صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۶:۴۶
کد خبر: 13351
گزارشگر: 213
۴۳۷۲۹
۲
۳
۶
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اغلام کرد

جزئیات افزایش حق عائله مندی و اولاد در سال ۱۴۰۲

جزئیات افزایش حق عائله مندی و اولاد در سال ۱۴۰۲
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد: حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد صددرصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص افزایش حق عائله مندی و حق اولاد در سال 1402 اظهار نظر کرد و از جزئیات آن برای کارکنان دولت خبر داد.

جزئیات افزایش حق عائله‌مندی و حق اولاد برای سال آینده اعلام شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد: حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

میثم لطیفی گفت: حداقل حقوق با شرایط اقتصادی فعلی کفاف زندگی بعضی از همکاران را هم نمی‌دهد.

لطیفی خبر داد: حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

-------------
بیشتر بخوانید

اعلام مبلغ عیدی و دستمزد کارگران در ۱۴۰٢+جزئیات

----------------------------------------
رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر توجه جدی سازمان به بعد خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در دولت سیزدهم، حق عائله‌مندی از ابتدای مهرماه سال جاری از مبلغ ۳۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش داده شد و حق اولاد نیز از ۹۶ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰ حداقل پایه حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ بود و با افزایش حقوق، در حال حاضر حداقل حقوق ۶ میلیون و ۶۰۰ است که البته با شرایط اقتصادی، همین هم کفاف زندگی بعضی از همکاران را هم نمی‌دهد.

وی در خصوص شیوه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۲ الگوی ثابت برای افزایش حقوق را مبنای عدالت عنوان کرد و گفت:‌ اگر حقوق با الگوی ثابتی در حکم کارگزینی اضافه شود، عدالت اجرا خواهد شد و مبنای الگوی درصدی، الگوی مناسبی برای افزایش حقوق نیست، چون فردی که بیشتر می‌گیرد، با الگوی درصدی به نسبت حقوقش افزایش پیدا می‌کند و این عدالت نیست.

ایجاد ردیف ترمیم حقوق در احکام از آذرماه امسال، ساماندهی سهم دستگاه‌های اجرایی در فوق‌العاده ویژه و پیشنهاد اتصال پرداخت‌های خارج از حکم به ارزیابی عملکرد و بهره‌وری برخی از اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص عادلانه کردن حقوق و دستمزد است./

https://www.asianews.ir/u/9b9
اخبار مرتبط
اگرچه هنوز میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰٢ مشخص نیست اما مبلغ عیدی کارگران در سال جاری اعلام شده و مشخص است.
در آستانه برگزاری کمیته دستمزد 1402، فعالان کارگری بازهم خواستار اجرای یک ماده قانونی شده‌اند؛ بند دوم ماده 41 قانون کار. ماده‌ای که بر دو مولفه در تعیین حداقل دستمزد کارگران تاکید دارد؛ تورم و سبد معیشت.
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: کار کردنِ با حقوق پایه ۷ میلیون تومانی باعثِ سرخوردگی می‌شود و این سرخوردگی کارگران را از کار می‌راند.
میزان دریافتی مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲ در لایحه بودجه افزایش یافت.
مرحله پایانی اولین دوره لیگ برتر دارت کارگران کشور که با حضور 18 تیم به میزبانی استان یزد برگزار شد، با قهرمانی تیم مشهدی و نایب قهرمانی نماینده استان یزد به کار خود پایان داد
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ما هیچ‌وقت درصد را پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ ما فقط می‌گوییم که زندگی معمولی در شرایط فعلی حداقل ماهی ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد.
نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: با اوضاعی که کارگران دارند و با توجه به مشکلاتِ جدیِ معیشتیِ آن‌ها، شنیدنِ چنین خبر افزایش سن بازنشستگی بسیار نگران کننده است.
حداقل حقوق کارگران برای سال آینده اعلام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
زمانی
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
0
0

حق اولاد و عائله مندی و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1402چقدر است؟

علی
۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
0

حق اولاد و عائله مندی و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1402چقدر است؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید