صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار اجتماعی

مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه های اروپا چقدر است؟
هزینه اپلای دانشگاه های اروپا
زمانی که می‌خواهید به ادامه تحصیل در کشورهای دیگر بپردازید باید هزینه آن را برآورد کنید. برای این کار نباید تنها به شهریه دانشگاه و هزینه اقامت در کشور مقصد توجه کرد بلکه عواملی مانند هزینه‌های اپلایی را نیز باید در نظر گرفت.
 
اولین مجمع عمومی مدیران مالی خراسان رضوی
۱۱ دیماه ۱۴۰۲
نخستین انتخاب هیات مدیره مدیران مالی حرفه ای در مورخ ۱۱ دیماه ۱۴۰۲، در محل سالن اجتماعات انجمن مدیران مالی صنایع استان خراسان رضوی برگزار شد.
 
تهران/ دما یکشنبه به صفر درجه می‌رسد
پیش بینی هواشناسی:
کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد، کمینه دمای هوا در تهران روز یکشنبه به صفر درجه برسد.
 
چگونه مهاجرت می‌تواند کانون گرم خانواده را از هم بپاشاند
مهاجرت خانوادگی
سالانه افرادی زیادی به روش‌های مختلف به کشور‌های سراسر دنیا مهاجرت می‌کنند و آمار مهاجرت روز به روز در حال افزایش است. همه افراد در هر شغل و هر سنی که باشند، ممکن است که تصمیم به مهاجرت بگیرند و برای مهاجرت کردن نیز هدف خاص خود را داشته باشند. اما با وجود اینکه مهاجرت مزایای زیادی دارد، نمی‌توان از معایب آن نیز غافل شد. اکثر ما ایرانیان افرادی احساسی هستیم که به خانواده خود وابستگی داریم و قطعا مهاجرت خود یا یکی از اعضای خانواده برایمان دشوار خواهد بود.
 
آخرین جزئیات بودجه «زنان و خانواده» در سال ۱۴۰۳
معاون رئیسی توضیح داد؛
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: تخفیف‌هایی برای زنان در این خصوص صورت گرفته است اما با توجه به ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است.
 
اعلام اسامی ۳۲ نفر از جانباختگان حادثه کرمان
در انفجار روز گذشته
در حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان تعداد زیادی از هموطنان ما مجروح و عده زیادی به کشته شدند که اسامی ۳۲ نفر از جانباختگان حادثۀ تروریستی کرمان اعلام شده است.
 
سامانه بارشی از جمعه (۱۵ دی‌ماه) وارد کشور می‌شود
سازمان هواشناسی :
جمعه (۱۵ دی‌ماه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد شدید و گسترش آن به سمت البرز غربی و مرکزی برای ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.
 
اعلام اسامی ۲۸۴ مجروح حادثۀ کرمان
حادثۀ تروریستی گلزار شهدای کرمان
اسامی ۲۸۴ مجروح حادثۀ تروریستی کرمان اعلام شد.
 
اثر گرانی اینترنت بر قیمت کالا
افزایش ۳۴ درصدی
شهاب جوانمردی، نائب‌ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تاثیر افزایش ۳۴ درصدی قیمت اینترنت بر هزینه کالا و خدمات بنگاه‌هایی که در این بستر فعالیت دارند، گفت: «در سال‌های گذشته در میان اقلام سبد خانوار کمترین افزایش قیمت در حوزه اینترنت اتفاق افتاده است البته شماری هم بر این باورند که رشد صعودی حجم مصرف، پایین بودن قیمت‌ها را جبران می‌کند، اما واقعیت این است که بخشی از هزینه پرداخت‌شده توسط مشترکین، درآمد مستقیم اپراتورهای ثابت و موبایل را تشکیل می‌ده...
 
گوشت قرمز از سفره مردم حذف شد؟
با افزایش قیمت
در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز نیز نهاده‌های دامی و علوفه افزایش قیمت داشته و از سوی دیگر مدتی نیز شاهد صادرات دام زنده بودیم که این باعث شد تا دامداری‌های از دام مولد خالی شوند و در حال حاضر، نیز بسیاری از واحد‌های دامداری گاو شیری و پرواری خالی از دام هستند.
 
مقایسه قطار رجا با فدک و معرفی امکانات رفاهی آن‌ها
دو شرکت ریلی
مسافرینی که زیاد با قطار سفر می­کنند، به احتمال زیاد با نام شرکت‌های ریلی رجا و فدک آشنا باشند. این دو شرکت ریلی جزء محبوب‌ترین شرکت‌های ریلی ایران به حساب می­آیند. شرکت رجا متنوع­ترین قطارها را در مسیرهای ریلی مختلف دارد. از طرفی شرکت فدک لوکس­ترین قطارهای ریلی کشور را در اختیار مسافرین قرار داده است. اگر قصد سفر با قطار را دارید و مردد هستید که بین قطارهای فدک یا رجا کدام را انتخاب کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله قصد داریم امکانات، خدمات، قیمت بلیت و مسیرهای ریلی این دو شر...
 
آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند برگزار می‌شود
آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش قصد دارد با برگزاری آزمون در اسفند سال جاری، مراحل گزینش را خیلی زودتر از آزمون استخدامی امسال آغاز کند تا در ابتدای آغاز سال تحصیلی آینده کمتر با مشکل کمبود معلم مواجه شود.
 
شکارچی طلای کودکان را شناسایی کنید (+عکس)
پلیس:
در شرایطی که تا‌کنون ۸ شاکی علیه این زن شکایت کرده‌اند، بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ورامین، مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرد
 
مدارس ابتدایی  تهران و البرز تعطیل شد
با تشدید آلودگی هوا
کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا چهارشنبه ۱۳ دی ماه غیر حضوری است.
 
هشدار مهم پلیس فتا درباره اینترنت اهدایی دولت
ترفند جدید کلاهبرداری
سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا فراجا اظهار داشت: بسته اینترنت رایگان اختصاص داده‌شده به کاربران از سوی دولت صرفا از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir قابل فعال‌سازی است.
 
کارگران گروه ملی در انتظار احقاقِ مطالبات
پس از ۷ روز اعتصاب؛
چند روز گذشته وقتی ۲۱ کارگر این شرکت ممنوع‌الورود شدند، جرقه نارضایتی‌ها به کف کارخانه و شهر رسید. همقطاران آن ۲۱ نفر دست از کار کشیدند و کوره «گروه ملی» خاموش شد و ضرر و زیان افزایش یافت.
 
ژاپن/ آتش گرفتن داخل کابین هواپیما در هنگام فرود
در فرودگاه توکیو
در حالی که بیرون هواپیما در شعله های آتش بود، کابین هواپیما پر از دود شده بودو در آن لحظه هنوز مسافران در داخل هواپیما بودند.
 
سازمان هواشناسی: جمعه منتظر باشید
ورود سامانه بارشی
پنجشنبه در شرق و جنوب شرق ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و روز جمعه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پیش‌بینی شده است.
 
تفاوت بارش برف در ایران و ترکیه چیز عجیبی نیست!
مدیریت بحران خشکسالی:
رییس مرکز ملی مدیریت بحران خشکسالی: در واکنش به ماجرای تفاوت بارش برف در مرز ایران و ترکیه گفت: این تفاوت‌ها معمول در هواشناسی، چیز عجیبی نیست. ۲ طرف تونل کندوان هم همین‌گونه است و به تغییر اقلیم ۲ منطقه برمی‌گردد.
 
چهارمین سالِ خشکسالیِ کشور
سخنگوی صنعت آب هشدار داد؛
سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا ۹ دی ماه، ورودی سدهای کشور مشابه سال گذشته بوده است، بر ضرورت تداوم مدیریت صحیح مصرف آب تأکید کرد.
 
تصاویری هولناک از زلزله ۷ ریشتری ژاپن
وقع سونامی در سواحل غربی
لحظاتی پس از وقوع زلزله در ژاپن امواج سونامی با ارتفاع ۵ متر به مناطقی در سواحل غربی ژاپن رسید
 
اعتبار گذرنامه ها ۱۰ افزایش پیدا می‌کند
پلیس مهاجرت :
اعتبار گذرنامه بین المللی ۵ ساله است که با برگزاری جلساتی در وزارت کشور توافق شد که اعتبار گذرنامه بین‌المللی به ۱۰ سال افزایش یابد که این موضوع به تایید هیأت وزیران رسیده و هم اکنون جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال گردیده است.
 
اینترنت رایگان هدیه دولت در پی اعمال افزایش تعرفه!
فعال‌سازی از امروز
اینترنت رایگان هدیه دولت در پی اعمال افزایش تعرفه اینترنت به تمام کاربران تعلق می گیرد و با فعال‌سازی این بسته از امروز، متقاضیان می توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir هدیه دولت را دریافت کنند.
 
خیزِ پنهانِ اژدهای زرد برای کشورگشایی
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌‌جمهوری تایوان؛
مدت‌هاست تایوان به مسئله نخست پکن بدل شده است و در شرایط تنش‌آلودی که جهان با آن مواجه است و با توجه به تمرکز غرب بر اوکراین و خاورمیانه، برخی صاحبنظران سیاست‌ بین‌الملل معتقدند ممکن است چین از این فرصت بهره برده و جنگی را برای تسلط کامل بر تایوان آغاز کند.
 
تهران/ سوختن ۶ خودرو خارجی در یک تعمیرگاه +فیلم
سازمان آتش‌نشانی خبر داد؛
محل حادثه یک گاراژ به مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع بود که داخل آن تعداد زیادی غرفه با مواد و مصالح نا ایمن و در متراژ‌های مختلف ساخته شده بود. یکی از این غرفه‌ها که حدود ۱۰۰ مترمربع مساحت داشت، یک تعمیرگاه خودرو بود که آتش‌سوزی در آن رخ داده بود.
 
مرور روش‌های تدریس از جهان باستان تا دنیای هوش مصنوعی
کتاب تکنیک های نوین تدریس
دنیای دانش‌آموزان امروزی متفاوت با گذشته است بسیاری از روش‌ها پاسخگوی نیازهای امروز نیستند و با پیشرفت اینترنت و تکنولوژی، نمی‌توانیم از دانش‌آموزان انتظار داشته باشیم در کلاس آرام بنشینند و فقط شنونده باشند اکنون آموزش در کلاس‌های درسی نیاز به رویکردها و رهیافت‌های جدید دارد. بدین‌سان شناخت ابزارها، روش‌ها و فنون مدرن آموزش و از جمله تدریس ضرورت اجتناب‌ناپذیری برای ورود به دنیای جدید محسوب می‌شود.
 
وضعیت تهران وخیم است/ اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد
خبر بد چمران:
چمران با تأکید بر اینکه وضعیت آب در استان تهران وخیم است، افزود: اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد؛ بسیار وضعیت ناگواری را شاهد هستیم و ظرفیت سدها به حداقل رسیده است.
 
اسباب‌کشی بدون دردسر! بسته بندی اثاث منزل برای باربری
اسباب کشی و بسته بندی اثاث
در این مقاله، نکات و ترفندهای حرفه‌ای را برای بسته‌بندی اثاث منزل به شما ارائه می‌کنیم تا اسباب‌کشی خود را به تجربه‌ای آرام و منظم تبدیل کنید. با ما همراه باشید تا خیالتان از بابت سالم رسیدن وسایل‌تان به مقصد آسوده شود.
 
آخرین جزئیات هک اسنپ‌ فود
پلتفرم سفارش غذای آنلاین
هکر‌هایی که پیش از این اطلاعات کاربران «تپسی« را هک کرده بودند مدعی شدند که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر پلتفرم سفارش غذای آنلاین «اسنپ‌ فود» را هک کرده‌اند.
 
تهران/ ماجرای  کشف جسد مشکوک ۲ مرد
ظهر روز جمعه
با کشف ۲ جسد یکی در شمال و دیگری در جنوب تهران تحقیقات برای روشن شدن علت مرگ این دو نفر از سوی بازپرس جنایی آغاز شده است.
 
آخرین وضعیت کرونای JN.۱ در  ایران
بر اساس آزمایش‌ها
بر اساس آزمایش‌ها برای ما مشخص شد که کرونای JN.۱ در کشور ما شناسایی نشده است. این زیرسویه نیز از زیرشاخه اومیکرون است و دنیا اطلاعات زیادی از آن ندارد.
 
با دریاچه زوریخ سوئیس آشنا شوید
یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا
اگر به نقشه سوئیس نگاه کنید، یک لکه آبی‌رنگ هلالی و موزی‌شکل را در آن می‌بینید که در جنوب شرقی شهر زوریخ قرار دارد. بله، شما در حال نگاه کردن به یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا هستید؛ دریاچه زوریخ یا همان Lake Zurich که با قرارگیری در دل کوه‌های آلپ، فضای بی‌نظیری را برای تفریحات آبی، پیاده‌روی و کمپ‌های تابستانی فراهم کرده است. در سواحل زیبای این دریاچه که به سواحل طلایی شهرت دارند، گران‌ترین املاک جهان ساخته شده‌اند. در این مطلب قرار است هر آنچه را باید درباره این مکان دیدنی بدانید با شما در...
 
پیش‌بینی بازگشت آلودگی هوا به تهران
اداره کل هواشناسی:
اداره کل هواشناسی استان تهران از انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی خبر داد.
 
چگونه تست عزت نفس می تواند زندگی شما را متحول کند؟
تست روانشناسی
هر فردی به دنبال راهی است که بتواند با موفقیت‌ها و چالش‌ها به چالش بکشد و به بهترین نسخه خود تبدیل شود. تست عزت نفس یکی از ابزارهای جادویی است که می‌تواند زندگی شما را متحول کند و درون شما را برای دستیابی به اهداف بزرگتر و زندگی مفیدتر آماده کند.
 
کاهش سن مهاجرت به دبستانی‌ها
یک معلم توضیح داد
محمد نیک‌نژاد، معلم و فعال صنفی: خیلی از دانش‌آموزانِ گذشته خودم امروز مهاجرت کرده‌اند، بعد از حوادث سال گذشته میزان سرخوردگی دانش‌آموزان افزایش پیدا کرد.
 
هشدار هواشناسی به کرمانی‌ها
از بعداز ظهر روز یکشنبه؛
اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی رگبار و رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد؛ کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، ارزوئیه، جیرفت، فاریاب و کهنوج را از مناطق تحت تاثیر سامانه جوی مذکور برشمرد.
 
قطع یارانه‌ ۳ دهک اول صحت ندارد
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی در یک پیام رسان داخلی اعلام کرد: خبر «قطع یارانه برخی از خانوارهای سه دهک اول» صحت ندارد.
 
اینترنتِ گران‌قیمتِ حلزونی
داستان اینترنت ایران
داستان اینترنت ایران، دیگر به ماجرایی طنزآلود بدل شده است، چه اینکه شاید بهتر باشد اذعان کرد که دسترسی به اینترنت جهانی عملا وجود ندارد.
 
آلودگی هوا از فردا به ۹ کلان‌شهر باز می‌گردد
هشدار سازمان هواشناسی:
براساس این گزارش، از شنبه تا دوشنبه جوی آرام در ایران پیش‌بینی می‌شود و فردا غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله در شهرهای تهران، کرج، اراک، یزد، تبریز، اصفهان، ارومیه، اهواز و سمنان افزایش خواهد یافت.
 
افزایش ۳ برابری قیمت اینترنت!
بسته‌های جدید
ایرانسل فعلا تمام بسته‌های بیش از یک ماه خود را حذف کرده و بسته یک‌ماهه را با قیمت هر گیگابایت ۶ هزار تومان عرضه کرده است.
 
خبر خوش برای مادران
طرح یسنا
در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است.
 
انتقال بیمه بدنه خودرو به شخص دیگر چگونه است؟
بیمه ماشین
عدم استفاده از بیمه بدنه به ازای هر سال تخفیف دارد و نگه‌داشتن پوشش‌های آن برای روز مبادا باعث می‌شود که انتقال بیمه بدنه خودرو به خودروی جدید به‌صرفه باشد و فرد از خرید بیمه‌نامه جدید با هزینه‌های هنگفت بی‌نیاز شود. خوشبختانه بیمه بدنه متعلق به خریدار است و به نام او صادر می‌شود؛ یعنی انتقال بیمه بدنه ماشین و تخفیف‌های آن از خودرویی به خودروی دیگر و حتی به بستگان درجه یک امکان‌پذیر است. در اینجا با اقتباس از سایت همراه مکانیک، می‌خواهیم نحوه انتقال دادن بیمه بدنه خودرو به شخص دیگر را توضیح دهیم...
 
اتفاقی تلخ؛ اخراج ۵۰۰ کارگر نساجی بروجرد
در قدیمی‌ترین کارخانه تولید پارچه
مسلم مرادی، فرماندار بروجرد از اخراج بیش از ۵۰۰ کارگر نساجی خبر داد.
 
تهران/ ساختمان ۳طبقه بر اثر آتش سوزی فرو ریخت!
صبح امروز پنج شنبه
محل آتش سوزی ساختمان قدیمی بود که در این ساختمان ضایعات قدیمی و البسه نگهداری میشده است.
 
اجاره ساعتی خانه‌ها در سایت‌های اینترنتی
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک هشدار داد؛
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه اجاره ساعتی و روزانه خانه ممنوع و انجام آن تخلف است، اظهار داشت: «در مشاوران املاک این اجاره‌ها انجام نمی‌شود و اساسا غیرقانونی است و تعریفی برای اجاره ساعتی اصلا وجود ندارد.»
 
خالص سازی دولت فقط یقه کشاورزان دماوندی را گرفت
مشکلات کشاورزان
نوروز کاظمی کشاورز دماوندی در توضیحاتی گفت: بدون آب امکان کشاورزی و دامپروری وجود ندارد و از طرفی امکان ساخت سرپناه در زمین های آبا و اجدادی نیز وجود ندارد، و نه امکان جابجایی شهر با جرثقیل وجود دارد شاید هم از روز اول که دولت سیزدهم دم از خالص سازی می زد، روستاییان را هدف قرار داده بود.
 
هوا در اکثر کلانشهرها مجدد آلوده می‌شود
سازمان هواشناسی :
به دلیل پایداری هوا، میزان غلظت ذرات معلق افزایش یافته و هوا در اکثر کلانشهرها مجدد آلوده خواهد بود.
 
لیست لوازم تحریر پسرانه
خرید اینترنتی لوازم تحریر
خرید لوازم تحریر پسرانه همیشه یکی از علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان و یک تایم پر از حس خوب برای آن‌ها است که با شروع سال تحصیلی جدید، برای آن‌ها تکرار می‌شود. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، ترافیک و شلوغی جاده‌ها، کمبود وقت و برخی مسائل فردی، امکان خرید حضوری و گشتن در فروشگاه‌های لوازم تحریر به‌آسانی زمان‌های گذشته نیست و با دردسرهای زیادی همراه است. ازاین رو افراد خرید اینترنتی از فروشگاه معتبری که تنوع محصول خوبی داشته باشد را ترجیح می‌دهند و از دید آن‌ها این روش، آسان‌ترین روش خرید است.
 
برای افراد زیر ۱۵ سال کارت ملی صادر می‌شود
وزیر کشور خبر داد؛
وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال گفت: این موضوع یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته، چرا که می‌تواند در حوزه اخذ خدمات برای این افراد تسهیل گری را فراهم کند. لذا در ماه‌های آینده این اقدام آغاز خواهد شد.
 
تمام مراکز آموزشی نوبت عصر مشهد هم ‌تعطیل شد
به دلیل آلودگی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از تعطیلی تمام فعالیت‌های آموزشی دولتی و خصوصی در مشهد شامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در موضوعات مختلف به دلیل شدت گرد و غبار خبر داد.
 
کیش/ خبر تعرض به یک کودک تکذیب شد
بر اساس گزارش فراجای جزیره‌ی کیش
بر اساس گزارش فراجای جزیره‌ی کیش، مراجع قضایی پس از بررسی این شکایت و ابعاد پرونده که با بازبینی دوربین‌ها در محل شکایت صورت گرفت، هرگونه تعرض به این نوجوان را رد کردند.
 
پیش بینی بارش باران برای این استان‌ها
هواشناسی
تا ظهر جمعه بارش‌ها در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و بعدازظهر با کاهش بارش در این مناطق در شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.
 
آلودگی هوا مدارس و مهدهای کودک مشهد را تعطیل کرد
محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد؛
محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد به دلیل آلودگی هوا امروز کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس و مهدهای کودک در مشهد در مناطق هفت گانه، تبادکان، رضویه، احمد آباد، در کلیه مقاطع در شیفت صبح بصورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود.
 
گواهی‌نامه‌ رانندگی بین‌المللی شرکت‌های متفرقه، اعتبار قانونی ندارد
هشدار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛
مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: «تمامی گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی صادرشده از سوی شرکت‌های متفرقه و یا عضو مؤسسات غیرمرتبط، فاقد اعتبار قانونی بوده و تبعات استفاده از آن در خارج از مرزهای ایران، بر عهده دریافت‌کننده گواهی‌نامه خواهد بود.»
 
امکان تعویض شناسنامه در چند ساعت فراهم شد
سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛
در این میز خدمت شناسنامه‌ها چند ساعته، یک روزه صادر و خدماتی همچون تعویض شناسنامه، درخواست ثبت نام کارت هوشمند ملی، مشاوره‌های هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می‌شود.
 
خبر مهم برای فرهنگیان بازنشسته/ مرحله اول ارزش مالکانه اجرایی شد
دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان:
اجرایی شدن طرح ارزش مالکانه اقدام بسیار مهمی در راستای افزایش اعتماد فرهنگیان است که در دوره مدیریتی دکتر نجف‌پور به سرانجام رسید و همه اعضای صندوق شامل شاغل و بازنشسته از آن بهره‌مند خواهند شد.
 
بیشتر فوتی‌ها از تصادفات موتورسواران است
پلیس راهور:
سرهنگ کشیر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران افزایشی است که متأسفانه ۴۷ درصد از تصادفات فوتی در ۸ ماهه سال جاری مختص به موتورسواران است.
 
۱۰ استراتژی‌ نوآورانه برای یک کلاس درس شاد و پویا
یادداشت| دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش
سطح مشارکت دانش‌آموزان هر روز در حال کاهش است. این مسئله به این دلیل است که عوامل زیادی برای حواس‌پرتی آنها مانند تلفن‌های هوشمند، تلویزیون و ماهواره وجود دارد.
 
زاهدان/ یک سرباز به علت تیراندازی درگذشت
شامگاه یکشنبه
سرباز مجروح بلافاصله به مراکز درمانی اعزام می‌شود، اما تلاش تیم پزشکی کار ساز نبوده و این سرباز به دلیل شدت جراحت فوت می‌کند.
 
پیشگویی‌های درست و اشتباه بابا وانگا که در سال ۲۰۲۳
زن عارف بلغاری
از جمله این پیشگویی ها می‌توان به انتخاب یک امریکایی آفریقایی تبار به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده و ترور "ایندیرا گاندی" در سال ۱۹۸۴ میلادی اشاره کرد.
 
جزئیات خدمات جدید درمانی برای  باروری زوجین
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران:
بررسی وضعیت تخمدان برای سنجش سلامت تخمک گذاری بانوان تحت درمان ناباروری و بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری در مردان نیز که تا پیش از این بیمه نبود هم اکنون بیمه شده است.
 
اگر گذرنامه‌تان مفقود شده است غیرحضوری اقدام کنید
پلیس فراجا اعلام کرد:
اگر گذرنامه‌تان مفقود شده است، می‌توانید به صورت غیر حضوری و از طریق نصب اپلیکیشن پلیس من اقدام کنید.
 
مالکان خودرو که پیامک تذکر حجاب می‌گیرند بخوانند
وزیر کشور توضیح داد
احمد وحیدی: ممکن است صاحبان ماشین خودرو خود را به افراد دیگری داده باشند که قوانین مربوطه را رعایت نکرده است ولی گزارش تخلفات برای صاحب خودرو می‌رود. صاحب ماشین می‌تواند بگوید من پشت فرمان نبودم و این درست است اما قانون فردی را که صاحب خودرو است را مسئول می‌داند پس با این وجود ممکن است اشتباهی رخ دهد و ناجا بررسی می‌کند.
 
خودکشی ۶ کارگر طی ۲ سال
در پتروشیمیِ چوار ایلام
کارگران چوار ایلام می‌گویند: بنویسید کارگران کارخانه برای جلب توجه خودکشی نمی‌کنند. همه‌ی راه‌ها را رفته‌اند و چون راه دیگری برایشان نمانده به اینجا رسیده‌اند بنویسید بعضی از ما حتی وصیت‌نامه‌ی خود را هم نوشته‌ایم…داخلِ کارخانه دار می‌زنند تا مدیران نگویند دلیلِ خودکشی‌شان، مشکلاتِ خانوادگی بوده…. "
 
آخرین جزئیات کالابرگ الکترونیک
در سال ۱۴۰۳؛
در سال آینده هر سه تا طرح را داریم (کالابرگ، امنیت غذایی مادران شیرده و همچنین کودکان)؛ البته طرح کالابرگ از هفت دهک افزایش پیدا نمی‌کند و روی ۶۱ میلیون نفر(جامعه تحت پوشش کنونی) متوقف می‌ماند.
 
هشدار هواشناسی به ۱۴ استان
تداوم بارش باران و برف
شدت بارش‌های امروز برای استان‌های کرمانشاه،‌ غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال شرق، شمال غرب و غرب بارش روی می‌دهد.
 
۸ جای دیدنی قشم که نباید از دست بدهید
جاهای دیدنی قشم
یکی از جزایر معروف جنوب ایران که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند، جزیره قشم است. این جزیره با طبیعت بی‌نظیر و مردم اصیلی که دارد، به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است و تقریبا تمامی مسافرانی که به قشم سفر‌ کرده‌اند، توانسته‌اند تا لحظات خوبی را برای خود رقم بزنند.
 
آخرین جزئیات زلزله ورزقان
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی توضیح داد؛
زلزله ۵.۵۷ دقیقه صبح امروز ورزقان در عمق ۹ کیلومتری زمین و در ۸دکیلومتری ورزقان، ۳۳کیلومتری اهر و ۳۳ کیلومتری خواجه آذربایجان‌شرقی رخ داد.
 
بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته پرداخت می‌شود
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند.
 
جزئیات جدید از یارانه کودکان تا سقف یک میلیون تومان
طرح ارتقا امنیت غذایی؛
در این طرح، به خانوارهای دهک‌های ۱ تا ۷ که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.
 
مجازات نمره منفی گواهینامه رانندگی اعلام شد
جانشین پلیس راهور فراجا خبر داد؛
اگر مجموع نمره منفی به ۲۵ نمره برسد، گواهینامه به مدت ۶ ماه توقیف می‌شود.
 
نخستین رالی تور گردشگری کشنده‌های سنگین
به صورت نمادین
رالی تور گردشگری خانوادگی کشنده‌های سنگین همزمان با افتتاح هفتیمن نمایشگاه لجستیک، حمل و نقل و صنایع وابسته به صورت نمادین از محل مصلی تهران، استارت خورد.
 
معرفی جذابترین هتل های شمال کشور در کرانه دریای خزر
شمال ایران
شمال ایران معروف است به سرسبزترین نقطه کشور که همیشه عاشقان آب و هوای خوب و منظره‌های دلبرانه را به خود جذب می‌کند. خطه شمال کشور همیشه به دلیل جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای خاصی که دارد پرطرفدار و مملو از گردشگر و مسافر است. بر همین اساس این خطه هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌های متعددی برای اقامت مسافران و گردشگران دارد.
 
فردا چهارشنبه تمام مدارس تهران تعطیل است!
29 آذر
تعطیلی مدارس شهرستان‌های تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به دلیل آلودگی هوا ادامه دارد.
 
مدارس تهران در روز چهارشنبه تعطیل می‌شوند؟
به علت تداوم آلودگی هوا؛
مدارس استان تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل بوده است احتمال می‌رود که مدارس در روز چهارشنبه هم تعطیل شود.
 
آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ تا پایان امشب
ساعت ۲۴ امشب ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲
آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ تا پایان امشب است و تمدید نمی‌شود.
 
پلیس راهور: میدان صنعت از روی نقشه تهران حذف می شود
به دلیل مشکلات ترافیکی
مدت‌هاست میدان‌های شهر تهران به نفع پروژه‌های ترافیکی حذف می‌شوند.
 
جمعه منتظر برف و باران باشید
سازمان هواشناسی:
روز جمعه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.
 
تغییر ساعت کاری متروی پرند
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران توضیح داد؛
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از تغییر ساعت مترو پرند خبر داد.
 
پمپ بنزین ها فعال شدند؟
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی توضیح داد؛
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی : در حال حاضر ۴۰ درصد جایگاه ها قابلیت سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت را دارند.
 
معلمان باید آماده واقعیت جدید باشند
یادداشت/ دکتر حسین چناری
با دیجیتالی شدن همه چیز، آموزش عقب نمی‌ماند زیرا دانش‌آموزان از شیوه‌های نوین آموزش استقبال می‌کنند.
 
اسامی کامل پمپ بنزین های فعال در شهرها
اختلال گسترده توزیع سوخت
اسامی کامل پمپ بنزین‌های همه شهرها که به صورت دستی فعال هستند اعلام شد.
 
ادامه تعطیلی مدارس تهران
به علت آلودگی هوا؛
یک منبع آگاه، از تداوم تعطیلی مدارس استان تهران به علت آلودگی هوا خبر داد.
 
چه شرایط عمومی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟
مهاجرت به کشور کانادا
کشور کانادا به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور دارند؛ چراکه شرایط زندگی در این کشور بسیار خوب بوده و شما می‌توانید با بهترین امکانات در این کشور مشغول به زندگی شوید.
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  استعفا داد
در پی بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب؛
عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد.
 
آغاز ثبت‌نام جاماندگان کنکور
از امروز دوشنبه
ثبت‌نام با تاخیر برای این‌دسته از داوطلبان از امروز دوشنبه ۲۷ تا فردا سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود.
 
پیامدهای مرگبار سوخت‌های فسیلی
انتشار دی اکسید کربن
سوخت‌های فسیلی شامل زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی در بیش از ۶۰ درصد از تولید انرژی جهان سهیم هستند و بزرگترین منتشرکنندگان گاز گلخانه‌ای به شمار می‌روند اما منابع انرژی روی دیگری هم دارند.
 
بدهی‌ کارگران ساختمانی با قانون قبلی یا جدید محاسبه می‌شود؟
اصلاح ماده ۵ قانون
بعد از اصلاح قانون در سال جاری مجددا شاهد اصلاح و کاهش حق بیمه کارگران ساختمانی بودیم که با کاهش حق بیمه، در حق افرادی که ناچار به شروع کار بودند و برمبنای قانون مصوب سال گذشته، حق بیمه پرداخت کرده بودند، اجحاف شد.
 
نحوه آموزش پس انداز به کودکان
روز مبادا
امروزه آموزش پس انداز به کودکان می‌تواند میزان اهمیت پول و درآمد را برای آن‌ها مشخص کند.
 
۶۴ درصد از اروپایی‌ها کریسمس امسال هدایای «دست دوم» می‌خرند
طبق نظرسنجی؛
۶۴ درصد از مصرف کنندگان اروپایی، به خرید اجناس دست دوم آنهم در دوره جشن‌های سال نو فکر می‌کنند و مهمترین دلایل مصرف کنندگان برای خرید اقلام دست دوم نیز نیاز به صرفه‌جویی در پول (۴۷%) و تمایل به خرید پایدارتر (۳۷%) بوده است.
 
آخرین قیمت میوه‌ی شب یلدا
رئیس اتحادیه فروشندگان توضیح داد؛
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی کف قیمت هر کیلوگرم هندوانه را ۱۰هزار تومان و انار را ۲۰هزار تومان به‌صورت عمده اعلام کرد.
 
ایران چند میلیون جمعیت دارد؟
جدیدترین گزارش آماری
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود جمعیت ایران را ۸۹ میلیون نفر برآورد کرد و از رشد ۰.۷۱ درصدی جمعیت ایران در این سال خبر داد که کمتر از متوسط جهانی بوده است.
 
عده‌ای به نحس بودن شب یلدا باور داشتند؟
یک محقق فرهنگ عامه توضیح داد؛
اردشیر آل عوض، محقق فرهنگ عامه، می‌گوید: «عده‌ای که عمدتاً از مهاجران تهران قدیم بوده‌اند به نحس بودن شب یلدا باور داشتند و اعتقادشان بر این بود که در چنین شبی باید بیدار ماند.
 
دفتر صد برگ؛ بهترین انتخاب از زمان اختراع دفتر!
دفتر ۱۰۰ برگ
در جهانی به سر می بریم که ثبت اطلاعات همانند صدها سال پیش از جایگاهی ویژه برخوردار است. خرید دفتر صد برگ به عنوان انتخابی سنتی اما هوشمندانه، راه را برای حفظ و نگه داری داده ها هموار ساخته است. قیمت دفتر ۱۰۰ برگ تابع مواردی است که در این مقاله تخصصی به آن می پردازیم.
 
۶ شهر تهران آلوده اعلام شد
طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا؛
طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق ۲۲ گانه تهران هم اکنون با شاخص ۱۲۸ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
 
نحوه گرفتن گواهینامه آسان موتورسیکلت
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا توضیح داد؛
هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی نیازمند گواهینامه است. حالا اگر سوخت این موتورسیکلت گازوئیل و بنزین باشد یا هیبرید و برق فرقی در اصل موضوع که الزام رانندگی با گواهینامه است، ایجاد نمی‌کند.
 
پکن/ ۱۰۲ مصدوم در سانحه ریلی
به دلیل بارش برف سنگین
به دنبال وقوع سانحه ریلی در یکی از خطوط متروی پکن در مجموع ۵۱۵ نفر برای انجام معاینات ضروری به بیمارستان فرستاده شدند و از میان این افراد دست‌کم ۱۰۲ نفر دچار شکستگی شده‌اند.
 
آسمان پایتخت تا جمعه بارانی است
پیش بینی هواشناسی:
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از جمعه افزایش دما و از شنبه تا دوشنبه آسمان صافی برای تهران پیش بینی می‌شود.
 
تجربه اقامت در هتل های لوکس قشم
سفر به قشم
اگر قصد دارید سفری لوکس و به یادماندنی به قشم داشته باشید، می‌توانید در یکی از هتل‌های لوکس این جزیره اقامت کنید که دارای امکانات و خدمات رفاهی متنوعی هستند و می‌توانند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.
 
پژو ۴۰۵ در آرژانتین ماشین پلیس شد
شبکه‌های مجازی نشان می دهد؛
تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان می دهد که خودرو پژو ۴۰۵ در کشور آرژانتین مورد استفاده ماموران پلیس قرار می‌گیرد.
 
خبر مهم برای افرادی که سود سهام عدالت برایشان واریز نشد
پاسخگویی به سوالات سهامداران
اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشد مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است.
 
ایران چند بی خانمان دارد؟
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد؛
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن : طبق بررسی‌های ما بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ایرانی فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.
 
تهران/ انفجار یک منزل مسکونی در سهروردی
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: این ساختمان یک منزل ۲.۵ طبقه قدیمی بود این انفجار به دلیل نشت گاز شهری بود که البته انفجار منجر به شعله وری نشد.
 
آغازی برای پایان سوخت‌های فسیلی
اجلاس کوپ ۲۸
کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس کوپ ۲۸ در امارات عربی متحده روز گذشته در خصوص گذار به دوران عاری از سوخت‌های فسیلی به اجماع رسیدند.
 
سود سهام عدالت پنجشنبه ۲۳ آذر  واریز می‌شود
یک منبع آگاه اعلام کرد؛
گفتنی است بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها امسال در دو مرتبه پرداخت خواهد شد که مرحله دوم و تسویه آن اسفند ماه خواهد بود.
 
رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی  با هم ادغام می‌شوند؟
تصمیم جدید آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته‌های تجربی ، انسانی و ریاضی همه با یکدیگر ادغام شده و یک رشته واحد خواهیم داشت؟، تاکید کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده ولی بررسی کارشناسی آن انجام شده است. الگوهای مختلفی مد نظر است و اینکه کلا دو رشته یا یک رشته واحد داشته باشیم، در دست بررسی است.
 
سال اژدها
اخبار مرتبط
 
بندرعباس/ صد‌ها معتاد از کمپ ترک اعتیادی فرار کردند
پس از وقوع یک درگیری
این فرار آنطور که منابع محلی اعلام کرده‌اند پس از وقوع یک درگیری و تجمع معتادان در کمپ رخ داده و معتادان پس از این درگیری از کمپ متواری شده‌اند.
 
هشدار نارنجی به ۱۲ استان/ خبر بد برای تهرانی‌ها
سازمان هواشناسی:
شنبه هفته آینده جو پایداری در سطح کشور حاکم می‌شود. طبق اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌های روز چهارشنبه برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب است.
 
معرفی برترین‌های صنعت خوراک و نوشیدنی
اختتامیه نخستین دوره آکادمی رستوبان؛
اختتامیه نخستین دوره آکادمی رستوبان روز سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه در سالن زرین هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
 
استرالیا, سختگیری پذیرش مهاجران را افزایش داد
طبق سیاست‌های جدید
تصمیم جدید برای برخورد سختگیرانه‌تر در پذیرش مهاجرانی که مقصدشان استرالیا است، به این دلیل است که دولت این کشور اعلام کرده در پی بازنگری در سیستم مهاجرتی «ناکارآمد» است.
 
پلیس دستگیری صادق بوقی را تگذیب کرد!
پیر مرد رشتی
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان گیلان دستگیری صادق بوقی پیر مرد رشتی را تکذیب کرد.
 
آموزش آنلاین آینده آموزش است
یادداشت| دکتر حسین چناری
همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ مدارس، دانشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان دوره‌ها را مجبور کرد تا توانایی‌های ارائه آموزش از راه دور را توسعه دهند.
 
آخرین جزییات از آتش سوزی انبار ظروف یکبار مصرف
سخنگوی سازمان آتش نشانی توضیح داد؛
آتش به چند باب منزل مسکونی در اطراف محل حادثه سرایت کرده بود که با حضور به موقع آتش نشانان این آتش در داخل منازل به سرعت مهار و ۱۲ باب منزل نیز به‌طور کامل تخلیه شد.
 
هواشناسی/ تهران سفیدپوش می‌شود
از روز سه شنبه ۲۱ آذر؛
اداره هواشناسی استان تهران بارش برف در اتفاعات و کاهش دما را از روز سه شنبه ۲۱ آذر اعلام کرد.
 
حقوق سربازان مجددا افزایش می‌یابد؟
یک عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد
افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق به صورت میانگین است و احتمالا برای مجردها کمتر و متاهل ها بیشتر است؛ طی یک ماه اومده خبرهای خوب دیگری نیز برای سربازان خواهیم داشت.
 
راهکارهای حفاظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی
پلیس فتا توضیح داد:
برقراری و حفظ رابطه عاطفی عمیق و مؤثر با کودکان در محیط خانواده، تقویت خود کنترلی با توجه فرزندان به معنویت و ارتقای دانش و آگاهی سایبری آنان، کنترل و نظارت والدین بر فعالیت مجازی فرزندان و همراهی با آنان در محیط‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی از راهکار‌های فرزند پروری در عصر دیجیتال است.
 
شرایط آسان دریافت ویزای استارتاپ پرتغال
استارتاپ ویزای پرتغال
آیا تا به حال به دنبال یک مقصد جذاب برای راه‌اندازی استارتاپ خود بوده‌اید؟ آیا می‌خواهید در یک کشور با اقتصاد پویا و اکوسیستم کارآفرینی فعال شوید؟ پس پرتغال گزینه‌ای کاملاً جذاب برای شماست.
 
وسایل مسافرت کودک! سفر راحت همراه با کودکان
وسایل مسافرتی برای کودکان
وسایل مسافرتی برای کودکان، یکی از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند سفرهای خانوادگی را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.
 
قدرتمندترین زنان جهان در یک دنیای بی‌ثبات
مجله اقتصادی فوربس معرفی کرد؛
مجله اقتصادی فوربس برای دومین سال متوالی اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا را به‌عنوان قدرتمندترین زن جهان معرفی کرد.
 
تاوان ورشکستگی صندوق‌ها روی دوش بازنشستگان
مشکل ناترازی
در میان مواد و بندهای لایحه برنامه هفتم، افزایش سن بازنشستگی بیش از همه، با اظهارنظرها و واکنش‌های گوناگون روبه‌رو شد آن‌چه به‌عنوان علت اصلی این تصمیم بیان شد، همانا مشکل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی بود.
 
پیامک مبنی بر واریز سود سهام عدالت جعلی است
هشدار سازمان خصوصی سازی؛
بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی در چند روز گذشته پیامک های متعددی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به سهامداران ارسال شده است. آنها با ارسال لینک آلوده موجب ضرر و زیان تعدادی از خانوارها شده اند.
 
ورود سامانه بارشی از شنبه
هواشناسی:
سازمان هواشناسی، از ورود سامانه بارشی از روز شنبه به کشور خبر داد.
 
فوربس، قدرتمندترین زنان جهان را معرفی کرد
مجله اقتصادی؛
فوربس درباره دلایل انتخاب خانم فون‌درلاین ۶۵ ساله در رتبه اول زنان قدرتمند جهان اعلام کرد که او نخستین زنی است که در این سمت خدمت می‌کند و «مسئول وضع قوانینی است که بیش از ۴۵۰ میلیون اروپایی را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.»
 
فیلم| زمان واریز سود سهام عدالت
بر اساس مصوبه شورای عالی بورس
سود سهام عدالت هم تا قبل از شب یلدا واریز خواهد شد.
 
گوشت قزاقستانی در راه بازار ایران
طبق توافق
در این توافق الزامات واردات دامپزشکی و بهداشتی برای گوشت گاو بدون استخوان منجمد قزاقستان مورد بررسی قرار گرفت بدین ترتیب طرف ایرانی الزامات دامپزشکی و بهداشتی را برای واردات گوشت گاو بدون استخوان منجمد از قزاقستان تامین خواهد کرد.
 
بهترین هتل های کیش از نظر مسافران کدامند؟
سفر به کیش
هنوز هم هم وقتی صحبت از مسافرت درمیان باشد، کیش جزو اولین مقصدهای پیشنهادی است. این جزیره زیبا و توریستی یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافرت‌های دوستانه، خانوادگی، تفریحی و... به‌حساب می‌آید. در این جزیره فروشگاه‌های بزرگ لباس، تفریحان آبی و مهیج، هتل‌های لوکس و جذاب، رستوران‌های محبوب ومعروف، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، سواحل بکر و دوست داشتنی و... وجود دارد که می‌تواند هر مسافری را با هر سلیقه‌ای جذب خود کند.
 
جرئیات جدید از افزایش حقوق کارمندان
در لایحه بودجه سال آینده؛
محبی نجم‌آبادی در واکنش به تعیین افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: پیش‌بینی من آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی در پیشنهاد دولت اعمال کنند تا میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده، حداقل به ۲۰ درصد برسد.
 
خطر فرونشست در راه‌آهن تهران - مشهد
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: «در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران - مشهد است. به‌طوریکه در نقاطی از این راه‌آهن آثار فرونشست کاملا مشهود است.»
 
شانزدهم آذرماه؛ یادبود امید و آرمان
روز دانشجو؛
​۱۶ آذر و روز دانشجو، بی‌گمان روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ معاصر ایران است شاید کمتر کسی بداند که تلاش‌ و فداکاری‌های دانشجویان ایرانی در داخل و خارج کشور (کنفدراسیون)، این روز را در تقویم جهانی هم به روزی مهم بدل کرده است.
 
بزرگترین جایزه زیارتی کشور، ۲۰ سال کربلا رایگان برای دو نفر
برگزاری تورهای رایگان کربلا
نام نهال گشت چند وقتی است که با برگزاری تورهای رایگان کربلا بر سر زبان‌ها افتاده و هر هفته با برگزاری مسابقه و طرح یک سوال، ۴ نفر را به صورت رایگان راهی کربلا می‌کند. در انتهای همین مطلب، می‌توانید از چند و چون شرکت در این مسابقه مطلع شوید.
 
این هم سهم معلولان از " شکوفائی اقتصادی"!
یادداشت| مسعود خوشابی
پس از انتشار یادداشتی با عنوان :" شکوفائی اقتصادی که مشهود نیست !" در روزنامه اقتصادی آسیا (۱۴۰۲/۰۹/۰۹) انتظار این بود که وزیر" تعاون ،کار و رفاه اجتماعی" قدری با احتیاط و ملاحظه بیشتری زبان درکام بچرخاند و در حوزه‌هائی که درحیطه‌ی‌تخصص ایشان قرارندارند، نه تنها در بین "خودی‌ها" بلکه به ویژه درمیان "غیرخودی‌ها" دم برنیارند که خاموشی چه بسیار شرط عقل است آن هم درفضائی که نمی‌توان تمامی : گوش ها را کر ، زبان ها را لال و چشم ها را کور کرد .
 
«فیلیمومدرسه» یک هفته رایگان شد!
در روزهای آلوده
دانش‌آموزن می‌توانند با امکان ویژه «فیلیمومدرسه» در روزهای آلوده با وارد کردن کد Bihava از امکانات این مدرسه کمک‌آموزشی به صورت رایگان استفاده کنند.
 
جزئیات جدید درباره ارزش سهام عدالت
مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها توضیح داد؛
مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید،گفت که حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، پس از تصویب سبد پیشنهادی در هیات وزیران، سهام‌دار می‌شوند.
 
۱۲ نفر به دلیل انتشار فیلم رقص در رشت بازداشت شدند
۱۲ نفر از گردانندگان صفحات انتشار فیلم رقص در رشت شناسایی و بازداشت شدند.
 
تهران؛ بالاترین ظرفیت جذب نیروی کار
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی:
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، بازار کار استان را دارای ظرفیت‌های بالایی برای جذب نیروی کار دانست و گفت: «اشتغال زیربنای بسیاری از اتفاقات اقتصادی در حوزه معیشت خانوار و رشد کشور است.»
 
هشدار زرد هواشناسی به تهرانی‌ها؛ برف و باران در راه است
طی فردا ۱۶ آذر؛
سازمان هواشناسی درباره بارش برف و باران طی فردا ۱۶ آذر در تهران هشدار داد.
 
قیمت بلیت متروی پرند
اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند؛
قیمت بلیت متروی تهران به پرند به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیت مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیت تک سفره معادل ۱۵ هزار تومان تعیین می‌شود.
 
به سوی استراتژی‌های جدید آموزشی
یادداشت| دکتر حسین چناری, پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزشی
معلمان اغلب با دو سؤال بزرگ رویرو می‌شوند: مردم چگونه یاد می‌گیرند و چگونه می‌توانند آن را در یک زمینه دائماً در حال تغییر بهتر انجام دهند؟
 
بندرعباس/ قتل هولناک پسر نوجوان توسط ۸ تبعه خارجی
پلیس توضیح داد؛
در تحقیقات میدانی مشخص شد تعدادی تبعه خارجی با چند نوجوان ایرانی درگیر شده و در این درگیری یک نوجوان ایرانی در اثر ضربات چاقو مجروح و ضاربین از محل متواری و فرد مجروح نیز به بیمارستان منتقل شده ولی به علت شدت خونریزی در بیمارستان فوت کرده است.
 
معرفی برترین های صنعت خوراک و نوشیدنی
اولین دوره آکادمی رستوبان؛
اختتامیه اولین دوره آکادمی رستوبان امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه) طی مراسمی با اهدای جوایز به برگزیدگان در ۱۴ بخش در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.
 
اسباب بازی؛ ابزاری برای انتقال فرهنگ
گفت وگو با فهیمه محمد زمانی، معاون ستاد فناوری های فرهنگی و نرم؛
در حاشیه رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی، فهیمه محمدزمانی، معاون ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری در گفت وگو با آسیا درباره فعالیت های این معاونت گفت: «ما در معاونت، چند ستاد اجرایی داریم مثل حوزه نانو و بایو که در ادبیات دانش بنیان حتمال شنیده اید حوزه ای هم داریم به اسم صنایع خلاق که یکی دیگر از ستادهای معاونت است که مباحث توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان است.
 
یوزپلنگ ایرانی و جای خالی متخصصان دلسوز!
یک متخصص پیشکسوت حیات وحش ایران توضیح داد؛
یک متخصص پیشکسوت حیات وحش ایران با بیان اینکه تغییرات مدیریتی مکرر در سازمان محیط زیست، به اجرای پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی لطمه زد، گفت: «هرچقدر بتوانیم حفاظت از زیستگاه‌های یوز ایرانی را بیشتر تقویت کنیم و البته کریدورهای موجود بین زیستگاه‌ها را نیز به شکل بهتری احیا کنیم، می‌توانیم بیشتر امیدوار باشیم که نسل یوزپلنگ آسیایی بدون دچار شدن به مشکلات ژنتیکی احیا شود.»
 
خبر مهم درباره  سهمیه امریه نظام وظیفه
سهمیه اختصاص یافته به شرکت های خلاق؛
ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد : با اختصاص سهمیه کارکنان وظیفه مورد نیاز شرکت‌های خلاق به مدت ۲ سال و به تعداد سالیانه ۲۰۰ نفر موافقت شده است .
 
۸ تا ۹ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه هستند
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از تعداد بین ۸ تا ۹ میلیون نفر جمعیت بیمه‌نشده در کشور خبر داد و گفت امیدوارم۱۰۰ درصد جامعه ایران تحت پوشش بیمه فراگیر ایرانی باشند.
 
احتمال تعطیلی مدارس تهران
به دلیل تدوام آلودگی هوا
با توجه به عدم تغییر در شاخص‌های آلودگی هوا، پیش‌بینی می‌شود که مدارس تهران فردا نیز تعطیل باشد.
 
کاشت یک میلیارد اصله نهال
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
وزیر آموزش وپرورش، گفت: اگر ۲۰ سال قبل طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال شروع شده بود، امروز پر از غصه نبودم که چرا آموزش در مدارس ابتدایی ما «غیرحضوری» شده است....ایسنا
 
مدیرعامل پیام‌رسان سروش بازداشت شد
به اتهام فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی
مدیرعامل پیام‌رسان سروش، به اتهام فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شده است.
 
هزینه نابرابری و پویایی اجتماعی
نتایج تحقیقات موسسه اکوالیتی تراست؛
بر اساس نتایج آخرین تحقیقات موسسه خیریه اکوالیتی تراست (Equality Trust)، بریتانیا بیش از هر کشور دیگر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای تامین مالی نابرابری ساختاری به نفع ثروتمندان هزینه می‌کند.
 
مرگ ‌۲۶ هزار نفر در سال بر اثر آلودگی !
در بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت
در کل کشور نزدیک به هفت میلیون خودروی فرسوده وجود دارد، هر سال که می‌گذرد به تعداد و سن این خودروها اضافه می‌شود، از طرفی مصرف سوخت هم افزایش پیدا می‌کند، همه این‌ها یعنی منابع جدید آلوده کننده هوا، بنابراین به دلایل آلودگی هوا چیزی اضافه نشده است، همان دلایل قبلی هستند که تشدید می‌شوند.
 
زمان ثبت نام آزمون آیلتس
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛
تمامی داوطلبان آزمون آیلتس ابتدا وارد درگاه اطلاع ‏رسانی سازمان سنجش آموزش کشور شده و پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام اولیه از طریق سامانه ثبت‌نام IDP تکمیل کنند.
 
فرمول محاسبه عیدی کارگران اعلام شد
برای اسفند 1402؛
حداکثر عیدی نیز معمولا تا ۳ برابر حداقل دستمزد ماهانه یعنی حدود ۱۵۹,۲۴۸,۵۲۰ ریال تعیین می‌شود.
 
تاو آویژه پارس
تشریفات فرودگاهی
تصور کنید زمان مناسبی به فرودگاه برای دریافت کارت پرواز نرسیده‌اید و دراین‌بین با شلوغی و ازدحام بسیار زیادی از سایر مسافران مواجه می‌شوید. فکر اینکه از پرواز جا بمانید، استرس و نگرانی را ایجاد می‌کند. حالا به این فکر کنید که هنگام ورود به فرودگاه، کارت پرواز شما توسط تیم تشریفات گرفته شده و شما قبل از پرواز می‌توانید مدت زمانی را در آرامش استراحت کنید. خدمات CIP شامل همین امکانات و سرویس‌های تشریفاتی است که به مسافران خاص ارائه می‌شود.
 
فردا دوشنبه مدارس تهران تعطیل شد+ جزئیات
در دو نوبت صبح و عصر
میر محمد غراوی از تعطیلی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه خبر داد.
 
یاسوج/ حمله به پرستار با چاقو
در بیمارستان شهید جلیلی؛
حادثه بامداد صبح روز شنبه (۱۱ آذر ماه) در بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیلی یاسوج در حالی اتفاق افتاد که یک پرستار با حمله یکی از همراهان بیمار، با ضربات چاقو از ناحیه گردن به شدت مصدوم شد و هم اکنون در بخش فوریت‌های پزشکی بستری است.
 
اجرای طرح ترافیک زوج و فرد از امروز تا چهارشنبه
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با تقویت و استقرار بیشتر تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در محدوده‌های اعلامی، این طرح به صورت جدی اجرا و با خودروهای متخلف برخورد خواهد شد.
 
تهران نفس نمی‌کشد!
درد مزمن
ماجرای آلودگی هوا دیگر به دردی مزمن و بیدرمان بدل شده است چند روز پیش بود که اظهارات یک عضو شورای شهر تهران، چنان حاشیه‌ساز شد که مدیران و مسئولان را سراسیمه ناچار به واکنش کرد.
 
تمدید مهلت ثبت نام کنکور تا ۱۵ آذر ماه
از سوی سازمان سنجش آموزش کشور؛
ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که قرار بود ساعت ۲۴ امروز شنبه ۱۱ آذر ماه پایان برسد تا روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه جاری تمدید شد.
 
فردا یکشنبه؛ مدارس ابتدایی البرز تعطیل شد
با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا؛
با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای البرز، فردا مدارس ابتدایی غیرحضوری است.
 
فوری/ مدارس در اصفهان فردا یکشنبه تعطیل شد
به دلیل تداوم آلودگی هوا؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس اصفهان و ۹ شهر استان به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه خبر داد.
 
افشای جزئیات جدید از گروگانگیری شیراز +ویدئو
فرمانده انتظامی استان فارس توضیح داد
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: یکی از گروگان‌گیران نیز حین فرار و درگیری مسلحانه کشته شده و یکی از آدم ربایان نیز دستگیر و گروگانگیر سوم نیز متواری است که اقدام برای دستگیری او ادامه دارد.
 
ممنوعیت سفر از چین به آمریکا به دلیل شیوع ذات‌الریه
درخواست چند سناتور جمهوری‌خواه از جو بایدن؛
سناتورهای جمهوری‌خواه نوشتند: ممنوعیت سفر در حال حاضر می‌تواند کشور ما را از مرگ، قرنطینه، واکسن اجباری و شیوع بیشتر در آینده نجات دهد.
 
مدارس تهران فردا هم مجازی شد
یکشنبه ۱۲ آذرماه؛
فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.
 
تحصیل در روسیه، سرزمین تزارها
دانشگاه های روسیه
وارد شدن به دنیای تحصیل در یک دانشگاه روسی، قطعا بیش از آموزش یک سفر هیجان‌انگیز است که برای دانشجویان ایرانی فرصت‌های جذابی را به ارمغان می‌آورد. این کشور با غنای فرهنگی، دانشگاه‌های شناخته شده و مجموعه‌ای گسترده از فرصت‌های تحصیلی، به یک مقصد برتر برای گسترش دانش و تجربه زندگی تبدیل شده است.
 
افزایش موج جدید بیماری‌های تنفسی در چین
پنومونی مایکوپلاسمایی
یکی از نگرانی‌های مطرح شده، افزایش بیماری‌های تنفسی ناشی از باکتری «مایکوپلاسما پنومونیه» است که در سایر کشورها نیز شیوع یافته است.
 
امروز شنبه؛ آخرین مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳
۱۱ آذر
با توجه به اطلاع رسانی‌های قبلی سازمان سنجش، امروز شنبه ۱۱ آذر آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان در کنکور ۱۴۰۳ است.
 
دلیل توقیف عمده وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌‌ها
رئیس پلیس راهور توضیح داد
پلیس راهور : اکثر وسایل نقلیه و خودروهای توقیفی به جا مانده در پارکینگ‌ های کشور نه به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی بلکه با دستور قضایی در پارکینگ‌ها مانده‌اند.
 
مدارس ابتدایی تهران مجازی شد
به دلیل آلودگی هوا؛
با توجه به تشدید آلودگی هوا ، مهدکودک‌ها تعطیل و فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس مقاطع دبستان استان تهران به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.
 
دانشگاه‌ها و مدارس اصفهان فردا تعطیل شد
به دلیل آلودگی؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دانشگاه‌ها, مهد‌های کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مناطق یاد شده اصفهان تعطیل است.
 
شیرخشک به اتباع و ایرانی‌های بدون شناسنامه داده نمی‌شود
بعد از مدتی نایابی
شیرخشک به اتباع با کارت اقامت هم داده نمی‌شود زیرا در سامانه تیتک فقط با کدملی ثبت می‌شود. این مشکل فقط مربوط به اتباع نیست زیرا ایرانی‌هایی که به اقتضای شرایط( عدم ثبت رسمی ازدواج، ازدواج قومی) کدملی دریافت نکرده‌اند و حالا با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
 
اعلام زمان افزایش ۲ برابری حقوق بازنشستگان + جزییات
عضو فراکسیون کارگری خبر داد؛
با عملیاتی شدن این بند الحاقی برنامه هفتم توسعه، بی تردید شاهد افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خواهیم بود، یعنی تمام بازنشستگان مشمول این بند برنامه خواهند شد.
 
لرستان/ واژگونی مینی بوس دانش آموزان
فرماندار دلفان:
این حادثه خوشبختانه فوتی نداشت، اما ۱۶ نفر مصدوم شده اند که توسط نیروهای اوژانس و جمعیت هلال احمر دلفان به بیمارستان ابن سینا دلفان اعزام شدند.
 
صفر تا صد سفر به مارماریس، بهشت ترکیه
مقصدی رویایی!
ترکیه در هر شرایطی یک مقصد رویایی برای سفری عالی و درعین حال اقتصادی است. کافیست یک هفته فرصت داشته باشید تا به‌یادماندنی ترین سفر عمر خود را تجربه کنید. از شرق تا غرب ترکیه شهرهای توریستی مختلفی را شامل می‌شود که برای تمام فصول سال دیدنی هایی دارند. بااین حال به نظر می‌رسد برای لذت بردن از سواحل ترکیه و بهره‌مندی از تفریحات آبی، تابستان بهترین فرصت است؛ البته که در زمستان سفری به مراتب ارزان قیمت تر خواهید داشت.
 
عذرخواهی جیجی حدید از اسرائیل
مدل آمریکایی - فلسطینی‌؛
حدید ۲۸ساله، روز سه‌شنبه در پست جدیدی خطاب به ۷۹ میلیون دنبال‌کننده‌اش در اینستاگرام نوشت: «من چیزی را به اشتراک گذاشتم که قبل از انتشار مجدد آن را بررسی نکردم یا عمیقا در مورد آن فکر نکردم.»
 
تتلو به ایران می‌آید؟
جنجال جدید؛
پرونده خانه وحشت امیر تتلو این روزها سر و صدای زیادی در فضای مجازی باعث شده و چندین دختر که مدعی هستند قربانی تتلو شدند با انتشار ویدیو،فایل صوتی و مصاحبه درباره اتفاقات این خانه صحبت کردند.
 
کار در کانادا با سام قاضی مراد
کاریابی در کانادا
یکی از روش های مختلف برای پیداکردن کار در کانادا کمک گرفتن از یک شرکت کاریابی است. نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که باید به تمامی این نکات توجه داشته باشید. همراه ما باشید تا در ادامه بهترین روش های مهاجرت به این کشور را به شما عزیزان آموزش دهیم.
 
قتل هولناک دختر ۹ ساله توسط پدر و مادر
ظهر ۶ آذر
جسد دخترک به پزشکی قانونی منتقل شد اما بررسی پزشکان نشان می‌داد آثار کبودی روی بدن و گردن دخترک مشهود بوده و احتمالاً دختر ۹ ساله بر اثر خفگی و شکنجه به قتل رسیده است.
 
سرمایه‌گذاری در کاهش هدررفت مواد غذایی
یادداشت| مهدی کریمی تفرشی
ایران بدون‌‎شک یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی و کشاورزی در خاورمیانه و آسیای مرکزی است بر اساس گزارش سازمان جهانی غذا و خواربار (FAO)، ایران در ۱۲ مقوله از ۱۳ مقوله محصولات کشاورزی تولیدی در جهان، در فهرست ۴۰ کشور برتر قرار می‌گیرد.
 
۲ خودکشی  هولناک در تهران
طی روزهای گذشته
طی روزهای گذشته دو اقدام به خودکشی در تهران خبرساز شد . در حادثه اول کارمند بازنشسته صدا و سیما خود را از بالای نرده ها مجتمع اداری پایین می اندازد و درحادثه دیگری جوانی خود را به حریم ریلی مترو پرتاب می کند .
 
دوره مربیگری مهارت‌های تخصصی رانندگی
در راستای توسعه گردشگری و رانندگی مسئولانه برگزار می‌شود؛
کمیته آموزش‌های تخصصی اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، دوره یک روزه مربیگری مهارت‌های تخصصی رانندگی در سطح مبتدی برگزار می‌کند.
 
مهاجرت تحصیلی به آلمان آسان شد
تحصیل در آلمان
مهاجرت تحصیلی به آلمان آسان شد! خبری که شاید در ابتدا فکر کنید یک تبلیغ یا محتوایی برای جلب توجه مخاطب است؛ اما واقعیت این است که در سال های اخیر با تمهیداتی که دولت آلمان برای تامین نیروی کار خود در نظر گرفته، مهاجرت تحصیلی به این کشور آسان شده است. آلمان یکی از اصلی ترین و تاثیرگذار ترین کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا است که جزو قدرت های اقتصادی دنیا نیز به حساب می آید. در ادامه به دلایل آسان شدن مهاجرت تحصیلی به آلمان می پردازیم.
 
«امید بازنشستگی» به جای تأمین اجتماعی
سازمان موفقیت ایران رونمایی کرد:
طرح «امید بازنشستگی» روز شنبه ۴ آذرماه در همایش اختتامیه جشنواره‌ تفاوت سازمان موفقیت ایران با حضور محمد حیدری، مدیرعامل و دکتر علیرضا حجتی، عضو هیأت مدیره بیمه کارآفرین، پوریا ارجمندی موسس و مدیرعامل سازمان موفقیت ایران و جمعی از اعضا و کارکنان این مجموعه در محل هتل المپیک تهران رونمایی شد.
 
سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی
دریافت اقامت قبرس شمالی
این روزها سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی به شدت مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است. متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری و دریافت اقامت قبرس شمالی، به دنبال آن هستند که با شرایط خرید املاک در این کشور آشنا شوند. قبرس شمالی به عنوان یک کشور مدرن و توسعه یافته با پتانسیل رشد اقتصادی بالا به جذاب ترین مقصد مهاجرت سرمایه گذاری برای اتباع خارجی به‌خصوص ایرانیان تبدیل شده است.
 
باد و باران شدید در راه است
هشدار به تهرانی ها؛
اداره کل هواشناسی استان تهران: پیش‌بینی می‌شود که از بعد از ظهر امروز تا صبح فردا (۷ و ۸ آذر) به‌ویژه در نیمه جنوبی استان گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.
 
شناسایی نوع جدیدی از آنفلوآنزای خوکی
در انگلیس؛
اولین مورد ابتلا به زیرسویه جدید آنفلوآنزای خوکی در انگلیس شناسایی شد.
 
پیامک ۳۲ گیگ اینترنت کلاهبرداری است
هشدار پلیس به دانش آموزان:
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پیامک ۳۲ گیگ اینترنت دانش‌آموز یک اقدام جعلی با اهداف کلاهبردارانه و مجرمانه است، گفت: لازم است که شهروندان به این پیامک و همچنین دیگر پیامک‌ها مشابه اعتنا نکنند.
 
تصاویر| ابر خودروی پوتین
برند لوکس روسی
مجموعه قوای محرکه سنات به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای می‌شود. این عملکرد برای خودرویی با وزن بیش از ۳ تن کاملاً مطلوب است
 
نوروز و سفر به تاجیکستان بدون ویزا
در سفر اخیر آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به تاجیکستان، تفاهم‌نامه لغو روادید سفر اتباع دو کشور ایران و تاجیکستان از سوی مقامات دو کشور امضاء شد.
 
شش ویژگی‌ روش‌ مدرن تدریس
یادداشت| دکتر حسین چناری
روش تدریس جدید که آن را روش تدریس مدرن می‌نامیم بیشتر مبتنی بر فعالیت است و ذهن یادگیرنده را متمرکز و او را به طور کامل در فرآیند یادگیری درگیر می‌کند.
 
جزئیات افزایش حقوق کارگران در سال آینده
در بودجه‌ سال ۱۴۰۳
بسیاری از فعالان کارگری اعتقاد دارند که مقایسه دستمزد کارگران با کارمندان موضوعیت ندارد، چرا که حقوق کارگران باید به استناد ماده ۴۱ قانون کار با توجه به نرخ تورم و سبد معیشت تعیین شود.
 
هدر رفت روزانه غذا
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
برآوردهای فائو نشان می‌دهد هر روز به‌ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلوکالری غذا در ایران به هدر می‌رود، یعنی سرانه هدررفت روزانه غذا در ایران ۱۳۴ کیلوکالری است سهم ایران از کل غذایی که هر سال در جهان به هدر می‌رود ۲.۷ درصد اعلام شده است.
 
افزایش  آنفلوآنزا و کرونا؛ ماسک زدن در محیط شلوغ الزامی شد
هشدار وزارت بهداشت
شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه ۲۰ درصد سرماخوردگی‌ها، آنفلوانزا تشخیص داده می‌شود، گفت: افراد برای حفظ سلامت خود بهتر است در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.
 
ساعت بازی النصر و پرسپولیس
دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲
پرسپولیس و النصر ساعت ۲۱:۳۰ فردا شب (دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲) در عربستان به مصاف هم می‌روند.
 
ثبت‌نام کنکور  ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
سازمان سنجش اعلام کرد
رئیس سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ خبر داد.
 
فوری/ درگیری مسلحانه در خیابان زند شیراز (+ عکس و فیلم)
ظهر امروز؛
سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ظهر امروز سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به ایست ماموران انتظامی به توجه نکرده و اقدام به تیراندازی به سوی ماموران می‌کنند.
 
فردا این مناطق سفیدپوش می‌شوند
هواشناسی؛
فردا به‌تدریج با ورود سامانه بارشی در مناطق غربی کشور رگبار باران و وزش باد شدید، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.
 
استخدام ۱۷۶۵ نفر در آزمون کتبی سازمان بهزیستی
در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی
تاریخ برگزاری آزمون کتبی استخدام سازمان بهزیستی ۸ دی ماه سال جاری و تاریخ اعلام نتیجه آزمون یاد شده اواخر دی ماه است.
 
همه چیز درباره افزایش سن بازنشستگی
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه توضیح داد؛
با مصوبه افزایش سن بازنشستگی ، خانم‌ها با سنوات خدمت ۳۰ سال و آقایان با سنوات ۳۵ سال بازنشسته می‌شوند یا این‌که خانم‌ها تا سن ۵۵ سال و آقایان تا سن ۶۲ سال می‌توانند خدمت کرده و بعد از آن بازنشسته شوند.
 
مقایسه و خرید بلیط هواپیما، قطار، تور و هتل با کمترین قیمت
سفر رفتن
با افزایش دغدغه‌ها و درگیری‌های روزانه، همه‌ی ما به دنبال سفرهایی به‌یادماندنی هستیم که گرد روزمرگی را از روی زندگیمان پاک کنند؛ ولی در اغلب موارد خود سفر رفتن می‌تواند به یک چالش جدید تبدیل شود که حتی ما را از تصمیممان منصرف کند.
 
هواشناسی/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
وضعیت جوی طی دو روز آینده؛
طبق پیش بینی هواشناسی، دوشنبه (۶ آذرماه) سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب کشور وارد خواهد شد و افزایش ابر، رگبار ، باران ، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی مناطق انتظار می‌رود.
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ صفحه ۴ از ۱۰ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »