صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
کد خبر: 8104
گزارشگر: 213
۳۱۸۵
۰
۰
۴
علایم شایع سویه جدید بر روی پوست بدن

نشانه های خطرناک بیماری پوستی پس از ابتلا به اومیکرون

نشانه های خطرناک بیماری پوستی پس از ابتلا به اومیکرون
در حالی که داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد، ولی گفته شده انواع بیماری های پوستی جدی نیز از نشانه های ابتلا به سویه جدید کروناست.

به گزارش آسیانیوز، اُمیکرون سویه جدید کرونا، با علائم پوستی متفاوتی مانند تب خال، اگزما، کهیر و ... همراه است که باید مراقب بود.

در طول شیوع کرونا افرادی که به کووید مبتلا شده‌اند مجموعه‌ای از علائم را از خود بروز داده اند به طوری که مقام‌های بهداشتی در ابتدا سرفه‌های مداوم، تب بالا و از دست دادن بویایی را به‌عنوان علائم اصلی در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کردند و از همگان خواستند تا مراقب خود باشند.

اومیکرون به عنوان یک سویه جدید علائم متفاوتی را به همراه دارد.

--------------

بیشتر بخوانید

ماندگاری اُمیکرون تا هشت روز روی پوست/مرگ و میر در ایران اوج می گیرد
--------------------------------------------------
داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد.

با این وجود، برخی از افراد با بیماری‌های پوستی نیز مواجه شده اند و این شش مورد از شایع‌ترین آن موارد هستند.

۱-تغییر رنگ پوست
رنگ پریدگی پوست یا تبدیل آن به رنگ خاکستری و آبی می‌تواند علامت هشدار دهنده ابتلا به اومیکرون باشد. این یک عارضه نادر در موارد جدی ابتلا به کووید است و بدان معناست که سطح اکسیژن در خون پایین است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرده که این یک "علامت هشدار اضطراری" است.

۲-کهیر
نتایج بررسی‌ها در بریتانیا نشان می‌دهند افراد مبتلا به اومیکرون امکان دارد بثورات پوستی را تجربه کنند. اولین نوع آن کهیر است که به طور ناگهانی ظاهر می‌شود و می‌تواند به شکل برآمدگی‌های برجسته ظاهر شود و همراه با خارش زیاد باشد و اغلب می‌تواند با خارش شدید کف دست یا کف پا آغاز شود.

----------------

بیشتر بخوانید

پایان کرونا؛ انتشار سویه جدید اُمیکرون در جهان!
--------------------------------------------------

۳-عرق سوز شدن پوست
وضعیتی مشابه عرق سوز شدن در نقاط مختلف بدن بیش‌تر در آرنج زانو و پشت دست و پاها در صورت ابتلا به اومیکرون ممکن است خود را نشان دهد. حدود ۱۵ درصد از جوانان مبتلا شده به اومیکرون این ضایعه پوستی را تجربه کرده اند. علاوه بر آن، ضایعات پوستی جامد و برجسته و هم چنین شبیه تاول (برجستگی‌های پر از مایع) نیز از جمله عارضه‌های پوستی ابتلا به اومیکرون بوده اند که به صورت نواحی قرمز رنگ و ناهموار ظاهر می‌شوند.

۴-ملتهب و قرمز شدن انگشتان پا
التهاب و ایجاد رنگ قرمز یا بنفش در انگشتان همراه با درد و خارش و یا تاول و تورم می‌تواند یکی از علائم ابتلا به اومیکرون باشد. برخی از بیماران ممکن است دچار چرک و برآمدگی‌های دردناک در این ناحیه شوند. این وضعیت ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها به طول بیانجامد اغلب افرادی که از آن رنج می‌برند علائم معمول کووید را تجربه نمی‌کنند. این یک علامت کلیدی برای سویه اصلی کووید بوده است.

۵-ایجاد زخم و تب خال بر روی لب
برخی از افرادی که به اومیکرون مبتلا شده اند علائمی شبیه سرما خوردگی را تجربه می‌کنند و مشخص شده این علائم تا لب‌ها نیز ممکن است گسترش یابند و فرد مبتلا دچار ترک خوردگی و زخم بر روی لب و تبخال شود. زخم‌های مشابه ممکن است داخل دهان نیز ایجاد شوند.


۶-خشک شدن پوست
کارشناسان گزارش‌هایی را مبنی بر ابتلای بسیاری از افراد مبتلا به اومیکرون به اگزمای گردن و قفسه سینه منتشر کرده اند نقاطی که در معرض نور آفتاب قرار دارند. رنگ این نواحی معمولا صورتی شده و فرد دچار خارش می‌شود. این وضعیت ممکن است در هر زمانی در طول عفونت یا پس از آن ظاهر شود و معمولا مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد./(تجارت نیوز)

https://www.asianews.ir/u/5cl
اخبار مرتبط
در حالی که ظهور سویه جدیدی از کرونای اُمیکرون امیدهایی را نسبت به پایان همه‌گیری به وجود آورده است، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بهداشتی بریتانیا سویه جدیدی که از کرونای اُمیکرون شناسایی شد که حتی نسبت به نسخه اولیه این سویه از ویروس کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
پزشک عضو ستاد کرونای استان تهران با اعلام اینکه تهران به پیک ششم کرونا رسید، گفت: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید