صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
کد خبر: 14478
گزارشگر: 2
۵۷۹
۰
۰
۱
بررسی ارز ریپل

ریپل، ارزی با پشتیبانی از تراکنش‌های مالی بین‌ المللی

ریپل، ارزی با پشتیبانی از تراکنش‌های مالی بین‌ المللی
در دنیای امروز و با گسترش بازار‌های مالی شاهد بازار ارز‌های دیجیتال نیز هستیم. این بازار تشکیل شده از الگوریتم‌ها و ارز‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها برگرفته از یک منبع هستند و در بستری مشخص داد و ستد و یا در واقع نسبت به ارزش روز خود خرید و فروش می‌شوند. یکی از پر سر و صدا‌ترین این ارز‌ها ریپل یا همان XRP است. اگر قصد معامله این ارز را دارید و یا می‌خواهید در رابطه با آن بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ریپل چیست؟

 

ریپل در واقع یک بستر پرداخت دیجیتال از مدل غیر متمرکز همتا به همتا است که با مجموعه‌ای از پروتکل‌ها و ساختار‌ها سر و کار دارد. برای درک بهتر ساز و کار این شبکه مثالی در ادامه برای شما خواهیم زد.
در شبکه ریپل پروتکل‌ها به نوعی طراحی شده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان، سیستم به رفع نیاز کاربران بپردازد. یک مثال غیرمالی می‌زنیم تا درک این مورد آسان‌تر شود. فکر کنید فردی در انگلستان است و قصد سفر به اوکراین را دارد و او مالک یک سنگ نیمه قیمتی خاص است، اما دارایی او برای خرید بلیط سفر مناسب نیست، در نقطه‌ای دیگر فردی را داریم که صاحب یک اثر رئالیست بسیار زیبا است؛ اما بنا به دلایلی دیگر نیازی به آن ندارد و در عوض به دنبال یک سنگ نیمه قیمتی خاص است. به غیر از این دو نفر، شخصیت سومی را از هلند متصور شوید که صاحب بلیط سفر به اوکراین است اما می‌خواهد آن را با یک نقاشی بسیار زیبا که از سبک رئالیست است تعویض کند، همان‌طور که مشاهده می‌کنید هر سه نفر دارای یک دارایی غیر مرتبط با نیازشان هستند در صورتی که دارایی هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای فرد دیگر نسبت به نیازش ارزشمند باشد. در چنین شرایطی شبکه ریپل می‌تواند این سه نفر را که هر کدام از یک نقطه متفاوت هستند و در عین حال عضو این شبکه نیز هستند را با یکدیگر مرتبط کرده و نیازشان را به خوبی برطرف کند.
در واقع دلیل محبوبیت ریپل به دلیل همین ساختاری است که دارد. این شبکه یا بهتر است بگوییم پلتفرم در کنار تمام ویژگی‌ها و کاربرد‌هایش این قابلیت را دارا است که شما بتوانید با اکثر رمز ارز‌ها در آن اقدام به پرداخت و کمترین کارمزد‌ها را در قبال تراکنش‌های خود پرداخت کنید.

 

آشنایی بیشتر با رمز ارز XRP

 

رمز ارز XRP که پی بردیم برگرفته از شبکه ریپل است به منظور اجرای عملیات‌ها و تراکنش‌های مالی بین بانکی طراحی شده است. دقیقاً بر همین اساس می‌توان پی برد که این رمز ارز محدودیتی در انتشار ندارد. این رمز ارز قابلیت استخراج را ندارد، یعنی شما نمی‌توانید ماینری را به منظور استخراج آن در نظر بگیرید، بلکه همان‌طور که اشاره شد به واسطه انجام تراکنش‌های بین بانکی تولید و مصرف می‌شود. XRP قابل خریداری و نگهداری است و شما می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذاری به آن توجه کنید.
شما می‌توانید با استفاده از رمز ارز XRP اقدام به پرداخت هزینه معاملات آنلاین و یا در محل کنید و حتی آن را با سایر رمز ارز‌های دیگر مبادله کنید.

 

قیمت لحظه ای ریپل

 

همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم رمز ارز ریپل با نماد XRP مورد معامله قرار می‌گیرد. در رابطه با این نماد لازم است بدانید که در کل بازار با ارزشی نزدیک به ۲۴/۱۲ میلیارد دلار به عنوان ششمین سهم ارزشمند بازار شناخته می‌شود. سهم XRP از کل بازار برابر است با ۱/۹۸ درصد. قیمت لحظه‌ای ریپل در تاریخ ۲۳ ‌آوریل ۲۰۲۳ برابر است با ۰/۴۵۶۳ دلار که به صورت تقریبی در ۲۴ ساعته گذشته ۳/۱۸ درصد کاهش ارزش داشته است.
حجم معاملات ریپل در ۲۴ ساعت گذشته برابر با ۹۶۴/۷۸ میلیون دلار بوده است. بالاترین قیمتی که برای این رمز ارز ثبت شده مربوط می‌شود به تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۸ که برابر با ۳/۸۳ دلار بود. قیمت لحظه‌ای ریپل مانند تمامی رمز ارز‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و همچنین وضعیتی کلی بازار متغیر است.

 

بررسی مهم‌ترین مزایا ارز ریپل

 

. در انجام معاملات با ارز ریپل کارمزد بسیار کمی را باید پرداخت کنید (کارمزد آن معادل است با 0.0001XRP)
تراکنش‌ها با سرعت بالایی تسویه می‌شود
با استفاده از شبکه ریپل قادر خواهید بود تا برای معامله XRP، سایر ارز‌های دیجیتال، ارز‌های فیات و ... استفاده کنید.
شبکه ریپل و ارز وابسته به آن توسط بانک‌های جهانی شناخته شده‌ای به رسمیت شناخته می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
و ...

خرید ارز ریپل

چرا ریپل برای انجام معاملات جز مناسب‌ترین‌ها است؟

 

ریپل، ارزی با پشتیبانی از تراکنش‌های مالی بین‌المللی است، همان‌طور که در بالا اشاره شد، ریپل توسط بانک‌های جهانی و شناخته شده متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

Santander
Axis Bank
Yes Bank
Westpac
Union Credit
NBAD
UBS

یکی دیگر از دلایلی که استفاده از ارز ریپل همان XRPرا منطقی‌تر می‌کند سرعت بالا و در عین حال هزینه بسیار پایین کارمزد هر گونه تراکنش است، طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است زمان انجام تراکنش‌ها حداکثر ۴ ثانیه است که این مقدار بسیار کم است و می‌تواند یک مزیت برتر باشد.

 

آشنایی با الگوریتم RPCA در ریپل

 

یکی از اصلی‌ترین نقاط تمایز ریپل با رمز ارز‌هایی مانند بیت کوین این است که این رمز ارز از ساختار بلاک چین برای انجام معامله استفاده نمی‌کند، بلکه از الگوریتم و ساختاری خود ساخته RPCA یا همان الگوریتم اجماع پروتکل ریپل بهره می‌برد.

حال شاید برای شما سؤال شود در صورتی که از فناوری بلاک چین استفاده نمی‌شود، چگونه فرایند معامله تأیید و نهایی می‌شود؟ ساز و کار این الگوریتم ریپل به گونه‌ای است که اگر تراکنشی را تمامی گره‌ها که در واقع همان سیستم‌های ناظر هستند، تأیید نکند درخواست یا معامله‌ای عملی نخواهد شد.

 

هولد کردن ارز دیجیتال

 

اگر قرار باشد به شکل یک مثال مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال را برای شما شرح دهیم می‌گوییم، فرض کنید شما صاحب 100 واحد رمز ارز ریپل هستید و آن را نگه می‌دارید و در واقع به فروش نمی‌رسانید. به چنین اقدامی هولد کردن ارز دیجیتال گفته می‌شود و می‌توان از این روش در قبال هر نوع رمز ارز دیجیتالی بهره برد.
هولد کردن ارز دیجیتال به صورت کلی توسط دو طیف در بازار صورت می‌گیرد، یکی افرادی هستند که به نیت سرمایه‌گذاری بلند مدت اقدام به خرید یک رمز ارز کرده‌اند و دسته دوم افرادی که به دلیل جلوگیری از ضرر قصد نگهداری ارز را دارند.

 

آشنایی با بنیان‌گذاران شبکه و ارز ریپل

 

Chris Larsen - کریس لارسن:

توسعه‌دهنده وام الکترونیکی E-Loan
فعال در زمینه حریم خصوصی
بنیان‌گذار OpenCoin
بنیان‌گذار Ripple

Jed McCaleb - جد مک کالب:

جد مک کالب یک برنامه‌نویس است و همچنین بنیان‌گذار چندین پلتفرم در رابطه با بازار‌های مالی است. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های معتبر او در زمانی بیش از ۷۰ درصد معاملات بیت کوین را به خود اختصاص داده بود.

 

خلاصه مطلب

 

به پایان این مطلب با عنوان ریپل، ارزی با پشتیبانی از تراکنش‌های مالی بین‌المللی رسیدیم و همان‌طور که مطالعه کردید در عنوان‌های ریپل چیست؟ آشنایی بیشتر با رمز ارز XRP، بررسی مهم‌ترین مزایا ارز ریپل، چرا ریپل برای انجام معاملات جز مناسب‌ترین‌ها است؟ در ابتدا سعی بر بررسی چیستی ریپل داشتیم و سپس به بررسی ساختار این شبکه و رمز ارز XRP پرداختیم. بر اساس ویژگی‌هایی که ارز ریپل دارد به یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام معاملات تبدیل شده است و بانک‌های متعدد و شناخته شده‌ای نیز از آن استفاده می‌کنند.
در عنوان هولد کردن ارز دیجیتال نیز به بررسی این استراتژی پرداختیم و پی بردیم که در قبال هر نوع رمز ارزی از جمله ریپل قابل پیاده‌سازی است و همچنین در بخش قیمت لحظه‌ای و خرید ارز دیجیتال ریپل به بررسی وضعیت بازار این توکن پرداختیم. امیدواریم موارد بیان شده برای شما مفید بوده باشد.

https://www.asianews.ir/u/a67
اخبار مرتبط
با گذر زمان سطح پذیرش پرداخت‌های رمز ارزی توسط خرده‌فروشان، افراد و کسب‌وکارها رو به افزایش است. درحالی که شما می‌توانید این دارایی را به صورت دستی انتقال دهید، درگاه‌های پرداختی روش ساده‌تری برای پذیرش پرداخت‌های رمز ارزی ارائه می‌دهند. این روش شما را از کپی دستی آدرس‌ها و ارتکاب اشتباه حفظ می‌کند. همچنین، می‌توانید از کارت اعتباری یا نقدی رمز ارزی استفاده کنید تا با رمز ارز موجود در حساب لینک شده، پرداخت‌های فیات انجام دهید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید