صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۷
کد خبر: 10467
گزارشگر: 2
۵۶۴
۰
۰
۶
این کارتن‌ها معمولاً هزینه پایین‌تری دارند

همه چیز درباره کارتن سازی + معرفی بهترین شرکت برای خرید کارتن بسته‌بندی آماده

همه چیز درباره کارتن سازی + معرفی بهترین شرکت برای خرید کارتن بسته‌بندی آماده
با گسترش کسب‌وکارهای آنلاین و خرید اینترنتی، ارسال بسته‌ها و سفارش‌ها به‌صورت پستی روزبه‌روز بیشتر شد. فروشگاه‌های آنلاین برای ارسال محصولات خود معمولاً از کارتن‌ها استفاده می‌کنند.

به دلیل هزینه‌های نسبتاً بالایی که اداره پست برای کارتن‌ها در نظر گرفته، اغلب صاحبان کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به صورت مستقیم از شرکت‌های کارتن سازی، کارتن بسته ‌بندی آماده تهیه کنند؛ این کارتن‌ها معمولاً هزینه پایین‌تری دارند.

 

دلیل استفاده از کارتن بسته ‌بندی آماده

 

کارتن معمولاً از مواد بازیافتی و خرده چوب‌هایی تهیه می‌شود که باعث می‌شود هزینه پایین‌تری نسبت به دیگر لوازم بسته‌بندی داشته باشد؛ علاوه بر این کارتن‌ها معمولاً مقاومت نسبتاً خوبی دارند و در صورت استفاده از کارتن در کنار نایلون حباب‌دار، می‌توانید سلامت فیزیکی کالای خود را به‌طور کامل تأمین کنید. کارتن‌ها را می‌توان به شکل‌های مختلفی در آورد و همینطور برای اکثر محصولات قابل استفاده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کارتن که باعث شده به عنوان اولین گزینه برای بسته‌بندی محصول قرار بگیرد، قابلیت بازیافت آن است. با بازیافت کارتن می‌توان، مجدداً اقدام به ساخت کارتن نمود. کارتن‌ها معمولاً در حمل‌ونقل آسیب نمی‌بینند و وزن پایین آن هم باعث شده که همواره برای بسته بندی مورد توجه اغلب افراد قرار بگیرد.

 

نحوه بسته بندی محصولات پستی

 

برای بسته بندی محصولات پستی معمولاً از کارتن بسته بندی آماده و یا پاکت بسته بندی استفاده می‌شود. از کارتن بسته بندی آماده برای محصولاتی که حساسیت بیشتری نسبت به آسیب‌های فیزیکی دارند استفاده می‌شود؛ می‌توان برای بسته بندی محصولانت از نایلون حباب‌دار استفاده کرد تا سلامت و امنیت محصول کاملاً تأمین شود. از پاکت‌های بسته بندی هم معمولاً برای کتاب و لباس و محصولاتی ازاین‌دست که آسیب‌پذیری کمتری دارند استفاده می‌شود.

 

لوازم مورد نیاز برای بسته بندی

 

هنگام بسته بندی محصولات با استفاده از کارتن، علاوه بر محافظ حبابدار به لوازم دیگری هم احتیاج خواهید داشت؛ برخی از مهم‌ترین لوازم بسته بندی عبارت‌اند از:

. سلفون یا همان استرچ که معمولاً برای بسته بندی مایعات و جلوگیری از ریختن آن‌ها استفاده می‌شود.
دستگاه کارتن دوز (منگنه) به همراه سوزن آن‌ که مقاوم‌ترین راه برای بستن کارتن می‌باشد. کارتن‌ها معمولاً برای حمل‌ونقل راحت به صورت تاشده توسط کارتن سازی‌ها ارائه می‌شوند؛ برای اینکه کارتن را به شکل اصلی خود درآورید
اتیکت زن یکی از لوازمی است که وقتی قصد ارسال چند محصول را دارید، می‌توانید با استفاده از آن به معرفی قیمت و یا دیگر اطلاعات لازم بپردازید.
از انواع چسب‌ها معمولاً برای بستن درب کارتن استفاده می‌شود.
در ارسال و بسته بندی برخی از محصولات ممکن است به بست‌های کمربندی و یا نخ تابیده احتیاج پیدا کنید.

کارتن بسته بندی

انواع کارتن بسته بندی

 

کارتن سازی‌ها معمولاً با توجه به نوع استفاده، اقدام به تولید کارتن می‌کنند. به‌طورکلی کارتن‌هایی که برای بسته بندی توسط کارتن سازی تولید می‌شوند به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

کارتن اسباب‌کشی : این کارتن‌ها معمولاً در ابعاد بزرگ و باضخامت زیاد و به‌صورت سه لایه یا پنج لایه تولید می‌شوند. شکل ظاهری این کارتن‌ها معمولاً ساده و بدون چاپ است.
کارتن بسته بندی آماده : این نوع از کارتن‌ها هم بدون چاپ و باضخامت نسبتاً بالایی هستند. از کارتن بسته بندی آماده معمولاً برای فروش محصولات استفاده می‌شود. این کارتن‌ها ممکن است ساده یا دایکاتی باشند. کارتن دایکاتی شکل خاصی از کارتن است که با استفاده از طرح‌های هندسی تولید می‌شود. کارتن کیبوردی که اغلب ما با آن آشنایی داریم نوع خاصی از کارتن دایکاتی می‌باشد.
کارتن با چاپ طرح دلخواه : از این کارتن اغلب در فروشگاه‌های بزرگ یا فروشگاه‌هایی که اهمیت زیادی به کیفیت کار خود می‌دهند استفاده می‌شود. شما می‌توانید طرح گرافیکی دلخواه خود را به شرکت‌های کارتن سازی ارائه کنید تا روی کارتن موردنظرتان چاپ کنند. چاپ لوگو و برند روی کارتن باعث شناخته شدن کسب‌وکار شما می‌شود.
کارتن پستی : رایج‌ترین کارتنی که برای ارسال محصولات استفاده می‌شود کارتن پستی است. کارتن های طرح قدیم کارتن هایی بودند با پس زمینه سفید و چاپ سرمه ای و نارنجی. کارتن های طرح جدید پست کارتن‌های قهوه‌ای رنگ هستند با طرح‌های مشکی‌رنگ که در ۹ سایز استاندارد تولید می شوند. خرید این کارتن‌ها (حتی به‌صورت عمده) از اداره پست، معمولاً هزینه گزافی به همراه دارد؛ درصورتی‌که از این نوع کارتن برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنید می‌توانید جهت کاهش هزینه‌ها، از شرکت‌های کارتن سازی معتبر اقدام به تهیه آن نمایید. ضمن اینکه در صورت خرید کارتن از زودپک این امکان برای شما وجود دارد تا طرح اختصاصی خود را روی کارتن پستی چاپ کنید.

 

کارتن سه لایه و پنج لایه

 

کارتن سه لایه همان‌طور که از نامش پیداست از سه لایه تشکیل‌شده است؛ دو لایه خارجی مسطح و یک لایه موج‌دار در میان. کارتن‌های پنج لایه نیز به همین ترتیب: دولایه خارجی مسطح، دو لایه میانی موج‌دار و یک لایه میانی دیگر به‌صورت مسطح. این کارتن‌ها به دلیل استفاده از لایه موج‌دار، مقاومت بالایی دارند. یکی دیگر از مواردی که باعث مقاومت این نوع کارتن‌ها می‌شود ارتفاع موج آن‌هاست. هر چه ارتفاع موج این کارتن بیشتر باشد مقاومت آن بالاتر است. رایج‌ترین نوع کارتن بسته بندی آماده، سه لایه می‌باشد؛ در موارد خاص برای لوازم سنگین و یا محصولات بسیار حساس نسبت به ضربه نیز از کارتن پنج لایه استفاده می‌شود.

 

روش‌های چاپ روی کارتن

 

به‌طورکلی چاپ طرح روی کارتن به سه دسته تقسیم می‌شود. چاپ فلکسو، چاپ سیلک و چاپ لمینتی. چاپ لمینتی بهترین گزینه برای طراحی کارتن پستی می‌باشد. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

چاپ روی کارتن

چاپ فلکسو یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ می‌باشد. در این روش طرح موردنظر به‌صورت مستقیم روی کارتن چاپ می‌شود. در این نوع چاپ تعداد رنگ‌های قابل استفاده محدود است ولی کیفیت بالا و هزینه پایین آن باعث شده محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع چاپ باشد.
در چاپ لمینتی طرح موردنظر روی مقواهایی خاص چاپ می‌شوند و پس‌ازآن روی کارتن چسبیده می‌شود. این نوع چاپ معمولاً محدودیت رنگ ندارد و درعین‌حال هزینه بالایی هم دارد.
چاپ سیلک با استفاده از رنگ به‌صورت مستقیم روی کارتن انجام می‌شود. در این روش یک شابلون با طرح موردنظر شما روی کارتن قرار می‌گیرد و رنگ روی آن ریخته می‌شود. این روش به دلیل ظرافت و کیفیت و همچنین سرعت‌پایین، یک روش منسوخ برای چاپ می‌باشد.

 

خرید کارتن بسته ‌بندی آماده

 

بعد از گسترش فضای مجازی و رونق کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت بسته‌بندی در نظر مخاطبان کالاها و محصولات بیشتر به چشم می‌آید. کسب‌وکارهای کوچک برای بسته‌بندی محصولات خود با چالش‌های بسیار زیادی به‌ویژه قیمت بالای کارتن‌ها برای بسته‌بندی محصولات مواجه هستند؛ ازاین‌رو زودپک با فراهم کردن شرایط مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک که سرمایه زیادی برای بسته‌بندی محصولات خود ندارند باعث شده تا فرایند بسته‌بندی محصولات برای آنان ساده‌تر شود. زودپک به‌صورت تخصصی مشغول فعالیت در حوزه فروش لوازم بسته‌بندی مانند کارتن پستی، کارتن بدون چاپ، نایلون حبابدار، چسب‌های بسته‌بندی و ... می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی zoodpack.com می‌توانید وارد سایت زودپک شوید و نسبت به سفارش تمام موارد موردنیاز برای بسته‌بندی محصولات خود اقدام کنید.
زود پک با ارائه پایین‌ترین قیمت بازار (۳۰ درصد ارزان‌تر از کارتن‌های پستی)، ارسال فوری در تهران و ارسال با پست یا باربری به شهرستان، ارائه قیمت تک هر محصول یکی از محبوب‌ترین مراجع برای تأمین محصولات بسته‌بندی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین خدماتی که زود پک به مشتریان خود ارائه می‌دهد، چاپ طرح دلخواه شما روی کارتن (در تیراژ بالای ۱۰۰) می‌باشد. درصورتی‌که قصد برندینگ کسب‌وکار خود را دارید می‌توانید با طراحی کارتن پستی منحصربه‌فرد خود، اولین گام مهم را بردارید.

 

زود پک برای خرید اول کاربران رسانه ی آسیا نیوز، ۴۰ هزارتومان تخفیف هم در نظر گرفته است که می‌توانید با کد "asia" نسبت به دریافت آن اقدام نمایید و به ساده‌ترین شکل سفارش‌های خود را ثبت کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر زود پک، کیف پول مشتریان است. این کیف پول با توجه به میزان خرید مشتریان به‌صورت پله‌ای شارژ می‌شود؛ با استفاده از این کیف پول شما می‌توانید در خریدهای بعدی مشمول تخفیفات بیشتری شوید.

https://www.asianews.ir/u/74l
اخبار مرتبط
بسته بندی یکی از مؤلفه های مهم برای صادرات محصول محسوب می شود و به همین دلیل این صنعت در کشور ما نیازمند یک تحول اساسی و جهش بزرگ است و باید بتواند خود را با استانداردهای صنعت بسته بندی دنیا هماهنگ و به روز کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید