صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
کد خبر: 14450
گزارشگر: 213
۸۵۲
۰
۰
۱
خبر مهم معاون رئیس‌جمهور درباره خودرو خارجی

آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده با عمر ۵ سال+جزئیات

آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده با عمر ۵ سال+جزئیات
معاون رئیس‌جمهور خبر داد واردات خودروهای با عمر پنج سال و دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد مجاز شد.

به گزارش آسیانیوز، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارسال لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده‌ به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 براساس این لایحه، واردات خودروهای کارکرده که عمر آن‌ها در محدوده پنج سال است، به شرط دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد و محیط زیست مجاز خواهد بود.

همچنین در این لایحه تصریح شده هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده، اواخر فروردین ماه امسال از سوی وزارت صمت به هیأت‌ وزیران ارسال و پس از تأیید هیأت دولت، امروز – پنجشنبه‌ هفتم اردیبهشت‌ – به‌طور رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به نوشته ایرنا، این لایحه برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو و با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو از طریق آزادسازی واردات خودروهای کارکرده که قیمت آن‌ها کمتر از خودروهای نوست، تدوین شده است.

واردات خودروهای کارکرده

 

این در حالی است که وزیر صمت ماه گذشته، لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده را جهت طی تشریفات قانونی به هیات دولت ارسال کرد که در صورت تصویب مراجع ذیربط، واردات خودروی دست دوم به کشور آزاد خواهد شد.

در نامه سیدرضا فاطمی امین خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور که امروز 29 فروردین 1402 ارائه شده، در توجیه لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده و اصلاح مصوبه واردات خودرو آمده است: با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالای سرمایه‌ای را پیدا کرده، وزارت صمت نسبت به برنامه‌ریزی و بسترسازی برای افزایش تولید، تکمیل خودروهای ناقص قبلی و افزایش به بازار اقدام کرده و خوشبختانه طی سال 1401 بیش از یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو با رشد معادل 39 درصد به صورت کامل تولید و روانه بازار شده است.

در ادامه نامه وزیر صمت آمده است: این میزان تولید و عرضه خودروی داخلی جوابگوی نیاز بازار در شرایط فعلی نبوده و ضرورت دارد ضمن تنوع‌بخشی به واردات خودرو، شرایط واردات (اعم از نو و یا کارکرده) نیز تسهیل شده و محدودیت‌های قانونی مرتفع شود./

https://www.asianews.ir/u/a5f
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت صنعت درباره آزاد شدن پول بلوکه در حساب های وکالتی خودرو و زمان تحویل خودروی متقاضیان توضیحاتی داد.
در حالی که وزارت صمت گفت با توجه به شرایط تحریم فعلاً نمی‌توانند اطلاعات دقیق خودروهای خارجی را اعلام کند، بلوکه‌کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان برای خودروهای وارداتی که هنوز وجود خارجی ندارند، می تواند آخرین نقشه برای سرمایه مشتریانی باشد که سال‌هاست منتظر خرید خودروی خارجی بودند!ر
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از فروش یکپارچه انواع خودرو‌های داخلی از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه خبر داد.
در هفته پیش رو بزرگ‌ترین طرح عرضه خودرو به اجرا درمی آید که بخشی از این طرح به خودروهای وارداتی مربوط می‌شود و از ساعت 12 ظهر فردا متقاضیان با ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir برای خرید این خودروها ثبت‌نام کنند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.
خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور عرضه می‌شود و کشف قیمت این محصول در بورس کالا انجام خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید