صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار اجتماعی

گونه «مهار نشدنی» ویروس کرونا شیوع یافت/لغو پروازهای اروپایی
به گزارش آسوشیتدپرس و گاردین
همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلستان، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اقدامی فوری، کلیه پروازهای ورودی از بریتانیا را لغو و ممنوع اعلام کردند.
 
🌹🌹پیام تبریک حسین دهقان به پرستاران 🌹🌹
تقارن شب یلدا با میلاد با سعادت اسطوره ی صبر حضرت زینب (سلام الله علیها)‌ و روز پرستار را خدمت همه ی هم میهنان عزیزم به ویژه پرستاران صبور و زحمتکش تبریک عرض می نمایم .
 
تشریح وضعیت محدودیت های تهران؛ ۲۹ و ۳۰ آذر و چگونگی تعطیلی صنوف
مصوبه ستاد ملی کرونا اعلام کرد:
طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت هشت شب تا 4 صبح ممنوع است.
 
قرنطینه در قاره سبز
کریسمس و محدویت های سخت کرونایی در اروپا
آنگلا مرکل، صدر اعظم و روسای دولت‌های محلی ۱۶ ایالت آلمان روز گذشته تصمیم گرفتند که برای کنترل موارد ابتلا به ویروس کرونا که در هفته‌های اخیر افزایش یافته مقررات قرنطینه را در سراسر آلمان به اجرا بگذارند و همچنین در سراسر اروپا نیز محدویت ها و قرنطینه های سخت گیرانه آغاز شده است.
 
مردم باید یلدای امسال را نادیده بگیرند
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا:
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا امروز با اشاره به تداوم اجرای طرح منع تردد شبانه و طرح ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی از مردم خواست که «از شب یلدای امسال بگذرند».
 
قتل ناموسی وفا عبدالله‌زاده در سردشت
به دست برادر و برادرزاده‌اش
یک زن جوان با نام وفا عبدالله‌زاده در سردشت در سردشت به دلایل ناموسی به دست برادر و برادرزاده‌اش به قتل رسیده است.
 
محکومیت ده ساله برای سحر تبر (فاطمه خویشوند)
به اتهام معاونت در فساد فی‌الارض
فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که به این حکم اعتراض کرده است.
 
کرونا و بیکاری/ کارگران چشم انتظار بیمه و معیشت
تبعات بدهی دولت به تامین اجتماعی و نابسامانی کارگری در ایران
با گذشت بیش از ده ماه از شیوع کرونا در کشور، نه تنها مستمری یا مقرری فراگیر به همه شهروندان پرداخت نمی‌شود بلکه مستمری بیمه بیکاری که بخش اصلی حقوق قانونی کارگران طبق قانون اساسی، قانون کار و نظام تامین اجتماعی است، هنوز به‌طور مناسب، به موقع و به میزان کافی پرداخت نمی‌شود.
 
تعداد بیشتر جانباختگان کرونایی در تهران/کاهش اندک شیوع کرونا در ایران
براساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت
براساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت ایران که امروز اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
 
40 هزار پرستار به قرنطینه رفته اند/فوت 84 پرستار در اثر کرونا
معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران خبر داد:
معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران، با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار پرستار به علت ابتلا به کرونا از سیستم درمانی کشور خارج شده و به قرنطینه رفته‌اند گفت: «فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.»
 
آزار جنسی زنان دارای معلولیت/چرا این زنان نمی‌توانند «نه» بگویند؟!
گزارشی درباره خشونت علیه زنان استثنایی
خشونت علیه زنان دارای معلولیت به ندرت گزارش می‌شود و هنگامی هم که گزارش می‌شوند، موانع متعددی اجرای عدالت را تهدید می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد مسئولان اجرای قانون، ابزار و تجهیزات لازم برای مقابله با خشونت علیه این زنان را ندارند.
 
اپیدمی را هم نتوانستیم کنترل کنیم!
عضو ستاد مقابله با کرونا در تهران:
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، یک عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: «حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».
 
سومین نامه «کوین ترودو» به روزنامه آسیا از داخل زندان/قانون 68 ثانیه چیست؟
افشای رازهایی درباره زندگی از زبان یک نویسنده و کارآفرین
سومین نامه از «کوین ترودو» بــه طــور اختصاصــی از داخل زندان برای روزنامه آسیا فرستاده شد که در بخشی از آن نویسنده از قانونی به عنوان یکی از بزرگترین رازها نام برده است که مردم را برای رسیدن به خواسته هایشان یاری می‌رساند.
 
افشای پنهانکاری چین درباره کرونا
در اولین سالگرد شیوع کووید19
یک سال پس از آغاز شیوع کرونا در چین، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با عنوان «پرونده‌های ووهان» بر اساس اسناد محرمانه‌ای که از داخل چین به دست آورده، چگونگی پنهانکاری و عدم شفافیت دولت پکن درباره مدیریت این همه‌گیری در هفته‌ها و ماه‌های آغازین آن را شرح داده است.
 
والدین خواهان تولدهای تقویمی مجرم هستند!
وکیل پایه یک دادگستری:
اگر پزشک، ماما و والدین با وجود اینکه می‌دانند تاریخ زایمان را جابجا کنند جنین آسیب می‌بیند و حتی ممکن است مُرده به دنیا بیاید، اما به بهانه به دنیا آمدن در یک تاریخ رُند این کار را انجام دهند، مجازات می شوند.
 
تعطیلی سراسری ادارات دولتی در هفته آینده/حضور در سازمان ها به ضرورت است
به دنبال شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر در ایران
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.
 
بحران کرونا؛ فروپاشی روانی، ابتلا و فوت کادر درمان در کشور
براساس اظهارات کارشناسان آماری و روانشناسان
در حالی که آمار رسمی ابتلای روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر به کرونا در ایران همچنان ثابت باقی مانده، هشدارها درباره خستگی جسمی کادر درمان و فروپاشی روحی و روانی آن‌ها در رسیدگی به بیماران ادامه دارد.
 
تهران نخستین شهر جهان با گران ترین مخارج زندگی شد
گزارش سالانه اکونومیست:
مجله اکونومیست در گزارش سالانه خود درباره افزایش قیمت کالاهای مصرفی در شهرهای مختلف جهان متاثر از بحران کرونا، بیشترین افزایش مخارج زندگی را مربوط به تهران عنوان کرد.
 
کارگران به دلیل ترس از بیکاری ابتلا به کرونا را انکار می کنند
دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان:
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
 
آموزش آنلاین و کندی اینترنت؛ خستگی و فشار مضاعف
اظهارات رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین:
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین با اشاره به تاکید این سند بر ابعاد آموزش الکترونیکی گفت: کندی اینترنت فشار مضاعفی به معلمان و دانش‌آموزان وارد کرده است.
 
تعطیلی تهران و منع تردد شبانه!
براساس اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که بر اساس مصوبه این ستاد از روز شنبه اول آذر، ۱۵۰ کلان‌شهر ایران از جمله تهران به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.
 
«بیمه بیکاری» بیکاران چه وقت محقق می شود؟/امروز زمان بحران است
نگاهی به وضعیت این روزهای دریافت بیمه بیکاری
این پرسش برای جامعه سرگردان بیکاران به وجود آمده است که تکلیف هزاران نفری که به دلیل رکود اقتصادی از انتهای سال گذشته تا امروز، گروه گروه بیکار شده‌اند یا خواهند شد، چیست؟
 
آتش کرونا دامن هیات دولت را گرفت
وزیر بهداشت:
سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به «ساده‌اندیشی عده‌ای» از دولتمردان ایران در زمان آغاز شیوع کرونا در زمستان گذشته گفت: «آن زمان در جلسات دولت گفتم نگران روزی هستم که آتش این بیماری دامن تک‌تک اعضای هیات دولت را بگیرد که گرفت.»
 
تهران در آستانه تعطیلی کامل
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت:
نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت با بیان اینکه وضعیت تهران از نظر شیوع کرونا بحرانی است، خبر داد که موضوع تعطیلی کامل و دو هفته‌ای استان تهران در آستانه تایید نهایی است.
 
اخراج پزشک متخصص‌ از ستاد کرونا به دلیل مخالفت با مقامات غیرمتخصص
با وجود نگرانی از روزافزونی آمار مرگ و میر کرونا
با رسیدن آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در ایران به بیش از 450 نفر، محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص آی‌سی‌یو، فاش کرد که به دلیل مخالفت با نظرات مسئولان عذر او را از کمیته علمی ستاد کرونا خواسته‌اند؛ این در حالی است که چندی پیش دکتر هاشمیان، با انتشار ویدئویی کوتاه به آثار مثبت داروی خوراکی فاویپراویر(Favipiravir) اشاره کرد و از وزارت بهداشت انتقادی را بیان داشت که چرا با تجویز این دارو از سوی پزشکان موافقت نمی‌کند و با این ممانعت موجب دسترسی ناکافی بیمارستان‌ها و پزشکان به این دارو شده است.
 
«تعطیلی دو یا سه هفته‌ای» دستگاه‌های دولتی در شهرهای بزرگ
تصمیم احتمالی و پیشنهاد عضو ستاد ملی مقابله با کرونا
عضو ستاد ملی مقابله با کرونای ایران امروز، ضمن اشاره به ناکارآمدی طرح محدودیت ساعتی کسب ‌و کار تاکید کرد که قطع زنجیره کرونا فقط با تعطیلی کامل و سه هفته‌ای همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.
 
اختلال در اینترنت/مردم به ستوه آمده اند
کندی اینترنت صدای بسیاری از کاربران را درآورده است
در حالی که مشکلات کندی و قطعی اینترنت صدای بسیاری از کاربران را درآورده است؛ مسئولان هر بار که مورد پرسش قرار می‌گیرند موضوع را محدود به اختلالات مقطعی فنی می‌‌دانند.
 
زنان ایرانی، آمریکایی در سیاست آمریکایی چه کردند؟
نگاهی به فعالیت های چند زن ایرانی تبار در ایالات متحده
برخی زنان ایرانی تبار آمریکایی که به دلایلی به دلیل مهاجرت خود یا خانواده شان هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند، نقش های کلیدی و تعیین کننده ای در برخی کرسی های سیاسی اجتماعی ایالات متحده ایفا کرده اند.
 
۶۵ رییس دانشگاه برای تعطیلی سراسری ایران نامه نوشتند
به وزیر بهداشت:
رؤسای ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار تعطیلی حداقل دوهفته‌ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری شدند.
 
«کوین ترودو» در نامه ای به آسیانیوز، راز «گروه های مخفی» را افشا کرد !
نوشته دیگر کوین ترودو از داخل زندان
«کوین ترودو» نوشته ای را بــه طــور اختصاصــی از داخل زندان برای آسیانیوز فرستاده که در آن درباره آموزه‌های گروه های مخفی موفقیت و راه های رسیدن به آنها توضیحاتی را ارایه داده است.
 
شهرهای پرجمعیت از 6 بعدازظهر تعطیل شدند/ادامه محدودیت ها تا 20 آذر
در پی اعمال محدودیت های کرونایی
در تازه‌ترین اقدام برای کنترل شیوع کرونا، رئیس جمهور از کاهش ساعت کار برخی مشاغل به شش بعدازظهر در تهران، مراکز استان‌ و شهرهای پرجمعیت از روز سه‌شنبه، ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر خبر داد.
 
۱۸ هزار تهرانی در اثر کرونا جان باختند
رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران:
رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران روز شنبه، از جان باختن ۱۷ هزار و ۷۵۴ نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا در ماه‌های گذشته خبر داد.
 
موموهای ترسناک ایرانی چه کسانی هستند؟
اظهاراتی از یک مقام پلیس سایبری
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: مومو یک چالش مشخص نیست، بلکه فضای شیطنت‌ها و آزار و اذیت گروه‌های همسال است.
 
مرگ های کرونایی ایران؛ فراتر از ۴۰۰ نفر در یک روز
براساس آخرین آمار رسمی
بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۰۶ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۸ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام شد.
 
فاجعه کرونا و ثبت بیشترین آمار روزانه جانباختگان/انتظار مردم برای تعطیلی پایتخت
براساس اظهارات مسوولان پزشکی و وزارت بهداشت
در حالی که بالاترین آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران طی شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید، مردم تهران در انتظار تصمیم برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت هستند.
 
مصرف شیشه و اختلال در رابطه جنسی!
هشدار بهزیستی:
یک مدیر سازمان بهزیستی گفته است که افزایش میزان مصرف «مواد صنعتی» توسط برخی زوج‌های جوان «جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی»، نگران‌کننده است.
 
افزایش کشته های کرونا «صددرصد»ی شد/اضافه شدن آرامستان های جدید در تهران
عضو شورای شهر تهران:
یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.
 
۹۰۰ کشته در روز؛ اگر کشور قرنطینه نشود!/ایمنی توده ای غیر اخلاقی است
اظهارات جدید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری:
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
 
ماجرای تعطیل نشدن دو هفته ای تهران چیست؟
جلسه حوزه سلامت استان تهران بر قرنطینه شدن پایتخت تاکید کردند
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
 
جدال تهرانی ها با مرگ/کرونا و آلودگی هوا به جان پایتخت افتادند
در پی ادامه آلودگی هوا در شهرهای پر جمعیت
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
 
جشن مذهبی مشهد جنایت بود
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
 
فاجعه کرونایی ایران با اعلام چهار برابری فوتی ها نسبت به آمار رسمی/کشور باید «آرایش جنگی» بگیرد
اظهارات امروز یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران:
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
 
انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
گزارشی درباره حذف لباس زنان به صورت دیجیتالی
براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.
 
آیا قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی را می دانیم؟
رمز و رازهای روابط زن و شوهری
قهر کردن یک نوع خشم و عصبانیت موذیانه است که می تواند به روابط آسیب جدی بزند.
 
پزشک ستاد ملی کرونا فوتی های ایران را 2/5 برابر آمار رسمی بیان کرد
روایت دکتر مسعود مردانی از آمار واقعی مرگ و میر کرونا
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
 
«انسولین» نایاب شد
اعتراض گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی به کمبود دارو
هشت ماه پس از بروز نخستین کاستی‌های انسولین در داروخانه‌های ایران، کمیاب و نایاب شدن این داروی حیاتی برای بیماران مبتلا به دیابت طی هفته‌ گذشته، موجب اعتراض گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ «انسولین نیست» شد.
 
خودکشی کودکی دیگر در اثر فقر
مقام های استان بوشهر خبر دادند:
دو مقام استان بوشهر از خودکشی یک نوجوان که به دلیل فقر و زندانی بودن پدرش ترک تحصیل کرده و به کار در یک سنگ‌فروشی مشغول بود به عنوان دومین مورد از خودکشی کودکان و نوجوانان در این استان در کمتر از یک هفته خبر دادند.
 
ابتلای ۵ هزار نفر در روز؛ مرگ مبتلایان خانگی جزو آمار فوتی کرونا نیست
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
 
هشدار نظام پزشکی درباره مرگ و میرهای کرونایی/در پنج شهر ایران تردد ممنوع شد
آخرین وضعیت محدودیت های کرونایی در کشور
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
 
تهران ۲ تا ۳ هفته‌ تعطیل شود/مقابله با آمار زیاد فوتی های کرونایی
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران برای «پایان دادن به آمار بالای فوتی‌های کرونا» در این شهر شد.
 
فرسودگی عاطفی چیست؟/مقابله با «فشار روانی»بیش از حد و طولانی
به بهانه 10 اکتبر؛ روز جهانی سلامت روان
ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی می‌تواند مانع از اضمحلال عاطفی شود؛ بدان معنی که افراد در احساس خستگی یا احساس تحمل فشار، بی‌حالی، در کار غرق شدند و فکر اینکه کارها چنان پایان‌ناپذیر که راه فراری باقی نمانده است و چطور می شود در احوال امروز و مشکلات زندگی با کرونا شاد بود؟ ممکن است در آستانه فرسودگی عاطفی قرار گرفته باشند.
 
تهران همچنان در محدودیت کرونایی و پذیرش نشدن بیماران غیراورژانسی
آیا قرنطینه در پایتخت اجرا می شود؟
تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که برای مهار کرونا در تهران وضع شده به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است و از سویی تراکم بیماران در بیمارستان‌ها باعث شده پذیرش بیماران غیراورژانسی ممنوع شود.
 
نامه به وزیر بهداشت برای تعطیل شدن یک هفته دیگر تهران
فرمانده عملیات مدیریت کرونا خواستار محدودیت شد
علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران، در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تمدید محدودیت های کرونایی در این شهر به مدت حداقل یک هفته دیگر تا ۲۵ مهرماه شد.
 
تهران خواستار تعطیلی شد!
درخواست فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، خواستار تعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل تهران با هدف مهار کرونا در پایتخت شد.
 
سیدمحمدهادی طلوعی، کارآفرین برتر کشور در سال ۹۷
یکی از کارآفرینان و سخنوران برتر ایران؛
سیدمحمدهادی طلوعی در حال حاضر یکی از کارآفرینان و سخنوران برتر ایران است و بیش از دهها جایزه و لوح تقدیر از مراکز علمی و پژوهشی کشور را دریافت نموده است.همچنین وی در سال ۹۷ به عنوان جوان ترین چهره ماندگار کشور در بخش کارآفرینی و مدیریت انتخاب و موفق به دریافت تندیس شدند.
 
آیا اینستاگرام تا دو هفته دیگر فیلتر می‌شود؟
ادعای برخی منابع خبری
برخی گزارش ها حاکی است که فعالان حوزه استارتاپ از احتمال فیلترینگ اینستاگرام تا دو هفته آینده در ایران خبر داده‌اند.
 
دانش آموزان؛ ناقلان اصلی کرونا/بیشترین مرگ های کرونا در تهران و تبریز
مرگ و میر بی حد و مرز کرونایی در کشور
معاون دانشجویی وزیر بهداشت گفت: ۱۵۸ شهر کشور در شرایط قرمز کرونا قرار دارند و فوتی در دانش‌آموزان به ندرت اتفاق افتاده اما آنچه که مهم است این بوده که دانش آموزان ناقلان خوبی هستند.
 
فروش بیشتر کالای خانگی با ارایه مجوز/انواع کسب و کار پردرآمد
محبوبه مظاهری؛کسب و کار خانگی(قسمت سوم)/یادداشت
کسب و کار خانگی می تواند تحت نظارت سازمانی باشد و هر فردی که می تواند که کالایی را در خانه تولید کند، برای فروش کالا و براساس نوع کالای تولیدی به مجوز نیاز دارد.
 
تهران کاملا در «بحران»/درگذشت ۱۲ هزار نفر در پایتخت
اظهارات جدید رئیس ستاد مقابله با کرونا:
رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: پایتخت ایران در وضعیت کاملا بحرانی قرار دارد و باید محدودیت‌های یک‌هفته‌ای اعمال شود.
 
توصیه های حقوقی آزار جنسی در محل کار چیست؟
رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران مطرح کرد:
رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، آزار جنسی در محیط کار را پدیده شایعی دانست و گفت حدود ۴۰ درصد زنان در محیط کار هدف آزار قرار می گیرند.
 
تکلیف مستاجر در صورت فروش ملک چیست؟
وضعیت حقوقی در صورت فروخته شدن ملک:
برخی از مستاجران هنگام تصمیم فروش خانه توسط صاحبخانه گمان می کنند که امنیت سکونت آنها مختل می شود؛ در حالی که قرارداد او با مستاجر به قوت خود باقیست.
 
چطور با ترس و ناامیدی روزگار کرونایی مقابله کنیم؟
محبوبه مظاهری/کسب و کار خانگی(قسمت نخست)/یادداشت
افرادی که شرایط خانوادگی طبیعی و مناسب و ارتباطات خانوادگی دوستانه و سازنده دارند، خانه نشینی اجباری و دور شدن از محیط کار، دوستان، تفریح و معاشرت ها سخت است و انتخاب مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی برای گذران وقت و کسب درآمد و حفظ ارتباطات اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.
 
اجرای طرح «برخورد با بدحجابی» در پیاده‌روها و پاساژ‌ها
جانشین فرمانده پلیس ایران خبر داد:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، گفته است در طرح‌های ناظر ۳ و ۴ با کسانی که در تفرجگاه‌ها، پیاده‌روها و فضای مجازی حجاب را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.
 
احتمال قطع انگشتان چهار جوان در زندان ارومیه
از جانب نهادهای حقوق بشری
ابلاغ اجرای حکم قطع انگشتان دست چند متهم در زندان ارومیه ایران سبب نگرانی و احتمال اجرای هر لحظه آن سبب نگرانی های جامعه حقوق بشری شده است.
 
برپایی نماز جمعه تهران در وضعیت قرمز
در همه شهرستان ها با وجود کرونا:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری نماز جمعه این هفته این استان، در همه نقاط و شهرستان‌ها جز ورامین خبر داد.
 
ازدواج‌های سفید و سقط های غیرقانونی/فقر دلیل اصلی ازدواج نامعتبر است
بنا بر دیدگاه های برخی کارشناسان:
پدیده ازدواج سفید در کشور ما یک روند رو به افزایش است که یکی از علت‌های مهم آن مشکلات اقتصادی است.
 
بیمارستان ته خط کرونا است
هشدار معاون کل وزارت بهداشت ایران:
معاون کل وزارت بهداشت ایران،به مردم هشدار داد که بیمارستان جای مقابله با ویروس کرونا نیست، بلکه بیمارستان ته خط و انتهای رودخانه است.
 
محمد علی نجفی قتل عمد کرده است
هیئت عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد
هیئت عمومی دیوان عالی کشور در نشست روز سه‌شنبه خود اتهام قتل عمد علیه محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران را تأیید کرد.
 
زنان و مردانی که پس انداز ندارند!
براساس نتایج برخی نظرسنجی
نتایج تازه ترین نظرسنجی ایسپا نشان می دهد 42.2 درصد زنان و 36.2 درصد مردان گفته اند که پس انداز ندارند.
 
سلبریتی ها درباره پول های واریزی مردم به زلزله زدگان پاسخگو باشند
مدیر کل بحران استان کرمانشاه:
مدیر کل بحران استان کرمانشاه گفت: ما از میزان مبلغی که مردم به حساب سلبریتی ها واریز کردند و اینکه این پول را کجا هزینه کردند اطلاعی نداریم.
 
لازم نیست دانش‌آموزان به مدرسه بروند
وزیر آموزش و پرورش:
حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچکس مجاز نیست دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند.
 
عاقبت مرگبار اعتماد به نهنگ آبی در دریا!
عصر دیرور
چند جوان شهرستانی که به محمودآباد مازندران سفر کرده بودند با هدف شرکت در اجرای فینال بازی «نهنگ آبی» عصر دیروز خود را تسلیم امواج دریا کردند.
 
فروپاشی نظام سلامت در ایران!
هشدار وزیر بهداشت ایران
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود احتمال فرو ریختن اقتصاد نظام سلامت در کشور هشدار داده است و گفته است اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب‌آوری خدمتگزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود، اقتصادی برپا نخواهد ماند.
 
جلوی بازگشایی حضوری همه مدارس را بگیرید!/حضور فیزیکی دانش آموز در کلاس یعنی فاجعه انسانی
درخواست فوری رئیس سازمان نظام پزشکی ستاد ملی مبارزه با کرونا
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست از بازگشایی حضوری همه مدارس در کلیه مناطق کشور جلوگیری کنند.
 
کارزار مدلینگ مجازی و فریب دختران
روایتی از کلاهبرداری های اخیر
این روزها کارزار مدلینگ مجازی داغ شده است و سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی به خصوص دختران جوان در پوشش برای مدلینگ شکل گرفته است.
 
شیر؛ منبع غنی کلسیم/اظهارات غیر علمی به سلامتی مردم آسیب می زند
واکنش وزارت بهداشت به ادعای مضرات "شیر" برای استخوان
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در واکنش به ادعای مضر بودن مصرف شیر و لبنیات که در یکی از شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد، ضمن رد این ادعا گفت: چنین اظهاراتی مغایر با سیاستهای نظام سلامت است و تضعیف سیاست‌های وزارت بهداشت برای سلامت مردم را سبب می‌شود.
 
دانش آموزان بی بضاعت باید گوشی هوشمند داشته باشند
یک نماینده مجلس مطرح کرد
«سامانه شاد» سامانه خوبی است اما باید زیر ساخت استفاده لازم در کشور برایش فراهم شود و باید پشتیبانی قوی داشته باشد و اینترنت و امکانات در مدارس سطح کشور به خصوص روستاها وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.
 
رییس بنیاد مستضعفان: روستاییان گفتند شما زمین خوار هستید!
در ادامه درگیری اهالی روستای ابوالفضل با بنیاد مستضعفان
رییس سازمان بنیاد مستضعفان گفت: شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند اینها زمین خوار هستند، در حالیکه این تصمیمی است که استان گرفته است.
 
شعار معترضان لندنی: کرونا دروغی بزرگ و سازماندهی بیل گیتس است
تظاهرات 10 هزار نفری لندنی‌ها
جمعیت عظیم ضد واکسن به رهبری David Icke در لندن تاکید کردند ویروس کرونا دروغی بزرگ بوده و به صورت جهانی توسط بیل گیتس سازماندهی شده است.
 
اپلیکیشن شاد رایگان می شود؟
به بهانه آغاز سال تحصیلی
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره آخرین مذاکرات آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات برای رایگان شدن اینترنت جهت استفاده از شبکه شاد گفت: در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا هزینه‌ای که جهت استفاده از اپلیکیشن شاد صرف می‌شود را به صفر برسانیم تا این شبکه رایگان شود
 
عرضه ماسک در سوپرمارکت به جای داروخانه!
گلایه رییس انجمن داروسازان تهران
رییس انجمن داروسازان تهران گفت: جامعه داروسازی گلایه مند است که نباید در هر مغازه و ایستگاه مترو، ماسک و عفونی‌کننده با هر قیمتی و بدون کیفیت عرضه ‌شود.
 
علت خودکشی دختر و پسر شهرستانی در هتل اسپیناس چیست؟
در طبقه ششم هتلی در تهران
دختر و پسر جوان شهرستانی در هتل اسپیناس پالاس تهران به زندگی خود پایان دادند و راز این خودکشی هنوز مشخص نیست.
 
مسوولان می گویند بروید سفر! بازگشت تان هم با ما!
یکطرفه کردن جاده های شمال یعنی
اعلام یکطرفه شدن جاده‌های هراز و کندوان در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط راهنمائی و رانندگی کشور، با تأکیدهای مکرر مسئولین ستاد مقابله با کرونا مبنی بر خودداری مردم از سفر به مازندران در تضاد است.
 
کرونا فقط فقرا را می کشد/سیاستمداران با زندگی مردم کاری ندارند
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ساسکس:
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ساسکس گفت: کرونا برای اغنیا فرصت خلوت کردن با خود است. فرصت با خانواده نشستن و احتمالاً تفریحات شیکی مثل یوگا اما برای کارگران نیروی مرگ مضاعف است. شما اگر در روز صد دلار درآمد داشته باشید، می‌توانید با نصف آن و احتمالاً کم کردن خودکار مخارجی چون سینما و مراکز خرید؛ زندگی متوسط و آرامتان را ادامه دهید، اما با روزی یک دلار مجیورید بر سر جانتان و سلامتی خودتان قمار کنید.
 
شهرداری با هیات فرق دارد!
در برنامه تلویزیونی مطرح شد:
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در یک برنامه تلویزیونی به مجری گفت که شهرداری با هیات فرق دارد، ما تدریجی شهر را سیاهپوش می‌کنیم.
 
پایان تلخ زندگی دانش‌آموز ممتاز تهرانی در کنکور کرونایی!
روز پنج شنبه 30 مرداد
داوطلب 19 ساله کنکور که امیدوار بوده در کنکور ریاضی موفق شود، وقتی از آزمون احساس رضایت نداشته، تصمیم گرفته تا به زندگی‌اش پایان بدهد
 
غیبت ۱۲ هزار داوطلب در کنکور زبان
در آزمون 99
بیش از ۱۲ هزار داوطلب امسال در کنکور رشته زبان حضور نیافتند.
 
اجرای طرح ترافیک از هفته نخست شهریور در پایتخت
به گفته رئیس پلیس راهور تهران
رئیس پلیس راهور تهران گفت: اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از روز شنبه به حالت قبل بر می گردد.
 
«بارون» قد کشید!
در نگاه رسانه ها
قد کشیدن «بارون ترامپ» پسر کوچک و 14 ساله دونالد ترامپ توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.
 
افزایش 3 برابری حق مسکن کارگری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حق مسکن کارگری را از صد به سیصد هزار تومان افزایش یافته است.
 
امسال؛ سخت ترین پاییز معاصر در پایتخت!
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران مطرح کرد
پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر خواهد بود و این موضوع صرفاً مربوط به کشور ما نیست.
 
نامگذاری 2 خیابان برای روزنامه نگارانی که در اثر کرونا جان باختند
در شورای شهر تصویب شد
نامگذاری 2 خیابان برای روزنامه نگارانی که در اثر کرونا جان باختند، در شورای شهر تصویب شد.
 
نان در برخی شهرها گران شد
علی رغم ادعای وزارت صمت
برخی شهرها خبر از مجوز گران‌ شدن نان می دهند؛ در حالی که وزارت صمت می گوید مجوزی برای گران کردن نان صادر نکرده است.
 
برادر کوچکتر ترامپ درگذشت
در اثر بیماری
رابرت ترامپ، برادر جوان‌تر دونالد ترامپ در سن ۷۱ سالگی درگذشت.
 
امکان آلوده شدن جارو برقی به کرونا وجود دارد
به گفته محققان موسسه ملی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران
محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: چنانچه از جارو برقی برای گردگیری و تمیز کردن سطوح آلوده در منزل استفاده می‌شود، احتمال آلوده شدن آن به ویروس کرونا وجود دارد.
 
زندگی امن و با عزت برای جوانان جهان
دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی جوانان مطرح کرد
دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی جوانان، رهبران و بزرگسالان دنیا را جهت انجام هر کار ممکنی برای برخورداری جوانان جهان از زندگی امن و باعزت فرا خواند.
 
59 داوطلب کنکور سراسری کرونایی هستند
سخنگوی سازمان سنجش آموزش:
۵۹ بیمار کرونایی داوطلب شرکت در آزمون سراسری ۹۹ هستند.
 
اعلام جزییات طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار
از سوی مجلس اعلام شد
براساس طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار ماهانه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود و سرپرست فرصت دارد تا پایان ماه آن را مصرف کند.
 
آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور؛ نیمه حضوری و تلویزیونی یا شبکه شاد؟
وزیر آموزش و پرورش درباره سال تحصیلی جدید سخن گفت
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره ابتدایی به دنبال حافظه محوری نیستیم، اظهار کرد: شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور قطعی است.
 
حقوق متناسب‌سازی شده بازنشستگان از مرداد پرداخت می شود
مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی:
حقوق متناسب‌سازی شده بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مرداد ماه سال جاری پرداخت می شود
 
خرید خرگوش برای یوزپلنگ‌ها!
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش هشدارهایی داد
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت:انوع زیستی ایران یک ثروت ملی و خدادادی است که آحاد ملت ایران باید از آن حفاظت کنند.
 
زمان برپایی آزمون سراسری اعلام شد
براساس بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت
بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت مبتنی بر آن شد که آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور برگزار شود.
 
ابتلای نیمی از پزشکان متخصص مشهد به کرونا
تاکنون 17 نفر از تیم پزشکی مشهد شهید خدمت شده اند
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از پزشکان متخصص عضو گروه عفونی این دانشگاه حین خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به این بیماری مبتلا شدند.
 
هیچ اداره ای حق شکایت از خبرنگاران را ندارد
خبرنگار خرمشهری توئیت کرده است:
خبرنگار خرمشهری توئیت کرده است به گفته فرماندار خرمشهر، هیچ اداره ای حق طرح شکایت از خبرنگاران را ندارد
 
لباس، تجمیع همه هنرهاست
گفت و گو با فرامرز فرمانی؛ طراح لباس و استایلیست
فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست از آن دسته طراحان لباس در کشورمان است که براساس ذوق و سلیقه و نگاه خاصی که به طراحی لباس و به قول خودش اهمیت زیبایی پارچه و رنگ دارد، شاید بتواند جای ایرج پاکزاد را پر بکند یا غیر از ایران، کارش را در عرصه بین المللی عرضه کند. با وی گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:
 
ارسال 15 تن مواد غذایی به بیروت
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خبر داد
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تحویل محموله کمک‌های بشردوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل 15 تُن ۱۵ موادغذایی برای توزیع در میان آسیب دیدگان و متاثرین از حادثه انفجار اخیر بندر بیروت به صلیب سرخ لبنان خبر داد
 
برپایی مراسم روز خبرنگار در "عمارت مسعودیه"
با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران
مراسمی به بهانه روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران عرصه شهری و اقتصادی، روز گدشته با حضور معاون برنامه ریزی، توسعه و امور شورای شهرداری تهران و شهردار منطقه 12 تهران در "عمارت مسعودیه" برگزار شد.
 
طرح ترافیک هفته آینده لغو می شود
معاون شهردار تهران خبر داد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تهران در هفته آینده در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد
 
ازدواج جوان‌ترین نخست وزیر زن دنیا
برگزاری جشن عروسی خصوصی نخست وزیر فنلاند
"سانا مارین"، نخست‌وزیر 34 ساله فنلاند که لقب جوان‌ترین نخست وزیر زن دنیا را دارد، در یک جشن خصوصی ازدواج کرد
 
"روزنامه نگاری جدید"با کرونا آمد
شماره دوم فصلنامه "روزنامه نگاری جدید" منتشر شد
شماره تازه فصلنامه "روزنامه نگاری جدید" (نشریه تخصصی حوزه رسانه و روزنامه نگاری) منتشر شد. موضوع اصلی شماره دوم این نشریه درباره "روزنامه نگاری و کرونا"ست.
 
هشیارانه تاب بیاوریم؛ در بحران کرونا و اقتصاد!
با یک روانشناس بالینی؛ درباره راهکار مقابله با بحران های کرونایی
دگرگونی ساز و‌کار فردی، اجتماعی و اقتصادی در اثر بیماری اپیدمی کرونا ‌و مشخص نبودن دامنه و ادامه دار شدن این بیماری، سبب شد تا با حمیدرضا موسوی، روانشناس بالینی و مشاور مرکز درمانی «مازلو»، درباره راهکارهایی امکان پذیر در زندگی امروز مردم ایران، در مواجهه با این بیماری، بحران های اقتصادی سال های اخیر و تغییرات اجتناب ناپذیر در حداقل های زندگی این روزهای مردم، گفت و گویی انجام دهیم که در ادامه می خوانید:
 
عبدالعلی مظفریان 
به قتل رسید!
به گزارش خبرگزاری ها عبدالعلی مظفریان، جواهر فروش مشهور تهرانی به قتل رسید.گفته شد قاتلان جواهر ها و خودروی این مرد 78 ساله را با خود بردند.
 
باید با خرد جمعی کانون را اداره کنیم
ابراهیم اسماعیلی هریسی در گفت و گو با آسیا گفت
آقای ابراهیم اسماعیلی هریسی، وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق مهندسی است. ایشان تاکنون در سمتهای مختلفی فعالیت داشتهاند که از جمله آنها میتوان به عضو بنیاد بینالمللی هیأتهای حلّ اختلاف، داور مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عضو کارگروههای تدوین قانون برگزاری مناقصات و اصلاح شرایط عمومی پیمان اشاره کرد. در ادامه گفتگوی ایشان با روزنامهی آسیا را میخوانیم.
 
علیرضا ایزدی مدیرکل حوزه وزارت میراث شد
ازسوی علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:
علیرضا ایزدی، از سوی علی‌اصغر مونسان-وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی-به سمت مدیرکل حوزه وزارت و امور بین الملل منصوب شد.
 
احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد
رئیس اتاق اصناف تهران؛
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در صورتی که شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد احتمالا اصناف پرخطر پایتخت از اول خرداد ماه سالجاری بازگشایی می شود.
 
والری ژیسکار دستن ۹۲ ساله متهم به آزار جنسی شد!
رئیس جمهور پیشین فرانسه متهم به آزار جنسی
والری ژیسکار دستن رئیس جمهور پیشین فرانسه در ۹۲ سالگی به آزار جنسی متهم شد
 
صدور «ویزای شینگن» برای ایرانیان در تهران ادامه دارد
درخواست ویزای شینگن
سفارتخانه های آلمان، ایتالیا و فرانسه در تهران بیشترین متقاضی درخواست ویزا را در سال ۲۰۱۹ میلادی داشته اند.
 
صدا و سیما به فرکانس های 700 و 800 نیازی ندارد
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات؛
در تمام دنیا این فرکانس ها در اختیار دولت ها قرار دارد.
 
دو ایرانی در جمع چهل استاد برتر جهان
دو دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف
ایرانیان به مهاجران موفق شهرت دارند. این بار هم دو تن از آنان افتخار بزرگی برای ایران شده اند.
 
آزمایش سخت قوه قضاییه
گفتگوی روزنامه آسیا با وحید قاسمی عهد و مهرداد غنی
مخالفت دوازده هزار وکیل با آیین نامه پیشنهادی
 
«هاکوپیان» دوخت و دوز لباس های کادر پزشکی را آغاز کرد !
همدلی با کادر درمان و پزشکی کشور
شـرکت «ها کوپیـان» ایـن روزهـا و بـه دلیـل شـیوع ویـروس کرونــا، فعالیــت خــود را بــه تولیــد لبــاس هــای محافظتــی کادرپزشـکی اختصـاص داده است.
 
خانه های ”خالی“ با سامانه هوشمند جست و جو می شوند
معــاون مســکن و ســاختمان وزارت راه و شهرســازی
معــاون مســکن و ســاختمان وزارت راه و شهرســازی گفــت: از آنجــا کــه بــا آمــار و اطلاعــات بدسـت آمـده، در حـوزه برنامـه ریـزی و اجـرا بـه موفقیـت هـای بزرگـی دسـت پیـدا خواهیـم کـرد، سـامانه جامـع امـاک و اسـکان بـه صـورت هوشـمند میتوانـد آمـار مربـوط بـه خانـه هـای خالـی را معرفـی کنـد
 
خانه‌های "خالی" تهران باید به نحوی "پر" شوند
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجاره‌ای افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اجاره‌ها پایین‌تر آمده و رفاه بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم شود.
 
صلاحیت قانون گذاری در پرتو اصل تفکیک قوا
در گفتگویی با مهرداد غنی و محمد هادی جعفرپور
جمهوری به معنای قرار داشتن حق حاکمیت در دست خود مردم است. کلمه جمهوری شکل حکومت را مشخص می‌کند و کلمه اسلامی محتوای حکومت را تعیین می‌کند.
 
افزایش میزان خدمت‌رسانی فروشگاه‌ رفاه با افتتاح شعب جدید در ماه مبارک رمضان
خدمت‌رسانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه
فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه همچون سال‌های گذشته با آغاز به‌کار شعب جدید، جشنواره تخفیفات ویژه و تامین کالاهای اساسی در سبد خرید خانوار به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.
 
قطارهای حومه‌ای تهران آغاز به کار کردند
استانداری تهران
حرکت قطارهای حومه ای تهران در پی توقف در بحران شیوع کرونا، آغاز شد
 
روشنگری چیست؟
کانت می‌پرسید:
هر عصری در تاریخ نماینده‌ای دارد و ایمانوئل کانت بی‌تردید نمایندۀ عصر مدرن است. نوشته‌هایش گاهی چنان پیچیده می‌شود که خوانندگان را سرخورده می‌کند. ازاین‌رو، افراد عمدتاً در فهم فلسفه‌اش دچار کج‌فهمی‌اند. او برای برخی‌ها فیلسوفی ندانم‌گراست و، در نگاه یکسری، متفکری ضددین. بعضی‌ها هم به او می‌گویند اخلاق‌گرای خشک‌مسلک. اما آلن وود، مفسر برجستۀ کانت، می‌گوید او معلم تواضع و فروتنی است
 
کار برای خانواده به منزله اثبات واقعی میزان تعهد به همدیگر است
مصاحبه با آل‌ گیری
آل‌ گیری ساکن شیکاگو که اصلیتی ایتالیایی دارد، می‌گوید: مردان خانواده می‌دانستند که گرچه کار برای زندگی بشر ضروری است اما قرار نیست این امر ضروری همیشه لذیذ هم باشد. در این معنا افتخاری که در کار کردن نصیب فرد می‌شود نه در نوع کاری که فرد بدان مشغول است بلکه درتاب آوردن و تحمل نفس کار کردن نهفته است و زننده یا دلخواه نبودن کار هرگز نمی‌تواند عذر موجهی برای دست کشیدن از کار باشد.
 
نظام آموزشی، جهان را به میدان مبارزه تبدیل کرده
مصاحبه با آیسلین اُ دانل
افلاطون گمان می‌کرد جهان آدمی تنها با عطف نگاه به مرتبه‌ای بالاتر از حقیقت واجد معنایی است. از منظری افلاطونی جهان فعلی، روگرفتی بی‌ارزش از ایده‌هاست و بدون آن ایده‌ها که ساکن جهانی برترند، نمی‌توان عالم را شناخت.
 
شهادت دروغ جرم است!
گفتگو با پژوهشگران جرم شناسی و دادگستری
در فروردین ماه سال جاری ریاست محترم قوه قضاییه به منظور حفظ شان و اعتبار شهادت شهود و جلوگیری از شهادت کذب طی بخشنامه ای دستور دادند سامانه ای برای ثبت مشخصات شهود تشکیل شود و مراجع قضایی وضعیت و سوابق گواهان را از انجا استعلام و استخراج نمایند.
 
نگذارید کارخانه ما را تعطیـــل کنند بیکــــار می شویم !
نامه سرگشاده کارگران و کارمندان
جمعی از کارمندان،کارگران و مدیران رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی عظیم خوردو (زاگرس خودروی سابق)، در قالب نامه ای دل نوشته ای به مقام معظم رهبری و عموم مردم و رسانه ها نوشته اند.
 
باز هم کشتار جوجه یک روزه
گفتگو با علیرضا فجری
در روزهای اخیر با انتشار تصاویری مبنی بر معدوم سازی و از زنده به گور کردن جوجه های یک روزه در فضای مجازی موجب تکدر خاطر بسیاری از هموطنان عزیز شده که حتی در مواردی واکنش برخی مسئولان را نیز در پی داشته است و این موضوع سبب شد تا این مسئله را از منظر حقوقی در گفت و گویی با آقای علیرضا فجری کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی جویا شویم.
 
عواقب خطرناک نقض استقلال کانون های وکلا
در گفتگو با سوده حامد توسلی و مهرداد غنی
خبر ارسال پیش نویش آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در آخرین ساعات 28 اسفند با قید محرمانه ، از قوه قضاییه به اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) در روزهای اخیر در کانون توجه مردم و رسانه‌های داخلی و خارجی بوده و بلافاصله وکلای دادگستری نسبت به آن واکنش نشان داده اند
 
رشد ۴برابری جرائم سایبری در بحران کرونا !
پلیس فدرال آمریکا (FBI)
یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا از ۴ برابر شدن جرایم سایبری در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان خبر داد.
 
پیشنویس آیین نامه لایحه استقلال وکالت غیرعلمی است.
آیین نامه لایحه استقلال وکالت
در روزهای ابتدایی نوروز خبری مبنی بر ارسال پیش نویش آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در آخرین ساعات 28 اسفند با قید محرمانه ، از قوه قضاییه به اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) منتشر شد
 
پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واحدهای مسکن ملی که به شیوه مشارکتی احداث می شوند به صورت پیش فروش عرضه خواهند شد گفت: دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در حال تدوین نهایی است.
 
درخواست حق‌التدریسی‌ها برای دریافت حقوق فروردین
معلمان حق‌التدریس
معلمان حق‌التدریس می‌گویند: انتظار داریم باتوجه به تعطیلی مدارس، حقوق ما در فروردین ماه کامل پرداخت شود.
 
۱۹ اقدام ویژه ضدکرونائی سایپا برای آغاز تولید در سال جدید
خودروسازی سایپا؛
گروه خودروسازی سایپا با هدف حفظ جریان تولید در کشور و پاسخ به تعهدات خود در زمینه تحویل خودرو به مشتریان، ۱۹ اقدام درون سازمانی و برون سازمانی را بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده تا با تلاش در جهت حفظ سلامت کارکنان خود، تولید محصولات در سال جدید را پس از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز کند.
 
چگونه می‌توان در برابر سلطۀ پنهان مقاومت کرد؟
تئودور آدورنو
تئودور آدورنو با هر مقیاسی که حساب کنید، نابغه‌ای عجیب و غریب بود. ذهنی بی‌بدیل که به همان اندازه که در فلسفه استاد بود، بر روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و موسیقی نیز تسلط داشت. او که از چهره‌های شاخص مکتب فرانکفورت است، در تمام سال‌های فعالیتش علیه چیزهایی مبارزه می‌کرد که انسان‌ها را در جامعۀ سرمایه‌داری به بند کشیده بود و در نهایت، امکان رهایی را در هنری می‌جست که توانسته باشد خود را از قید و بند سلطه آزاد کند.
 
هیچ‌کس برای شروع کار در اول هفته خدا را شکر نمی‌کند
ارین گریفیث
اگر اول هفته از همکارتان بپرسید «حالت چطوره؟»، احتمالاً می‌گوید «این چه سؤالیه که می‌پرسی؟ معلومه خوب نیستم». اما همکارتان مرتکب گناه بزرگی شده، چون در فرهنگ پرکاریِ جدید واجب است که اول هفته سرتان را به‌سمت آسمان بلند کنید و، با اشتیاق هرچه بیشتر، فریاد بزنید خدا را شکر. مدیران دائماً به کارگرهایشان توصیه می‌کنند که نباید کارتان را دوست داشته باشید، باید عاشق آن باشید، آن‌هم تاحدی‌که این عشق شما را در هفته به ۱۴۲ ساعت کار وادار کند. اما ژستِ پرکاری چه بلایی به‌سر کارمندان می‌آورد؟
 
تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از طلبکاران منصف و بخشنده
تقلیل و بخشش تعهدات مالی
رئیس کل دادگستری استان فارس از افراد طلبکاری که با درک شرایط ویژه امروز و شیوع ویروس منحوس کرونا اجاره بها یا سایر تعهدات مالی خود را تقلیل داده و یا بخشنیده اند تشکر کرد.
 
اتحادیه اروپا خواستار «معافیت بشردوستانه» تحریم‌های ایران شد
معافیت بشردوستانه
وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار فعال شدن معافیت‌های بشردوستانه به منظور تعلیق تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، ونزوئلا و کوبا به منظور توانمندسازی این کشورها برای مقابله با ویروس کرونا شدند.
 
هنر ظریفِ کمتر کارکردن
سوند برینکمن
نویسندۀ «لذت دست‌کشیدن» می‌گوید: افسارزدن بر تمایلمان برای تجربۀ همه‌چیز شاید شادترمان کند
 
هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری سازمان بهداشت جهانی تحویل دولت ایران شد
جهت مبارزه با طغیان بیماری کرونا؛
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاسخ به طغیان بیماری کووید۱۹(بیماری ناشی از کرونا ویروس)، هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری را تحویل مقامات ایران داد.
 
ایرلاین‌ها همچنان از استرداد بلیط‌ طفره می‌روند
ولی تیموری
ولی تیموری روز سه‌شنبه گفت: همچنان بسیاری از مردم شکایت زیادی از آژانس‌های مسافرتی به دلیل بازنگرداندن پول تورهای سفرشان دارند که وقتی پیگیر می‌شویم به این نتیجه می رسیم که مشکل به ایرلاین ها مربوط است و آنها از استرداد بلیط طفره می روند.
 
اسپانیا در قرنطینه، ارتش در خیابان
در اسپانیا در طی ده روز گذشته چند مورد بیمار مبتلا به کورونا اعلام شد، اما در چند روز قبل ناگهان این روند بسیار ناچیز سرعتی بالا بخود گرفت و باعث شد تا روز جمعه گذشته دولت اسپانیا در طی یک جلسه هشت ساعته نفس گیر بر اساس بندی از قانون اساسی اعلام شرایط اضطراری کند
 
کارگران کارگاه‌هایی که تعطیل شوند، بیمه بیکاری می‌گیرند
مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطابق ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، کارگران کارگاه‌هایی که به صورت غیرارادی به هر دلیل تعطیل شود، با تایید وزارت کار، به صندوق بیمه بیکاری ارجاع داده می‌شوند.
 
اگر تکنولوژی درست به‌کار گرفته شود، شغل داشتن دیگر ضرورت نمی‌شود
توماس ولز؛
توماس ولز می‌گوید: به‌کارگرفتن ماشین، با افزایش تولید سهم مردم از سود تولید را افزایش می‌دهد.او معتقد است اگر دولت‌ها به مردم یارانه ماهیانه بدهند، با وجود ماشین، مردم دیگر مجبور به انجام هر کاری نیستند‌.
 
همدلی مردم و اصناف
جشنواره بهاره مجازی؛
در روزهایی که اقشار مختلف جامعه با تبعات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا نظیر ریسک به مخاطره افتادن سلامتی مردم در خریدهای بازاری و به تبع آن رکود نسبی حاکم بر اصناف و بازاریان، گریبانگیر هستند
 
پایان بازدید سازمان جهانی بهداشت از ایران
گزارش دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران
هیات تخصصی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اعضای شبکه جهانی هشدار و پاسخ به طغیان (بیماری) ها (GORAN)، موسسه رابرت کخ در برلین و مرکز کنترل بیماریهای چین، مأموریت پشتیبانی فنی برای مواجه با بیماری کووید۱۹ (COVID-19) از ایران را در تاریخ بیستم اسفند ۹۸ به پایان رساندند.
 
دولت برای بحران کرونا و زنگ خطر کرونای تورمی باید چه کند
مسعود نیلی؛
مسعود نیلی اقتصاددان و مشاور عالی پیشین حسن روحانی در یادداشت خود به آسیب‌شناسی اقدامات دولت در مواجهه با بحران کرونا پرداخت
 
پویش ملی حمایت مراکزخرید از کسبه و فعالان اقتصادی» در مسیر فراگیر شدن
نوروز امسال گویا منحصربه‌فردتر از گذشته در راه است. نقابی تلخ بر چهره گذاشته و با آنکه رنگ و رخی از آمادگی برای میزبانی از او در شهر دیده نمی‌شود به سرعت در حال رسیدن است. بازارهایی که تا سال گذشته فضایی برای سوزن انداختن در آنها نبود، حالا چشم‌انتظار حضور یک مشتری روز را به شب می‌رسانند
 
هشت مارس/روز جهانی زن
برای یادآوری نابرابری علیه زنان ایرانی؛
۸ مارس روزی است که زنان جهان بدون توجه به گرایشات مختلف فکری به یادآوری موفقیت‌ها و دستاوردهای خود می‌پردازند.
 
کمپین ۵ میلیون لباس محافظ راه اندازی می‌شود
با کمک بانوان حمایت‌گر ایران
«کانون ملی زنان بازرگان ایران» با همکاری کار آفرینان «بنیاد تعاون زندانیان استان البرز» در نظر دارند به منظور حمایت از بانوان و‌همچنین کادر پزشکی و درمانی کشور که این روزها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، «کمپین ۵ میلیون لباس محافظ » کادر پزشکی را با کمک بانوان حمایت گر ایران راه اندازی کنند.
 
محموله سازمان جهانی بهداشت در فرودگاه امام خمینی
توسط هواپیمایی اختصاصی با حمایت امارات متحده عربی؛
ششمین محموله سازمان جهانی بهداشت توسط هواپیمایی اختصاصی با حمایت امارات متحده عربی و به وزن ۷.۵ تن و به ارزش ۳۰۰ هزار دلار شامل تجهیزات مورد نیاز پرسنل بیمارستان ها برای ۱۵ هزار نفر امروز در فرودگاه امام تحویل جمهوری اسلامی ایران شد.
 
انسان سالم، بهبود عملکرد و توسعه در جامعه با ورزش تحقق می یابد
اولین همایش اجرای مصوبه تعمیم و توسعه ورزش کارمندان دولت، سازمان ها و نهادها
 
بدهکارترین شهروندان جهان
مردم کره جنوبی بالاترین سرانه بدهی در جهان را دارد.
 
حلقه مفقوده موفقیت در خانواده‌ و سازمان
گفت‌وگوی آسیا با خانم دکتر دلبر نیروشک:
هدف من ارتقای مهارت‌ها و صلاحیت‌های مردمم است
 
واکنش‌ها به سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین
سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین موضوعی است که همچنان بررسی‌ها در خصوص علل و ریشه‌های آن ادامه دارد.
 
مروری بر دغدغه‌های یک زندگی مدرن
گفت‌وگوی آسیا با "دکتر شیرزادگان"؛ یکی از نخبگان موفق کشور
شکست بخشی از پیروزی است. در واقع موفقیتی که داشته‌ایم نمی‌تواند فارغ از شکستی باشد که بخواهیم آن را نادیده انگاریم.
 
بیش از 6500 کودک محک، سرطان را شکست داده‌اند
در تقویم محک، 7 دی، روز کودکان بهبودیافته از سرطان است. کیانا، دختر بنیانگذار محک که خود سرطان را در کودکی شکست داده است، در این روز متولد شده و بهبودی او، انگیزه‌ای برای تشکیل این مؤسسه بوده است.
 
جداسازی اینترنت کودکان از اینترنت عمومی
معاون مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:
هم اینترنت کودکان مستقل از اینترنت عمومی جامعه باشد و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان قرار می‌دهد.
 
بیماران دیابتی برای شغل، ازدواج و اسکان نیاز به خدمات ویژه دارند
بنیانگذار انجمن خیریه دیابت کشور در گفت‌وگو با آسیا؛
یک بیمار به غیر از درد بیماری هیچ مشکل دیگری را نباید داشته باشد. این در حالی است که بیماران کشور به غیر از رنج بیماری خود، ده‌ها و بلکه صدها مشکل دیگر را احساس می‌کنند.
 
هشتگ‌مدیا چهارمین کمپین خود را برگزار کرد
بعد از برگزاری موفق سه کمپین بزرگ اینستاگرامی
در کمپین جدید که اسپانسرینگ آن به عهده ورزش 3 است، مانند گذشته چهره‌های مطرح بسیاری حضور دارند.
 
نقش گرانی‌ها و افسردگی در فزونی آنفلوانزا!
ناگفته‌های شیوع آنفلوانزا از زبان یک متخصص
آنفلوآنزا ویروسی است که به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهد. این ویروس در داخل سلول‌ها مخفی می‌شود. لذا داروهایی که توسط فرد مصرف می‌گردد، نمی‌تواند داخل سلول‌ها نفوذ کند. در نتیجه آنفلوانزا با آنتی بیوتیک‌ها درمان نمی‌شود.
 
پلیس امنیت اجتماعی تشکیل می شود
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرد:
سید علیرضا ادیانی رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرد: ناجا به دنبال راه اندازی پلیس امنیت اجتماعی و ارزشی است.
 
این شایعات را درباره سفر هوایی باور نکنید
سفر با هواپیما
امروزه سفر با هواپیما به امری عادی و پرطرفدار تبدیل و نسبت به سال‌های قبل، امن‌تر شده است. با این حال، هنوز هم وقتی صحبت از سفر هوایی می‌شود، بسیاری از مردم از اینکه هواپیما در ارتفاعی بیش از ۹،۰۰۰ متر و با سرعت صدها مایل در ساعت حرکت دارد، به وحشت می‌افتند. علاوه بر این مسائل، اشتباهات رایج و تصورات غیرعلمی یا به نوعی شایعات متداولی نیز درباره‌ی سفر با هواپیما وجود دارد که به بدتر شدن اوضاع دامن می‌زند...
 
تخلفی عجیب در فروشگاه های شهروند!
فساد در یکی از اصلی ترین اقلام خوراکی ایرانیان:
به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی،مجموعه شهروند-که تحت نظارت شهرداری تهران است-مشغول فروش ۲۵۰ تن برنج تقلبی بود که پیش از ورود تعزیرات، حدود ۲۰ تن آن را حتی فروخته بود!
 
کارت سوخت از 20 مرداد اجباری می شود
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد:
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در اجرای سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی، عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از ۲۰ مرداد امسال صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکانپذیر خواهد بود.
 
کاله در آتش سوخت
در حاشیه شهر کربلا
کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق که روزانه 10 تن انواع محصولات لبنی را روانه بازار عراق می‌کرد، در آتش سوخت.
 
بدهکاران زندانی!
13 هزار و 400 بدهکار در زندان به سر می برند
اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ بدهکار در زندان‌های کشور به سر می‌برند.
 
گزارش از وضع زندان ها
حمیده زر آبادی،عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی
حمیده زر آبادی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خبر داد: در جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضاییه مطرح شد که نمایندگان می‎توانند به بازدید زندان‎های شهرستان‎ها بروند و از وضعیت آن گزارش تهیه کنند.
 
خبرنگاری رسما شغلی سخت و زیان آور است!
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد.
 
کشته شدن ۱۰۰ روزنامه نگار در سال ۲۰۱۸
فراخوان گوترش برای دفاع از حقوق خبرنگاران
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، ۳ مِه ۲۰۱۹ برابر با ۱۳ اردیبهشت ماه جاری ضمن فراخوان برای دفاع از حقوق روزنامه نگاران اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۱۰۰ روزنامه نگار کشته شده اند.
 
دست به تاکسی های اینترنتی نزنید!
سرنوشت تاکسی های اینترنتی به مویی بند است؛
امروز جلسه‌ کمیسیون أمور زیربنایی دولت در حالی برگزار می‌شود که به گفته مدیرعامل اسنپ در این جلسه سرنوشت بیش از ۲میلیون راننده‌ی ثبت‌شده در ۹۵ تاکسی اینترنتی کشور مشخص می‌شود. پیش از این جلسات هیئت دولت در خصوص اصلاح لایحه‌ قانون توسعه‌ی حمل‌ونقل عمومی ابهامات و نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است. اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از اصلاحات این لایحه لغو قانون نظام صنفی برای ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند جابه‌جایی و آژانس‌های اتومبیل کرایه خواهد بود.
 
در صادرات نفت به شدت به مشکل بر خورده ایم!
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ ، ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته ایم.
 
فرزندانم تا به حال به سفر خارج نرفته اند
پویش «فرزندت ـ کجاست؟»
وزیر آموزش و پرورش درباره پویشی که اخیرا تحت عنوان "#فرزندت ـ کجاست؟" :
 
محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به التهابات اخیر بازار گفت: متأسفانه با عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات مواجه هستیم،در موضوع گمرکات دستورالعملی ابلاغ شده اما زیرساخت آن درست نیست حجم زیادی کالا فقط در گمرکات تهران جمع شده است.
 
رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در وزارت نیرو پنج هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که شامل پایدارسازی آب و انرژی به نحوی که نیازهای نسل امروز و نسل آتی برطرف شود، پاسخ به تقاضاهای فزاینده ناشی از توسعه، جبران تخریب های گذشته به واسطه اندیشه‌ها، گفته‌ها و کردارهای نامناسب که به احیای زیست پذیری جامعه منجر شود، بهره‌برداری از منابع زیست محیطی با پیوند زدن به ارزش‌های انسانی است.
 
صلاحیت "احمدی‌نژاد" برای شهرداری کرج ردشد
محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج بیان نمود:
محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج از عدم احراز صلاحیت "احمدی‌نژاد" برای شهرداری کرج توسط وزارت کشور خبر داد.وی اظهار داشت: وزارت کشور نامه‌ای به شورای شهر کرج ارسال کرده است.رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به این سئوال که آیا شهرداری احمدی نژاد در کرج کنسل شده است،گفت: بله، از شرایطی که وزارت کشور در نامه نوشته تجربه کافی و پنج سال مدیریت میانی و بالایی در شهرداری بوده که وی نداشته و مدرک دیگر موردی بوده که شرایط آن را نداشته است.
 
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ صفحه ۱۰ از ۱۰ بعدی »