صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
کد خبر: 14402
گزارشگر: 213
۵۱۴
۰
۰
۱
با دستور رییس جمهور صورت می گیرد

افزایش مبلغ وام اجاره بها

افزایش مبلغ وام اجاره بها
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با دستور رییس جمهوری عدد تسهیلات وام ودیعه و کمک هزینه رهن مستاجران افزایش یافت.

به گزارش آسیانیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس از دستور رییس جمهوری برای افزایش وام مستاجران خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی اقداماتی را در قالب بسته حمایت از مستاجران در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، مطرح کرد و با توجه به دستور رییس جمهوری حمایت از مستاجران از طریق سرعت بخشیدن به ارایه تسهیلات و افزایش سقف آن برای مستاجران ، تدوین بسته حمایتی از مستاجران در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد.

دستور رییس جمهور برای افزایش رقم وام اجاره
احمد دنیامالی با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات برای مستاجران را در مجلس پیگیری می‌کنیم و دستور رییس جمهوری هم افزایش وام مستاجران است، ادامه داد: قرار بر این است که عدد تسهیلات ودیعه و کمک هزینه رهن مستاجران افزایش پیدا کند و در بسته ارایه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی یکی از اقدامات افزایش قابل توجه رقم وام مستاجران است.

به نوشته ایلنا، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی افزود : اما هنوز عدد آن نهایی نشده‌ است. یکی از راهکارهای موثر حمایت از مستاجران ارایه تسهیلات برای افزایش قدرت پرداخت رهن و اجاره است. با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در بازار مسکن رخ داده باید تسهیلات ودیعه مستاجران افزایش پیدا کند به ویژه رقم و سقف این تسهیلات برای زوج‌هایی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند، ‌باید بالا برود تا با بحران تامین مسکن مواجه نشوند.

این در حالی است که هفته گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت، با اشاره به تصمیمات اخیر شورای‌ عالی مسکن و نزدیکی فصل جابجایی‌هابه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دستور داد با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، تدابیر لازم را برای تسهیل شرایط تامین مسکن مورد نیاز مستاجران در نظر گرفته شود.


در همین رابطه کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به این‌که بازار اجاره مسکن یکی زا بخش‌های بسیار مهم به‌شمار می‌رود که رها شده است به خبرنگار تسنیم، گفت: کمترین حمایت‌ها از مستاجران صورت گرفته است.

تسنیم نوشت علی فرنام با بیان این‌که این قشر نیازمند حمایت و مجموعه اقداماتی است، افزود: یکی از راهکارها، وام ودیعه مسکن است. البته این راهکار در حد یک مُسکن است و نه بیشتر.

وی از تمدید پرداخت وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و با بیان این‌که عدد وام یعنی ۱۰۰ میلیون تومان (برای تهران) با شرایط امسال همخوانی چندانی ندارد، گفت: این اقدام آبی روی آتش است و تورم یکسال اخیر در بخش مسکن را برای اجاره‌نشین‌ها پوشش خواهد داد. طی سال‌های اخیر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مستاجر از این وام استفاده کرده‌اند و حداقل دیگر جابجا نشده‌اند.

وی با اشاره به برنامه پرداخت وام ۷۰ و ۴۰ میلیون تومانی در کلانشهرها و سایر شهرها تاکید کرد: مستاجری که قراردادش تمام شده با استفاده از وام ودیعه توانست یکسال دیگر در واحد مسکونی اجاره‌ای سکونت داشته باشد./
https://www.asianews.ir/u/a45
اخبار مرتبط
رئیس جمهور با اشاره به نزدیکی فصل جابجایی‌ها، بر تسریع در اجرای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و حمایت از مستأجران تأکید کرد.
معاون اول رییس جمهور در خصوص وضعیت مسکن و ضرورت ساماندهی اجاره بها در تهران گزارش ارائه کرد.
پرداخت وام ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مستاجران تهرانی برای سال ۱۴۰۲ تمدید شده است.
در حالی که تا فصل جابجایی مستاجران ۲/۵ ماه زمان باقی است؛ متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌بایست با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir ثبت نام کنند.
بازار اجاره آپارتمان در تهران پدیده تازه‌ای را به مشتریان معرفی کرده است که طی آن، مالک، واحد خود را به صورت روزانه و در بازه‌های زمانی کمتر از یک سال، به متقاضیان اجاره می‌دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد آذر و دی ماه سال گذشته در مناطقی از تهران امکان خرید آپارتمان‌هایی با سطح قیمتی ۷۰۰ میلیون تومان وجود داشت؛ اما در حال حاضر محدوده قیمتی این خانه ها به یک میلیارد تومان رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید