صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
کد خبر: 11571
گزارشگر: 2
۲۰۷۰
۱
۱
۳
خال و زگیل

برداشت خال با الکتروکوتر

برداشت خال با الکتروکوتر
امروزه بسیاری از افراد چه بانوان و چه آقایان به علت داشت برخی خال ها و زگیل ها احساس خوشایندی ندارند و روش هایی برای از بین بردن این خال و زگیل ها وجود دارند. روشی مطمئن با هزینه کم و تاثیر سریع. آیا دستگاهی وجود دارد خال و زگیل را از بین ببرد؟ مزایا و معایبی دارد؟ برای پاسخ به سوالات بالا و سوالاتی مشابه به این سوال ها که در ذهن شما است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با دستگاه الکتروکوتر بیشتر آشنا شوید.

الکتروکوتر چیست؟

 

یکی از دستگاه هایی که امروزه در صنعت پزشکی از جمله برداشت خال استفاده زیادی می شود، دستگاه الکتروکوتر می باشد. این دستگاه با توسط جریان های الکتریکی با فرکانس بالا (HF) در زمان برش یا انعقاد بافت استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به همراه 1 ژنراتور الکتریکی می باشد که انرژی الکتریکی را به جریان HF تبدیل می کند. از طرفی دیگر این ژنراتور به یک الکترود فعال متصل می باشد که با بافتی که بر روی آن اثر حرارتی ایجاد می کند، در تماس می باشد.
می توان از الکتروکوتر در مواردی به راحتی استفاده کرد این موارد شامل جلوگیری از عفونت، از بین برنده رشد غیر طبیعی بافت، توقف کامل یا جلوگیری از خونریزی پس از آسیب یا در حین جراحی و ... می شود. همچنین از این دستگاه به غیر از عمل جراحی می توان در درمان خونریزی بینی، برداشت زگیل و برداشت تومور هم اشاره کرد.
لوازم و قطعات جانبی که هنگام خرید دستگاه کوتر مطبی وجود دارند شامل : قلم تک قطبی ، پدال پایی، صفحه بیمار با کابل اتصال به دستگاه، پنست دو قطبی و کابل اتصال به الکتروکوتر و الکترود های قلم تک قطبی برای برش و انعقاد.
الکتروکوتر ها انواع مختلفی دارد که این تنوع در خیلی مسائل می باشد. که برخی از آن ها تکنیک می باشد، برخی دیگر میزان وات خروجی به دستگاه و بعضی از آن ها در واحد جراحی می باشد. هر کدام از این نوع این دستگاه کارایی مخصوص به خود را دارد تا پزشکان و دکتران بتوانند به راحتی در شرایط سخت از هر کدام یک از انواع الکتروکوتر استفاده کنند.

 

برداشت خال و زگیل با الکتروکوتر

 

یکی از مزیت های الکتروکوتر که قبلاً به آن اشاره شد، برداشت خال و زگیل می باشد. در این روش به علت استفاده از جریان الکتریکی گرم، بافت و سلول خال و زگیل را می سوزاند و از بین می برد. در مواردی محدود فرد متخصص قسمتی از خال یا زگیل را می برد تا این فرایند بهتر و درست تر انجام شود. در این روش برخی از متخصصان از بی حسی موقعت برای انجام این کار استفاده می کنند.

الکتروکوتر

برای اطمینان از روند کار با دستگاه الکتروکوتر بهتر است ابتدا نمونه ای از خال یا زگیل شما توسط دکتر جدا شده و به آزمایشگاه فرستاده شود تا بدون هیچ تگرانی این فرایند را پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید حتماً به پیش پزشک متخصص و در مطبی مربوط به این کار مراجعه کنید تا احتمال خطا در برداشت خال و زگیل به حداقل برسد. فقط برخی نکات قبل از استفاده با دستگاه الکتروکوتر وجود دارد که باید آن هارا رعایت کنید.
نکاتی که قبل برداشت خال و زگیل توسط دستگاه الکتروکوتر باید رعایت کنید
مهم ترین نکته که به آن قبلاً اشاره کردیم مربوط به نداشتن حساسیت می باشد. اگر کوچک ترین حساسیتی به دار، حساسیت فصلی و ... دارید حتماً با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش های تستی را انجام دهید. (بهتر است همه افراد از اول آزمایش های تستی را انجام دهند.
نکته بعدی مربوط به چک آپ کلی بدن قبل از این فرایند می باشد. شما اگر چک آپ کامل بدهید هم خیال خودتان راحت می شود و هم دکتر با اطمینان بیشتری فرایند برداشت خال را انجام می دهد.
و در آخر اگر هر گونه بیماری خاصی و یا شرایط خاص پزشکی دارد حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید.
آیا برداشت خال و زگیل با الکتروکوتر درد دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. ولی میزان درد این دستگاه بستگی به نوع بافت و میزان مقاوت بدن در مقابل درد، می باشد. ولی شما می توانید بگویید قبل این فرایند، آن ناحیه را بی حس کنند. از طرفی دیگر حتماً بعد از اتمام شدن برداشت خال یا زگیل یک مسکن که خود پزشکتان تجویز می کند استفاده کنید. پس از برداشت خال و زگیل چه با بی حسی و چه بدون استفاده از بی حسی دردی را احساس می کنید که با استفاده از مسکن درد را تسکین می بخشید. این مورد یکی از عوارض الکتروکوتر می باشد.

 

مزایا و معایب برداشت خال و زگیل با الکتروکوتر

 

این دستگاه همانند خیلی از دستگاه های الکتریکی دیگر مزایا و معایب خاص به خود را دارد. ولی شما تقریباً با خیاب راحت می توانید از این دستگاه برای برداشت خال و زگیل اقدام کنید. تا نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورد. برای درک بهتر هر کدام از مزایا و معایب الکتروکوتر آن ها را جداگانه بررسی می کنیم.
مزایا برداشت خال و زگیل با الکتروکوتر
همان طور که گفته شد این دستگاه مزایایی دارد که باعث می شود شما با خیال راحت این فرایند را طی کنید. مزایای این دستگاه شامل موارد زیر می شود.
اولین مزیت دستگاه تقریباً بدون خطر بودن آن می باشد. اگر از این دستگاه ها برای جراحی استفاده کنید ممکن است مقدار کمی خطرناک باشد اما برای برداشت خال و زگیل می توان گفت 99% خطری ندارد که بخواهید نگران آن شوید.
دومین ویژگی دستگاه الکتروکوتر مربوط به سریع بودن آن می باشد. معمولاً اکثر خال ها و زگیل ها فقط یک جلسه برای سوزاندنشان نیاز است پس وقت زیادی از شما گرفته نمی شود.
هزینه های مناسب، سومین مزیت این دستگاه می باشد که نسبت به خیلی از دستگاه ها هزینه کم تری را باید به آن اختصاص داد.
این ۳ مورد ویژگی های مهم برداشت خال و زگیل با الکتروکوتر می باشد.

 

معایب برداشت خال و زگیل با الکتروکوتر

 

همان طور که در قبل اشاره شده است، این دستگاه به همراه درد می باشد. می توان گفت تنها عیب بزرگ این دستگاه ایجاد حس درد در ناحیه از بین بردن خال و زگیل می باشد.
ولی توجه داشته باشید اگر پیش دکتر متخصص نروید ممکن است سلامتی شما هم به خطر بیافتد. پس برای ایمنی بیشتر حتماً به مراکز مخصوص به این کار بروید.

 

چه فرکانسی برای برداشت خال و زگیل در الکتروکوتر مناسب می باشد؟

 

بسیاری از مررم نمی دانند که با چه فرکانسی باید این خال وزگیل ها را بردارند. از این رو در مکان هایی که تخصص این کار را ندارد یا به اشتباه یا از عمد (برای کم کردن هزینه های دستگاه) از فرکانس های مختلفی استفاده می کنند.
الکتروکوتر معمولاً بین ۴۰۰ کیلوهرتز تا ۵ مگا هرتز می باشد. توجه داشته باشید در این فرایند هرچه فرکانس دستگاه بالا تر باشد، این برداشت خال و زگیل به صورت زیبا تری انجام می شود. برای برداشت خال و زگیل حداقل باید با ۳ مگاهرتز فرکانس این فرایند را انجام دهید. بهترین فرکانس ها بین ۳ تا ۵ مگا هرتز می باشد.

 

سخن پایانی

 

یکی از راه های برداشت خال و زگیل، استفاده از دستگاه الکتروکوتر می باشد. که هزینه های مناسبی دارد و همچنین بسیار سریع می باشد. از این دستگاه امروز خیلی از افراد استفاده می کنند و نتیجه دلخواه خود را به دست میاورند. از این رو اگر شما هم می خواهید از خال و زگیل های خود راحت شوید، به شما پیشنهاد استفاده از این دستگاه را می دهیم.

https://www.asianews.ir/u/7yk
اخبار مرتبط
در حالی که داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد، ولی گفته شده انواع بیماری های پوستی جدی نیز از نشانه های ابتلا به سویه جدید کروناست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۵/۱۵
0
0
0

سلام و درود مادر من با دستگاه کوتر خالشو برداشت اما یکدفعه برق گرفت یکم بی حال شد آیا عوارض داره؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید