صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۴
کد خبر: 14183
گزارشگر: 213
۱۳۱۲
۰
۰
۱
بنا بر دستور فرمانده کل نیروی انتظامی

جزئیات طرح مقابله با بی حجابی/زنان فاقد روسری به دادگاه احضار می شوند

جزئیات طرح مقابله با بی حجابی/زنان فاقد روسری به دادگاه احضار می شوند
احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی هشدار داد که از شنبه آینده با استفاده از فناوری و تجهیزات هوشمند افراد بی حجاب شناسایی و به محاکم قضایی احضار می شوند.
به گزارش آسیانیوز، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از شنبه ۲۶ فروردین، زنان و دخترانی که در «معابر عمومی، خودرو یا اماکن تجاری» حجاب اجباری را رعایت نکنند، «با اسناد و مدارک به محاکم قضایی معرفی می‌شوند».

احمدرضا رادان روز شنبه ۱۹ فروردین در یک مصاحبه تلویزیونی با صداوسیما هشدار داد که نیروهای تحت فرمان او، از شنبه آینده با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته اقدام به شناسایی افرادی خواهند کرد که در معابر عمومی حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند.

او گفت در «حوزه معابر» ابتدا فرد «تذکر» دریافت می‌کند‌ و سپس، آن فرد با مدارکی که «قطعیت» دارند به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

فرمانده کل نیروی انتظامی همچنین به صاحبان خودروها اعلام کرد که در صورت عدم رعایت حجاب اجباری، بار اول تذکر دریافت خواهند کرد و بار دوم خودرو از سه طریق ممکن توقیف خواهد شد: «توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل و یا توقیف در پارکینگ.»

رادان در ادامه به صاحبان صنوف هم هشدار داد که در صورت عدم رعایت حجاب اجباری از سوی متصدیان‌شان، ابتدا تذکر و اخطار پلمب دریافت خواهند کرد و در نهایت، پلمب می‌شوند. به گفته فرمانده کل انتظامی، باغ تالارها و رستوران‌ها و مراکز بزرگ هم از این قاعده مستثنی نیستند.

این در حالی است که پلمب صدها کافه، رستوران، واحد صنفی و فروشگاه و حتی پلمب هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگران بخشی از تشدید برخوردهای مرتبط با اعمال قانون حجاب است./
https://www.asianews.ir/u/9y3
اخبار مرتبط
مرکز اطلاع رسانی فراجا اعلام کرد: پلیس در مقابله با بی حجابان و مجرمان با ارسال پیامک و از سیستم هوشمند استفاده می کند.
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزانی که قوانین و مقررات پوششی در مدارس را رعایت نکنند، معذور خواهد بود.
پلیس به دنبال ماجرای ماست پاشی بر سر زنان، این بار، به آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه حجاب هشدار داد.
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در چند روز اخیر، شورای اسلامی شهر یزد جلسه فوق العاده تشکیل داد و اعضای شورا بر رعایت قانون عفاف و حجاب بخصوص در شهر دارالعباده یزد تاکید کردند
یزد - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اقدامات انجام شده این سازمان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام نوروز 1402را تشریح نمود
وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با بی حجابان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
تصاویری در روزهای اخیر از برخی زنان با ظاهر غیر متعارف در ساختمان های یک شرکت اینترنتی منتشر شده که در این باره دادستان وارد عمل شده است.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان گفت: چادر به‌عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار داده شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید