صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۵
کد خبر: 11191
گزارشگر: 213
۸۶۱
۰
۰
۰
سازمان هواشناسی هشدار داد

ادامه باران های شدید و سیل از هفته آینده/تداوم طغیان رودخانه‌ها و تلفات جانی و مالی

ادامه باران های شدید و سیل از هفته آینده/تداوم طغیان رودخانه‌ها و تلفات جانی و مالی
سازمان هواشناسی گفت که ایران از روز شنبه آینده شاهد سامانه بارشی جدید خواهد بود در مورد طغیان آب رودخانه‌ها هشدار داده است.

به گزارش آسیانیوز، سازمان هواشناسی هشدار داد که باران موسمی در ۱۴ استان و طغیان رودخانه‌ها ادامه دارد و پدیده «مانسون» (باران موسمی) در ۱۴ استان کشور ادامه دارد. 
این سازمان همچنین با اشاره به این که ایران از روز شنبه آینده شاهد سامانه بارشی جدید خواهد بود در مورد طغیان آب رودخانه‌ها هشدار داده است.

پیشتر، درپی درگیری مناطق زیادی از ایران با سیل طی چندین روز اخیر، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مخاطرات وضع هوا، از تداوم فعالیت سامانه موسمی در ۱۰ استان طی روز دوشنبه، دهم مرداد، خبر داده بود.

تسنیم نوشت سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه، ۱۱ مردادماه، اعلام کرد: «شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور به تدریج در بخش‌هایی از شمال غرب،‌ غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل دریای خزر بارش باران،‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.»

این سازمان همچنین مردم را به «اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودرو‌ها کنار درختان فرسوده» توصیه کرده است.

نژاد جهانی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور، روز یک‌شنبه، ۹ مرداد، آخرین آمار کشوری کشته‌شدگان سیل اخیر را ۶۹ نفر و شمار مفقودان را ۴۵ نفر اعلام کرده بود. با این حال احتمال افزایش این آمار هم‌چنان وجود دارد./

https://www.asianews.ir/u/7o7
اخبار مرتبط
​یزد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اختصاص بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل‌زده بدون سابقه یکسال در اسرع وقت خبر داد
هم‌زمان با هشدارباش سیل و تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف ایران در روز جمعه هفتم مرداد ماه، سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران از کشته و مفقود شدن شماری «تبعه خارجی» در سیلاب چالوس خبر داد.
یزد - نیروهای شرکت آب منطقه ای یزد طی شبانه روز گذشته جهت کاهش خسارت ناشی از سیل، تلاش بی‌وقفه ای داشتند
در حالی که از تعداد کشته ها و مفقودان سیل استان تهران و نقاط دیگر اخبار دقیقی ارائه نمی شود، محسن منصوری، استاندار تهران، درباره سیل شب گذشته در شهرستان فیروزکوه گفت: دیروز بعد از ظهر سیل دامنه جنوبی البرز و شهرستان‌هایی مثل فیروزکوه را درنوردید و خسارت‌های فراوانی در این شهرستان‌ها برجای گذاشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید