صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
کد خبر: 14181
گزارشگر: 213
۸۰۳
۰
۰
۲
تصویب قانون پیشگیری از آسیب دیدگی زنان

جزئیات لایحه امنیت زنان در برابر سوء رفتار

جزئیات لایحه امنیت زنان در برابر سوء رفتار
لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار تصویب شد.

به گزارش آسیانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار را تصویب کردند.

 در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، کلیات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ یک فوریت این لایحه در جلسه علنی ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تصویب شده بود.

نمایندگان ‌مجلس شورای اسلامی بعد از استماع نظرات موافق و مخالف، با ۱۹۰ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این لایحه موافقت کردند.

پیش از رای گیری مجلس برای کلیات این لایحه، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برخی موارد اشکالاتی دارد به کمیسیون اعاده شده و نظرات کمیسیون های فرهنگی، حقوقی، بهداشت و آموزش گرفته می شود.

اکنون مجلس وارد بررسی جزییات لایحه شده است.

براساس این خبر ایسنا نوشت:

شنیده شدن صدای زنان در قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران ضروری است

تصویب این قانون حمایتی از امنیت زنان ایران مسلمان و حتی غیرمسلمان که قرار است در پناه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زندگی کنند بدان معناست که صدای زنان در مجلس شورای اسلامی کشور به خوبی شنیده می‌شود.

بلکه اینطور نیست که تنها قانونی که پای آن‌ها را وسط می‌کشد قانون‌های افزایش جمعیت باشد. بلکه این بار مجلس شورای اسلامی قانونی دلگرم کننده و حمایتی برای زنان تصویب کرده است تا نشان دهد کرامت زنان در جمهوری اسلامی در ابتدا از گفتار رهبری تا دستگاههای دولتی و قضایی و همچنین دستگاه قانونگذاری کشور امر بسیار مهمی است که برای آن قدمی به بزرگی این قانون برداشته شده است./

https://www.asianews.ir/u/9y1
اخبار مرتبط
در این مطلب از رسانه آسیانیوز، تمام انواع مدل لباس خواب و لباس زیر مناسب و با کیفیت را معرفی کرده و همچنین شما را با محبوب ترین برند این لباس در ایران آشنا خواهیم کرد.
پلیس به دنبال ماجرای ماست پاشی بر سر زنان، این بار، به آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه حجاب هشدار داد.
وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با بی حجابان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
رییس پلیس فتای تهران اعلام کرد مردی که تصاویر دختر موردعلاقه‌اش را با هویت و عناوین جعلی در فضای مجازی منتشر کرده بود، شناسایی و دستگیر شده است.
گاهی اوقات پاسخ اینکه مردان عاشق چه چیزی هستند، واضح است اما اینکه مردها چگونه عاشق می‌شوند و چه چیزی باعث می‌شود عاشق بمانند، به نظر زنان بسیار بی اهمیت است.
«بسیاری از عزیزان در خصوص نحوه معرفی زوجه(خانم) به آن‌ها سؤال کرده‌اند. روش بسیار ساده است؛ اول: فرم عضویت پر می‌کنید، دوم: طبق درخواست شما با خانم هماهنگی می‌شود، سوم: حق معرفی پرداخت می‌کنید؛ این ها مراحل ابتدایی تمایل به صیغه شدن برخی زن ها در جامعه امروز ایران است!
همراه با گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در طرح حمایت مالی از افشاگران فساد، لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتارها نیز بررسی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید