صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
کد خبر: 14197
گزارشگر: 213
۵۴۵۷
۰
۳۲
۵۴
به دنبال فیلترینگ گسترده شبکه های اجتماعی

قیمت فیلترشکن سرسام آور شد/در ادامه اختلال و کندی اینترنت

قیمت فیلترشکن سرسام آور شد/در ادامه اختلال و کندی اینترنت
در روز‌هایی که دلار در اوج حرکت می‌کند، هزینه‌های خرید فیلترشکن ها نیز گران تر شده است.

به گزارش آسیانیوز، در روز‌هایی که دلار در اوج حرکت می‌کند، هزینه‌های خرید «هاست» و «VPN» نیز گران تر شده است.

حدود ۳ ماه قبل، میانگین قیمت VPN با آی پی ثابت و حجم نامحدود تک کاربره، ماهیانه ۸۰ هزار تومان بود.

اکانت دو ماهه همین فیلترشکن ۱۳۰ هزار تومان و سه ماهه آن ۲۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر قیمت اکانت یک ماهه آن زیر ۲۰۰ هزار تومان نیست.

به نوشته اعتمادآنلاین، یک فیلترشکن خوب و پرسرعت که بدون قطعی است؛ اگر پیش از محدودیت‌های اینترنتی برای دو کاربر به صورت ماهیانه از ۱۰۰ هزار تومان بود؛ در سال جاری ۱۵۰ هزار تومان هم فروخته می شود.

این در حالی است که سال گذشته به دنبال فیلترینگ گسترده در شبکه های اجتماعی و کند شدن فاحش اینترنت در کشور، بسیاری از کسب‌وکارها هم با چالش‌های جدیدی مواجه شده‌اند.

بر این اساس این احتمال وجود دارد که یکی از دلایلی که فروشندگان فیلترشکن اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، همین باشد. چراکه برای عبور از فیلترینگ به سرورهای قوی‌تری نیاز است و تهیه سرورهای قوی‌تر نیازمند هزینه‌های بیشتری است.

از سوی دیگر نیز اغلب فیلترشکن‌ها پس از مدتی کوتاهی از کار می‌افتند و دیگر قابل استفاده نیستند. کارشناسان معتقدند چون مسدودسازی فیلترشکن‌ها همواره در دستور کار نهادهای مربوطه قرار دارد. پس فیلترشکن‌ها باید در مقابل مسدودسازی مقاوم باشند و خرید فیلتر‌شکن قوی هم نیازمند صرف هزینه‌های بیشتری است.

به‌نظر می‌رسد که فیلترینگ و محدودسازی اینترنت تنها هزینه‌های اینترنتی را برای کاربران و خسارت را برای کسب‌وکارها افزایش داده است و آنطور که باید هدف کسانی که محدودیت‌های اینترنت را افزایش داده‌اند به سرانجام نرسیده است.

با وجود انتقاد کاربران، صاحبان کسب‌وکارها، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی همچنان وضعیت اینترنت روز به روز وخیم‌تر می‌شود. وزارت ارتباطات هم پاسخگوی این وضعیت نیست و اعلام کرد که رفع فیلتر برعهده وزارت ارتباطات نیست.

مسئولان صدای منتقدان را نمی‌شنوند، اما فیلترشکن فروش‌ها چرا. البته که از شنیدن صدای کاربران آسیب‌دیده سود می‌برند. بازاری که شاید طرح صیانت و راه‌اندازی اینترنت داخلی، این کاسبی هم تعطیل کند.

با این حال، بازار فیلترشکن‌ها بسیار داغ شده است و افراد زیادی از فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان سود می‌‎برند. آیا بهتر نبود که به‌جای فیلتر اینترنت و راه‌اندازی یک کسب‌‌وکار تازه و البته غیرقانونی، این هزینه‌ها صرف توسعه زیرساخت‌های اینترنت بین‌المللی امن در کشور می‌شد؟

https://www.asianews.ir/u/9yh
اخبار مرتبط
با استفاده از کد تخفیف در خریدهای اینترنتی، می‌توانید خریدهای ارزان‌تر و به صرفه تری را تجربه کنید. با استفاده از کدهای تخفیف در سفارش‌ها و خریدهای اینترنتی می‌توانید هزینه خریدهای خود را به صورت کاملاً چشمگیری کاهش دهید. همچنین با استفاده از کدهای تخفیف و کاهش هزینه‌ها می‌توانید خریدها و سفارش‌های خود را افزایش دهید!
قصد ما از نوشتن این مطلب، کمک به شما برای انتخاب مناسب‌‌ترین هدفون ممکن است.
شکستن قاب گوشی باعث صدمه رسیدن به تمامی اجزای داخلی گوشی می شود. زیرا قاب گوشی محافظی برای تمام قطعات گوشی و باتری آن است و آن‌ها را در خود جای داده است. در ادامه مطلب به دلایل تعویض قاب گوشی می پردازیم تا بااهمیت آن آشنا شوید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.
خیلی‌ها به دلیل درآمد بالای فروشگاه اینترنتی، به فکر ایجاد فروشگاه آنلاین خود افتاده اند. اگر شما نیز قصد انجام چنین کاری را دارید، توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید