صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۱
کد خبر: 11730
گزارشگر: 213
۸۲۰
۰
۰
۲
احتمال گران شدن بنزین

علت کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت/افزایش قیمت در راه است؟

علت کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت/افزایش قیمت در راه است؟
در حالی که زمزمه گرانی بنزین در برخی اخبار وجود دارد، امروز گفته شد که سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.

به گزارش آسیانیوز، مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.

جلیل سالاری امروز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در ماه جاری اجرایی شده است و اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ٦٠ لیتری بنزین و یک سهمیه ١٥٠ لیتری دارند.

-------------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

--------------------------------------------------------------------------------

وی با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ١٥٠٠ تومان و یک نرخ ٣٠٠٠ تومان که ٢٥٠ لیتر است، وجود دارد گفت: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ١٠٠ کیلومتر به طور میانگین بیش‌تر از ١٠ لیتر مصرف نمی کنند، طبیعتا زمانی که در یک کارت شخصی حدود ٣١٠ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است.


معاون وزیر نفت افزود: هیچ خودرویی نیست که بیش از ١٠٠٠ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می افتد تصریح کرد: این کاهش در کل کشور است و صرفا مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.

وی ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ١٥٠ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد می توانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

این در حالی است که از سال گذشته(1401) نگرانی ها از گرانی بنزین هر روز در حال افزایش بود و مقامات رسمی دولت و مجلس اعلام کردند سال آینده قطعا گرانی بنزین نداریم اما خبرگزاری ایرنا گزارشی منتشر کرد که در آن پیشنهاد داده شده بود که یارانه بنزین باید حذف بشود./

https://www.asianews.ir/u/82v
اخبار مرتبط
در کارخانه ها و شرکت های دور از شهر که مجهز به برق شهری نیستند، موتور برق صنعتی بزرگ، برق مورد نیاز آن ها را تامین می کند.
اجرای طرح بنزینی دولت بر مبنای اختصاص ۲۰ لیتر سهمیه بنزین به هر کد ملی، نیاز به اختصاص سهمیه یارانه‌ای بیشتری به افراد نسبت به وضع کنونی دارد و همین مسئله نه‌تنها «امنیت انرژی» و «کسری بودجه» ناشی از فروش بیشتر بنزین یارانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مخاطرات «درگیرکردن ۸۵ میلیون ایرانی با «تشدید جریان قاچاق سوخت» را در پی خواهد داشت.
ساعاتی پیش پمپ بنزینی در اصفهان دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.
هرچند روز یکبار دوباره موضوع بنزین در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شود و خبر تعطیلی پمپ‌های بنزین در تهران در شب گذشته و ایجاد بازار سیاه بنزین دست به دست شد.
شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اطلاعیه‌ای درخصوص موضوعات مطرح شده در برخی در رسانه‌ها مبنی بر حذف کارت سوخت آزاد جایگاه‌ داران منتشر کرد.
این روزها اطلاعیه‌هایی که در برخی جایگاه‌های سوخت نصب شده و می‌گوید که کارت سوخت جایگاه‌داران را جمع‌آوری کرده‌اند؛ اما مدیران دولتی توضیحات متناقضی درباره این اتفاق داده‌اند و حالا این شائبه را برای مردم ایجاد کرده‌اند که دولت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک طرح مخفیانه بنزینی است!
آثار جنگ روسیه و اوکراین بر بازار نفت همچنان ادامه دارد؛ به تازگی رهبران اتحادیه اروپا به جمع‌بندی رسیدند که واردات نفت از روسیه را تا پایان سال‌جاری 90 درصد کاهش دهند
در سومین ماه سال ۱۴۰۱، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.
در حالی که واشینگتن دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران را همچنان دور از قطعیت می‌داند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفت کشورش به دلایلی دیگر نمی تواند برای نهایی کردن توافقی درباره برجام کمک‌هایی در اختیار دو طرف قرار دهد.
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر قیمت بنزین توضیحاتی داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید