صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
کد خبر: 12792
گزارشگر: 213
۴۸۳
۰
۰
۲
براساس اظهارات مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی

توزیع بنزین کم می شود

توزیع بنزین کم می شود
مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.

به گزارش آسیانیوز، 100درصد بنزین توزیعی در تهران بر اساس استاندار یورو 4 است و باید به دلایل مصرف نامتوازن بنزین رسیدگی بیشتری شود.

صددرصد بنزین توزیعی در تهران بر اساس استاندار یورو 4 است و باید به دلایل مصرف نامتوازن بنزین رسیدگی بیشتری شود.

مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی درباره دلیل رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال‌های گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.

بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال برعکس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه برخی روزها از حد میانگین نیز میزان مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش‌برانگیز شده است.

وی درباره کیفیت بنزین در سطح جهانی گفت: بهسازی که طی سال جاری در پالایشگاه‌های کشور صورت گرفته کیفیت تولید فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلکه شرایط یورو را در ارتباط با تولید بنزین پوشش می‌دهیم.

علی نژاد ادامه داد: در حال حاضر اکثر پالایشگاه‌های کشور بنزین با کیفیت یورو 4 تولید می‌کنند و در تمام کلان‌شهرها و نقاطی که تکلیف شده بنزین یورو توزیع می‌شود . صددرصد بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو 4 است.

به نقل از تجارت نیوز، با فرایندی که در حوزه پالایشگاه‌های جدید و به‌سازی و بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها اتفاق افتاده تولید بنزین سوپر افزایش پیدا کرده است و طی هفته جاری شروع به توزیع کرده‌ایم. البته در بخش عمده‌ای از جایگاه‌های تهران که قابلیت عرضه بنزین سوپر داشته‌اند توزیع شده است./

https://www.asianews.ir/u/8vz
اخبار مرتبط
تشکیل صف‌های طولانی پمپ بنزین از روز گذشته، حکایت از آن داشت که تعدادی از جایگاه‌های سوخت از شب گذشته بنزینی عرضه نمی‌کنند.
آلارم مازوت‌‌‌سوزی در اطراف تهران به صدا درآمد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون همای تهران در شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۵۵ یعنی شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.
در حالی اجرای آزمایشی طرح کالابرگ در استان هرمزگان آغاز شده است که به اعتقاد برخی از کارشناسان، دولت بهتر به جای تمرکز روی چنین طرح‌هایی، روی تورم و رفع تحریم‌ها تمرکز داشته باشد.
برساس گزارش ها یک پرونده فساد دیگر در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی، مربوط به شرکت پتروشیمی مهر، خبرساز شده است که بزرگترین تخلف در آن عدم بازگشت ۱۷۰ میلیون دلار معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان ارز صادراتی است.
در حالی که زمزمه گرانی بنزین در برخی اخبار وجود دارد، امروز گفته شد که سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.
در کارخانه ها و شرکت های دور از شهر که مجهز به برق شهری نیستند، موتور برق صنعتی بزرگ، برق مورد نیاز آن ها را تامین می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید