صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۱
کد خبر: 7990
گزارشگر: 213
۶۳۱
۰
۰
۲
عضو ستاد هشدار داد

افزایش پنج برابری قربانیان کرونا در هفته های آینده

افزایش پنج برابری قربانیان کرونا در هفته های آینده
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.

به گزارش آسیانیوز، براساس آمار رسمی کرونا در ایران؛ شمار مبتلایان در هر هفته «پنج برابر می‌شود»

در عین روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در ایران، یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.

-----------------

بیشتر بخوانید:

چه افرادی به سرعت اُمیکرون را دریافت می کنند؟+فیلم
------------------------------------

حمید سوری، اپیدمیولوژیست و عضو ستاد کرونا روز شنبه، ۹ بهمن در گفت‌وگو با شبکه خبر ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد بیماران بستری در پی شیوع گسترده سویه امیکرون در کشور در روزهای اخیر گفت که تعداد مبتلایان به کرونا هر هفته نسبت به هفته گذشته ۵ برابر می‌شود.

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۹ بهمن اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۲۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و نزدیک به ۱۲ هزار بیمار جدید شناسایی شد.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۳۸۰ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

 

---------------

بیشتر بخوانید

اومیکرون؛ ناشناخته و خطرناک است!
-----------------------------------------------


آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/59h
اخبار مرتبط
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید