان کمک به انسان ها و حمایت از سوی دولت ها را اصلی ترین دغدغه شان بیان کردند؛ آنان معتقدند که عده‌ای از مسئولان یا واقعا نمی‌خواهند طرح‌های طراحان واقعی اهل کار را ببیند و یا قصد حمایت ندارند.
 
پیک اُمیکرون در کشور غالب می شود/احتمال اثر گذاری انواع واکسن ها در دوز سوم
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا:
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
 
تراشه مغزى ایلان ماسک با مغز انسان چه خواهد کرد؟
فرصت تغییر انسان و جهان
قابلیت استفاده از تراشه‌های مغزی نیورالینک تقریبا نامحدود است و به نظر می‌رسد ایلان ماسک به آغاز نخستین آزمایش انسانی فناوری رابط کامپیوتر مغز خود نزدیک شده؛ در حالی که نخستین استفاده نامحدود عملی فناوری نیورالینک درمان بیماران مبتلا به ناهنجاری‌ها و بیماری‌های مغزی است.
 
«پایداری جوانی» در زنان و افزایش سن بارداری/ زنان ۴۰ و ۵۰ ساله همانند ۲۰ ساله ها هستند!/سن شناسنامه ای بی اهمیت شد
دکتر افروز گفت «افزایش عمر جوانی» در زنان سبب دوام فرزندآوری است
در حالی که به گفته تحقیقات پزشکی «پایداری جوانی» و «سن بارداری زنان» افزایش یافته، طبق آمار سازمان ثبت احوال نیز، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب کشورهای جهان مشاهده می شود؛ همچنانکه استاد دانشگاه تهران معتقد است در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.
 
همه باید در دوز سوم آسترازنکا تزریق کنند؟
واکسن هایی که بر اومیکرون موثر هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور درباره ضرورت تزریق واکسن آسترازنکا و واکسن های دیگر توضیحاتی را ارایه کرد.
 
یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چطور به کسب و کار شما کمک می کند؟
ضرورت حضور در فضای اینترنت
چرا همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ گزینه مناسبی است؟ یک آژانس چطور می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟
 
از ویندوز سرور 2022 تا سرفیس‌های جدید، محصولات مایکروسافت برای 2022
برخی محصولات مایکروسافت برای سال جدید
مایکروسافت که قریب به نیم قرن بر جایگاه قدرت در میان بزرگان تکنولوژی تکیه زده سال 2021 را با عرضه انبوهی از محصولات پشت سر گذاشته و با دستی پر قدم به سال 2022 گذاشته در مطلب پیش رو تلاش شده تا نگاهی گذرا به برخی محصولات مایکروسافت برای سال 2022 داشته باشیم.
 
کودکان چگونه به اُمیکرون مبتلا می شوند؟
افزایش شیوع سویه بسیار مسری کرونا میان کودکان و نوجوانان
افزایش شیوع سویه بسیار مسری آن یعنی اُمیکرون خطر ابتلا به کووید میان کودکان نیز در حال افزایش است؛ به ویژه آنکه کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند.
 
ویروس جهش یافته «IHU» مقاوم و نگران کننده است
سویه بعد از کرونای اومیکرن چه علایمی دارد
پژوهشگران سویه جدید کرونا با نام «IHU» را تشخیص داده‌اند که می‌تواند عامل نگرانی‌های بیشتر و مقاوم تر باشد.
 
چگونه مشکل فشار آب خانه را برطرف کنیم؟
دلایل افت فشار آب خانه
در این مقاله به دلایل اصلی افت فشار آب ساختمان و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.
 
تاثیر اندازه اندام تناسلی مردان در رضایت جنسی
مطالعه علمی دانشگاه کینگز لندن درباره لذت جنسی زنان
یک مطالعه علمی جدید از دانشگاه کینگز لندن، اهمیت اندازه آلت تناسلی را در تجربه لذت جنسی مورد بررسی قرار داده است.
 
ضرورت آگاهی از عوارض دوز سوم واکسن کرونا
تبعات واکسیناسیون یادآوری برای بدن
در حالی که توصیه جوامع پزشکی غافل نبودن از عوارض واکسن یادآوری است، سازمان خدمات ملی سلامت (NHS) بریتانیا در آستانه سال نو در تکاپوی زیادی برای فراهم‌سازی واکسن تقویتی بیشتر است تا مردم این کشور از شیوع سریع سویه جدید اومیکرون محفوظ بمانند.
 
قیمت روز فروش کمپرسور اطلس کوپکو دست دوم در رهنما کمپرسور
کمپرسور‌های باد
کمپرسور‌های باد ابزاری بسیار کاربردی در صنعت و حتی مصارف خانگی هستند که در انواع و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در صنعت از این ابزار جهت به حرکت درآوردن اجزای مکانیکی استفاده می‌شود. از این رو یک ابزار بسیار مهم در کار‌های صنعتی محسوب می‌شود. این وسیله قیمت بسیار بالایی دارد و در صورت خراب شدن نیز هزینه‌های تعمیر بالایی را متحمل می‌شود. به همین دلیل کسانی که دستگاه کمپرسور هوای آن‌ها خراب شده، ترجیح می‌دهند وسیله‌ای جدید بخرند.
 
تلفن داروخانه آنلاین کرج + سایت [قیمت محصولات و ...]
بهترین داروخانه اینترنتی
امروزه خرید آنلاین جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم به خود اختصاص داده است. در سال‌های گذشته با رشد اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها و مخصوصا همه‌گیری بیماری کرونا فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی راه‌اندازی شدند. خرید اینترنتی مزایای بسیار زیادی برای فروشنده و خریدار به همراه دارد. داروخانه‌ها نیز به عنوان یکی از مراکز شلوغ و پر رفت‌وآمد در این حوزه نیز وارد شده و فروشگاه‌های اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند.
 
هشدار دکتر پیام طبرسی به ابتلای ۱۰۰ درصدی اومیکرون در کشور
انتشار ویروس مرگبار بیش از آمار رسمی است
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
 
اُمیکرون جایگزین دلتا شد!
آخرین خبر درباره سویه جدید و مرگبار کرونا
پژوهش دانشمندان آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که عفونت با سویه‌ی جدید اُمیکرون می‌تواند باعث ایمنی نسبت به سویه‌ی قبلی دلتا هم شود، بنابراین اُمیکرون می‌تواند جایگزین دلتا شود.
 
دوز سوم «آسترازنکا» قاتل اومیکرن شد
براساس اعلام شرکت سازنده واکسن
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
 
واکسن های معتبر بر اومیکرن بی اثرند/آمادگی جهان برای تولید واکسن!
چرا جامعه جهانی از اومیکرن می ترسد
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
 
یک پزشک برای مردم ایران نسخه پیچید!+تصویر
اومیکرون وحشت آور می شود
در حالی که برخی سویه اومیکرن را هنوز جدی نگرفته اند، پزشکان و جامعه جهانی بهداشت آن را مرگ آور توصیف کرده اند و حتی رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره شیوع اومیکرون برای مردم ایران نسخه پیچیده و هشدار داده است.
 
طرح واکسیناسیون کشورهای فقیر با واکسن جدید
مجوز اضطراری «کوو-واکس» از سوی سازمان جهانی بهداشت صادر شد
سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری نهمین و جدیدترین واکسن کرونا با نام «کوو-واکس» را صادر کرده است؛ در حالی که این واکسن قرار است واکسیناسیون را در کشورهای فقیر سرعت بدهد.
 
چه واکسن هایی نمی توانند با «کرونای اومیکرون» مقابله کنند؟
برخی واکسن ها بر سویه جدید کرونا بی اثرند
براساس مطالعات جدید پزشکی برخی از واکسن های نام آشنای کرونا در جهان در برابر مقابله با سویه اومیکرون بسیار ضعیف هستند و کارایی ندارند.
 
ابراز نگرانی بهداشت جهانی از «سرایت هولناک» اومیکرن در قیاس با دلتا
گزارش مرگ در اثر ابتلا به سویه جدید
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
 
«اُمیکرون» چه تاثیری بر واکسن کرونا دارد؟
براساس اظهارات سازمان جهانی بهداشت
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سویه اُمیکرون نسبت به دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و اثربخشی واکسن را کاهش می دهد.
 
«اجبار» به تزریق دوز سوم و آغاز واکسیناسیون در مقابله با اومیکرون
اولویت گروه های سنی که باید دوز تقویتی را دریافت کنند
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
 
مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
۳ دوز واکسن فایزر می تواند با سویه جدید کرونا مقابله کند
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
 
مسافران خارجی باید چه مدارکی برای ورود به ایران داشته باشند؟
ضرورت دارا بودن اسناد پزشکی کرونا
کارشناس بهداشت مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: مسافران خارجی کارت و اسکن و برگه تست پی سی آر منفی خود را باید به همراه داشته باشند.
 
سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!
افراد مبتلا به سویه خطرناک کرونا در کشور نامعلومند
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
 
کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
یک عفونت پوستی مزمن
بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک عفونت پوستی مزمن در چین باسن و نزدیک به دنبالچه است. بر اساس آمار این عارضه سالانه حدود ۷۰،۰۰۰ نفر در ایالات متحده را مبتلا می کند و در مردان کمی شایع تر از زنان است. کیست مویی به دو شکل حاد و مزمن نمایان می شود که در نوع مزمن ترشحات به صورت متناوب و مداوم است. این عارضه با علائم آزاردهنده دیگری هم همراه است و به همین دلیل بیماران به دنبال راه درمان سریع کیست مویی هستند.
 
محصولات «ضد کرونای فایزر» به دست مردم ایران می رسد
از طریق شرکت‌های هندی
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.
 
«چلغوز» چیست؟
باز شدن غوزه ها با کمک یک ستاره فصلی
بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۸ وزارت صنعت و تجارت پاکستان، بیش از ۹۰ درصد چلغوز پاکستان در وزیرستان جنوبی حدود پنج هزار تُن در سال تولید می‌شود.
 
«خصوصیات» افرادی که به کرونای «اُمیکرون» مبتلا شدند
گونه خطرناک کرونا چه علایمی دارد
یک پزشک خارجی درباره خصویات افرادی که تاکنون به ویروس خطرناک اُمیکرون مبتلا شده اند، توضیحاتی داد.
 
آغاز واکسیناسیون سراسری «نوبت سوم» واکسن کرونا+شرایط تزریق
جزییات دوز سوم واکسن کرونا برای همه افراد بالای ۱۸ سال
با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.
 
سرایت «هولناک» سویه جدید کرونا به دلیل «تاج های پروتئینی»/کرونای جهش یافته  «اومیکرون» نام گرفت
کرونای جدید بسیار مسری و نگران کننده توصیف شد
شورای مشورتی سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کووید-۱۹ که نخستین بار در آفریقایی شناسایی شد را در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده» قرار داد و آن را «اومیکرون» نامید.
 
شیوع «کرونای تاجدار» با ۳۲ جهش پروتئینی‌
گونه خطرناک کووید‌ـ‌۱۹ با خوشه های عجیب و غریب
دانشمندان هشدار دادند سویه قوی و جدیدی از کووید‌ـ‌۱۹ ظهور کرده و شیوه می یابد که تاج پروتئینی‌اش ۳۲ جهش داشته است.
 
راهکار «مبتلا نشدن» به سرطان پستان؛ مرگبارترین بیماری زنانه!
موثرترین روش ها برای پیشگیری از سرطان سینه
عادات روزانه سالم می‌تواند به کاهش خطر دچار شدن به سرطان پستان کمک کند؛ ضمن آنکه غیر از دریافت قابل توجه فیبر، یک سوم رژیم غذایی بهتر است به پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا ماهی اختصاص داده شود؛ اما چه کارهای دیگری باید برای دوری از این سرطان مرگبار انجام داد؟
 
پوشش زینک فلیک؛ ضد زنگ آهن
خوردگی و زنگ‌زدگی
زینک فلیک یک پوشش ضد زنگ و ضد خوردگی است که به صورت غیر الکتریکی بر روی قطعات فلزات قرار می‌گیرد. این پوشش از مخلوط روی و آلومینیوم به دست می‌آید که محافظت بسیار خوبی در برابر خوردگی ایجاد می‌کند.
 
گوشی ریلمی برند نوظهور در زمینه موبایل
گوشی هوشمند با قیمت مناسب
ریلمی اعلام کرده است که قصد دارد گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب، طراحی‌ شیک و فناوری فوق‌العاده برای نسل جوان تولید کند، که البته، باتوجه به توانایی‌های ریلمی در فناوری‌های پیشرفته، این هدف بسیار قابل دسترس به نظر می‌رسد.
 
قرص «آرام بخش» قلب های ایرانی؛ دلیل محبوبیت پروپرانولول
چرا مشتریان پرانول زیادند
داروی پروپرانولول یک مسدودکننده‌ی بتا است که برای درمان فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، رعشه و لرزش و شرایطی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا در میان ایرانی ها مشتریان قرص محبوبی به شمار می رود.
 
«سرطان پروستات» در کمین همه مردان میانسال/راههای کنترل و پیشگیری+عکس ها
غفلت از سرطان بسیار جدی مردانه
پروستات غده کوچکی در پایین شکم مردان است که زیر مثانه و مجرای ادرار را احاطه کرده است و توسط هورمون تستوسترون تنظیم می‌شود و هنگامی که با رشد غیرطبیعی و بدخیم سلولی، که تومور نامیده می شود، در پروستات شکل گیرد، در واقع با سرطان پروستات مواجه شده‌ایم؛ و این بیماری غالبا مختص مردان میانسال است.
 
مشاوره پزشکی با آزمایش آنلاین
پزشک در منزل
استفاده از ویزیت پزشک در منزل و مشاوره پزشکی تلفنی طیف وسیعی از مزایای را هم برای بیماران و هم برای ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آزمایش آنلاین ارائه می‌دهد.
 
موفقیت مخترعان ایرانی در ورشو
نمایشگاه بین المللی اختراعات ورشو
مخترعان ایرانی در نمایشگاه بین المللی اختراعات ورشو موفق شدن در زیر دسته رباتیک مقام دوم این مسابقات رو به خود اختصاص دهند.
 
مدال طلای مسابقات علوم و اختراعات آمریکا برای مخترعان ایرانی
جشنواره علوم و اختراعات آمریکا
در جشنواره علوم و اختراعات آمریکا، تیم مخترعین ایرانی توانستد با اختراع خود تحت عنوان ربات پرنده با قابلیت پرینتر سه بعدی در محل، مدال طلا را کسب نمایند.
 
در مورد باتری اصلی و تقویت شده سامسونگ Galaxy S7 چه می دانید؟
باتری اورجینال موبایل
می خواهیم ویژگی هایی بیشتری از ظرفیت باتری موبایل سامسونگ مدل گلگسی S7 را برای شما شرح دهیم.
 
«صبحانه خوشمزه» لاغری
تناسب اندام؛ با خوردن وعده غذایی صبح
چگونه باید یک صبحانه خوشمزه و سالم برای تناسب اندام آماده کنید؟ در ابتدا مواد غذایی که کالری کمی دارند را انتخاب کنید. سپس مطمئن شوید که مواد غذایی شما دارای سطوح بالایی از مواد مغذی مانند پروتئین‌ و فیبر هستند.
 
«خطرات» واکسیناسیون برای دیابتی ها
مبتلایان به دیابت چگونه واکسن دریافت کنند
یک متخصص بیماری‌های غدد درون ریز گفت: در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد باید در دریافت واکسن ملاحظاتی داشته باشند.
 
چکاپ کامل بدن برای اطلاع از سلامتی
مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه
در گذشته، مردم فقط در زمان بیماری به پزشک مراجعه می کردند. امروزه، مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است زیرا مردم در مورد سلامت آموزش بیشتری می بینند و آگاه تر هستند.
 
عفونت وحشتناک بعد از کاشت مو ! + ۱۱ عارضه کاشت مو که نمی‌دانید ...
ریزش مو، کم پشتی یا طاسی
بهتر است بدانید کاشت مو هم مانند تمام عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد. این عوارض احتمالی بوده و در صورت عدم رعایت استانداردهای پزشکی ممکن است رخ دهد که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و مشکلات جدی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند.
 
«فراخوان» دریافت دُز سوم واکسن کرونا از هفته جاری
دُز سوم کووید 19 ضروری است
در حالی که هنوز از واکسن های معتبر و تایید شده جهان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران خبری نیست، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود در استان را دریافت کنند.
 
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در مسابقات کمی کار ۲۰۲۱ آلمان سوم شدند !
تبریک میگوییم :
مسابقات کمی کار از جمله مسابقات جهانی میباشد که هر ساله توسط کشورهای مختلفی اجرا میشود. در این مسابقات تیم های شرکت کننده موظفند خودرویی طراحی کنند که بتواند با یکی از فرایند های شیمیایی مثل تیتراسیون، الکتروشیمی و یا واکنش های راکتوری برق تولید کرده و ماشین را با درصدی از وزن خودش تا یک مسافت مشخص شده ببرند.
 
معجزه دیگر فایزر؛ خوردن قرص فایزر «مانع قطعی» کرونای کشنده است
واردات داروهای معتبر کرونا به ایران ممنوع است
در حالی که نه تنها «واردات واکسن فایزر» که به تازگی «ورود انواع واکسن خارجی» نیز به کشور ممنوع شده است،شرکت داروسازی فایزر روز گذشته از نتایج حیرت آور آزمایش‌های بالینی قرص ضد ویروس این شرکت رونمایی کرد که موارد خطرناک ابتلا به کووید-۱۹، بستری شدن و فوت بیماران را ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.
 
تنوع غذایی در رژیم یعنی لاغری بدون بدون محدودیت غذایی
وزن مناسب
لاغری بدون محدودیت غذایی یکی از آرزوهای بشر امروز است. انسان امروزی تمایل دارد از هر غذایی بخورد و در عین حال وزنش تغییری نکند یا حتی کمتر شود. از یک طرف غذاهای خوشمزه و از یک طرف دغدغه‌ی تناسب اندام هر فردی را به یک رژیم بدون محدودیت غذایی نیازمند می‌کند. اما مگر چنین چیزی وجود دارد؟ مگر می‌توان بدون محدودیت غذایی در رژیم به وزن مناسب رسید. پاسخ خود را در ادامه‌ی این مطلب بخوانید.
 
نحوه فروش واکسن آنفلوآنزا در داروخانه
قیمت واکسن آنفلوآنزا چقدر است
دکتر حیدر محمدی از توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: اولین واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی‌مان با پلتفرم نوترکیب وارد بازار دارویی کشور شد.
 
پیدا کردن درب ضد سرقت ارزان در دوران کرونا چگونه است؟
تولیدات دُرناب
خرید درب ضد سرقت ارزان، درب ضد سرقت مدرن و تمامی مدل های دیگر درب امنیتی در دوران همه گیری ویروس کرونا، یکی از موضوعاتی است که آسیانیوز به بررسی جامع و کامل آن پرداخته است.
 
چند خوراکی برای بالا بردن سطح «اکسیژن خون»
موادی که اکسیژن خون را افزایش می دهند
اشباع اکسیژن خون به‌طور مرتب با دستگاه پالس‌سنج، عمل به توصیه‌های پزشکی و مصرف غذاهای غنی از اکسیژن می‌تواند به حفظ سطح مناسب اکسیژن خون کمک کند؛ در حالی که چهار ماده غذایی مقدار اکسیژن خنو را افزایش خواهد داد.
 
آسترازانکا خطرناک است!/خوبی ها و بدی های واکسن
این واکسن کرونا برای چه افرادی ایجاد عارضه می کند
آن دسته از افرادی که پس از دریافت دوز اول این واکسن، عوارض شدیدی را بروز داده‌اند. بهتر است دوز دوم از واکسن آسترازنکا را دریافت نکنند.
 
معجزه «خوراکی» فایزر کرونا را ریشه کن کرد!
واکسیناسیون کرونا با دوز سوم فایزر تکمیل می شود
براساس اعلام در سایت رسمی فایزر داروی پی‌اف-۰۷۳۲۱۳۳۲ یک داروی تحقیقاتی ضدویروسیِ مهارکننده آنزیم پروتئاز ویروس کرونای عامل کووید-۱۹ است که به‌ طور خاص برای تجویز خوراکی طراحی شده است و در صورت بروز اولین علائم عفونت و بدون نیاز به بستری شدن برای بیماران تجویز شود.
 
راهنما انتخاب بهترین تشک در بازار
خواب کافی ؛
همه انسان‌ها برای حفظ شادابی و سلامتی، نیازمند خواب کافی هستند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در خواب هر فرد تاثیرگذار است، تخت خواب و تشک است.
 
«توقف» تزریق «اسپوتنیک وی» به دلیل ابتلا به بروز ایدز
واکسن روسی سبب دچار شدن به «اچ َآی وی» می شود
بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره تاثیر واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه بر احتمال ابتلای مردان به ویروس ایدز در کشور آفریقای جنوبی، نامیبیا تزریق این واکسن به شهروندان خود را متوقف کرد.
 
واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی
دریافت دوز سوم از واکسن آمریکایی واکسیناسیون را به ثمر می رساند
همچنانکه وضعیت ورود واکسن فایزر به ایران هنوز مبهم و بی نتیجه مانده است، پژوهش ها نشان داده که تزریق دوز سوم واکسن فایزر به افراد تا حدود ۹۶ درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر واقع شده و نهایتا نتیجه بخش پروسه واکسیناسیون خواهد بود.
 
«شایعات» و اشتباهات رایج شده درباره واکسن کرونا+فیلم
افکار و توصیه های نادرست درباره واکسن کووید۱۹
«شایعات» و اشتباهات درباره واکسن کرونا+فیلم: این روزها درباره واکسن کرونا شایعات و نوعی باورهای غلط به وجود آمده است که گفته شده از نظر پزشکی و علمی فاقد اعتبار است.
 
بهترین قیمت علم دوش و سردوش + آموزش نصب
دل‌های مختلف شیرهای دوش حمام
در این مطلب قصد داریم علم دوش حمام را مورد بررسی قرار دهیم. در بین دسته شیرآلات، مدل‌های مختلف شیرهای دوش حمام را به اسم علم دوش نیز می‌شناسند. علم‌های دوش با داشتن تنوع‌ها و کیفیت‌های مختلف، تأثیر بسیارزیادی در دیزاین و زیبایی حمام شما دارند و از سوی دیگر راحتی حمام شما را بالا می‌برد و تجربه‌ای لذت‌بخش از استحمام را به شما هدیه می‌کند.
 
برش لیزری و حکاکی لیزری پارسا لیزر
برش لیزری فلزات
دستگاه های برش لیزری یکی از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی می باشند با استفاده از آن ها و به کمک اشعه لیزر می توان اجسام گوناگون را برش داد.
 
«تشریح» چگونگی دریافت دوز سوم واکسن کرونا در ایران
واکسن هایی که در دوز سوم تزریق می شوند
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم و یا دو واکسن دیگر را دریافت می‌کنند.
 
قطع جهانی واتس‌آپ، اینستاگرام و فیس‌بوک
واتس‌آپ برای کاربرانش اطلاعیه صادر کرد
از ساعتی قبل دسترسی کاربرها به سرورهای فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در بسیاری از نقاط جهان قطع شده است.
 
چند نکته مهم در به روزرسانی آیفون
کدام گوشی آیفون را آپدیت کنیم
iOS 15.0.1 اپل برای تمام دستگاه‌های سازگار با iOS 14 ارائه شده است و این به روزرسانی شامل گوشی‌های آیفون 6S و جدیدتر می‌شود؛ در حالی که به منظور ارتقای دستگاه، معمولا به طور خودکار اطلاع‌رسانی می‌شود، اما در غیر این صورت، گزینه به روزرسانی خودکار در تنظیمات گوشی را می توان فعال کرد.
 
عوارض «دُز تقویتی» یا سوم واکسن کرونا چیست؟
علت تزریق سومین دُز در واکسیناسیون کووید ۱۹
یک مرکز پزشکی و تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده است ۷۴ درصد افراده پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.
 
علت بروز قارچ سیاه «ضعف ایمنی» بدن است!
ویروس کشنده جدید مانند کرونا قربانی می گیرد
جراح پلاستیک چشم و صورت و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری قارچ سیاه که در زبان پزشکی با نام موکورمایکوزیس از آن یاد می‌شود، یک عفونت قارچی جدی است که عموماً در افرادی که دستگاه ایمنی ضعیف تری دارند، بروز می‌کند.
 
«جزییات» واکسن «تک دُز» برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها چیست؟
واکسن کودکان چه شرایطی دارد
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام واردات واکسن تک دُز برای سنین ۳ تا ۱۷ سالز گفت: امروز ۶ میلیون دُز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دُز توصیه شده برای سنین ۳ الی ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.
 
پس از تزریق واکسن چگونه «پروتکل ها» را رعایت کنیم؟
قرنطینه هوشمند پس از واکسیناسیون چیست
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
 
از اپلیکیشن های موبایل تا صنعت بازی و بلاکچین!
درباره حبیب آل جلیل؛ بازی ساز خلاق ایرانی و آثارش
حبیب آل جلیل بازی ساز مستقل ایرانی، برنامه نویس و فعال حوزه بلاک چین است که برنامه نویسی را با ساخت اپلیکیشن برای مارکت های داخلی نظیر «سیبچه» آغاز کرد.
 
چرا «مهندسان هندی و چینی» در خط تولید واکسن برکت کرونا گرفتند؟
موسسه برکت فاقد شرایط علمی و زیرساخت در تولید واکسن است
در حالی که براساس تحقیقات موسسه برکت و همچنین موسسات وابسته به وزارت دفاع و سپاه، نوپا و فاقد شرایط علمی و تجربه کافی و حتی فاقد زیرساخت لازم و کافی جهت تولید واکسن هستند، خبرگزاری فارس از ابتلای همه مهندسان چینی و هندی در خط تولید واکسن برکت خبر داده است.
 
افراد زیر ۱۸ سال چه واکسن هایی تزریق کنند؟
نوجوانان و کودکان واکسن متفاوت دریافت می کنند
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن پاستور می‌تواند برای سنین نوجوانی استفاده شود؛ همچنین واکسن سینوفارم چینی مجوز مصرف برای سنین زیر 18 سال را گرفته است.
 
آمریکا به ایران «فایزر» اهدا می کند؟
کمک میلیون «دوز»ی واکسن از سوی ایالات متحده
آمریکا خبر خرید صد میلیون «دوز» واکسن از شرکت فایزر را برای اهدا به سراسر جهان، هفته آینده و همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام خواهد کرد.
 
«جزییات» واردات یک واکسن آمریکایی به ایران
جانسون‌ اند جانسون به ایران وارد می شود
کمیسیون قانونی ساخت و ورود در سازمان غذا و دارو به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن، اسپوتنیک لایت را بررسی و تایید کرد و گفت مجوز واکسن کرونای جانسون اند جانسون نیز در ایران تایید شد.
 
«عدم امکان سفر» با تزریق سینوفارم؟!
محدودیت سفر به بعضی کشورها براساس نوع واکسن دریافت شده
بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن دُزهای واکسن غیر از مواردی را که از سوی آژانس دارویی اروپا تایید شده است، به رسمیت نمی‌شناسند.
 
چه زمانی شیر روشویی پایه بلند بخریم؟
شیر پایه بلند روشویی
امروزه استفاده از شیر روشویی پایه بلند محبوبیت و رواج بیشتری پیدا کرده‌ است. شیر پایه بلند روشویی ظاهری مدرن دارد و برای نصب در کنار سینک روشویی کابینتی مناسب است. با اینکه قیمت شیر روشویی پایه بلند از شیرآلات روشویی معمولی بالاتر است، امّا ارزش بیشتری را از نظر زیبایی فراهم می آورد. در این مقاله مزایای شیر روشویی پایه بلند و نکات مهم در زمان خرید این نوع شیرآلات بررسی شده اند.
 
نینتندو یا پلی استیشن ۵ ؟ کدام کنسول بازی مناسب شماست ؟
انتخاب کنسول بازی
به‌طور کلی انتخاب کنسول بازی سلیقه‌ای است و گیمرها با توجه به نیاز و علاقه خود یکی از کنسول‌های بازی موجود در بازار را انتخاب نموده و از آن استفاده می‌کنند.
 
چرا مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند؟!
رییس سازمان نظام پزشکی تهران از داروهای کرونا انتقاد کرد
رییس سازمان نظام پزشکی تهران در یک نشست خبری با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به نظرات کارشناسان در دوران شیوع کرونا در ایران، گفت: هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم و مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند!
 
«تولید» و تایید واکسن کرونا برای کودکان
کودکان و نوجوانان واکسن مجزا دریافت می کنند
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
 
«ویژگی» افراد مستعد ابتلا به «قارچ سیاه» چیست؟
مراحل ابتلا به قارچ سیاه چگونه است
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
 
مردم ایران «کیس آزمایشگاهی» نبود دوز دوم نشوند!/ تکلیف نایاب شدن اسپوتنیک چیست؟!
چرا نبود دوز دوم یک واکسن در کشور ترسناک است
در حالی که هنوز تحقیقات کافی برای تزریق واکسن متفاوت به جای دوز دوم ارایه نشده است، نبود دز دوم واکسن اسپوتنیک در کشور سبب شده تا وزارت بهداشت امروز اعلام کند که برای دز دوم این واکسن روسی، واکسن آسترازنکا تزریق می‌شود که نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.
 
صفر تا صد ساخت کمپین تبلیغات گوگل ادز
خدمات گوگل ادز
در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ساخت کمپین تبلیغات گوگل را به شما عزیزان آموزش دهیم.
 
هشدار دکتر پیام طبرسی درباره «تجویز و مصرف» رمدسیویر+فیلم
داروی مخصوص کرونا بی رویه استفاده نشود
دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تهران در یک ویدئو درباره چگونگی مصرف داروهای مخصوص کرونا ازجمله رمدسیویر توضیحاتی ارایه داده است.
 
چرا باید قهوه «بدون شیر و شکر» بنوشیم؟
معجزه قهوه در جلوگیری از بیماری ها
براساس یافته‌های یک پژوهش، تجزیه و تحلیل گسترده داده‌های سه پژوهش مهم که در آوریل منتشر شد، نشان می‌دهد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه کافئین‌دار ساده و بدون شیر و شکر در روز در بلندمدت در کاهش خطر نارسایی‌های قلبی و انواع بیماری های مغزی و غیره موثر است.
 
معلمان و دانش‌آموزان را «در برابر دلتا» واکسینه کنید
پیام مهم سازمان بهداشت جهانی به مدارس چیست
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»
 
چرا رژیم‌ میوه زیان آور است؟
نکات مهمی که میوه خواران و گیاهخواران باید بدانند
شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم‌های گیاهی برای بدن مفید هستند؛ در حالی که میوه خواری یکی از محدود کننده‌ترین انتخاب‌های رژیم غذایی موجود است.
 
کرونا لامبدا به «جوانان» رحم نمی کند!/سویه خطرناک تر کشتار انسانی
وضعیت واکسن موثر بر ویروس لامبدا
کرونا لامبدا نوع جدیدی از ویروس کرونا است که این روزها باعث تهدیدی جدید برای کل جهان شده است و جوانان را بیش از سویه های دیگر ویروس کرونا درگیر می کند.
 
ویتامین B۱۲ به جنگ کرونا می رود!
نقش یک ویتامین در نابود کردن انواع سویه کرونا
ویتامین B۱۲ می‌تواند علیه واریانت‌های آلفا و بتا و دلتا کروناویروس تاثیرگذار باشد.
 
ابتلا به «دلتا کرونا» را تست نشان می دهد؟/سرایت پذیری دلتا ۴۰ درصد بیش از آلفا
کیت تشخیص کرونا بر دلتا چقدر کارایی دارند
عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران گفت: در حال حاضر کیت‌های تشخیص سویه دلتا نیز در کشور طراحی و تولید می شود و معمولا بیشتر کاربردهای اپیدمیولوژیک دارد و در مراجع پژوهشی در دانشگاهها که با ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری دارند، این کار را انجام می‌دهند.
 
در دز دوم «واکسن متفاوت» نزنید!
خطر جدی دریافت دز دوم از واکسن دیگر
در حالی که خبرها از مرگ و میر تعداد بسیاری از شهروندان در اثر عدم مدیریت در تزریق دو دز واکسن های چینی و بعضا روسی و غیره حکایت دارد، حال هنوز مشخص نیست بر چه اساسی موضوع تزریق واکسن متفاوت در دز دوم مطرح شده است.
 
با تاریخچه شرکت  « کامینز » آشنا شوید
قطعات اصلی ؛
شرکت کامینز در ایران فاقد نمایندگی رسمی است در حالی که اولین فروشگاه کامینز در ایران درشهر تهران در حوالی میدان قزوین شروع به کار کرده است.
 
نکاتی که باید همه در مورد بواسیر یا هموروئید مقعد بدانند!
یکی از رایج ترین بیماریهای مقعدی؛
بیماری بواسیر یا هموروئید تاریخچه ای دیرین داشته و یکی از رایج ترین بیماریهای مقعدی است. میزان شیوع بواسیر به حدی است که از هر ۴ نفر حداقل ۳ نفر در طول زندگی درگیر این بیماری میشوند. در ضمن آمارها از شیوع بیشتر این بیماری در میان زنان خبر می دهند. با ما همراه شوید تا در ادامه به بررسی علتها، علائم و روشهای درمان این عارضه بپردازیم:
 
تزریق کدام واکسن کرونا در بارداری و شیردهی توصیه نمی شود؟
وضعیت تزریق واکسن در حاملگی و شیردهی چگونه است
تزریق برخی واکسن ها در دوران بارداری و شیردهی، به‌دلیل محدود بودن اطلاعات، توصیه نمی‌شود.
 
دستگاه تصفیه آب RO اسمز معکوس صنعتی و خانگی نوین تصفیه
شرکت نوین تصفیه پارس
از آنجایی که سوالات در مورد تصفیه آب RO اسمز معکوس صنعتی و خانگی بسیار زیاد است دوست داریم اطلاعات مهمی در راستای این محصول ارائه دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و شرایط را بسنجید.
 
چه داروهایی با واکسن کرونا نباید تداخل داشته باشد؟
احتمال تقابل دارویی با واکسن
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
 
تبلیغ در گوگل ادز توسط آژانس تبلیغاتی ادوردز 20
آشنایی با تبلیغ در گوگل
گوگل ادوردز یکی از بزرگترین و پرکاربردترین پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین در جهان و متعلق به گوگل می باشد و توسط این غول مجازی اداره می شود. میلیون ها کسب و کار با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز به صورت آنلاین تبلیغ می کنند تا مشتریان جدیدی کسب کرده و تجارت خود را گسترش دهند.
 
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ با انواع دیجیتال مارکتیگ آشنا شوید
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارتنیگ یک مبحث بسیار گسترده و شیرین است اگر شما هم به این مبحث علاقه مند هستید ، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله اموزشی با ماهمراه باشید.
 
واکسینه شده ها به دلتا کرونا مبتلا می شوند
سرایت هولناک ویروس دلتا به همه افراد
ویروس شناس استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فرد آلوده اگر چند دقیقه ماسک خود را بردارد، شرایط برای انتقال بیماری به دیگران فراهم می شود؛ این در حالی است که ویروس دلتا در کمین واکسینه شده ها هم نشسته است.
 
آغاز واردات واکسن فایزر و مدرنا به ایران؟
واکسن های معتبر وارد کشور می شود
در حالی که سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که ممانعتی برای واردات واکسن های مورد تایید سازمان غذا و دارو یا سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد؛ رییس جمهور نیز شب گذشته دستور واردات واکسن بدون محدویت به کشور را صادر کرد.
 
ابتلا به کرونا و «کاهش» طول عمر
چرا کووید ۱۹ عمر انسان ها را کوتاه می کند
براساس برخی گزارش های پزشکی و معیار جدید طول عمر، بیماری کرونا(کووید ۱۹) موجب کاهش ۱۰ ساله طول عمر می‌شود.
 
افشاگری پزشکان درباره «بروز فاجعه» در آمار واقعی مرگ و میر کرونا
واقعیت هولناک جان باختگان کرونا از قول سازمان نظام پزشکی
محمدرضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در حساب توییتری خود گفت: امروز رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست؛ در حالی که تعداد تست انجام شده کاهش و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است.
 
سرماخوردگی و دلتا کرونا چقدر تفاوت دارند؟
آخرین گزارش پزشکی درباره شباهت کرونای دلتا به سرماخوردگی
معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، ولی در این شرایط خاص باید به عنوان علامت دلتا در نظر گرفته شوند.
 
دستگاه های روز لیزر موهای زائد تیتانیوم
از بین بردن موهای بدن
امروزه لیزر موهای زائد یکی از راه های تضمینی برای خلاصی از مشکلات مربوط به از بین بردن موهای بدن است. در سال های اخیر، پیشرفت قابل توجه دستگاه های لیزر به گونه ای بوده است که بهترین نتیجه را می توان از این دستگاه ها انتظار داشت.
 
واکسن چینی بر «دلتا کرونا» اثری ندارد!/در برخی کشورها »مدرنا» جایگزین واکسن چین شد
آخرین گزارش ها درباره عدم اثرگذاری واکسن چینی بر ویروس دلتا
در حالی که واکسن «سینوفارم» به تعداد بسیاری از مردم در ایران، تزریق شده است، به تازگی گزارش هایی مبنی بر عدم کارایی کافی این واکسن در مقابل گونه مقاوم ویروس کرونا یا همان دلتا کرونا مطرح شده است؛ این در حالی است که کشورهایی مانند اندونزی و تایلند پس از گزارش ها مبنی بر مرگ برخی از شهروندانشان با وجود دریافت دو دوز واکسن چینی، تصمیم گرفتند به کارمندان بخش بهداشت و درمان این کشور واکسن «مدرنا» تزریق کنند.
 
دلتا کرونا قطعا در فضای باز وجود دارد
آخرین وضعیت سرایت کرونای دلتا و تاثیر واکسن ها
کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.
 
«ویتامینی» که برای بارداری و مبارزه با زوال عقل ضروری است
مصرف اسید فولیک برای حاملگی و جلوگیری از آلزایمر
یکی از ویتامین‌هایی که نه تنها مادران، بلکه تمامی افراد برای تقویت بدن به آن نیاز دارند و نقشی مهم در مقابله با زوال عقل می‌تواند داشته باشد، «اسید فولیک» یا همان ویتامین B۹ است.
 
چه واکسنی بر کرونای دلتا سازگار است؟
میزان مقاومت واکسن ها در برابر دلتا کم است
تحقیقات و یافته های مشاهده ای نشان می دهد که اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد.
 
«کرونای دلتا» سد واکسن را می شکند
یافته های جدید واکسیناسیون را در نوع دلتای کرونا بی اثر دانست
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
 
دانشمندان گفتند کرونای جهش یافته یک سوم مبتلایان را می کشد!
تازه ترین اظهارات درباره کشتار ویروس جهش یافته
گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری (SAGE) انگلیس، هشدار دادند گونه جهش یافته کووید در آینده می‌تواند مانند بیماری مرس (MERS) کشنده باشد.
 
«موثرترین» ماده غذایی برای بهبودی کرونا
بهترین خوراکی که باید در دوران ایام کووید 19 مصرف شود
برخی مواد غذایی باید به مقدار کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد و خوردن پروتئین مهم‌ترین نکته در رعایت رژیم غذایی پس از بهبودی از کرونا است.
 
جزییات و ابلاغ واکسیناسیون گروه‌های سنی ۴۸ تا ۵۰ و ۵۸ تا ۶۰ سال
دستور العمل گروه های سنی جدید واکسن کرونا در ایران
وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستور العمل جدید واکسیناسیون در کشور را ابلاغ کرد.
 
«غذاهای ضروری» بعد از واکسن کرونا
خوراکی های مضر در ایام دریافت واکسن
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
 
وعده های خوب درباره «واردات» واکسن کرونا
واکسیناسیون در ایران با خرید بیشتر واکسن های خارجی
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
 
سرماخوردگان به «کرونای دلتا» مبتلا هستند
کرونای جدید علائمی قطعی سرماخوردگی دارد
بیمارانی که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند، به احتمال بسیار زیاد به کرونای دلتا مبتلا شده‌اند که به گفته محققان با گونه‌های قبلی متفاوت‌ و مسری تر است.
 
چه «غذایی» مینای دندان را نابود می کند؟
اظهار نظر عضو انجمن تغذیه در روسیه درباره دلیل پوسیدگی دندان
عضو انجمن ملی متخصصان تغذیه در روسیه دلایل لک شدن دندان را نام برد و گفت دندان‌ها با مصرف برخی خوراکی ها به دلیل مشکلات مینای دندان تیره و خراب می‌شوند.
 
«کودکان» هم کرونای دلتا می گیرند
هشدار پزشک بیمارستان کودکان در مبتلا شدن کودکان به کرونای دلتا
رییس بخش عفونی بیمارستان کودکان گفت: کودکان بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران هم منتقل کنند. ب
 
«آبمیوه» مناسب قبل و بعد از واکسن کرونا چیست؟
نوشیدنی های مفید در ایام نزدیک به دریافت واکسن
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
 
«درمان» کرونا با خوردن دارو؟!
نظر بهداشت جهانی درباره داروهای خوراکی کووید 19
بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی نتایج یک مطالعه نشان می دهد تعدادی از بیماران تحت درمان با قرص های هیدروکسی کلروکین یا رمدسیویر دریافت کردند، در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
 
ژاپن به ایران واکسن کرونا می فرستد
ارسال آسترازنکا در قالب برنامه کواکس به کشور
ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی تعداد ۱۱ میلیون دوز از واکسن ضدکرونای آسترازنکا را در قالب برنامه کواکس به کشورهای ایران، بنگلادش، لائوس، نپال، سری‌لانکا و همچنین چند کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام اهدا کند.
 
چرا مردم به واکسن داخلی اعتماد ندارند؟
عدم تمایل به واکسن ایرانی
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
 
چه افرادی باید «سومین دز واکسن کرونا» را دریافت کنند؟
دز سوم و واکسینه شدن در برابر کرونای دلتا
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
 
چند مشخصه عجیب و خطرناک «دلتا» کرونا
اظهارات مقام بهداشتی درباره مهم ترین علائم ویروس دلتا پلاس
مقامات بهداشتی مهم ترین علائم «دلتا» کرونا را درگیری بیشتر جوانان، بروز مشکلات همزمان گوارشی و تنفسی و «سرعت بیشتر بروز علائم تا بستری افراد در بیمارستان» اعلام کردند.
 
علل بیماری های قلبی
مشکلات قلب
دانستن نحوه کار قلب می تواند به درک علت ایجاد بیماری‌های قلبی کمک کند.
 
روانشناسی چیست؟
درک عمیق تر از روانشناسی
روانشناسی مطالعه ی ذهن و رفتار است. این مطالعه شامل تأثیرات بیولوژیکی، فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی که بر نحوه ی تفکر، عمل و احساس افراد تأثیر میگذارد، می شود.
 
«واکسن برکت» از چرخه خارج شد؟/تسریع واکسیناسیون تا آخر تیر
وعده مقام سازمان غذا و دارو درباره تزریق واکسن
در حالی که یک مقام سازمان غذا و داروی ایران وعده داده است که تا آخر تیرماه روند واکسیناسیون کرونا به «سرعت نسبی» برسد، یک مقام ستاد اجرایی فرمان امام که واکسن کرونای برکت را تولید می‌کند، می‌گوید ۱.۲ میلیون دُز واکسن برکت «در مرحله پر کردن ویال‌ها» دچار مشکل شده و از چرخه خارج شده است.
 
درمان پریودی نامنظم و دلایل آن
چرخه قاعدگی
زنان در ویژگی‌های زنانگی بسیاری از جمله دوره‌های قاعدگی(پریودی)، با یکدیگر متفاوتند. در برخی از آنها، خونریزی قاعدگی مانند ساعت منظم و مداوم بوده و در برخی دیگر لحظه‌ای و غیر قابل پیش‌بینی است.
 
اینترنت برای همه اهالی زمین تا دو ماه دیگر
ایلان ماسک از پوشش سراسری اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ خبر داد
ایلان ماسک که در حاشیه رویداد سالانه MWC سخن می‌گفت، از هدف اسپیس ایکس برای پوشش سراسری کره زمین با اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ تا ماه آگوست (دو ماه دیگر) خبر داد.
 
آیا «کرونای دلتاپلاس»؛ بر همه جهان غالب می شود؟
دلتا در سراسر چین گسترش یافت
پزشکان چینی دریافتند که کرونای دلتا سراسر کشورشان گسترش یافته است و علایم آن در افراد مبتلا بسیار شدیدتر از کرونای ویروس جدید است و براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت نوع "دلتا" ویروس کرونا که در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور مواردی از آن ثبت شده است، می‌رود تا به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ در سطح جهان تبدیل شود
 
ادامه «بی اطمینانی» به واکسن چینی و شیوع عفونت
ازدیاد بیماری کرونا با واکسیناسیون یک واکسن
چین سال گذشته کارزاری با تعهد به فراهم‌کردن محصولی آغاز کرد که در پیشگیری از موارد شدید کووید ۱۹ ایمن است؛ در حالی که آن زمان اطمینان کمی به میزان موفقیت واکسن چینی و دیگر واکسن‌ها در جلوگیری از انتقال ویروس وجود داشت و اکنون مثال‌هایی از چندین کشور نشان می‌دهد که واکسن‌های چینی ممکن است در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مؤثر نباشند.
 
«اختراع» نخستین «پهباد آتش نشان و امداد رسان» در ایران/«دعوت» روزنامه‌ آسیا به تولید انبوه این پهباد
با قابلیت حمل توپ آتش‌خاموش‌کن به مرکز آتش و به یاد شهدای پلاسکو
نخستین «پهباد آتش‌‌‌‌نشان در ایران» با قابلیت حمل توپ آتش‌خاموش‌کن به مرکز آتش، توسط فاطمه نیلی محمود آبادی اختراع و ثبت شد که آماده تولید انبوه است؛ در حالی که انگیزه مخترع از ساخت این پهباد شهادت مظلومانه آتش نشانان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو بیان شده است.
 
دولت آمریکا گفت بشقاب‌پرنده‌ها «غیرزمینی» هستند
مشاهده اشیاءناشناسی پرنده توسط پرسنل نیروی دریایی و هوایی آمریکا
دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی علنی که درباره ۱۴۴ مورد مشاهده اشیاءناشناس پرنده به کنگره ارائه کرد، گفت که شواهد کافی در اختیار ندارد تا تشخیص دهد این اشیاء، فناوری‌های پیشرفته ساخت بشر هستند یا منشاء غیر زمینی دارند.
 
«واکسن چینی» شیوع کرونا را افزایش می دهد
افزایش ابتلا به کووید 19 در کشورهای وابسته به واکسیناسیون چین
چند کشوری که واکسن کرونای چینی به جمعیت خود ارائه کرده‌اند، با افزایش شدید موارد این بیماری مواجه شده‌اند.
 
اسرار گردش کیهان و پیام فرازمینی‌ها
چرا در فضا همه چیز می‌چرخد؟
اینکه گشتاور و تکانه چگونه عامل چرخش پیچ‌درپیچ‌های عظیم‌ در کیهان هستند، یکی از بزرگ‌ترین رازهای کیهان محسوب می‌شود؛ رازی که کیهان‌شناسان به رمزگشایی از آن بسیار مشتاق‌اند و «مهبانگ» در زمان شکل‌گیری کیهان، باعث ایجاد چرخش در عالم نشده است و چنین عاملی باید بعدها پدیدار شده باشد.
 
واکسن برکت «به جای دُز دوم» واکسن خارجی تزریق نشود
وضعیت تزریق دُز دوم واکسن کرونا در ایران
مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا، اعلام کرد که تاکنون به نیم درصد جمعیت ایران دوز دوم واکسن کرونا و به سه درصد دوز اول تزریق شده است؛ همچنین برخی از پزشکان و محققان در ایران نسبت به تزریق واکسن کووایران برکت به جای واکسن سینوفارم در دُز دوم تردید دارند.
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ صفحه ۴ از ۵ ۵ بعدی »