صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۲
کد خبر: 13493
گزارشگر: 2
۵۶۹
۰
۰
۱
برای موفقیت

۹ توصیه برای کنار زدن رقبا (مخصوص کسب و کارهای نوپا)

۹ توصیه برای کنار زدن رقبا (مخصوص کسب و کارهای نوپا)
هر کسب و کاری به‌نوعی با رقبا مواجه است و با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کند. برای موفقیت، ضروری است که بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و اقداماتی را برای متمایز کردن خود انجام دهید و به مشتریان دلیل روشنی برای خرید از کسب و کار خود بدهید.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توانید اطلاعاتی در مورد رقبایتان جمع آوری کنید و یک استراتژی بازاریابی با سامانه پیامکی را اجرا کنید که به شما این امکان را بدهد تا رقبایتان را کنار بزنید. همچنین نحوه خرید و قیمت پنل اس ام اس نیز آشنا خواهید شد.

 

چرا تجزیه و تحلیل رقبا مهم است؟

 

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر جذاب است، شما قطعاً رقبایی برای مبارزه تن به تن خواهید داشت. حتی اگر تنها رستوران در شهر باشید که غذاهایی چینی سرو می‌کند، بازهم با سایر رستوران‌ها، که غذاهای فرانسوی، ایتالیایی، هندی یا حتی غذای آماده سرو می‌کنند روبرو خواهید بود.

رقابت یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر در تجارت است؛ اما به‌جای اینکه از آن بترسید یا اجازه دهید جاه‌طلبی‌های شما را محدود کند، می‌تواند به شما انگیزه دهد که بهتر و موفق‌تر شوید.
وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد رقبایتان، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا:

− خودتان را متمایز کنید و یک USP ایجاد کنید.
− شکاف‌های موجود در بازار را پیدا کنید.
− محصولات خود را رقابتی قیمت‌گذاری کنید.
− از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید.
− از موفقیت‌های آن‌ها وام بگیرید.
− و ...

 

چگونه درباره رقبا تحقیق کنم؟

 

قبل از اینکه به موضوع شکست دادن رقبای شما در تجارت بپردازیم، ابتدا باید کمی تحقیق کنید و بدانید رقبای شما چه کسانی هستند. به ساده‌ترین عبارت، رقیب شما کسب‌وکاری است مانند خود شما. به‌عنوان مثال، فروشگاهی است که همان محصولاتی را که شما می‌فروشید، می‌فروشد یا ارائه‌دهنده خدماتی است که مشابه خدمات شماست.
شما باید در قدم اول به شکل‌های زیر شروع به پیدا کردن محل رقبای خود کنید:

− قدم زدن در منطقه‌ای که کسب و کار شما در آن فعالیت می‌کند
− جستجو از طریق دایرکتوری‌های محلی
− خواندن مجلات صنعت و تبلیغات مطبوعاتی
− صحبت کردن با مشتریان
− حضور در نمایشگاه‌های تجاری
− جستجو در اینترنت
− جمع آوری بروشورها
− بررسی اطلاعات در وب سایت شرکت‌ها
− و ...

هنگامی که لیست رقبای خود را دریافت کردید، در مورد جزئیات زیر یادداشت برداری کنید:

− چه چیزی را پیشنهاد می‌کنند؟
− آن‌ها کجا هستند؟
− مشتریان آن‌ها چه کسانی هستند؟
− قیمت‌هایشان چند است؟
− چه فعالیت‌های تبلیغاتی‌ای انجام می‌دهند؟
− چه کارهایی را خوب و نه چندان خوب انجام می‌دهند؟
− و ...

واضح است که جزئیات زیادی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بپردازید، اما حداقل باید اطلاعات بالایی در مورد مشخصات مشتری، قیمت‌گذاری و فعالیت بازاریابی آن‌ها داشته باشید.

 

۹ راه برای کنار زدن رقبای تهدیدکننده

 

رقابت یکی از مهمترین عوامل محیطی برای موفقیت یک تجارت است. بیشتر کارآفرینان تنها زمانی وارد بازی می‌شوند که احساس کنند میدان رقابتی سودمند است، رقابت برای بازار هدف وجود ندارد، یا اینکه می‌توانند به راحتی بر رقابت غلبه کنند.
در این بخش ۹ توصیه را به شما می‌گوییم که با کمک آن می‌توانید از رقابت به نفع خود استفاده کنید.

 

۱- رقبا را بشناسید

 

تحقیقات کاملی در مورد بازار هدف خود انجام دهید تا مشتریان خود و کسب و کارهایی که محصولات و خدمات مشابه ارائه می‌دهند را درک کنید. استراتژی که رقبای شما برای جذب مشتریانشان استفاده می‌کنند را درک کنید و به کارهایی که انجام می‌دهند یا نمی‌کنند نگاه کنید. روی کارهایی که انجام نمی‌دهند تمرکز کنید و سپس سعی کنید این شکاف در بازار را پر کنید.

کسب و کارهای نوپا

۲- مشتریان خود را بشناسید

 

انتظارات مشتری به‌طور چشمگیری در حال تغییر است. در مرحله اول باید متوجه شوید که چه چیزی برای مشتریان شما مهم است قیمت پایین‌تر؟ خدمات انعطاف پذیرتر؟ یا محصولات جدیدتر؟
بیشتر کارآفرینان اطلاعات کافی در مورد بازار هدف خود ندارند. بنابراین، آن‌ها قادر به ایجاد کمپین‌های بازاریابی موثر نیستند. شما باید الگوهای خرید مشتریان خود را درک کنید. اطلاعات دیگری در مورد بازار هدف‌تان جمع آوری کنید تا برنامه‌های بازاریابی خود را اصلاح کنید و با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کنید.
از سوی دیگر، اکثر شرکت‌ها قدرت داده‌ها را نادیده می‌گیرند، اما این‌ها اطلاعاتی است که می‌توانند در پیش‌بینی تقاضا از آن استفاده کنند. شما می‌توانید برای شناخت و درک بیشتر مشتری یک نظرسنجی اجام دهید.

 

۳- متمایز باشید

 

ضروری است که به مشتریان خود دلایل خوبی ارائه دهید تا به‌جای رقیب به‌سراغ شما بیایند. شما می‌توانید بر روی خواسته‌های مشتریانتان کار کنید و آنچه را که میخواهند به آن‌ها ارائه دهید. متمایز کردن خود از رقبا، تبلیغ کسب و کارتان را آسان‌تر می‌کند. به‌جای رقابت بر سر قیمت، می‌توانید مشتریان را به دلیل ویژگی‌های پیشنهادی خود جلب کنید.
بازاریابی خود را افزایش دهید تلاش بیشتری کنید تا به مردم بگویید کی هستید، چه چیزی می‌فروشید و چرا باید از شما خرید کنند. لزومی ندارد که تبلیغات گران‌قیمتی انجام دهید شما می‌توانید از طریق بازاریابی پیامکی یا بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی خدماتتان را به مشتریانتان معرفی کنید.

بازاریابی پیامکی

۴- برندسازی کنید

 

نام تجاری می‌تواند به‌طور موثر پیام شما را تقویت کند. این به شرکت کمک می‌کند تا متمایز باشد و به مشتریان شما ثابت می‌کند که راه‌حل مناسبی برای نیاز آن‌ها دارید. برندسازی به شما مزیت رقابتی می‌دهد زیرا باعث می‌شود کسب و کار شما در ذهن مشتریان‌تان به از رقبای‌تان باقی بماند.
بنابراین از لوگو یا نام و بسته‌بندی منحصربه‌فرد محصولات خود استفاده کنید. برندسازی به شرکت شما صدا، تصویر و شخصیتی می‌دهد که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. این به مشتریان شما کمک می‌کند تا محصولات شما را هر زمان که نیاز خاصی دارند به خاطر بیاورند. به‌عنوان مثال، وقتی به یک نوشابه فکر می‌کنید، کوکا کولا به ذهن شما خطور می‌کند، وقتی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کنید فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام به ذهن شما می‌رسد. این مارک‌ها متمایز هستند. بنابراین، هر استارتاپی باید مطمئن شود که برای مخاطبان به‌یادماندنی و آشناست.

 

۵- مشتریان فعلی خود را حفظ کنید

 

ورود به بازارهای جدید می‌تواند هیجان‌انگیز باشد زیرا فروش و درآمد را افزایش می‌دهد. بنابراین اکثر شرکت‌ها مشتریان موجود را فراموش می‌کنند زیرا معتقدند آن‌ها را به دست آورده اند. اما یک استارتاپ باید با مشتریان جدید و فعلی به یک اندازه رفتار کند.
بنابراین، یک شرکت نباید مشتریان وفادار خود را هنگام گسترش بازار کسب و کارش فراموش کند.

ملی پیامک

۶- روی تیم خود سرمایه‌گذاری کنید

 

کارمندان شما بزرگترین دارایی شما هستند که باید در کنار محصولاتتان از آن‌ها مراقبت کنید. بنابراین حتی اگر محصولات شما باکیفیت باشند اما هیچ حمایتی از طرف تیم شما وجود نداشته باشد، رقبای شما همیشه بر بازار تسلط خواهند داشت. تیم خود را با انگیزه و راضی نگه دارید تا سازنده باشند. شما می‌توانید این کار را با گوش دادن به آن‌ها، مشارکت دادن آن‌ها در هنگام توسعه محصولات و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها انجام دهید.

 

۷- نوآوری مستمر داشته باشید

 

از فناوری‌های مدرن استفاده کنید تا در راس رقبای خود قرار بگیرید. به تیم خود اجازه دهید خلاق و نوآور باشد تا راه‌های جدیدی برای بازاریابی محصولات‌تان در بازار هدف ایجاد کنید. این باعث می‌شود مشتریان شما به محصولات شرکتتان علاقه‌مند شوند. نوآوری را در خط مشی شرکت خود بگنجانید و فرهنگ خود را بر این اساس هماهنگ کنید.

 

۸- در ابتکارات اجتماعی شرکت کنید

 

مشارکت در فعالیت‌های مدنی به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی تجاری رقابتی ایجاد کنید. فعالیت‌ها و ابتکارات به شما کمک می‌کند تا روابط واقعی در محل کسب و کار خود ایجاد کنید. تبلیغات دهان‌به‌دهان یکی از ارزان‌ترین و موثرترین ابزار برای تبلیغات کسب و کار شماست. بنابراین شما می‌توانید با حضور فعال و قابل مشاهده در منطقه محلی خود با رقابت در بازار هدف‌تان مبارزه کنید.

 

۹- از بازاریابی پیامکی غافل نشوید

 

روابط قوی با مشتریان جدید و فعلی باعث می‌شود که آن‌ها به تجارت شما وفادار بمانند. نزدیک‌ترین وسیله به تمام این مشتری‌ها که شما می‌توانید از طریق آن مدام نام برند خودتان را یادآوری کنید یا با آنها وارد تعامل شوید، گوشی موبایل است. با استفاده از بازاریابی پیامکی به همراه افزونه‌ها و ماژولهای آن علی الخصوص ماژول whmcs ، شما می‌توانید نه‌تنها مشتری‌های ازدست‌رفته را برگردانید، بلکه مشتری‌های جدید را نیز برای خرید محصولات یا خدمات‌تان قانع کنید.

همین حالا سری به سایت ملی پیامک (melipayamak) به آدرس www.melipayamak.com بزنید و فقط با صرف ۲۹ هزار تومان بازاریابی پیامکی خودتان را شروع کنید. لازم است بدانید که در تمام مراحل بازاریابی، کارشناسان ملی پیامک با شماره 02163404 داخلی 1 کنارتان هستند و شما را برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان راهنمایی می‌کنند.

https://www.asianews.ir/u/9fq
اخبار مرتبط
با پنل اس ام اس بیشتر آشنا شو
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید