صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۶
کد خبر: 13414
گزارشگر: 213
۸۳۳
۰
۰
۲
ایالات متحده مدعی شد

حمله قطعی چین به تایوان

حمله قطعی چین به تایوان
در حالی که کشورهای عضو گروه هفت(G7) درصدد هستند، تحریم‌هایی را علیه ایران و چین و کره شمالی اعمال کنند، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کشور چین قصد دارد به تایوان حمله کند.

به گزارش آسیانیوز، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه امروز پنج شنبه بدون ذکر مستنداتی برای ادعای خود، اعلام کرد که چین قصد دارد تا پایان این دهه به تایوان حمله کند. هر چند آمریکا بر این باور است که می‌تواند از این امر جلوگیری به عمل آورد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا افزود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بر این باور نیست که حمله چین به تایوان در آینده نزدیک رخ می‌دهد.

در حالیکه آمریکا با اقدامات خود به تنش‌ها در شرق آسیا و به طور خاص میان چین و تایوان دامن می‌زند، اما به گفته این مقام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا حمله چین به تایوان را امری اجتناب ناپذیر نمی‌داند و معتقد است که آمریکا می‌تواند مانع آن شود.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که کشورهای عضو «گروه هفت» در صدد هستندبه بهانه آنچه که عرضه قطعات با اهداف نظامی به روسیه می‌خوانند، تحریم‌هایی را علیه ایران و چین و کره شمالی اعمال کنند.

در شرایطی که کشورها و منابع غربی همچنان مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک‌های نظامی به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد، روزنامه «بیزنس‌تایمز» سنگاپور در گزارشی به نقل از افراد آگاه نوشت که گروه هفت (G۷) در حال بحث در خصوص وضع تحریم علیه شرکت‌های چینی، ایرانی و کره شمالی است که مدعی است قطعات و فناوری با اهداف نظامی را در اختیار روسیه قرار می‌دهند.

در این گزارش آمده است که گروه هفت در صدد است بسته‌ای از اقدامات تحریمی را تا ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین هماهنگ کنند.

این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود به بیزنس استاندارد گفته‌اند که بحث ها هنوز در مرحله شکل‌گیری است و اقداماتی که هر یک از اعضای گروه هفت انجام می‌دهند، ممکن است یکسان نباشد و هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی ممکن است در فهرست تحریم‌های این گروه قرار بگیرد./

https://www.asianews.ir/u/9d0
اخبار مرتبط
گروه هفت درصدد است بسته‌ای از اقدامات تحریمی را تا ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین هماهنگ کنند.
در حالی که آمریکا دو روز گذشته اعلام کرده بود بالون چین را هدف قرار خوهد داد، آن را سرنگون کرد.
قیمت نفت پس از بازگشایی مرزهای چین به روی مسافران که چشم انداز تقاضا برای سوخت را بهبود بخشید افزایش یافت.
در سالگرد غرق شدن نفتکش سانچی برخی خانواده ها هنوز امید به بازگشت دارند؛ این در حالی است که بنا بر ادعای برخی گزارش ها و مستندات، مرگ خدمه سانچی تایید نشده است و آمریکایی ها 84 فایل محرمانه در این باره در اختیار دارند!
در حالی که قیمت انرژی، اقتصاد و کمبود مواد غذایی در جهان، تماماً وابسته به سرانجام جنگ اوکراین و روسیه خواهد بود؛براساس پیش بینی «تام استندیج» به بن بست رسیدن جنگ این دو کشور محتمل است.
طالبان یک قرارداد ۲۵ ساله با چین برای پروژه نفتی آمودریا امضا کرد.
به نظر می‌رسد اگر نرخ دلار در همین کانال‌های فعلی کنترل یا کاهشی شود، در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد و روند کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد؛ ولی باید دید این کاهش قیمت تا کی ادامه دار است؟
منافع فزاینده چین از همکاری با کشور‌‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس باعث شده تا رویکرد آن کشور نسبت به مسائل خلیج فارس از جمله اختلافات بر سر مسائل ارضی، امنیتی و نظامی به ضرر ایران تغییر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید