صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار اجتماعی

ماشین‌بازی تتلو با هدا و تایسون!
فیات ۵۰۰ و هوندا e الکتریکی
تتلو در توصیف خودروهایش می‌گوید: خدایی میشه این دوتا رو دوست نداشت خیلی کیوتن صداشونم در نمیاد ! دود مود هم ندارن بی آزار کم مصرف کم صدا! همه جا هم جا میشن
 
شروع خدمات لیزر با امضای متن قرارداد اپراتور لیزر
قرارداد موقت
قرارداد اپراتور لیزر به‌ عنوان یکی از قراردادهای کار موقت محسوب می‌شود. مدت مدت شروع و پایان همکاری در این متن نوشته خواهد شد. بنابراین کارفرما و اپراتور به‌ صورت دقیق از مدت همکاری خود اطلاع دارند. بعد از پایان مدت اعتبار قرارداد، تعهد آن‌ها در مقابل یکدیگر از بین خواهد رفت. بنابراین کارفرما تعهدی به تمدید قرارداد ندارد. اپراتور نیز تعهدی به اجرای تعهدات بعد از مدت همکاری نخواهد داشت.
 
فوری/ مدارس نوبت عصر ۵ شهر استان تهران تعطیل شد
به دلیل آلودگی؛
فعالیت آموزشی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهرهای ورامین، قرچک، باقر شهر، کهریزک و قلعه نو در شیفت بعد از ظهر امروز (۴ آذر ماه) غیر حضوری شد.
 
وضعیت شناسنامه کودکان بی سرپرست بعد از فرزندخواندگی
دبیر مرجع ملی حقوق کودک توضیح داد؛
دبیر مرجع ملی حقوق کودک: ممکن است برخی کودکان در مراکز بهزیستی باشند که هویتشان را ندانیم؛ در این خصوص شناسنامه را از سازمان ثبت َاحوال می‌گیریم و برخی از اسامی در داخل آن‌ها به صورت فرضی نوشته می‌شود.
 
محیط زیست و نگاه مسئولانه
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
یکی از مسئولیت‌های اجتماعی همه ما در جهان کنونی کمک به حفظ و بقای محیط زیست به‌عنوان مهمترین منبع خدادادی و یک موهبت الهی است که متاسفانه اغلب به فراموشی سپرده می‌شود.
 
دانش‌آموزان سی و هفتمین نشست علمی  را به ۲ زبان انگلیسی و آلمانی برگزار کردند
در دبستان مهر دکتر شاکری؛
دانش آموزان دبستان مهر دکتر شاکری دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سی و هفتمین نشست علمی این مدرسه درباره مغز به بحث و گفتگو پرداختند.
 
هزینه بلیط قطار ایران - کربلا اعلام شد +جزییات
از فردا ۴ آذر ماه اولین حرکت؛
برنامه رفت حرکت این قطار در آذر ماه از ایران هر هفته شنبه در ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه خواهد بود.
 
زمان آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۳  اعلام شد
پس از کش و قوس‌های فراوان؛
همه داوطلبان کنکور که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
 
این پیامک‌ها حسابتان را خالی می کند
هشدار؛
در این مطلب ۶ پیام خطرناک که کلاهبرداران از طریق پیامک یا واتس اپ برای هک کردن دستگاه‌هایشان یا سرقت پول ارسال می‌کنند، مطرح شده است.
 
همه چیز درباره تغییر سن در شناسنامه
طبق قانون
اطلاعات سجلی یا همان شناسنامه‌ای اطلاعاتی هستند که امکان تغییر آن برای صاحبانشان وجود ندارد تغییر اطلاعات شناسنامه‌ای در اصطلاح « دست بردن در شناسنامه» عنوان می‌شود که تخلف حقوقی و قضائی است و پیگیرد قانونی هم دارد.
 
نقشه هولناک دختر ۱۵ ساله برای اخاذی از پدر
با اظهارات پدرخانواده؛
ماموران از پدر ملینا خواستند تا با آدم‌ربایان قرار صوری بگذارد به این بهانه که یک میلیارد تومان پول را آماده کرده است وقتی وی با مرد تماس گیرنده قرار گذاشت و مأموران در محل حاضر شدند، خیلی زود معلوم شد که همه‌چیز یک نقشه عجیب و ماجرای غیرواقعی برای اخاذی بوده است.
 
در سال‌های اخیر شاهد جهش قابل‌توجهی در صنعت قهوه بودیم
علی امیدپناه، مدیرعامل شرکت قهوه جنوب در گفتوگو با آسیا:
نخستین نمایشگاه تخصصی قهوه ایران ۲۴ آبان ماه در ایرانمال کار خود را آغاز کرد و تا ۲۸ آبان ماه میزبان بازدیدکنندگان بود.
 
طرح امید بازنشستگی
سازمان موفقیت ایران رونمایی میکند؛
روز شنبه ۴ آذرماه در همایش اختتامیه جشنواره تفاوت سازمان موفقیت ایران و با حضور مدیران اصلی ستادی کشور، از طرح «امید بازنشستگی» رونمایی خواهد شد.
 
سهم اندک آسیب های اجتماعی و اعتیاد از منابع بودجه در سال۱۴۰۲
محمدرضا یوسفی دلیجانی
با احترام با عنایت به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دولت محترم و متعاقبا طرح و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، در گزارش پیش رو ، به بررسی سهم اعتباری تعریف شده برای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی با تمرکز بر مسایلی چون اعتیاد در بودجه سالانه کشور می پردازیم.
 
۷۰ درصد ایرانیان چاق هستند
آمار عجیب؛
شایع‌ترین بیماری در ایران چاقی است و بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه، چاق هستند و ۴.۵ درصد افراد چاقی مفرط دارند که این عدد رو به افزایش است.
 
جزئیات مالیات کسب‌وکار‌های اینترنتی در بودجه ۱۴۰۳
براساس لایحه بودجه سال آینده
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، کسب و کارهای اینترنتی که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند، از مالیات معاف شدند.
 
قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش ۱۴ و ۱۵ ساله هستند؟
بر اساس گفته یک منبع آگاه؛
هنوز کسی جرات ندارد با قاطعیت در مورد متهمان قتل مهرجویی و همسرش که انگیزه‌شان را خصومت، طلب مالی و سرقت عنوان کرده بودند، صحبت کند یک منبع آگاه که نخواست نامش در گزارش قید شود در مورد سن دو نفر از متهمان پرونده می‌گوید: «داوود و اسکندر؛ چهارده، پانزده سال بیشتر ندارند.»
 
زمان مناسب برای تزریق واکسن اچ‌پی‌وی
توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها؛
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند: «اولین دوز واکسن اچ‌پی‌وی را در ۱۱ یا ۱۲ سالگی تزریق کنید، اگرچه کودکان می‌توانند اولین دوز را در سن ۹ سالگی هم بزنند.»
 
مهاجرت نخبه ها
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
معاون «علمی فناوری» رئیس جمهور گفت : امار مهاجرت در حال حاضر اصلاً خطرناک نیست...
 
جزئیات یارانه جدید کودکان
طرح ارتقای امنیت غذایی؛
بر اساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود.
 
فردا سه شنبه؛ مدارس نوبت صبح مشهد تعطیل شد
به دلیل گرد و غبار؛
براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل است.
 
تهران چهارشنبه یخ می‌بندد!
با کاهش محسوس دما؛
اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به بارش باران و برف در استان، نسبت به یخبندان معابر از بامداد چهارشنبه (اول آذرماه) هشدار داد.
 
بارندگی، مدارس نوبت عصر خوزستان را هم تعطیل کرد
بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران؛
ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، با توجه به پیش بینی بارندگی شدید امروز دوشنبه، همه مدارس خوزستان در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر را تعطیل اعلام کرد.
 
هشدار قرمز برای ۷ استان
سازمان هواشناسی:
هشدار قرمز هواشناسی برای بیشینه بارش امروز برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همراه و ارتفاعات البرز مرکزی است.
 
تمام پروازهای نجف به مدت ۳ روز لغو شد
به دلیل تعمیرات؛
در این مدت مسافران پرواز های لغو شده نجف قبل از مراجعه به فرودگاه و برای اطلاع از شرایط پروازها با دفاتر ایرلاین‌هایی که بلیت تهیه کرده‌اند و یا با شماره تلفن ۰۲۱۵۱۰۰ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) تماس بگیرند.
 
تمام پرواز‌های ایلام لغو شد
به دلیل پایین بودن دید افقی؛
پرواز‌های امروز صبح فرودگاه شهدای ایلام به دلیل پایین بودن دید افقی لغو شد.
 
مدارس نوبت صبح خوزستان مجازی شد
به دلیل بارندگی شدید؛
در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران خوزستان آمده است: به اطلاع می‌رساند با توجه به شرایط جوی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح در خوزستان در روز دوشنبه مورخ ۲۹ آبان‌ماه غیر حضوری شد.
 
تصویب افزایش سن بازنشستگی در مجلس انقلابی
طبق ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه؛
در شرایطی که بیمه، بازنشستگی و حمایت‌های قانونی از کارگران و کارمندان، از جمله مشخصه‌های اصلی رویکردهای یک ساختار اقتصادی است، در مجلس، قانونی تصویب شده است که سن بازنشستگی را افزایش داده است.
 
مرگ شوکه کننده یکی از طرفداران تیلور سویفت!
در کنسرت جمعه شب در برزیل؛
تیلور سوئیفت به دلیل مرگ یکی از طرفدارانش در کنسرت جمعه شب در ریودوژانیرو برزیل، از تعویق اجرای خود در این شهر خبر داد.
 
هواشناسی: تهران برفی می‌شود
یخبندان شبانه؛
در روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش محسوس دما در سطح استان تهران از ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش بینی میشود که با یخبندان شبانه همراه خواهد بود.
 
راهنمای خرید لباس بچه گانه
لباس کودک
لباس‌ها برای کودکان اهمیت زیادی داشته و تأثیر بسزایی بر آرامش ذهنی آن‌ها دارند. انتخاب و خرید درست لباس برای بچه‌ها نقش کلیدی در روحیه آن‌ها ایفا کرده و به‌عنوان یک عامل مهم در تربیت و رشد کودک مطرح می‌شود. برای رسیدن به این هدف، داشتن اطلاعات کافی و صحیح در این زمینه ضروری است.
 
تمیزترین و کثیف ترین کشورهای دنیا
معیارهای یک مکان مناسب برای سفر و مهاجرت
یکی از اصلی‌ترین معیارهای افراد در انتخاب مقصد گردشگری و البته کشوری دیگر برای زندگی و مهاجرت، میزان تمیزی آن منطقه است. هر چند بسیاری از کشورها سعی دارند با برنامه‌ریزی‌های اساسی کشور خود را به یک مقصد عالی از همه جهات تبدیل کنند اما با این حال هنوز کشورهایی نیز هستند که معیارهای یک مکان مناسب برای سفر و مهاجرت را نداشته و همین مانع از ترغیب افراد برای بازدید از آن‌ها می‌گردد.
 
افزایش سن بازنشستگی (+جزئیات)
طبق مصوبه امروز نمایندگان مجلس؛
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند.
 
پلیس راه: کندوان مسدود شد
از ساعت ۶ صبح امروز
جاده کندوان از ساعت ۶ صبح امروز از مرزن آباد به سمت کرج بر روی تردد خودروها مسدود شد. رانندگان مقابل ورودی گیت های پلیس راه تجمع نکنند.
 
همه مدارس شیفت صبح مشهد غیرحضوری شد
در پی ادامه آلودگی هوا؛
با اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، فردا فعالیت‌های آموزشی همه مقاطع شیفت صبح مدارس در مشهد به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
 
میزان مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد بالاست!
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد؛
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از میزان بالای مهاجرت فارغ‌التحصیلان مدارس سمپاد خبر داد.
 
هک زیرساخت‌های مخابرات دلیل اختلال در اینترنت امروز؟
در بعضی از نقاط ایران؛
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل این اتفاق را ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران در ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورها عنوان کرده است.
 
۷ جای دیدنی در کرمانشاه که باید از آنها دیدن کرد
جاهای دیدنی کرمانشاه
تعداد جاهای دیدنی استان کرمانشاه کم نیست و ما در این مطلب قصد داریم ۷ مورد از معروف ترین جاهای دیدنی کرمانشاه را به شما معرفی کنیم...
 
مشهد/ مدارس در نوبت عصر مجازی شد
به دلیل آلودگی هوا؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از صبح امروز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، کلیه فعالیت‌های ورزشی در مدارس را ممنوع اعلام کرد.
 
سامانه بارشی بعدی  دوشنبه وارد کشور می‌شود
سازمان هواشناسی:
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در نوار شرقی کشور از جمله شمال و شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده باران، رعدوبرق و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.
 
مفقود شدن ۳ خودرو در سیلاب مازندران
هشدار سطح نارنجی؛
هواشناسی مازندران، نوع مخاطره سطح نارنجی را بارندگی (گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، کاهش دما و احتمال تگرگ اعلام کرده است. همچنین منطقه اثر را در سطح استان (بویژه در مناطق جلگه‌ای تا میان بند نواحی مرکزی و شرقی استان) پیش بینی کرده است.
 
چالش‌های رد کردن بیمه سخت و زیان‌آور!
فرار بیمه‌ای؛
«رد شدن عناوین شغلی به اشتباه»، «رد نشدن سختی یا زیان آوری شغل در موارد سخت و زیان‌آور و سهم چهار درصدی کارفرما» و «تاخیر یا نیمه رد کردن لیست بیمه بعضی نفرات» معمولا از جمله چالش‌های این حوزه است.
 
فردا شنبه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد؛
برای داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، بتوانند تا پایان روز شنبه ۲۷ آبان ماه اقدام به ثبت‌نام کنند.
 
کیم کارداشیان مرد سال ۲۰۲۳ شد!
در مجله جی‌کیو؛
صرف نظر از انتقاد‌هایی که به دلیل انتخاب کیم به عنوان مرد سال به نشریه جی‌کیو وارد شده، نمی‌توان انکار کرد که او به یک مثل برای موفقیت باورنکردنی تبدیل شده است بر اساس گزارش فوربز، ارزش دارایی‌های این مادر چهار فرزند بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
 
نحوه محاسبه سنوات و عیدی ۱۴۰۲
طبق قانون کار؛
یکی از مواردی که کارگران نیاز است نسبت به آن آگاهی داشته باشند موارد مربوط به سنوات و اضافه کاری است. کارفرمایان باید در محاسبه‌ سنوات، عیدی، شب‌کاری، جمعه‌کاری و اضافه‌ کاری کارگران شاغل در کارگاه، براساس الزامات قانون و دادنامه‌های دیوان عدالت عمل کنند و مبنای محاسبه را تمام مزد کارگر قرار دهند نه مزد مبنا.
 
احتمال وقوع تندباد در تهران
هشدار زرد هواشناسی به پایتخت‌نشین‌ها؛
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به وضعیت سطح زرد ناپایداری هوا نسبت به احتمال وقوع تند باد موقت در پایتخت و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق استان تهران هشدار داد.
 
معجزه ای دیگر از ایران خودرو
یادداشت|دکتر حمزه رضایی
جدیدترین خودروی تمام برقی ایران خودرو به نام «ری را» در نمایشگاه «صنعت تحول» رو نمایی شد. جراید
 
الهام چرخنده تغییر چهره داد؟
شایعاتی مبنی بر عمل جراحی زیبایی؛
الهام چرخنده که به دلیل مشکلی ناچار به برداشتن کیسه صفرای خود شده است عنوان کرده بعد از این عمل بسیار لاغر شده و در نتیجه این شایعه شکل گرفته است که او یک عمل جراحی زیبایی روی صورتش انجام داده که صحت ندارد.
 
خبر مهم برای حاشیه نشین‌ها
طرح سنددار کردن سکونتگاه‌های غیررسمی؛
متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفند امسال فرصت ثبت‌نام در سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.
 
تغذیه‌ مناسب در شرایط آلودگی هوا
توصیه وزارت بهداشت؛
وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که در فصل سرما با آن مواجهه هستیم که تنها راهکار برای مقابله با عوارض آن بر روی سلامتی بدن کاهش التهاب و افزایش دفع مواد سمی استنشاق شده در بدن است که با مصرف غذا‌های ضد التهاب و مصرف شیر و لبنیات می‌توانید سلامتی خود را حفظ کنید.
 
حقوق کارمندان  چقدر افزایش می‌یابد؟
برای سال ۱۴۰۳؛
تداوم تورم بسیار بالای ۴۰ درصدی در کنار کاهش اندک حقوق و دستمزد می‌تواند زمینه را برای کاهش سطح رفاه خانوار مهیا کند.
 
خدمات ویزای کانادا را به صورت تضمینی دریافت کنید
دریافت ویزای کانادا
اهمیت استفاده از خدمات ویزای کانادا برای هیچکس پوشیده نیست. بسیاری از افراد دوست دارند به این کشور سفر کنند تا بتوانند از امکانات ویژه کشور کانادا بهره ببرند. در نظر داشته باشید که کانادا کشور موقعیت‌ ها می‌ باشد و افراد می‌ توانند از موقعیت‌ های بسیار زیاد این کشور بهره برده و به موفقیت‌ های بیشتری دست پیدا کنند. تنها کافیست که بخواهید و در راه رسیدن به موفقیت قدم بردارید تا زندگی بسیار عالی و رویایی را برای خود و عزیزان تان رقم بزنید.
 
چرا شمار بالایی از نسل جوان از کتابخوانی گریزان است
یادداشت| دکتر محمود دهقانی
به ارج و ارزش کتابخوانی نسل کنونی ایران از این دیدگاه می بایست نگریسته شود چون نوجوانان مهتابی های آینده جامعه خواهند بود.
 
قرعه‌ شانس  ۷ میلیون دلاری به‌نام یک ایرانی افتاد!
در لاتاری کانادا؛
یک مرد خوشبخت ایرانی در لاتاری کانادا هفت میلیون دلار جایزه برد.
 
کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز
هشدار؛
کیفیت هوای شهر تهران برای همه گروههای سنی در وضعیت قرمز و آلوده قرار گرفت.
 
دورکاری کارکنان تهران لغو شد
استانداری تهران اعلام کرد؛
استانداری تهران: تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی فردا باید در محل کار حاضر شوند.
 
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری ۲۷ آبان
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش؛
ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ از روز چهارشنبه، ۱۷ آبان ماه آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد و تا پایان روز شنبه، ۲۷ آبان ماه تمدید شده است.
 
حقوق سربازها افزایش می‌یابد؟
طبق آخرین جزئیات؛
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: امسال ارتقای حقوق براساس محل خدمت، بومی یا غیربومی، متأهل یا مجرد، دارای فرزند و مدرک تحصیلی انجام شد که حداقل حقوق سه و حداکثر ۹ میلیون تومان است.
 
سمنان/ ۳۰۰ نفر در یک پارتی شبانه بازداشت شدند
پلمپ تالار؛
مأموران ۳۰۰ نفر مرد و زن را در ر پارتی شبانه در شهرستان شاهرود بازداشت کردند.
 
فردا (چهارشنبه)؛ یک سوم کارمندان تهران دورکار شدند
به دلیل آلودگی هوا؛
یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی در روز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا می توانند از دورکاری استفاده کنند.
 
مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی تهران مجازی شد
فردا ۲۴ آبان؛
آموزش و پرورش تهران, با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت، کلاس‌های آموزشی پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در تمام مناطق شهر تهران در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه را غیرحضوری اعلام کرد.
 
قانون جنسیتی
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کتاب‌های درسی را متناسب با جنسیت متفاوت کنیم.
 
بی اطلاعی فرهنگیان از زمان واریز پاداش پایان خدمت خود!
با تأخیرهای طولانی مدت در پرداخت؛
در حالیکه فعلا قرار است ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ پرداخت شود، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ نیز سؤالات و ابهامات متعددی درباره زمان واریز پاداش پایان خدمت خود دارند.
 
آینده مبهم فارغ‌التحصیلان!
موج فزاینده مهاجرت؛
موج فزاینده مهاجرت، دیگر مسئله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد و در این میان مهاجرت جوانان فارغ‌التحصیل و نخبگان دانشگاهی، بی‌تردید ضرری جبران‌ناپذیر برای آینده این مرز و بوم است.
 
آویسا تراول | لیست تورها + نقاط قوت و ضعف
تورهایی که توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شوند
همراه شدن با تورهایی که توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شوند، از مزایای قابل توجه بسیاری برخوردار هستند. چرا که در درجه اول شرکت‌های گردشگری با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارند، بهترین برنامه‌ریزی‌ها را برای مسافران ارائه داده و در کنار آن به دلیل روابط قوی خود در تمامی امور مربوط به قبل از سفر مثل اخذ ویزا در مقاصد خارجی، رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت و ... همراه گردشگران هستند.
 
اعلام زمان نتایج لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا
لحظه شماری ثبت نام کنندگان؛
نتایج قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۵، شش ماه بعد از پایان مهلت ثبت نام لاتاری در تاریخ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود که حدود ۱۷۳روز باقی مانده است.
 
دوره آموزش ادمینی اینستاگرام را اصولی در ابتکاری نو فرا بگیرید!
کسب درآمد از اینستاگرام
شرکت در دوره آموزش ادمینی اینستاگرام به شما کمک می کند تا با شناخت اصول ادمینی، به کسب درآمد در این حوزه بپردازید.
 
طرح توجیهی چیست و چه کاربردی دارد؟
یادداشت| دکتر پیام رضایی‌نسب
اشخاصی که در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار فعال هستند، بدون شک با واژه «طرح توجیهی» یا FS آشنا بوده و مکررا آن را شنیده‌اند.
 
یادگیری مادام‌العمر کلید موفقیت در دنیای کسب و کار
یادداشت| دکتر حسین چناری، پژوهشگر آموزشی
ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن فناوری هر روز در حال پیشرفت است و همگام شدن با نوآوری‌های جدید چالش‌برانگیز است فناوری بویژه دنیای کسب و کار را تغییر می‌دهد تا آنجا که به این سؤال منجر می‌شود: «برای موفقیت در انبوه این همه تغییرات چه باید کرد؟»
 
شکاف نسلی دانش آموزان
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
وزیر آموزش و پرورش: معلم‌ها را از افراد زیر ٢٠ سال انتخاب کرده ایم تا بتوانند شکاف نسلی دانش‌آموزان را درک کنند ...
 
پیش‌فروش بلیت قطارهای آذرماه
از دوشنبه ۲۲ آبان آغاز می شود؛
فروش بلیت در کلیه محورها به صورت همزمان در مراکز فروش حضوری و غیرحضوری، از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه آغاز می‌شود.
 
۷۰۰ میلیون تومان را بین فقرا تقسیم کردیم!
اعتراف جنجالی سارق اصلی بانک ملی:
نزدیک ۱۴، ۱۵ میلیارد تومان بدهی داشتم طلبکارها جلوی خانه می‌آمدند و تهدیدم می‌کردند هر روز هم به بدهی‌هایم اضافه می‌شد. قفل شده بودم و نمی‌دانستم باید چه کار کنم و چطوری این مبلغ را تهیه کنم. تحت فشار روحی بودم.
 
دلایل ضعف ساختاری و تضعیف صنعت بیمه
یک کارشناس صنعت بیمه توضیح داد؛
یک کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: «یکی از دلایل تضعیف و افت صنعت بیمه علاوه بر آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی، موضوع کاهش قدرت خرید مردم بعد از سال ٩٧ است.»
 
سربیشه در خراسان جنوبی لرزید
امروز پنجشنبه؛
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ سربیشه در شرق خراسان جنوبی را لرزاند.
 
سفر زمستانی به مسکو | سفر به روسیه در زمستان
طبیعتی یخ زده !
روسیه در تمام فصل‌ها برای سفر مناسب است اما خیلی‌ها برای این که درگیر سرما نشوند، تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند. با این حال، وقتی سفر به روسیه در زمستان را انتخاب می‌کنید، وارد سرزمینی سفید و یخ زده خواهید شد و مناظر طبیعی پوشیده از برف شما، خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.
 
امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد
پس از یک بار تمدید؛
داوطلبان برای شرکت در آزمون تا پایان امروز وقت دارند که ثبت‌نام خود را انجام دهند.
 
ثبت‌نام آزمون دکتری آغاز شد
از امروز
ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی آغاز شد.
 
نزول برکات نفت در آسمان: از پول نفت تا بوی نفت
یادداشت/ صابر نجار
در یک کشور کوچک به نام "نفتوزیل"، یک منبع بزرگ نفت وجود داشت این نفت به شدت مورد توجه کشورهای جهانی بود و به عنوان یک منبع بزرگ درآمد برای نفتوزیل شناخته می‌شد در نفتوزیل همه چیز بر پایه نفت بود.
 
نوسازی بافت فرسوده به سبک ژاپنی
به دلیل خالی بودن خزانه دولت؛
در بسیاری از مناطق شهر تهران، به بافت‌های فرسوده‌ای برمی‌خوریم که نیاز به نوسازی و بهسازی دارند. علاوه بر ساختمان‌های پرخطری که هنوز آمار دقیقی از آن در دست نیست و هر آن، می‌تواند حوادث تلخی همچون پلاسکو را رقم بزند، دیگر بناهایی هستند که ارزش تاریخی داشته و نیاز به بهسازی و مرمت دارند.
 
هشدار؛ در پیاده‌رو پارک کنید جریمه می‌شوید
طرح تشدید برخورد با تخلفات پارک؛
پلیس راهور تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پارک و توقف خودروها در پیاده‌رو را به مرحله اجرا درآورد.
 
کاهش مدت سربازی به ۱۲ ماه
خبر خوش مجلس؛
نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه خبر داد.
 
پرواز اهواز - کیش در فرودگاه بندرعباس فرود آمد
به دلیل بی‌نظمی در پروازهای کیش؛
پرواز شماره ۱۳۴ اهواز - کیش، به دلیل بی‌نظمی فرودگاه کیش در بندرعباس فرود آمد.
 
مبل تخت خواب شو از کجا بخریم دیجی کالا، آرا سوفا، ترب؟
خرید مبل تخت خواب شو
مبل تختخواب شو وسیله ای عالی و کاربردی برای بسیاری از محیط ها اعم از: خانه، ادارات و محیط های کارخانه ای است. مبل تخت شو محصولی است که میتواند شرایط ایده آل و ویژه ای را برای خواب و استراحت شما به وجود آورد.
 
مزایا و معایب زندگی در گرجستان (بررسی کامل)
تجربه زندگی، تحصیل و کار در گرجستان
در سال‌های اخیر بسیاری برای تحصیل یا کار، زندگی در گرجستان را انتخاب کرده‌اند. کشوری زیبا که سال‌ها زیر سلطه شوروی بود و بعد از فروپاشی شوروی، دوباره استقلال خود را به دست آورده است. اگر چه تجربه زندگی در گرجستان ممکن است برای هر کس متفاوت باشد، اما ما سعی کرده‌ایم با مرور مزایا و معایب این موضوع، شما را در انتخابتان کمک کنیم.
 
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد
سازمان سنجش اعلام کرد
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد خبر داد.
 
علت آتش‌ سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود
جزییات بیشتر حادثه دلخراش؛
محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.
 
آخرین جزئیات آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود/ افزایش جان باختگان به ۳۲ نفر
صبح امروز جمعه؛
ساعت ۶ صبح امروز جمعه،کمپ ترک اعتیاد لنگرود دچار آتش سوزی شد تا این لحظه کشته شدگان در این حادثه به ۳۲ نفر رسیده و ۱۶ نفر نیز مصدوم شده اند.
 
پشت بام خوابی به شهرستانها رسید
یادداشت/دکتر حمزه رضایی
به میمنتی و مبارکی پدیده علمی کاربردی اکتشافات نجوم و کواکب که به همت بلند دولت و با نام پر طمطراق « پشت بام خوابی» به ثبت جهانی رسیده بود و تا مدت ها فقط در انحصار تهرانی ها بود، بالاخره به کوشش مسئولان فرهیخته از انحصاریت خاص پایتختی ها به در امد...
 
وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شد
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت، ۴۰ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.
 
وقتی یک بیت شعر باعث تصادف رانندگی می‌شود!
پس از اجرای طرح تهران، شهرِ شعر؛
پویش «تهران، شهرِ شعر» از اواخر مهرماه ۱۴۰۲در همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و خانه شعر نیما یوشیج اجرا شد و در آن ۶۰۰ بیلبورد شهری، بیت‌هایی از ۱۰۴ هنرمند من‌جمله ۱۲ شاعر زن را در معرض نگاه عموم مردم قرار دادند.
 
تفویض تولید شیر خشک به ترکیه
با تعطیلی شرکت‌های ایرانی؛
به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزادان، دولت برای تامین نیاز کشور به شیر خشک واردات ۱۴ میلیون عدد از این کالا را از طریق هشت شرکت فوریتی در دستور کار قرار داده است.
 
آشنایی بیشتر با وکیل کانادا
اقامت کانادا
کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده و طولانی ترین مرز زمینی جهان را به خود اختصاص داده است. شرایط اقلیمی و اقتصادی و فرهنگی باعث شده تا این کشور مقصد اصلی مهاجران باشد. از آنجا که مهاجران از قوانین بروز کانادا اطلاعی ندارند نیاز است تا با وکیل مهاجرت کانادا ZBSVISA این پروسه طولانی را طی کنند. یک وکیل خوب قطعا دانش کافی در این زمینه دارد و می تواند با راهنمایی های خود مسیر مهاجرت را برای متقاضیان هموار سازد.
 
فرصت‌های شغلی برای مهاجران ایرانی در ترکیه
مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه می‌تواند یک گام بزرگ در زندگی هر فردی باشد. اگر به دنبال فرصت‌های شغلی در این کشور هستید، این مقاله می‌تواند راهنمای شما باشد. ترکیه با داشتن بازار کار متنوع، فرصت‌های شغلی متعددی را برای مهاجران ایرانی ارائه می‌دهد.
 
مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی با آوا مهاجر
مهاجرت به کانادا
کانادا کشوری است که دانشگاه‌های زیادی را به عنوان برترین دانشگاه‌های جهان ثبت کرده است. در واقع این کشور، ۳۲ دانشگاه را در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان ثبت کرده که به طور کلی، عدد بزرگی است. از همین رو، تعداد زیادی از دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر آن می‌کوشند. کانادا با فراهم آوردن امکانات آموزشی و رفاهی مختلف برای دانشجویان، کشوری محبوب است و هر سال به هزاران دانشجو مجوز تحصیل می‌دهد.
 
مالزی یا بالی؟ مقایسه ۵ دلیل سفر و زندگی
مقاصد توریستی جنوب شرق آسیا
جنوب شرق آسیا مملو از مقاصد توریستی فوق‌العاده است. مالزی یا بالی هر دو مکان‌هایی استثنایی برای سفر به شمار می‌آیند که از بسیاری جهات نیز شبیه هم هستند. اما با نگاهی به ویژگی‌های کشور مالزی و جزیره بالی، متوجه خواهید شد که تفاوت‌های آن‌ها می‌توانند، در تصمیمتان برای انتخاب یکی به جای دیگری تاثیر گذار باشند. دلایلی که در نوشته‌ی امروز به سراغشان می‌رویم و کوتاه در مورد شرایط زندگی در هر دو این مقاصد نیز توضیحاتی خواهیم داد.
 
نکات و قوانین ثبت نام لاتاری
مهاجرت به آمریکا
لاتاری آمریکا یکی از متداول‌ترین راه‌های مهاجرت قانونی به آمریکاست که سالانه هزاران نفر در آن شرکت می‌کنند. در این مقاله نکات و قوانین ثبت نام لاتاری آمریکا به همراه اشتباهات رایجی که منجر به رد شدن درخواست می‌شود توضیح داده شده است.
 
نیازمند سازمان یا وزارتخانه‌ غذا هستیم
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع غذایی:
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع غذایی گفت: «باید سازمان غذا یا وزارت غذا داشته باشیم که مستقل و زیر نظر رئیس‌جمهوری همه امور سیاست‌گذاری تا نظارت را انجام دهد.
 
آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از ۷ آبان+جزئیات و مهلت ثبت نام
از امروز؛ یکشنبه
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از امروز یکشنبه آغاز شد.
 
مهارت‌محوری باید به سرعت جای مدرک‌گرایی را بگیرد
گفتگو با دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزشی؛
به تازگی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، پیشنهاد شورای عالی آموزش با عنوان «چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی» از سوی هیات وزیران به تصویب رسیده است.
 
آخرین جزئیات مرگ آرمیتا گراوند
پس از ۲۸ روز بستری؛
آسیب مغزی وارده به آرمیتا گراوند، دانش آموز تهرانی باعث شد که او مدتی را در وضعیت کما سپری کرده فوت کند.
 
آموزشگاه فنی حرفه ای | دوره لوله کشی ساختمان با مدرک بین المللی
آموزش مهارت‌ های فنی
مقاله‌ ای کامل در مورد آموزش لوله‌ کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، و ماکت‌ سازی تقدیم شما می شود. در اینجا به صورت خلاصه به هر یک از این موضوعات اشاره خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تا به هر یک از این مهارت‌ ها آشنا شوید.
 
۵۲درصد مصرف‌کنندگان ماریجوانا ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
آمار عجیب معتادان گل در ایران؛
بازار عرضه و تقاضای « گل » در ایران تابع موج جهانی بوده و از اوایل دهه ۱۳۹۰ به دنبال اولین کشفیات گل در کشور و تا امروز، اعداد و گزارش‌های رسمی، روند رو به رشد مصرف این ماده روانگردان در ایران را تایید کرده است.
 
مرگ کودک ۳ ساله بر اثر گاز گرفتن سگ
اورژانس آذربایجان‌غربی:
روز گذشته کودک ۳ ساله‌ای در شهرک شاهد ارومیه بر اثر حمله سگ‌های ولگرد جان‌باخت.
 
هزینه‌ی سفر به اصفهان چقدر است؟
اصفهان نصف جهان
نام اصفهان را در تمام دوره‌های تاریخ ایران می‌توان دید. شاید به‌ همین دلیل است که آثار باستانی این شهر جاودانه آن‌قدر زیاد است که اصفهان را نصف جهان می‌نامند. دسترسی به اصفهان و دیدن آثار باستانی به ‌دلیل اهمیت این شهر بسیار راحت است.
 
۱۰گلایه مهم نانوایان
نابسامانی‌های عجیب در نانوایی‌ها؛
نانوایان خواستار افزایش قیمت نان برای تعدیل صف های طولانی نانوایی و تامین نان سالم از مسئولین شدند.
 
بهترین سازمان مهاجرتی برای اخذ ویزای استارت‌آپ کانادا
مهاجرت به کانادا
برای ایرانیان، انتخاب مناسب‌ترین مؤسسه حامی و اجرایی برای ویزای استارتاپ کانادا یک چالش مهم است. سازمان مهاجرتی نگار با تخصص و تجربه خود می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. استفاده از خدمات سازمان مهاجرتی نگار شامل مشاوره تخصصی، پشتیبانی در تمام مراحل مهاجرتی، اطلاعات به‌روز و زمان‌بندی موثر می‌تواند فرآیند مهاجرت به کانادا را به شکلی ساده‌تر و موثر‌تر انجام دهد.
 
چرا دولت برنامه ای برای خرید برنج کشاورزان زحمت کش ندارد؟
سوال مهم کشاورزان که همیشه با آن دست وپنجه نرم می‌کنند؛
با توجه به اینکه برنج برداشت شده سال جاری نیز به برنج های موجود در انبارها اضافه شده اما دولت برای خرید این محصولات برنامه منظم که هیچ، اصلا برنامه ای از طرف کشاورز زحمت کش لمس و حس نشده است.
 
۲ کشته در پی انفجار در گروه مپنا
وقوع حادثه تلخ؛
انفجار در واحد ۲۵ مگاواتی نیروگاه موبایل پرند ۲ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت.
 
بحران آب به روایت سدهای پنج‌گانه تهران
کاهش حجم کل ذخایر آبی؛
حجم کل ذخایر آبی موجود در مخازن سدهای استان تهران هم اکنون به ۳۶۰ میلیون متر مکعب رسیده و این در حالی است که موجودی سامانه سدهای شرقی تهران نسبت به سال گذشته ۳۳ میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.
 
جنگل‌ها و مراتع وقف‌ناپذیرند
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه عرصه‌های جنگلی، مرتعی و سایر عرصه‌های منابع طبیعی که جزو انفال عمومی کشور هستند، قابل وقف شدن نیستند، گفت: «سازمان منابع طبیعی در تلاش است تا عرصه‌هایی را که از گذشته به شکل غیراصولی وقف شده‌اند، شناسایی کرده و برایشان تحت عنوان ثروت‌های ملی سند مالکیت بگیرد.»
 
معرفی بهترین هتل های چابهار + امکانات
جاذبه‌ها و زیبایی‌های بندر چابهار
رزرو هتل در چابهار اولین قدم برای ثبت یک تجربه‌ی ماندگار در سفر به تنها بندر اقیانوسی ایران می‌باشد. جاذبه‌ها و زیبایی‌های بندر چابهار می‌تواند هر فردی را مجذوب خود کند. اگر تصمیم گرفتید از این منطقه‌ی زیبا دیدن کنید، به شما تبریک می‌گویم! اما اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید و می‌خواهید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید، می‌بایست برخی از توصیه‌ها را جدی بگیرید.
 
چالش‌های حذف "ادبلو"
نارضایتی کامیون‌دارهایِ دوستدارِ محیط‌زیست؛
ادبلو باعث کاهش مصرف سوخت تا ۶درصد می‌شود و هزینه خرید ادبلو را جبران می‌کند که حذف آن موجب نارضایتی برخی کامیون‌دارهایِ دوستدارِ محیط‌زیست شده است.
 
بهترین تور مناسب فصل پاییز و زمستان امسال
سفر کردن در پاییز و زمستان
سفر کردن در هر فصل و زمانی از سال می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. چرا که همه فصل‌های سال زیبا هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما موضوع مهمی که وجود دارد، بررسی شرایط و سفر با یک برنامه‌ریزی عالی با توجه به فصل سفر کردن است. از آنجایی که دو فصل پاییز و زمستان بنابر دلایل متعددی یکی از پرطرفدارترین زمان‌ها از نظر گردشگران است در این مطلب قصد داریم نگاهی به بهترین تور مناسب فصل پاییز و زمستان انداخته و به بررسی آن بپردازیم.
 
گسترش فقر و نبود اشتغال
یادداشت/ سعیدکاکاآقازاده
ابراهیم رئیسی زمانی که به ریاست دولت رسید، دستور رفع مطلق فقر آن هم طی دو هفته را صادر کرد و از مسئولین خواسته بود با اقدامی جهادی، در کوتاه‌مدت به فکر فقرا و نیازمندان جامعه باشند.
 
سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت
یادداشت/ دکتر مهدی کریمی تفرشی
امروز با توجه به افزایش جمعیت ، میزان تولید زباله و پسماندها افزایش یافته و به معضلی جدی برای کلان‌شهرها تبدیل شده است.
 
کنسرت تتلو در آلمان لغو شد
پس از جنجال فروش ۱۳ هزار بلیت؛
کنسرت امیر تتلو به دلیل توهین به مردم، زنان و دختران ایرانی لغو شد.
 
سیستم آموزشی قبرس شمالی
تحصیل در قبرس
قبرس شمالی یکی از زیباترین و مناسب ترین کشورهایی می باشد که مهاجران ایرانی آن را به عنوان یک مقصد یا دروازه ی عبور انتخاب می کنند. در این مقاله می خواهیم به طور کلی و جامع در مورد مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی و سیستم اموزشی قبرس شمالی گفتگو کنیم. ابتدا به طور کلی برای شما تعریفی جامع از کشور قبرس شمالی ارائه خواهیم داد تا به تصورتان در مورد کشور قبرس شمالی کمک کند.
 
آمار شاغلین از نگاه مرکز آمار
بررسی نرخ بیکاری؛
مرکز آمار اعلام کرد: «جمعیت شاغلان ١٥ ساله و بیشتر در تابستان امسال ٢٤ میلیون و ٦٨٦ هزار نفر بوده که نسبت به تابستان پارسال ٩٠٧ هزار نفر افزایش داشته است.»
 
سوالات آیین نامه با جواب سال جدید (قبولی ۱۰۰٪ تضمینی)
تست آیین نامه
سوالات آیین نامه (Regulations questions) به نمونه سوالاتی گفته می‌شود که در اختیار هنرجویانی که می‌خواهند رانندگی یاد بگیرند قرار داده می‌شود تا با مطالعه آن در آزمون راهنمایی و رانندگی نمره قبولی کسب کرده و بتوانند گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند. معمولا این سوالات دارای پاسخنامه نیز می‌باشد.
 
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان
یادداشت/دکتر سیامک عزیزی
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان یکی از مهم‌ترین بیمه نامه‌های شاخه بیمه مسئولیت است.
 
درختان باغ دانشگاه آزاد اسلامی اِوَز
یادداشت/ دکتر محمود دهقانی
در روزگار دانش آموزی پیش از انقلاب بهمن که من و همکلاسی ها خروسمان کبک می خواند موسسه هایی چون بیمه ایران، بانک ها و بیمارستان ایرانی با اندیشه ی بالنده خانه انجمن و مدرسه، پاره وقت به ما دانش آموزان مدرسه ایرانی دوبی کار می دادند.
 
بررسی شرایط اپلای سریع به کانادا و فرانسه
اخذ آسان ویزا
بهترین کشور برای اپلای سریع چه کشوری است؟ این سوال، ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی را به خود مشغول کرده است. آیا اصلا می‌توان در یک بازه چند ماهه یا نهایتا یک ساله، شرایط و مقدمات مهاجرت تحصیلی را فراهم کرد؟ بله! امروزه شاهد هستیم که کشورهایی مثل کانادا و فرانسه، شرایط خوبی را برای مهاجرت دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند و تسهیلات خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
 
مقاصد برگزیده تورهای نوروزی ۱۴۰۳
سفر در ایام تعطیلات نوروز
تعطیلات سال نو همواره به عنوان زمانی مناسب برای سفر ایرانی‌ها در نظر گرفته می‌شود. مخصوصاً برای افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، ایام نوروز فرصتی مناسب برای سفر و تفریح فراهم می‌آورد. به همین دلیل، همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید، افراد به دنبال بهترین مقصد برای سفرهای خارجی در نوروز می‌گردند.
 
تفاوت ۲ روش سرمایه گذاری در کانادا: کارآفرینی و استارتاپ
ویزای کانادا
دو روش مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و استارتاپ، دو مفهوم نزدیک به هم هستند که شاید دقیق تفاوت‌های آن‌ها را ندانید. این دو روش هرکدام اکوسیستم خاص خود را در کشور کانادا دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم ۲ روش سرمایه‌گذاری در کانادا که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی هست را بررسی کنیم: ویزای استارت آپ کانادا و ویزای کارآفرینی کانادا.
 
جزئیات ثبت‌نام رایگان دهک‌های یک تا ۴ در مدارس سمپاد
رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان خبر داد
مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته در همان منطقه شهر را دریافت می‌کنند که از این پس نباید از این دانش آموزان بابت ثبت نام هزینه‌ای دریافت شود.
 
اهمیت بستن قرارداد برای کارکنان و کارفرمایان
یادداشت/ دکتر سیامک عزیزی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای مدتی در شرکت فردی آشنا، دوست یا همکار سابق مشغول به کار شده باشید و به دلیل اعتماد به این فرد، بر روی قرار داد کار خود پافشاری نکرده‌اید یا حتی اصلاً بدون داشتن قرارداد، مشغول به کار بوده‌اید؛ و پس از مدتی با بروز مشکلات مجبور شدید کارتان را ترک کنید، اما از آن‌جایی که قراردادی در کار نبوده، حق و حقوق شما به‌درستی پرداخت نشده است.
 
آموزش و یادگیری بهتر با گیمیفیکیشن
یادداشت/ دکتر حسین چناری،پژوهشگر آموزشی
کاربرد بازی برای آموزش بهتر اکنون در دستور کار بسیاری از مراکز آموزشی امروزی قرار گرفته است قطعا گیمیفیکیشن کلاس فعالی را برای استاد و شاگرد خواهد ساخت.
 
تعلل‌های مکرر در اجرای آزمونِ آیلتس
سرگردانیِ داوطلبان؛
آزمون آیلتس که در ایران از خرداد ۱۴۰۱ تا کنون بلاتکلیف مانده است موجب نارضایتیِ داوطلبان شده است.
 
هفت راهکار کلیدی برای آموزش مفاهیم اقتصادی به فرزندان
دکتر مهدی شاگردی، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی آموزشی تیز‌هوشان
اقتصاد یکی از مسائل مهم و مطرح در زندگی است و همه ما کمابیش با مفهوم بحران اقتصادی آشنا هستیم بهتر است در کنار تفکرات خوشبینانه کمی هم آینده‌نگری کنیم شاید زمانی فرا رسد که فرزندانمان با بحران سخت‌ اقتصادی رو‌به‌رو شوند.
 
سرانجام انتقال آب خزر به فلات مرکزی
سخنگوی صنعت توضیح داد؛
سخنگوی صنعت آب گفت: «برای تأمین آب در تمامی مناطق دولت نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، اگر متقاضی آب صنایع هستند چنانچه برایشان صرفه دارد خودشان باید متنقل کنند.»
 
ابتکار جدید استان یزد برای کاهش تصادفات جاده‌ای
توزیع ۲ تن تخمه در میان رانندگان؛
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، «۲ تن تخمه شور» در میان رانندگان این مسیر‌ها توزیع شده است.
 
بهترین کشور برای مسافرت خارجی در نوروز ۱۴۰۳
سفر نوروزی
تعطیلات سال نو با فرا رسیدن بهار همیشه به عنوان بهترین فرصت برای سفر ایرانیان به شمار می‌آید. به خصوص کسانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند، در نوروز فرصت کافی برای گشت و گذار را داشته و از همین رو با نزدیک شدن به ایام عید همه به دنبال بهترین کشور برای مسافرت خارجی در نوروز می گردند. چنانچه شما نیز دوست دارید با رزرو یکی از تورهای نوروزی به مقاصد خارجی ایام تعطیلات ۱۴۰۳ را به بهترین نحو سپری کنید، توصیه می‌کنیم مطالب این نوشته را از دست ندهید.
 
بهترین شهر برای سفر خارجی | ۱۰ شهر زیبا برای یک تجربه ناب
سفر
انتخاب از میان انبوه شهرهای زیبا و جذابی که می‌توان برای یک سفر خارجی فراموش نشدنی برگزید، کار دشواری است. شهرهای زیادی در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین یا حتی آفریقا هستند که می‌توانند، میزبانی معرکه برایتان باشند. بهترین شهر برای سفر خارجی می‌تواند نزدیک مرزهای کشورمان باشد یا در جایی بسیار دور واقع شده باشد، مهم این است که با سلایق ما و اهداف سفرمان جور در بیاید.
 
انتخاب بهترین هدیه روز پرستار برای قدردانی از زحماتشان!
کادوی روز پرستار
در این مقاله تصمیم داریم ۵ هدیه مناسب روز پرستار برای آقایان و بانوان را معرفی کنیم. در صورتی که شما هم دنبال خرید هدیه روز پرستار هستید، پیشنهاد می‌شود که ۵ دقیقه زمان بگذارید و تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.
 
طراحی فضای بازی ایمن برای کودکان در حیاط و فضاهای بیرونی
محیط بازی کودکان
با کوچک و آپارتمانی شدن منازل و تعداد کم فرزندان در هر خانواده، بازی در فضای باز برای تقویت روحیه کودکان و ایجاد حس سرزندگی در آن‌ها لازم است. کودکان باید در جمع همسالان خود حضور پیدا کنند، آزادانه بخندند و انرژی خود را تخلیه کنند. اما آیا هر محیطی برای بازی کودکان ایمن و مناسب است؟
 
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد+مدارک و آخرین مهلت ثبت نام
از طریق سامانه آموزشیار
داوطلبان پذیرفته شده در کنکور دانشگاه آزاد از ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۱۸ مهر جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام از طریق سامانه آموزشیار این دانشگاه به آدرس edu.iau.ac.ir اقدام کنند.
 
اعلام آمادگی برای اعزام نیروی کار مازاد ایران به عراق
امکان اشتغال در خارج از کشور؛
مدیر کل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار، آمادگی وزارت کار برای اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به عراق در تمامی سطوح شغلی را اعلام کرد.
 
روف گاردن چیست؟ همه چیز درباره اجرای روف گاردن
Roof Garden
روف گاردن به انگلیسی roof garden به معنای باغ روی پشت بام می باشد.
 
آب این مناطق امشب قطع می‌شود
اطلاعیه‌ مهم شرکت آب و فاضلاب تهران؛
شرکت آب و فاضلاب تهران با صدور اطلاعیه‌ ای از قطع آب از ساعت ۲۲ امشب به مدت ۹ ساعت خبر داد.
 
به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم مرغ
یادداشت/ دکتر حمزه رضایی
ما امروز انشای مان را در مورد تخم مرغ نوشته ایم این تخم مرغ چیز عجیب و غریبی است.
 
پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ جزئیات ثبت نام را بدانند+جدول مورد نیاز برای ثبت نام
آخرین وضعیت پذیرفته شدگان کنکور
پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه ضرورت دارد از تاریخ ۱۷ مهرماه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مراجعه کنند.
 
کودکی بهتر، زندگی بهتر
نگاهی به ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک در مجموعه نیاوران؛
مجموعه نیاوران با تدارک برنامه‌های مختلف و متنوع به مناسبت هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، مهرماه ۱۴۰۲ میزبان کودکان عزیز ایرانی است.
 
مدرسه صفر تا صد از آموزش تا کسب درآمد
آموزش کسب درآمد
مدرسه صفر تا صد یک بستر آموزشی جذاب است که امکان ایجاد شاغل‌شدن افراد را فراهم کرده و با ارائه دوره‌های آموزشی پول‌ساز، در مسیر موفقیت، با دانشجوها و کسانی که علاقه به استقلال مالی دارند، همراه می‌شوند. اما سوال اینجاست که در این دوره‌های پول‌ساز، چه مطالبی تدریس خواهد شد؟ آیا کسب‌وکار معرفی‌شده، در کنار فروش پکیج‌های آموزشی مفید، خدمت دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا نه؟
 
اعلام تغییرات در کنکور ۱۴۰۳
خبر مهم رییس سازمان سنجش آموزش کشور
رییس سازمان سنجش آموزش کشور شرایط کنکورهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت: داوطلبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هر میزانی که نمره بگیرند در نمره کل کنکور داوطلب تاثیر گذار است.
 
این مناطق با اختلال اینترنت مواجه می‌‎شوند
در هفته سوم مهرماه؛
شرکت ارتباطات زیرساخت با صدور اطلاعیه‌ای اسامی مناطقی که موقتا با اختلال اینترنت مواجه می‌‎شوند را اعلام کرد.
 
آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ، از روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه جاری آغاز می‌شود.
 
روایتی جدید از کشته شدن بسم الله/اعتراف به قتل از سوی یک ایرانی
افشاگری در دادگاه
جرئیات قتل پسر افغان به نام بسم الله که چاقو خورد و در بیمارستان درگذشت، منتشر شده است.
 
افزایش فرار بیماران از بیمارستان
به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه درمان؛
افزایش میزان فرار بیماران از مراکز درمانی را رئیس اورژانس بیمارستان سینا، یک ایراد می‌داند و معتقد است که این مسئله باید تحت یک سیستم حمایتی برطرف شود.
 
بی‌نظمی چرخه قاعدگی غیرعادی
شایع‌ترین علل؛
همه زنانی‌که قاعدگی نامنظمی دارند، باید برای بررسی علت مشکل خود به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کنند.
 
آموزش بارتندری با تضمین معرفی به بازار کار در آکادمی کافی پارس
آموزش مدیریت کافه و باریستایی
دنیای کافه‌ها و رستوران‌ها همیشه میزبان مشتاقان به تجربه نوشیدنی‌ها و انواع مختلفی از قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم می‌باشد. برای تهیه و ارائه این نوشیدنی‌ها به شکلی کامل و با کیفیت، مهارت‌های باریستایی و بارتندری حائز اهمیت می‌شوند.
 
آخرین وضعیت دختر نوجوانی که در مترو بیهوش شد/مقام مترو از مردم خواست برای سلامتی آرمیتا گراوند دعا کنند!
اظهارات مدیرعامل بهره برداری مترو تهران
مقام متروی تهران درباره آرمیتا گراوند، دختر نوجوانی که در مترو بیهوش شد و همچنان در کماست، توضیحات تازه ای داد.
 
پشت پرده بیهوش شدن یک دختر در مترو+فیلم مصاحبه با پدر و مادر دختر
فرد مصدوم همچنان حال مساعدی ندارد
در حالی که براساس گزارش ها، دختر بیهوش شده در متروی تهران هنوز حال مساعدی ندارد، پدر و مادر وی ‌با خبرگزاری دولت مصاحبه کردند و از مردم خواستند برای سلامتی فرزندشان دعا کنند.
 
راهنمای وام ازدواج بالای ۵۰ سال ۱۴۰۲
ثبت نام و دریافت وام برای ازدواج امسال
لازم به ذکر است که بسیاری از افراد که در سال ۱۴۰۲ ازدواج می‌کنند با توجه به شرایط خاصی می‌توانند به دریافت وام ازدواج اقدام کنند. باید توجه داشته باشید که شرایط این وام برای اشخاص مورد نظر با گروه‌های سنی مختلف کمی با هم تفاوت دارد.
 
خوارزمی؛ نامی شناخته‌شده در صنعت دارویی کشور
گفت‌وگوی آسیا با پیمان ترحمی، مدیرعامل شرکت داروسازی خوارزمی
برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) در مصلای تهران فرصتی برای معرفی شرکت‌های بزرگ دارویی و ارائه محصولات‌شان بود.
 
گروگان‌گیر مسلح به هلاکت رسید
در حمیدیه خوزستان؛
ماموران نوپو پس از انجام چندین ساعت مذاکره برای تسلیم شدن بدون درگیری این اشرار، ابتدا موفق به آزادسازی ۵ گروگان شدند اما در ادامه با تیراندازی گروگان‌گیران مواجه شدند که پس از آن نیروها یکی از این اشرار را به هلاکت رساندند و دو تن دیگر را دستگیر کردند.
 
مشاغل پرحادثه معرفی شدند
بر اساس اعلام وزارت کار؛
بر اساس گزارش‌ها بیشترین حوادث شغلی در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد که ۳۸ درصد حوادث و ۵٠ درصد فوتی‌ها در این بخش را شامل می‌شود.
 
آتش‌ سوزی در انبار پلاستیک «سازمان انرژی»
در محدوده میدان نوبنیاد؛
در پی آتش سوزی هفته گذشته در محل انبار پلاستیک وابسته به سازمان انرژی در محدوده میدان نوبنیاد امروز محل مورد نظر توسط گروه پیمانکاری در حال پاکسازی و ‌تخلیه نخاله ها و ضایعات قبلی بود که نخاله‌های باقی‌مانده مورد اشتعال واقع می شود.
 
فیلم کامل/عروسی مرگبار در عراق با ۱۱۴ قربانی/کشته شدن دلخراش عروس و داماد+ویدئو
حادثه هولناک مراسم عروسی در کشور همسایه
آتش‌بازی در مراسم عروسی باعث آتش‌سوزی مرگبار در یکی از تالارهای عروسی شهر موصل شد.
 
بهترین گل برای هدیه به دوست پسر
خرید گل برای آقایان
اگر دنبال خرید گل برای آقایون هستید، آن هم دوست پسرتان، به جای درستی سر زده اید. در این مقاله قصد داریم به مسائلی همچون :بهترین گل برای دوست پسر، چه نوع گلی بخریم، در چه مناسبتی هایی بخریم و از کجا بخریم بپردازیم. با ما همراه باشید تا بهترین گل هایی که میتوانید برای دوست پسرتان بخرید را معرفی کنیم :
 
روایت تکان دهنده قتل یک زوج میانسال توسط دامادشان در کرج+جزئیات
فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد
در حالی فرمانده انتظامی استان البرز از به قتل رسیدن زوج میانسال در یک ویلا در طالقان توسط دامادشان خبر داد که احتمال قتل پسر این خانواده در سال ۹۵ نیز از سوی داماد خانواده وجود دارد.
 
دستمزد کارگران و حقوق کارمندان
احتمال برگزاری جلسه شورای عالی کار با محور؛
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون جلسه‌ای برای اصلاح مصوبه دستمزد کارگران تشکیل نشده، از احتمال برگزاری نشست شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد و هرگونه بازنگری در مصوبه حداقل مزد کارگران را منوط به تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق کارمندان در میانه سال دانست.
 
افزایش مهاجرت پزشکان جوان
هشدار یکی از پزشکان عمومی مناطق محروم؛
یکی از پزشکان جوان مناطق محروم با ارسال پیامی به روزنامه‌ی آسیا از بی‌توجهی دولت نسبت به اعطای تسهیلات برای پزشکانِ مناطق محروم ابراز نگرانی کرد.
 
چرا الان زمان طلایی مهاجرت به کانادا است؟
علت محبوبیت کانادا برای مهاجرت؛
کانادا همواره جزو کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. هر ساله، تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. بازار مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری در این کشور هم بسیار داغ است. علت محبوبیت کانادا برای مهاجرت، به سیاست‌های این کشور در قبال مهاجران برمی‌گردد. کانادا برای جذاب مهاجر و اعطای شهروندی به بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا شرایط مهاجرت کاری، تحصیلی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، بسیار تسهیل شده است.
 
علت قتل هولناک رئیس بانک و خانواده اش در تهران
پشت پرده یک جنایت
کارآگاه اداره دهم پلیس آگاهی گفت: زن جوانی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت از به قتل رسیدن برادرش که مدیر یکی از بانک‌های غرب تهران بود، خبر داد و ..
 
عشق پسر نوجوان به زن ۶۰ ساله و ازدواج در بهترین هتل آفریقایی/خانواده پسر چندین هزار پوند هزینه کردند+عکس
در شهر تاشوان آفریقای جنوبی
در یکی از کشورهای آفریقایی، زن ۶۰ ساله با پسری ۸ ساله ازدواج کرد و خانواده پسر هزینه هنگفتی صرف مراسم عروسی کردند.
 
مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری – فواید بیمه عمر
فواید بیمه عمر
بیمه عمر یکی از بیمه های پر مزیت است که برای تمامی افراد به ویژه کودکان و بازنشستگان توصیه می گردد. برای اطلاع از تمامی مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.
 
سه بازی معروف بر پایه Pokemon Fire Red
بازی پوکمون
در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، بازی‌های پوکمون به عنوان یک پدیده فرهنگی و تجاری بزرگ به وجود آمدند و تاریخ بازی‌های ویدئویی را دگرگون کردند. این بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده، اصلی‌ترین تجربه برای طرفداران پوکمون بودند. این تجربه اکثراً بر روی کنسول‌های قدیمی مانند Game Boy و Game Boy Color ارائه می‌شد و باعث شد تا نسل‌های جوان در سراسر جهان در دنیای خیالی پوکمون‌ها سفری پرهیجان را آغاز کنند.
 
نظر خاص حجت‌الاسلام انصاریان درباره برخی ثروتمندان
حاشیه های یک سوال
حجت‌الاسلام حسین انصاریان در سخنانی عملکرد برخی ثروتمندان را توصیف کرد.
 
فرشور یا دیوار؟ مقایسه بزرگترین رسانه و قالیشویی های کشور [ +۳ ویژگی برتر!]
شستشوی فرش
راه های بسیار زیادی در باب محافظت از فرش ها و افزایش طول عمر آنها وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها از وقوع بسیاری از خسارات و هزینه های هنگفت تعمیرات فرش و قالیشویی جلوگیری کرد. با رعایت این نکات و قواعد اصولی در نگهداری فرش‌ها، می‌توانید زمان بسیار بیشتر و طولانی تری را برای ماندگاری و حفظ زیبایی فرش ها داشته باشید.
 
راز قتل هولناک دختر ۱۲ ساله به خاطر دوست پسر!
پشت پرده کشته شدن مهیا در شهریور امسال
در شهریور سال جاری روز حادثه «مهیا.ن» در خانه با پدر، عمو و برادرش تنها بود و این سه نفر همان روز متوجه ارتباط مهیا با یک پسر جوان می‌شوند و...
 
ویزای طلایی امارات چیست؟ + راهنمای اخذ اقامت طلایی دبی
گلدن ویزا
ویزای طلایی امارات چیست؟ ویزای طلایی امارات متحده عربی یکی از برنامه‌های جذب سرمایه خارجی در این کشور است. این راه به عنوان "برنامه سرمایه‌گذاری طلایی امارات" شناخته شده و به اختصار "ویزای طلایی" هم نامیده می‌شود.
 
۳ راهکار موثر بر متابولیسم بدن
داروهای لاغری را دور بریزید؛
عوامل زیادی از جمله جنسیت، سن، وزن و سبک زندگی روی متابولیسم شما تاثیر می‌گذارد. به طور طبیعی با افزایش سن، سرعت متابولیسم کاهش می‌یابد و پس از رژیم‌های غذایی دچار اختلال می‌شود.
 
هزینه سفر به دبی ۱۴۰۲ / برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟
صفر تا صد دبی
دبی در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های قابل توجهی که داشته توانسته به یکی از قطب‌های گردشگری دنیا در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. به طوری که می‌توان آن را عروس خاورمیانه نامید. گردشگران در سفر به دبی فرصت بهره‌مندی از هر تفریحی را بسته به سلیقه خود خواهند داشت. به طوری که مهم نیست عاشق خرید هستید و یا دوست دارید زمان خود را با گشت و گذار در بیابان‌ها و سافاری در دبی بگذرانید. همچنین شما می‌توانید به تماشای آسمان‌ خراش‌ها ایستاده و یا به آبتنی در سواحل زیبای آن مشغول شوید.
 
راهنمای سفر به خارج از کشور بدون تور در سال جدید
سفر خارجی
ایده سفر به خارج از کشور بدون تور برای کسانی که قبلا بارها تجربه سفر به مقاصد خارجی را با تور داشته‌اند می‌تواند جذاب باشد. چرا که آن‌ها قبلا سفر با تور را تجربه کرده و هم اکنون به دنبال تجربه‌های جدید‌ترین هستند. این کار می‌تواند بسته به شرایط مزایا و معایب متعددی به همراه داشته باشد.
 
چگونه با کمترین زمان در ترکیه اقامت دائم بگیریم
اخذ اقامت ترکیه
اغلب متقاضیان ایرانی مهاجرت، به‌دنبال روشی برای اقامت دائم در مقصد هستند. ترکیه یکی از کشور‌هایی است که از نظر فرهنگی شباهت‌های زیادی به ایران دارد. مخارج کم زندگی، تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا و دسترسی به بازار‌های جهانی و اروپا برای سرمایه‌گذاری این منطقه را به مقصد مناسبی برای ایرانیان تبدیل می‌کند. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه ابتدا شرایط، سرمایه، سن، سابقه کاری و مدرک تحصیلی متقاضی را مورد بررسی قرار دهد.
 
شـناسایی و مـعرفی فرصت‌های کارآفرینی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
بحران بیکاری به عنوان یک معضل، تمامی جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و گاها اثرات غیرقابل جبرانی بر جا می‌گذارد.
 
جنگل، فروشی نیست!
هشدارکارشناسان محیط زیست؛
کارشناسان محیط زیست سال‌هاست نسبت به جنگل‌هایی که طعمه منفعت‌طلبی شده و می‌شوند، هشدار داده‌اند. آتش ساخت‌وسازهایی که فی‌المثل در سالیان اخیر به جان جنگل‌های تاریخی هیرکانی افتاد، نمونه‌ای گویا در این‌باره است.
 
هدررفت ۱۵.۷ درصد آب شرب کشور
سخنگوی صنعت آب مطرح کرد:
سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ کیلومتر از خطوط آبرسانی در شبکه آب و فاضلاب کشور اصلاح و نوسازی می‌شود، افزود: «میزان واقعی هدررفت آب ناشی از فرسودگی شبکه آبرسانی ۱۵.۷ درصد است.»
 
دانشجویان به صورت «الکترونیکی» حضور و غیاب می‌شوند/جزئیات درباره آغاز سال تحصیلی و برگزاری کلاس ها
خبر مهم مقام وزارت علوم
مقام وزارت علوم گفت: سامانه مرکزی حضور و غیاب دانشجویان در وزارت علوم تدوین شده است و بر این اساس حضور و غیاب دانشجویان به صورت «الکترونیکی» انجام می‌شود.
 
بهترین مقاصد برای یک سفر پاییزی
سفر در پاییز
فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مناطق مختلف ایران است. از آنجا که بخش زیادی از اقلیم ایران گرم و خشک است، در نتیجه فصل پاییز بهترین ایام برای سفر به این مناطق به‌شمار می‌رود و در این فصل می‌توانید به شهرهای زیادی در ایران سفر کرده و لذت ببرید. از جنوب تا شمال و از شرق تا مرکز کشور، جاذبه‌های زیادی در انتظار شماست. در این مطلب بهترین مقاصد سفر برای پاییز را به شما معرفی خواهیم کرد و نکات لازم برای سفر پاییزی و بهترین روش حمل‌‍ونقل آن را معرفی می‌کنیم.
 
افرادی که خودکشی می کنند دارای چه ویژگی‌ مشترکی هستند؟
به بهانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی
افرادی که خودکشی می کنند در زمان مرگ دارای یک اختلال روانی مشترک و مشخص هستند.
 
در سوگِ بانوی فضیلت و اخلاق
مجلس یادبود با حضور پروفسور حسن امین برگزار شد؛
در این مجلس پروفسور حسن امین، فیلسوف، حقوقدان و استاد بازنشسته دانشگاه گلاسگو انگلستان به‌عنوان همدرس قدیمی استاد صدوقی سها در فلسفه و حقوق، خطابه کوتاه و مؤثری ایراد و ضمن آن مصیبت وارده را به استاد منوچهر صدوقی سها و بیت علامه محمدتقی جعفری تسلیت گفت.
 
راز قتل جنجالی ۷ مرد در مازندران فاش شد/زن ۵۶ ساله از شوهران سن بالا متنفر بود
قتل های سریالی یک زن قربانی خشونت
راز قتل های سریالی یک زن ۵۶ ساله که چهره ای پیرتر از سن واقعی اش دارد با اعتراف به کشتن ۷ مرد سالخورده‌ که همگی پشت سر هم، همسران وی بودند، فاش شد.
 
در باب یک رویه ناصواب
پروفسور سیدحسن امین فیلسوف و حقوقدان:
ضمن عرض ادب به پیشگاه سالار شهیدان حسین‌ بن علی، در اخبار دیدم که در آیین نوپدید سفر دسته‌جمعی شیعیان به نجف و کربلا برای اربعین، امسال هم مواردی دیده شد که بعضی زائران شیعه از پاکستان، جنازه درگذشتگان خود را برای دفن به کربلا آورده‌اند و مأموران عراقی به دلایل بهداشتی مانع آن شده‌اند.
 
دولت به وظایف خود در قبال مدارس دولتی عمل نکرده است
فرج کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان در گفت‌وگو با آسیا:
اندیشمندان حوزه جامعه‌شناسی سال‌هاست بر این مسئله تأکید کرده‌اند که پیش‌شرط یک جامعه عادلانه، فراهم آوردن فرصت‌های آموزشی برابر است.
 
فرار هر نخبه‌ای از کشور مثل این است که یک چاه نفت نابود شود
دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با آسیا:
اگر در گذشته، مهاجرت برای تحصیل یا فرصت‌های شغلی، دغدغه درصدی از دانشجویان و آن هم دانشجویان برتر بود، حال دامنه این بحران چنان فراگیر شده است که دیگر اقشار را هم به هر وسیله ممکن راهی دیارهای ناآشنا کرده است.
 
موج دوم کشته شدن زائران ایرانی اربعین در راه بازگشت از عراق
در اثر واژگونی چند خودرو
بر اثر واژگونی یک خودرو در محور مهران به ایلام ۴ زائر ایرانی کشته شدند.
 
معرفی سرزمین سوخاری شیراز + منو و اطلاعات تماس
مرغ سوخاری
امروزه طرفداران غذاهای فست فودی بسیار بیشتر از قبل شده است. بخشی از این غذاها مربوط به سوخاری‌ها هستند که معمولا در منوی اکثر فست فودها می‌توانید آنها را ببینید. اما در مقابل رستوران‌هایی نیز در جهان وجود دارند که به صورت تخصصی به سرو انواع سوخاری می‌پردازند. نمونه این مجموعه‌ها را در ایران هم داریم و سرزمین سوخاری شیراز یکی از آنهاست. در این مجموعه که شعبات مختلف آن در شهرهای دیگر نیز وجود دارد همه غذاها به صورت سوخاری شده بوده و با طعم و مزه‌های مختلف سرو می‌شوند.
 
زن ۵۶ ساله هفت مرد مسن را به قتل رساند!
کشتن مردان سالخورده و پولدار
زن ۵۶ ساله‌ای که پس از ازدواج با هفت مرد مسن و متمول که آنان را به قتل رساند، در محمودآباد دستگیر شد.
 
بی عدالتی در حق ضامن وام بانکی!
رنج‌نامه‌ای از طرف یک فعال اقتصادی به مقامات بانکی کشور :
یکی از مخاطبان وبسایت آسیانیوز، رونوشتی از نامه ارسالی خود به روسای قوه قضائیه، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، با موضوع «بی عدالتی دیگری در سیستم بانکی» برای ما ارسال کرده است. تحریریه آسیانیوز هم بدون رد یا تأیید محتوای این نامه و صرفاً جهت اجرای رسالتِ مطبوعاتی خود، به شرح زیر اقدام به بازنشر این نامه نموده است:
 
چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟
سفر به ترکیه
بهترین زمان برای سفر به ترکیه اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است. در واقع فصل بهار و پاییز را می توان مناسب ترین فصل برای سفر به ترکیه دانست. اگر هوای گرم و خنک بهاری را دوست دارید، بهار را انتخاب کنید و اگر رنگ های درختان پاییزی را با بادهای سرد را می پسندید، در پاییز به ترکیه سفر کنید.
 
لیست بهترین موسسه‌های مهاجرتی توسط برتر ویزا منتشر شد
انجام امور مهاجرت
امروزه که تب‌وتاب مهاجرت به خارج از کشور در ایران داغ شده یکی از مشکلات مهاجران انتخاب مؤسسه مهاجرتی مناسب برای انجام امور مهاجرت است؛ ازاین‌رو شناخت بهترین موسسه‌های مهاجرتی امری ضروری برای متقاضیان می‌باشد.
 
بهترین قیمت درب آکاردئونی را از کجا پیدا کنیم؟
راهکاری در برابر سرقت
قیمت درب حفاظ آکاردئونی بسته به نوع گل و متریال متفاوت است. به عنوان مثال حفاظ آکاردئونی ۳ گل در تابستان ۱۴۰۲ هر مترمربع حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان و حفاظ آکاردئونی ۵ گل سلطنتی هر مترمربع ۳ الی ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان فروخته می شود.
 
آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری
خبر مهم سازمان سنجش
برای داوطلبان کنکور سراسری که تا امروز برای انتخاب رشته اقدام نکرده اند، مهلت انتخاب رشته تمدید شد.
 
جزئیات تکان دهنده درباره مرگ دو کودک در بوستان زیتون تهران
روز گذشته دو کودک در پارک غرق شدند
یکی از کانال های خبری شهری از مرگ تکان دهنده دو کودک در پارک زیتون منطقه ۲۱ تهران خبر داد.
 
فوری/شنبه به جای پنج شنبه تعطیل می شود؟
آخرین وضعیت درباره تغییر تعطیلات آخر هفته
یک نماینده مجلس از افزایش امضاهای طرح افزایش تعطیلات آخر هفته خبر داده است.
 
انتخاب رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور سراسری آغاز شد+جزئیات
از امروز
سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
 
استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت تجمیعی در سامانه آیتول
تسویه آنلاین و سریع خلافی خودرو
آنلاین شدن فرآیند استعلام و پرداخت خلافی خودرو، یکی از کاربردیترین خدمات سامانه های خودرویی محسوب میشود، چرا که این خدمت امکان تسویه سریع و دقیق خلافی خودرو را برای مالکان خودرو فراهم کرده است.
 
آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد+جزئیات و لینک
در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مهرماه ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.
 
آغاز ثبت نام پذیرش دانشجوی دانشگاه پیام نور برای ترم مهر
خبر مهم معاون آموزشی دانشگاه
دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی برای ترم مهرماه در ۵۳۵۵ رشته محل دانشجو جذب می‌کند.
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ صفحه ۵ از ۱۰ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »